SCX koda Fabia WRC
Posted by Pepino on December 28 2008 21:04:52
Tak je to tady. To, co panlsk firmy SCX prezentovala v noru letonho roku na veletrhu hraek v Norimberku, se stalo skutenost a et autodrhov nadenci si mohou rozit sv sbrky o nov vz koda Fabia WRC.

Spolenost ASTRA, spol. s r.o., distributor firmy SCX do esk republiky, m ve sv nabdce ob varianty tohoto vozu. Klasickou, v blo-erveno-zelench brvch kodovky a tak modrou red-bullckou.



My se dnes podvme na prvn zmiovanou. Pedlohou modelu se stal vz, se kterm se panlsk Mistr svta Carlos Sainz zastnil v roce 2007 domc nrodn rallye, nazvan Shalymar. Asi nikoho nepekvap, e s tmto vozem vyhrl a to dokonce s nskokem pti minut. Stejn vz se pedstavil i v nkolika zvodech Mistrovstv svta. Nebudu zde spekulovat nad tm, pro vz nedoshl dnho lepho vsledku s jinm jezdcem. Vrame se tak k naemu modelu.

Model:
Ji na zatku si dovolm napsat, e kvalita vozu je na velice dobr rovni. Dve jsem se drel od SCX spe odstup, ale pokud pjde SCX tmto smrem, zsk velkou konkurenn vhodu, protoe prv kvalita jde u ostatnch vrobc nyn spe smrem dol.







Model je vyroben v mtku 1:32 a je tvoen plastovm podvozkem a plastovou karoseri. Spojen tchto dvou nejvtch dl je eeno pti samopeznmi vruty.

Tvarov je model velice poveden. Karoserie nen zbyten vysok, naopak, oproti konkurennmu vrobci je toto een vce realistick.

Velice se nm lb doplky, jako pedn svtic svtlen rampa a tak nap. zstrky na zadnch kolech. To, e SCX mysl hlavn na jzdu na drze, je vidt na doplcch, jako jsou zptn zrctka, antny a dokonce i zadn kdlo, kter jsou vyrobeny v mkenho plastu a pi havrii tak nehroz jejich ulomen.





Jak ji jsem zmnil u svteln rampy, model svt. A to jak pedn svtla s xenonovm efektem, tak zadn s ndechem do oranova.

Karoserie obsahuje celoplastov interir, kter obsahuje horn poloviny trup jezdce a navigtora, bezpenostn rm a teba i nhradn kolo v zadn sti.

Podvozek je osazen systmem AWD. Motor RX-91 je uloen inline v zadn sti a jeho osa je vyvedena na oba smry a obsahuje tedy dva pastorky, kter pohn rovnomrn ob osy.





Motor RX-91 to 18.000 otek za minutu a pevodov pomr je 9:27. Vtina model SCX s tmto systmem obsahuje motor RX-81. Typ 91 je pouit kvli kratmu rozvoru kodovky a m tak pouze krat osu.

Technick parametry
Dlka: 125 mm
ka: 55 mm
Rozvor: 77 mm.
Osy: e 56 mm (pedn/zadn), prmr 2,38 mm
Disky: plastov, prmr 17 mm
Pneumatiky: drkovan 18,3 x 9,8 mm
Motor: RX-91 18.000 otek za minutu
Pevodov pomr: 9:27
Vzadu uloen inline motor s pohonem obou nprav AWD
Magnet: obdelnkov, uloen vzadu za motorem
Vha: 85,5 g

Design vozu je vyveden v barvch kodovky. Krom loga panlskho zvodu je na karoserii tampnovm potiskem nanesena spousta eskch potisk. Od SPZ vozu, a po internetov adresy. Kdo hled, najde teba i malou eskou vlajeku nanesenou v prohlubni v pednm nraznku. Drobnou vadou jsou mal zrnka pod lakem.

Jzdn vlastnosti:
Model jsme testovali jako obvykle na dvou typech autodrh. Nejprve na plastov, pro kter je primrn vyroben a pot jsme opt vyzkoueli jzdu na devn drze, na kterch se dnes bn s tmito vozy zvod.

Pro testovn na plastu mme k dispozici eskou drhu. Pi jzd v zatkch se zde vrazn projevil rozmrov mal magnet na modelu, kter se nedotk vodicch trolej. Toto nememe modelu vytknout, protoe kad vrobce pipravuje vz pro svoji vlastn drhu a rozte trolej na esk drze je opravdu velik.

Jzda s Fabi je jinak velice klidn, auto okamit reaguje na povely z ovladae. Trochu vraznj je zvuk motoru. Auto jsme porovnali na drze s dalmi dvma vozy WRC. Konkrtn starm modelem firmy SCX koda Octavia a starm konkurennm vozem Fabia WRC od Scalextric.

Oproti Octavii je Fabia viditeln rychlej, lpe dr stopu. Pi porovnn s konkurenc je SCX Fabia rychlej na rovinch, ztrc v zatkch, co dvme na vinu ji zmiovanmu menmu magnetu.

Dosaen asy:
SCX koda Fabia WRC - 8,82 s
SCX koda Octavia WRC - 9,13 s
Scalextric koda Fabia WRC - 8,25 s

Na devn drze jsme asy s jinmi modely neporovnvali, spe jsme jen chtli vidt, co kodovka dovede. V zkladnm proveden bez prav jede auto pomrn klidn, je zde vak vidt, stejn jako u jinch model, co dovede nevhodn typ sriovch pneumatik. Na model jsme pidlali hlinkov disky se silikonovmi pneumatikami, zmnili lehce pevod a odpojili nhon pedn osy. Na doven ji nebyl as, proto jsme zkusili jzdu bez zva. Vsledkem byla absolutn klidn jzda, auto svmi rozmry perfektn sed v zatkch a neposkakuje ani pi rychl akceleraci. asy na kolo porovnateln se zvodnmi asy naich ostatnch model.

Zvr:
Ano. Ano. Ano. Doporuujeme. Nejen pro autodrhov modele, ale i klasick sbratele eskch voz. Po dlouh dob opravdu krsn model, kter zaujme svmi detaily i celkovou koncepc. esk srdko by uvtalo, kdyby byl msto Carlose Sainze v kokpitu esk pilot, ale to by nesmla bt vrobcem panlsk firma. A posledn informace (pro nae manelky), maloobchodn cena je nastavena na 1.199,- K.

Pro asopis RC-CARS napsal:
Pepino