GSLOT - Nov znaka na esk trhu
Posted by Pepino on July 22 2009 22:01:46
Ped nkolika tdny se v nabdce firmy MODEL FARO objevily modely neznme japonsk firmy GSLOT. Jak ns informuj internetov strnky MODEL FARO, vlastnkem znaky GSLOT je velk spolenost WIZ, kter od roku 1998 podnik v mnoha oborech (elektronika, animace, populrn Tamagoi apod.).
E-shop firmy MODEL FARo nabz hned nkolik model. K dispozici jsou vozy NSX, Lexus, Toyota Vitz (v R znm pod nzvem Yaris) a Honda Fit (Jazz).
Aby byl n lnek co mon nejobshlej, vybrali jsme si s kolegou kad modely dle svho uven a teni tak dostvaj informace od dvou nezvislch recenzent.
Testu se tedy zastnily modely NSX Takata Dome green/white, NSX Raybrig blue/chrome, SC430 Lexus Houzan Toms white a Honda Fit/Jazz blue.
Honda Fit
Zanme tedy nejlevnjm modelem. Hondu Fit nabz e-shop firmy MODEL FARO za 690,- K.
Model je dovozcem oznaovn pojmem Family a m nahradit ji dosluhujc vozy koda Favorit. Jedn se o model pro nejmen autodrhov nadence, uren spe pro karamboly a prvn seznmen s autodrhou. Podle toho je model tak vybaven. Velice prakticky vybaven karoserii, tedy bez interiru, gumov zrctka , nic, co by se dalo jednodue ulomit. Snad jen antna. Model se tak pmm konkurentem ady Super Resistence od firmy Scalextric, kter je dostupn i ve stejn cen.
Na prvn pohled zaujmou velice zk pneumatiky. Vzhledov by si model zaslouil alespo o 1 mm ir, ale pokud to srovnme s relnm vozem, je pomr sprvn. Model je jednobarevn, cel karoserie je pokryta pjemnou perleovou modrou barvou. Na drobn smtka a chloupky pod lakem jsme si ji zvykly i z drach model renomovanch firem. Na modelu nejsou patrn dn otepy. Zasklen je provedeno na prvn pohled pouhm nstikem leskl ern barvy na patin msta, blim zkoumnm vak zjistme, e proti svtlu je mon do interiru vidt. Celkov vzhled tak hodnotm velice kladn.
ern plastov podvozek je dlkov staviteln a je pravdpodobn pouit i v dalch modelech tto ady. Motor je uloen rovnobn ze zadn osou (sidewinder), je vak postaven ikmo na jednu hranu. Plastov loiska a plastov pevody jsou dnes u vech tchto model standardem. Kartky maj oproti zvyklostem jin uloen a jsou dost krtk.
Jako mal negativum povauji koncepci pichycen podvozku ke karoserii. Podvozek je pipevnn tymi vruty. Dva vpedu ped pedn osou. Druh dva jsou vak piblin v polovin dlky podvozku. Zadn st je tak nepli stabiln a u mnou testovanho modelu tak byl cel podvozek v karoserii ikmo. Patrn to bylo v zadnch blatncch, kdy na jedny stran bylo kolo cca o 1 mm ble zadnm dvem.
Jzdn vlastnosti jsem testoval na autodrze FARO v Hradci Krlov (21 metr). Osobn se ztotouji s nzorem, e na plastovch drhch je a 80 % jzdnch vlastnost zvislch na kvalit a uloen magnetu.
Ke srovnvacmu testu jsme vybrali model Scalextric Audi TT z ady Super Resistence. Auta jsou piblin stejn dlouh i irok, Audi je o trochu ni. Pi deseti mench kolech jsme s Audi drhu nejrychleji projeli za 7,27 s.
Po poloen Hondy na drhu jsme hned zjistili jeden zvanj problm. Drky magnetu jsou u podvozku uloeny a pod rovn podvozku. Tm dolo k situaci, kdy auto drhlo drky po drze. Magnet byl tedy skoro a na vodicch litch drhy. Po deseti kolech jsme namili vsledky as 7, 02 s. Nzko uloen magnet nm kazil poitek z jzdy. Auto velice tko pekonv slu magnetu.
Zvrem vak mohu ci, e Honda Fit je pro m vtzem celho dnenho testu vech model. Myslm, e kdyby ml model plastovou prhlednou krabiku a cena byla jet o 100,- K ni, auto by bylo velkm hitem, protoe celkov vzhled modelu je velice pjemn a navc Hondu Fit nevyrb dn jin vrobce autodrhovch model.
NSX a LEXUS v esk Tebov
Kolega Petr mn poslal sv hodnocen model, kter zde pikldm.
J osobn jsem si podil modely NSX RAYBRIG ( blue/chrome k.. 9170) a SC430 LEXUS HOUZAN TOMS (white k.. 9166).
Vlastn modely jsou dodvny v prhledn plastov krabice s paprovm pebalem. U modelu jsou pibaleny 4 ks pneumatik a nvod, kde jsou sice nkresy podvozku s mnostvm roubk ale bohuel s popisem v psmu njakho asijskho jazyka. Psmo nejvce pipomn rozsypan aj. Alespo anglick popis by byl pnosem.
Na prvn pohled zaujme povrchov prava model bezvadn lak, iteln (a velk mnostv) obtisk v perfektn kvalit. Pjemn psob i malikosti typu prunch antn nebo prunho uchycen zptnch zrcadel. Uvnit vozu je kokpit s pilotem pipevnno tymi roubky. Ve je ist opracovan a bez otep nebo zstatk po vstikch do forem. Originl pneumatiky maj z boku potisk, nhradn jsou bez nj. Motor je uloen souose ped zadn osou s elnm plastovm pevodem 12 z pastorek a 32 z kolo. Hmotnost celho auta je 104 gram.
Testovn na plastov drze FARO v esk Tebov (dlka 64 metr ). Auto vyndan z krabiky mlo as na kolo 25,206 s. Po vmn pneumatik za piloen nhradn (pozor na dva prmry a tvrdost gum) tvrd a men 20 mm dopedu a mk a vt 21 mm dozadu. Vzhledem k prmru pvodnch pneumatik 23 mm dochz i ke snen svtlosti vozu. V tuto dobu byl as na kolo u 18,853. Potom jsem si zaal hrt s nastavenm podvozku snen a zamen pedn npravy, snenm vodtka na dno drky , povolenm zadn sti a pruin podvozku. Nyn byl as 17,103. Po snen svtlosti magnetu jsem se dostal na 15,210. Mnou nejlep zajet as byl 14,102 a to po doven modelu v pedn sti vozu 5 g. Toto u je mj standardn as s auty od jinch vrobc ( SCALEXTRIC, NINCO, FLY ).
Zvrem mohu ci, e auta jsou to moc pkn na pohled, nezklamou dti na domcch autodrhch, vyhraj si s nimi i dospl tuningi a po dokonalm setelovn jzdnch vlastnost a mon vmn motoru za silnj, to bude i auto konkurence schopn na zvodech komernch aut. Vtku bych ml pouze k nvodu. lovk kter toho moc nenajezdil a netu k emu kter roubek pat, bude dlouho laborovat, co s m vlastn dl a ovlivuje.
Podvozek H-01 umouje
- nastaven vky pedn osy v rozmez cca 2 mm
- nastaven vkyvu pedn osy od tzv. zamenho stavu a po cca 2 mm na kad stran
- nastaven rozvoru od 82 do 90 mm, po vycvaknut krycho dlu ( kter se d dobe pout na dodaten umstn dalho zva ), se d zkrtit a na neuvitelnch 66 mm
- nastaven krajn meze zkrutu mezi stedn a zadn st podvozku, kter je navc dan nastavenm roubku s pruinou zevnit vozu kousek ped motorem
- nastaven vky zadnho dlu podvozku v rozmez cca 2 mm
- nastaven vky magnetu pi men na MAGNET MARSHALLU je to ptlak magnetu od 30 do 260 gram.
- nastaven vky vodtka
NSX v Hradci Krlov
Co se te kvality zpracovn laku a potisku, jsem s kolegou stejnho nzoru. Auto vypad zajmav a ve sbrce urit zaujme. Byl jsem vak zvdav hlavn na to, co doke 43 ks roubk s jzdnmi vlastnostmi modelu.
Originln kola jsou u vozu na prvn pohled obrovsk. Kdy jsem auto poloil na drhu, zhrozil jsem se celkov svtlosti vozu, kter byla cca 7 mm !!!. Druhm nevarem bylo pichycen pneumatik k diskm. Pouh zatlaen na pneumatiku mlo za nsledek svleen gumy z disku. Pesto jsem auto na drhu poloil a zajel men kola.
Prvn seznamovac okruh pinesl opt mal pekvapen. Vzhledem k velk svtlosti, nutnmu roztaen kartk do psmene V (kvli rozte vodi na FARO drze) a velice, opravdu velice krtkm kartkm jsem zjistil, e se kartky skoro nedotkaj vodi. Zkusil jsem je malinko nathnout, abych doclil rovnomrn jzdy a ne pvodnho cukn.
Auto z krabiky zajelo as 9,28 s. Vtinu jzdy jsem se potkal s problmem pi brdn. Pouh stisknut ovladae a jeho uvolnn mlo za nsledek setrvanou jzdu cca po ¼ celho okruhu.
Pro porovnn jsem na drhu poloil model japonskho vozu Nissan Skyline od firmy Scalextric v zkladn konfiguraci s gumovmi pneumatikami. Vsledn nejlep as 7,80 s.
Pezul jsem tedy na pibalen silikonov pneumatiky. Svtlost vozu se automaticky snila a as na monitoru se snil na 8,02 s.
Zaal jsem si tedy hrt se roubovkem, snil svtlost magnetu a povolil ostatn roubky na podvozku. Vsledn as 7,47 s.
Obval jsem se sv teorie jzdnch vlastnost zvislch na magnetu, cel podvozek opt uthl napevno a jet trochu snil svtlost magnetu. as 7,19 s. Co se d dlat, hejbac podvozek se uke na devn drze, kde magnety nefunguj.
Peel jsem tedy do vedlej mstnosti, poloil auto na devnou drhu a zaal krouit ve specifikaci: silikonov pneumatiky, podvozek povolen. Vsledn as na devn drze byl 10, 15 s. Jzda vak pipomnala krocen divokho kon. Radji jsem ve napevno uthl a vsledkem byl as 10,07 s.
Minimln rozdly v asech, zapinn nap. jen lepm prjezdem njak zatky m nepesvdily o tom, e by tato konkrtn konstrukce telovacho podvozku byla pro tento model pnosem.
Za cenu 1.190,- K tak dostaneme model vozu v Evrop z nepli znmch japonskch zvod, kter vak zaujme svm zpracovnm a monm experimentovnm s pohyblivm podvozkem.
Pro RC-CARS:
Pepino a Petr Krka