Krunohorsk pohr - Most
Posted by HWSlot on December 13 2007 00:46:21
Opt je tu n zpravodaj Jirka Hameta se zprvou z letonho poslednho zvodu Krunohorskho pohru.
Extended News
Tak nadeel as poslednho kln Krunohorskho pohru v tomto roce. I kdy jsme se se synem nezastnili vech jeho letonch zvod, nenechali jsme si ujt jeho vyvrcholen.Nae vsledky z poslednch zvod na jinch tratch byly povzbudiv jak pro ns, tak i pro ostatn leny AMC Podbaba . Odjdli jsme tedy s trochou ambic, pestoe vme, e na Krunohoru je opravdu siln konkurence.

Do Mostu jsme vyrazili a v sobotu, pestoe organiztoi umouj pten trnink spojen s pespnm na drze. Pracovn povinnosti a pedvnon ppravy nm znemonily obsadit tento zvod silnji a tak krom mne a Danyho odjel pouze Ivan a nov len klubu Tom, doprovzen svm malm synkem.Do DDM v Mostu jsme pijeli krtce po osm hodin rann .Po pivtn a rozloen naich penosnch dep, jsme ihned uchopili rgly a vyrazili na trnink na pro ns velmi technickou a obtnou tra. A ouha, vzhledem k tomu, e to byl zvod posledn a byl spojen s vyhodnocenm celho ronku, byla ast na nm pro ns pmo ohromujc. K trnovn jsme se prakticky nedostaly, aspo ne ped prvn kategori kamin. Kamiony nikdo z ns zatm nejezd a tak jsme nepanikaily, autka uklidili zpt do kufr a zaali jsme se zajmat o vci spojen s organizac a ppravou ptho ronku, na kterm se n klub m tak podlet.

Po odjet kategorie truck, kter je mstn specialitou inspirovan zvody na Mosteckm autodromu, jsme si mohli konen krtce zatrnovat.estiproud drha m velmi technick profil, jako dlan pro mtko dvaaticetin a tak jeho okol je velice pkn. Nechyb zde depa, trva, jeby, ve komisa a modely zvodnch voz co ve dohromady navod atmosfru skutench zvod.Jako prvn zvod jsme odjeli kategorii historickch voz do roku vroby 1975.Vzhledem k potu astnk se jelo pt rozjdk a do prvn byl nasazen Ivan, kter jel se svm Ferrari 312 . Jelo mu to docela pkn a skonil druh v tto rozjce.

Do dal jsem se pipravil j a Porsche 917 upraven z kitu firmy Fly. A jsem dlal co jsem dlal, nedokzal jsem pi pprav odstranit zvedn pedn sti vozu pi prudk akceleraci. Zvod jsem tedy odejel na men napt, ne na kter jsem schopen nastavit ovlada a udit autko. V rozjce jsem skonil tum tet.Dle pak nastoupil Dan, kter ofroval Ferrari 512.Jel z ns t nejlpe a dojel si pro 10.msto z 25 startujcch. Pak ji nastoupili daleko lep borci a my jen sledovali jak si ponaj profci, kte maj dokonale natrnovanou tra a nastaven autka. Ihned po skonen posledn rozjky dolo na vyhlen vsledk v tto kategorii za cel rok. Pohry za umstn dostvali zvodnci a do destho msta pkn podle velikosti a nejvt za celkov prvenstv dostal mstn zvodnk Vla Bask.

Ne se pipravil start dal kategorie postoval jsem si na sv zlobiv Porsche dalmu domcmu zvodnkovi Honzovi Charvtovi, kter nm vdy ochotn poradi,l ohledn vylepovn vozidel a mstnmu pohru vbec.Autko si ode m pjil a za pr minut mi jej vrtil, zrovna kdy jsem pipravoval svoji Dallaru na zvod formulovch voz. Ihned jsem Porsche vyzkouel na drze a kupodivu voztko u bylo klidn a daleko lpe sedlo v zatkch. Ve bylo ve sprvnm nastaven podvozku, tedy doven a utaen i povolen tch sprvnch roubk.Inu kdo um, ten um.Nejradji bych si zvod zopakoval.

Do kategorie formul jsem el od ns prvn na start j a Tom, ktermu Ivan zapjil svl elektronick rgl. S normlnm ovladaem Parma Eco s odporem 45 ohm se na tto drze nesvezete.Pro velkou ast zvodnk se jel pauzrk. Jako prvn pauzroval zrovna Tom, pro kterho to byl premirov zvod na dev, pestoe se jinak spn zastuje zvod na digitln drze SCX. Moje Dallara, velmi rychl v Podbab a na dalch rychlch trat, zde vak moc nesedla a j jsem se s trat tak velmi pral. Stle jsem se snail vyladit ovlada, co se za jzdy nevyplc.Nic moc vsledek a opt ns zachraoval Dany, kter byl znovu dest. Tom zaplatil novkovskou da a skonil v poli poraench. S tm se ovem pot zvlt, kdy startujete na takto nalapanch zvodech s krabikovm vozem. Navc mu tak jeho mal synek, pro kterho byla zvodn sobota ji moc dlouh, v prbhu zvodu vythl bannky od rglu.

Na kategorii cestovnch voz jsem se vyloen til.M voztko BMV M3 od Ninca, doplnn o aktivn podvozek Slot.it, na domc drze jet nepoznalo hokost porky.Nejen, e vborn akceleruje ale tak dobe sed v zatkch, co je na tto trati dleitj ne maximlka. Vzhledem ke tvrtmu mstu z poslednho Krunohoru, kter se jel na Dnskm blukingu jsem byl nasazen do druh nejrychlej rozjky. Tom ji odjel hlavn kvli synovi dom a tak od ns startoval jako prvn Ivan ze svm Peugeotem od Spiritu.Bohuel na aut mu zaali neskuten podkluzovat gumy, pestoe pouil tuningov.Bylo to jako by jel po led a nepomohlo ani oitn za pomoci technickho specialisty zvodu Tome Zednka.Do tet rozjky vyjel Dan s Mercedesem DTM od Ninca. Auto bylo velmi rychl ale bohuel v zatkch obas vypadl tm zpsobem, e se auta pomalu postavilo na dv kola a pepadlo. Bylo prost doven na na drhu, kde mme klopen zatky.Jinak jel velmi pkn a svoj rozjku vyhrl.Pak jsem nastoupil j s odhodlnm si zpravit chu z pedelch nepovedench kategori. Po odstartovn jsem se drel ve skupin prvnch t a to Honzy Charvta a mstnho ka, jeho jmno si ji nepamatuji. Po odjet nkolika kol oba dva najednou havarovali a j se dostal do ela zvodu. Jet vce jsem pidal, abych si udlal odstup ale ouha, asi po dalch dvou odjetch kolech zaalo BMW skkat.Dojel jsem s nm tedy a ke svmu stanoviti na clovou rovinku a musel nasadit svlknutou pneumatiku ze zadnho kola. Stalo si mi to na tomto voze poprv . Mezitm m dva nejvt konkurenti pedjeli. Pokraoval jsem dle ale ji jsem se obval jet zatky naplno, abych opt nesundal gumu. Udrel jsem pouze tet msto v rozjce a celkov byl jedenct, co byl mj nejlep vsledek dne.

Po dalm vyhlen vsledk, kde se msto pohr rozdvali kovov modely autek,jsme nastoupili do posledn kategorie voz GT,LM. Ivan si vybral smlu hned po odjet prvnch dvou kol a byl omylem po vypadnut nasazen do patn drky. Jeho auto zen jinm zvodnkem v dvojdrce vyltlo v pln rychlosti a do zdi a nemohlo pokraovat dle. V depu pak zjistil ohnut disku v uchycen na hdelku.Pak jsem nastoupil j spolen s Danym do tet nejlep rozjky. Jel jsem s Lanci LC2 a Dany s Nisanem, se kterm minule na Krunohoru na Dnskm okruhu zajel vborn tet msto.Bohuel v rozjce jsem skonil tet za Danym a celkov jsme opt byli a v druh destce startujcch.

Cel zvodn den byl ukonen opt vyhlenm poad tto kategorie a tak celkovho poad k, kterch se celkem astnilo 28. Dany skonil na celkovm osmm mst, co nen vzhledem k tomu, e jsme naskoili do serilu a nkdy v jeho polovin a zpotku neobsazovali vechny jeho kategorie vbec patn.

Tento zvodn den byl pro ns pouenm, jak nai ppravu dle jet vce vylepit. Vzhledem k vysok rovni pohru se hodlme v ptm roce zamit hlavn na nj. Nezbv ne obtovat i ptky a pijet den ped zvody na podn trnink, zvlt kdy pt ronk probhne na esti rznch tratch.Rovn musme provst estetick pravy na naich vlastnorun vyrobench ovladach a to o doplnn stupnice na regulanch prvcch. Vimli jsme si, e pikov zvodnci a to i ci, nastavuj rgly ped kadou drkou dle psemnch poznmek, kter si vytvoili pi trninku. Kadou drku pak odjedou s maximlnm nasazenm, kter jim technika i vlastn schopnosti dovoluj.Tento tm profesionln pstup maj pravdpodobn odkoukan od Vldi Baska, bezkonkurennho pilota. Tento bval sthac pilot vyhrl vechny obsazen kategorie a je nkolikansobnm mistrem republiky v rznch kategorich maket. Sledovat jeho jzdu je opravdu poitek. Objd kad kolo naprosto strojov a pesn. Jeho autko se v kad zatce dr na sam hranici pilnavosti a pesto vypadv minimln.Viml jsem si, e je pro mstn ky opravdovm vzorem.

Chtl bych tak tmto lnkem organiztorm a vem, kte nm v uplynulch zvodech ochotn pomhali upmn podkovat a popt do dalho roku ve dobr nejen v modelskm ale i v osobnm ivot.

Pehled umstn AMC Podbaba:

Kategorie : Historik Formule Cestovn GT,LM

T.Bohata 23
Ivan Seidl 19 16 32 N
Ji Hameta 18 12 11 15
Dan Hameta 10 10 17 13
-------------------------------------------------
poet zvod25 25 34 34


A taky alespo pr ilustranch fotek:





<


<


<


<


<