Nkup z "druh ruky"
Posted by Pepino on February 11 2008 20:56:36
Postehy od LS a jeho ptele z nkupu aut na inzert.
Extended News
Chtl bych se s Vmi podlit o svou zkuenost s nkupem autodrhovch model z druh ruky. Aby to nebyl jen subjektivn pohled nronho sbratele, tak svj nzor pipojil i mj kamard, kter modely posuzuje pevn z hlediska jzdnch vlastnost a na nkupu byl se mnou.
Ped temi tdny jsem na internetu zaregistroval inzert ve znn: Nabzm k prodeji vce aut ve uvedench znaek .. (nejen ta, co jsou na piloench obrzcch - cca 30 ks), aut jsou pevn jen vyzkouen a jako nov vetn orig. obal. Pro plnost dodvm, e poadovan ceny byly od 750,- do 1150,- K, no tak si nco nekupte, navc se slevou pi nkupu dvou a vce aut.
Prodvajc nabzel znaky FLY, Scalextric, Carrera, SCX, Ninco, Revell a dal. Zajmal mne pouze FLY, od kterho mi stle jet chyb jedno auto. To mezi nabzenmi samozejm nebylo, ale znte to. Za ty ceny si koupte i to, co vlastn nepotebujete, no a navc ta sleva. Prost ml jsem v plnu si koupit tyi auta a kamard taky.
V nabdce byly dva sbratelsk kusy FLY, kter dvno nejsou na trhu a jeden tak napl sbratelsk, kter se u pr let tak neprodv. Pn mi modely odloil a j se til a mi v ptek odpoledne skon posledn jednn a j si sv nov milky osobn vyzvednu.
Pvodn mi je prodvajc chtl poslat potou, s m jsem nesouhlasil. Nakonec pikvl, e chpe, e sbratel chce zbo vidt. Tak jsem si zaal zbo prohlet a nevychzel jsem z divu. Pevn vtina aut byla jet, z nich nkter siln. Dokonce ml jeden Saleen ubrouen deflektory. Takovou pravu nemohla zpsobit dn drha na svt. Nkter krabiky byly oden nebo i praskl. M naden rychle opadalo. Co mne vak zarazilo nejvce byla skutenost, e i tch nkolik nejetch aut od FLY co mne zajmaly (nkter jsou i ze souasn nabdky FLY) mlo jednu zsadn vadu. Vechny mly pokozen tampnov tisk. Nco u jsem v tomto oboru vidl, a tak mohu konstatovat, e se nejednalo o pokozen provozem, ale o vrobn vadu, kterou bych u normlnho obchodnka okamit reklamoval. Ze zkuenosti vm, e se tyto vady nkdy vyskytuj a prodejci tyto kusy potom vyprodvaj za AKN CENY. Dle se u nkterch aut vyskytovaly patrn nedvno odstraovan cenovky.
Nakonec jsem si jedno auto vzal, byl to kus, kter nen a nebude. Vypadal, e m nepokozen lak, co jak se doma ukzalo nebyla pravda opt vrobn vada na tampnovm tisku + krupice pod lakem. Ale budi, chtl jsem ho, mm ho.
Pi prvnm telefonickm kontaktu jsem se prodvajcho ptal, odkud modely pochzej zda z ciziny nebo byly koupeny u ns. Pisvdil, e od ns. Tm nemyslm nic zlho, tak si obas njak model koupm v zahrani, nebo se tam leckdy objev nco, co u u ns nen a je to vprodej. Ale vdy koukm na kvalitu, auus jen kvli cen nikdy neberu, by se tam d koupit levn.
Ptal jsem se nkolika prodejc, zda modely pochzej od nich u sbratel FLY to tak vtinou bv. J mm potom alespo jistotu, e auta jsou v podku. On vak o panu XY z msta Z, od nj modely m dajn nic nevdl. Z Brna od ILPE pr ne, z st tak ne, nakonec e pr z Prahy. Od pana ebka? Tak ne. J jin prodejce FLY neznm a on si nemohl vzpomenout. Je to jedno.
Pro tady tohle vechno pu? V dnm ppad si nechci stovat, e jsem si koupil auto s vadou laku a tampoku a viml jsem si toho a doma. To je moje vc. Chci jen upozornit dal potenciln zjemce, SBRATELE, aby byli pi tchto nkupech velmi obezetn. Pijde mi, e nkdo nakoupil auta v bazaru a nabz je jako nejet nebo mrn jet. To je rna pod ps. A navc je do toho pimchna i druh jakost. POZOR, za dobrho svtla si dn prohldnte, co kupujete. A jet po roce nemte pekyselen aludek pi pohledu na jinak zdail model.
Za tch 1100,- K bych mohl bt spokojen. Ale tu ptistovku bych za nepokozen model urit piplatil. Ale on u nen na trhu, a tak jsme zase na zatku u druh ruky.
P.S. Nakonec jsem anoncovanou slevu za odbr dvou a vce aut, kter jsem zaplatil, nedostal.
Tuto st napsal:
LS
Pokraovn: Tak poslyte prvn dojmy ze Saleenu
Jedn se dojmy druhho astnho nkupho z druh ruky, kter si na inzert koupil na zkouku svj prvn model FLY A 265 Saleen osazen motorem FLY Racing. Nebo se jednalo opravdu o zkuebn model za pouhch 900, - K, tak o sbratelsk a estetick hodnoty v tomto ppad tolik nelo. Zde je jeho autentick vpov:
Pestavl jsem digitln drhu na klasickou, posadil tam Masserati MC12 a Astona - chvilku jsme pojezdili a zmili asy. Ml jsem k dispozici ti drivery J (autor mu skoro 40 let), David (11 let) a kamard (30 let), kter naposledy jezdil jako mal kluk s drahou ITES (jestli si to sprvn pamatuji) jak kdo jezdil porovnejte v tabulce.
Pak jsme na drhu posadili Saleena. Po prvnm opatrnm zmknut "plynu" jsem si kal, krucinl co je to za lenochoda. Ne se to rozhbalo, no prost hrza. Pak jsem dorazil na rovinku, (3.5 m), oselil se a zmaknul plyn na plno. To mi vyrazilo dech, Saleen vystelil jak raketa. Pak chvilku trvalo bez jsem si zvyknul na jeho chovni. Vechny modely od Scalextric, na kter jsem zvykl, jsou jemnj na ovldn. Akcelerace je u nich mnohem plynulej. Absolutn rychlost u Flye je ale nesrovnateln. Jen jsem jet nenael vhodnou rychlost v technickch pasch. Bu jedu pli rychle, nebo zase na Scalextric nestam, i kdy ani zdaleka nejsem na limitu pilnavosti. Ni rychlost v technickch pasch nen hor smrovou stabilitou Flye, ale spis nezvyklm prbhem vkonu v zvislosti na zmaknuti plynu. Mon to chce vc citu, nebo pokroilej ovlada.
Pod dojmem ze Saleenu jsme nakonec na drhu postavily MG Lolu. Doposud nejrychlej auto co mme a s tou jsme nakonec doshly lepi asy ne se Saleenem. Sice i Lola na rovinkch mrn zaostvala, ale perfektn stabilitou to dokzala dohnat v technickch pasch.
Je otzka, co to udl, a si zvykneme na ten prbh vkonu u Saleena. Chce to proste jen jet trochu cviku.
Jinak co mne jet trochu pekvapilo na Saleenu, po podrobnj prohldce jsem si vimnul trochu vle v uchyceni pravho zadnho loiska, pi jzd se to ale neprojevuje nim nepatinm. Jinak jsem zatm nenael jedinou vadu, a jsem tak astnm majitelem prvnho Modelu FLY.
Pod se ale ctm mnohem lip se sice s pomalejmi, ale na ovldn pjemnjmi Scalextrici.
idi A - nezkuen mu 30 let
idi B - mrn pokroil dt 11 let
idi C - mirn pokroil mu 40 let
V tabulce jsou uvedeny nejlep asy na 1 kolo z 10 absolvovanch bez pedchozho trninku na trati.
Tuto st napsal:
GM