Pprava na NASCAR 2008
Posted by Pepino on May 23 2008 10:30:00
Drha na Praze 6 - Podbab se mi lb. Ji jsem tam 2x zvodil a proto jsem se til na jejich LETN VELKOU cenu, kter se pojede 14. 6. 2008 ...
Extended News
Drha na Praze 6 - Podbab se mi lb. Ji jsem tam 2x zvodil a proto jsem se til na jejich LETN VELKOU cenu, kter se pojede 14. 6. 2008.

Trochu m zarazilo, kdy m Jirka sdlil, e se nepojede klasick zvod, ale e maj nachystn zvod dvoulennch tm v kategoii Nascar. Problm byl v tom, e auto kategorie NASCAR nemm a ani jsem si ho nechtl poizovat, protoe se mi prost nelb. Bohuel mn nezbylo nic jinho.

Oslovil jsem tedy Rebase, zda m njak auto skladem. Odpovd mn bylo, e absolutn posledn kus. Vdl jsem, e si budu auto komplet pedlvat a proto jsem se ani podn nezabval tm, o jakou znaku i design jde.

POKUSM SE SEZNMIT VS POSTUPN S CELOU MOJ PESTAVBOU:

Auto mi dorazilo. Jedn se o SCALEXTRIC Ford Taurus DE WALT se startovnm slem 17.





Pro pestavbu bylo poteba si alespo sten nafotit tvary samolepek pednch a zadnch svtel, abych je pot mohl znovu zhotovit.





Nejvce asu mi zabralo vyndn kompletnho zasklen. Ve je v jednom kuse a pkn napasovan. Podailo se mi zlomit natst jen malou st, kter je v okn na stran idie.



Nael jsem si ten nejjemnj smirkov papr, pkn ponoil do vlah vody a zaal sundvat potisk. Ve lo bez problm a po 15 minutch bylo auto pipraven. Kdy u jsem byl u toho smirkovn, zrovna jsem vzal i vlevo stojc kit Fly Porsche 917.



Dle mi pomohl kamard Google. Sta zadat nzev vozu a srii Nascar a "vypadnou" na vs stovky obrzk. Vzhledem k originalit a co nejmenm komplikacm s obtisky jsem se rozhodl pro testovac verzi modelu, pouze dodlm zvodn slo.



O vkendu jsem toho moc nestihl. V sobotu veer jsem pouze karoserii stkl zkladnm Surfacerem, na kter ji pijde barva.





Je 0:30 rno a j jsem prv dodlal nstik vozu. Pouvm vodou editeln barvy Gunze.

Nejprve jsem auto stknul hodn naednou blou barvou, aby trochu prosvtal podklad (nkde jsem toti musel spodn ed Surfacer jet dobrousit).

Zbylou blou jsem doplnil o trochu svtle ed a vslednou barvou jsem stknul veker lemy karoserie.

Kdy ve uschlo (co je otzka chvle), pouil jsem jako obvykle leskl lak tak od firmy Gunze.

Nakonec jsem v mistice rozmchal Sikativ s nepatrnm mnostvm hnd olejov umbry tak, aby to byla spe jen pinav voda. Tu jsem pak malm sttekem po kapkch rozlval do vekerch "rh" na aut. Nakonec jsem trochu natel i lemy karoserie. Pot u jen kapesnk a pebytenou barvu z karoserie ott.







Dalm krokem je pprava obtisk pro tisk. Zbyly mi tu obtiskov papry Propagteam prhledn, kter by se mly dt bez probmu na blou karoserii aplikovat.

Loga potebuji v co nejvt kvalit, proto se obhlm po vektorovm formt (Ai, Cdr, Eps). S tmito formty se vak d pracovat pouze ve specifickch PC programech, kter se vak daj sehnat i zdarma pro nekomern vyuit. J osobn pracuji v Adobe Illustratoru.

Logo FORD a NASCAR jsem si po zaregistrovn sthl z webu ALLFREELOGO, kde je k dispozici velk dka nejrznjch log.

slo 66, kter jsem si pro auto sm vybral, jsem si za 5 minut vytvoil a "zkosil" pro oba boky karoserie.



Samolepky jsou vytitny. Udlal jsem si startovn sla ve 3 barevnch variantch a pemlel, jakou pout.

Nevdl jsem, jak bude auto vypadat, tak jsem si ho z boku nafotil a pmo v PC na nj aplikoval barevn sla a disky. Nakonec se mi k modrmu logu FORD hod nejvce modr sla.



Poprv jsem s prhlednmi obtisky spokojen, na blm podkladu toti funguj dobe.

A tady ji jsou obtisky na voze. Kvli pravidlm jsem dal nakonec sla i na stechu, aby byly sla 3. Dopedu jsem jet nakonec umstil loga vrobc pneumatik.





Zbv nstik disk kol ervenou barvou. Rozodl jsem se je stknout pmo na podvozku - nesundval jsem je, pouze jsem si zakryl paprkovm runkem podvozek.

Auto jsem smontoval dohromady, nalepil zpet pedn kovov mky. Kryc pskou Tamyia jsem si vyznail spodn kovov lity a natel je ttcem barvou stbrn od Revellu, kterou jsem ml k dipozici. ernou na zadn kdlo jsem bohuel ml pouze od Gunze pro stkn a jej aplikace sttcem je len a podle toho tak kdlo dopadlo - asi nejmn poveden soustka.

Na pedn kapotu jsem pak jet pendlkem naznail uzvry otevrn kapoty.

Nakonec jsem na spodek karoserie a nkter dal msta aplikoval trochu patintoru prach a svtl rez od Agamy.







Te u zbv pouze doladit vz na zvody a vyhrt !!!

Pkn zbytek dne