Dnsk dvanctihodinovka neekan spch
Posted by Pepino on May 30 2008 08:16:44
Jet nkdy v zimnch mscch tohoto roku se v hlavch zkuench a pednch jezdc Krunohorskho pohru Edy erbera a Tome Zednka zrodil npad, uspodat na Dnsk drze dvanctihodinovku. V minulch letech se podalo na severu ech ji nkolik estihodinovek a to bu v kategorii historickch, i novodobch Lemanovek.
Tentokrt to tedy mla bt distance dvojnsobn a to v kategorii cestovnch aut.
Extended News
Jet nkdy v zimnch mscch tohoto roku se v hlavch zkuench a pednch jezdc Krunohorskho pohru Edy erbera a Tome Zednka zrodil npad, uspodat na Dnsk drze dvanctihodinovku. V minulch letech se podalo na severu ech ji nkolik estihodinovek a to bu v kategorii historickch, i novodobch Lemanovek.
Tentokrt to tedy mla bt distance dvojnsobn a to v kategorii cestovnch aut.
Na Dnsk drze n Podbabsk tm ji jeden vytrvalostn estihodinov zvod absolvoval a to na podzim loskho roku. Dojeli jsme na ptm a pro ns v t dob spnm poad. Od t doby jsme vak stle vylepovali nejen techniku jzdy, ale i ovlada a naich voztek a postupn v prbhu roku se dostvali na stle lep msta v poad jednotlivc.
Pro tento rok jsme se tedy hodlali i lpe pipravit na vytrvalostn zvody a vytvoit i stl a vyrovnan tm. Krom mne a syna Daniela, ml bt soust tmu i n dal velmi spn jezdec s bohatmi zkuenostmi a to Honza vec. Jako prvn vytrvalostn zvod tohoto roku mla bt estihodinovka v Mostu s historickm autkem.
Bohuel Honza se z pracovnch a rodinnch dvod asi 14dn ped startem omluvil. Na zvod je toti bezpodmnen nutn se dostavit ji den ped samotnmi zvody, kdy se jede kvalifikace a hlavn se lad autko dle konkrtn trati. Na zvod jsem si ji v zamstnn vyjednal dovolenou a tak jsme shnli tetho do party, kter by byl nejen ochoten s nmi jet, ale byl i patin zaplen s nmi absolvovat i jin zvody a hlavn ho pokud mono pli neomezovali jin povinnosti. Mli jsme tst, e se k nm do krouku ped asem pihlsil nov len Kvta Maita, kter ml ji zkuenosti ze zvody digitlnch drah SCX. Daniel mi o nm hned po prvnm trninku kal, e jezd velmi dobe. Zatkem dubna jsme se tedy vydali v nov sloenm tmu do Mostu.
Na zdej technick trati jsme opt zopakovali nae losk umstn tedy pt msto.
Dal zvod nsledoval na Dnsk trati a to Pohr Scalextric. Tato tra nm vyhovuje, protoe se klopenmi zatkami podob t na a mme tedy na tento typ trat nejenom natrnovno, ale hlavn naladn autka. Vsledky tohoto zvodu, pestoe je zde daleko slab konkurence ne na Krunohoru, nm napovdly, e by nm chystan dvanctihodinovka mohla vyjt lpe. Zvlt Kvta se zde rozjel k vbornmu vkonu a jeho pkn pipraven autka svdila o jeho technickch dovednostech, kter si mohl pinst teba i ze skutench motocyklovch i automobilovch zvod, kterm se v minulosti vnoval.
V ptek 23. kvtna jsme tedy dorazili do Dna. Vechny posdky zde ji piln trnovaly a my se usadily k poslednmu volnmu stolu, kter zde zbyl. Nejprve jsme se pivtali se znmmi zvodnky ale tak napklad s novou posdkou ze Slavkova doplnnou o jednoho z nejlepch tunr mosteckho klubu Honzu Charvta. Po pivtn poadatelem Edou erberem nm bylo sdleno, e jedna posdka ast odekla, a tak byla vytvoena nov posdka sloen pouze ze k. Pot jsme vybalili sv nad a Kvta nm pedvedl sv pipraven autko, se kterm jsme se dohodli startovat. Ihned pot se odebral k Tomi Zednkovi a zakoupil motor za 280,-K, kter ihned do voztka zamontoval a jali jsme se trnovat. Vichni ti jsme si jej vyzkoueli ale pak jsme radji trnovali s jinmi auty aby soutn vz zstal neopotebovan. Krtce po devt veern hodin se z veee vrtilo zdrav jdro poadatel a seznmilo ns se zmnou v pravidlech , kterou navrhuj a to, e pestvky mezi drkami budou pouze minutov, take ppadn opravy budou probhat vtinou v soutnm ase. Souhlasily jsme s tmto rozhodnutm, nic jinho nm tak nezbvalo. No, navrhovatel tto zmny si na sebe uili bi sami, jak se pak v zvod potvrdilo a postihlo to hlavn je.
Pak jsme se ji pipravili na kvalifikaci, kter probhala vlastn jako zvod na 8 x l minutu s tm, e se sete poet kol vech t zvodnk tmu. Tak jak jsme se pedem dohodli zaal Dany, pak Kvta a naposledy j. K tomuto poad jsme dospli po relnm zhodnocen naich jednotlivch schopnost. Dany doke hned od startu dret tempo s nejlepmi a m zase chvli trv ne se zajedu a chytm rytmus. Kvta je univerzl, take mu to bylo jedno.
Hned po zvod prvnch len se projevili u ady favorit technick problmy. Nae autko skvle pipraven Kvtou fungovalo perfektn a kvalifikaci jsme vyhrli s nskokem asi 5 kol. Po tomto pekvapen zaala vtina posdek upravovat znovu vozy a mnit motory.
Mosteck Honza Charvt, kter se s nmi vdy ochotn podlil o sv technick poznatky nm v ertu ekl nco v tom smyslu, e nm asi v minulosti neml radit. Pak jsme si jako prvn posdka vybrali drku na kterm budeme vytrvalostn zvod zanat. Protoe se nejel pauzrk a motor vlastn nebude mt dnou pestvku na vychladnut, bylo celkem jedno kde budeme zanat ale domluvili jsme se, e si na zatek vybereme spe krajn obtnj drky a konit budeme na rychlch. Pak jsme si zaali chystat lka. Eda erber mi opt pipravil protekn matraci nebo v o mch problmech s plotnkou a dokonce mi jet musel obstarat dva spac pytle, nebo jsem si je z domova jaksi opomnl pivzt. Ke spnku jsme se dostali asi a kolem jedn hodiny ale nkte zvodnci dle tunili a nejdle asi Zdenk Hba, kter zhasnal ve ti hodiny rno.
Probrali jsme se okolo sedm a to tedy zbvala hodina do startu. Sm jsem si jet objel asi jen ti kola a nechal trnovn, protoe u to asi nemlo smysl. Podn se rozjezdm a pi zvod a budu na to mt tyi hodiny istho asu. Startovn nervozita stoupala. Kvta promazval naeho Peugeota, j jsem istil a zabruoval ovladae a Dany se sousteoval na start. V osm hodin a pt minut bylo odstartovno.
Zaali jsme na druh vnitn drce. Vtina vyrazila jako pi sprintu a Dany se drel na tvrtm mst, protoe se hned po startu nechtl namchat do njakho karambolu. Po prvnch kolech se na ele drela jedna ze t mosteckch posdek, kter jela s Jagurem. Zvuk kter toto autko vydvalo vak nesvdil o dobe sezenm pevodu, co se pozdji projevilo. Dany se postupn propracovval dopedu a po pl hodin, pestoe neml nejrychlej drku pedval Kvtovi ji na prvnm mst. Monitor potae vak dle prognzy znzoroval msto druh ale na druhho jsme ve skutenosti mli nskok jednoho kola.
Kvta hned po pejmut autka v nejrychlej zatce snad z velk nervozity vypadl, ale pak se pardn rozjezdil a nskok a do mho pejmut zvil. Prvn kola, ktermi jsem zahajoval svoji ast v zvod jsem jel opatrn a snail se v nich pesn trefit do brzdy, kterou jsem v tu dobu jet dolaoval. Autko vak jelo ndhern. Poslouchalo takkajc na slovo a nikdo z ostatnch zvodnk se nedokzal naeho auta udret. Bu to vzdal, zvolnil a nebo vypadnul. Tak jsme kad prkrt vypadli ale udret plhodinu plnou koncentraci um snad jedin Vla Bask. I ten vak se svoji posdkou vrazn ztrcel. Opt jsem zvil nskok. Po hodin a pl jsme si v minutov pauze vymnili drku. J jsem tsn ped vypnutm zastavil u Kvty v zatce, kde zrovna nasazoval. Ten provedl rychlou drbu voztka, tedy promazal loiska, oistil a zkontroloval karte a nalepil lepka.
Dany se pipojil na ernou, krajn drku, ze kter jsme mli nejvt obavy. Dany se vak opt skvlou jzdou nepropadl, naopak opt o njak to kolo nskok zvil, stejn jako po nm Kvta a opt zase j. ern drka se mi jela pln skvle a jestli si dobe vzpomnm, tak jsem se na n odlepil od druh posdky o dalch pt kol. U ostatnch soupe se zaali projevovat technick problmy. Most 3 ml problmy s pevodem a Most 1 neustle mnil kartky, kter se na zdej drze, kde je pouito stnn dost sjdj. My jsme rovn tak opotebovali karte ale snaili jsme se jejich vmnu co nejvce oddlit a udlat si na to dostaten asov nskok. Z ostatnch soupe jsme tedy u jen sledovali posdky Mostu 2, kter se drel na druhm mst a domcho tmu Spirit. Tyto dva tmy spolu svdli souboj a zvlt domc poadatel a ldr tto stje Eda erber se neustle snail dotahovat a tlait na druhou pozici. Jeliko jsme spolu pravideln jezdili ve stejn skupin mohl jsem dobe sledovat jeho jzdu a snahu.
V urit chvli jsem si viml, e Eda sleduje pi jzd m autko, pestoe v blzkosti mho auta se jeho auto nenachzelo. Ke veobecnmu vesel se pilo na to, e se Eda spletl a asi dv kola dil sv auto podle m jzdy. Mezitm mu nasazovai nkolikrt nasadili to jeho vypadvan. Inu i to se stane nebo ob auta byly stejnho typu a zbarven. Asi po tetm stdn m vak potkala technick zvada na ovladai. Vzhledem k tomu, e Dan je levk a tla na pku ovladae z opan strany ne je navren tik, dochz k vyden drky ve stop kontaktu. Proto jsme si ovlada vymnili a j tedy pouval jeho, kter jsem se snail vdy po kad jzd vyistit a pebrousit. Pesto se mi vak v jednu chvli ovlada ped kontaktem brzdy pidel. Ovlada jsem proto za jzdy vymnil, za ji pedem pipraven, nebo jsme s touto zvadou pedem potali. Ztratil jsem vmnou tak maximln dv kola.
Blila se polovina zvodu a my mli nskok okolo 50 kol. Ctili jsme ji vichni, e jedeme na vtzstv ale stle ns mohla potkat njak pohroma. Kdy potm, e za minutu ujedu asi 7 kol mli jsme v tu dobu nskok asi 7minut. Vmna motoru se d stihnout do pti minut ale pesto jsme jet vyhrno nemli. ekl jsem ostatnm, e budu klidn a budeme mt nskok aspo sta kol. Tsn ped polovinou zvodu, kdy jsem opt dil j byly nae karte ji v alostnm stavu. Kontakt s kolejnicemi prochzel jen mezi nkolika drtky, a autko zaalo vynechvat. Kvta si tedy pipravil nad a j zastavil v jeho blzkosti asi minutu a pl ped koncem svho asovho seku. Do zatku dal drky kartky Kvta stihnul vymnit, take jsme ztratili asi jen deset kol nskoku a Dany, kter byl na ad, naal druhou estihodinovku. Kupodivu nikdo z ns nectil dnou navu a to asi proto, e jsme se pohybovali na pici a to vm dodv energii a eln. Posdce Mostu 1 dola po polovin zvodu trplivost s neustle opotebovvanmi kartky a ze zvodu odstoupili. Bohuel krom ka z jejich posdky odeli zapt zklamn do restaurace, take chvlemi byly problmy s nasazovai.
Kupodivu osdka ZZZ tedy Tom a Maty Zednkovi spolu s Erikem Zieglerem, o kterch vtina z ns pochybovala, e nron zvod vydr a do konce, odvedla perfektn prci nejen jako jezdci ale i jako nasazovai. Vzhledem k jejich nevelkmu vzrstu byly vyuvni k nasazovn do nejobtnjho msta na trati a vdy jeden z nich pl hodiny kleel v pedklonu a spolehliv nasazoval vypadnuv autka, kter skonila pod mostem. S odstupem nkolika dn hodnotm jejich odveden vkon za obdivuhodn a dkuji jim za to.
My jsme se tedy dle ubrali s najdnmi koly k vysnnmu vtzstv. Trochu nm zatrnulo asi dv hodiny ped koncem, kdy se Danymu najednou autko zastavilo. Ihned jsme se k nmu vrhli a zkontrolovali karte. Ty byli jet v podku a tak jsme bel zkontrolovat ovlada. Ihned jsem vidl utren pvodn kabel k jezdci a tak Dany vymnil ovlada za jin a dle v klidu pokraoval. Problmy s ovladai vak mli i jin, protoe pi tak dlouhm zvod se njak ty zvady daj oekvat. Naposledy jsme pak mnili kartky opt se stejnou taktikou jako v prvm ppad a kdy jsme mli nskok ji pes sto kol zaali jsme si jzdu vychutnvat. Ml jsem to tst, e jsem zvod ukonoval. Prv ti msta byla u s nejvt pravdpodobnost rozhodnuta. Stailo mi odjet nco mlo pes tvrt hodiny a pak se mohlo nae auto klidn zastavit. Opravdu jsem si posledn minuty skvle vychutnal a spolu se Standou Zelenm a Edou erberem jsme si na trati i trochu zadili. Na posledn kola se do voln drky zaadil Vla Bask se safety carem a my se seadili dle poad za nm. Za velkho potlesku jsme dojeli posledn vteiny nronho zvodu.
Pili gratulace a pedn ndhernch pohr, kter jsme pevzali od nejmladch jezdc.
Nae vtzstv jsme si pak vychutnvali pi nvratu dom. Myslm, e hlavn podl na nm mlo skvle pipraven Kvtovo auto a tak n naprosto vyrovnan vkon, pi kterm kad z ns dokzal pednosti auta vyut. A v neposledn ad pi ns stlo i tst, e jsme se vyhnuly zvanjm technickm problmm, i njak velk havrii na trati, pi kter by se auto mohlo pokodit. Uvdomuji si tak, e tento triumf se v budoucnu u nemus opakovat, zvlt kdy si ns te soupei budou pravdpodobn vce hldat. Ale hlavn jsme si zvodn vkend opt perfektn uili a tme se hned na ten nsledujc, kter se kon na stejn trati.
Autodrze zdar !
lnek napsal:
Ji Hameta
Pevzato z:
Slot Speedway of Thereban