Test pneumatik FARO 19,5 x 9,9 Soft Slick kat. .: 642
Posted by Pepino on November 07 2006 08:28:55
Testovac prosted:
Nezvisle na sob v esti tmech SRC esk Tebov nov tra FARO , cca 6 tdn.
el testu:
Test byl zvolen jako porovnvac k Faro pneumatikm SLICK kat. . 611 a to jak k neupravenm tzv. z balku a k upravenm pneumatikm FARO .
Testovn:
Testovn probhlo na osmi vozech Favorit a to jak v zkladn verzi tak ve verzi Pick Up a potom s vozy, kde byl osazen FARO magnet FeNdB s drkem.
Posuzovno bylo snad ve co lze odzkouet a to v rznch kombinacch. Pro zjednoduen bude v nsledujcm textu zkrcen nzev na pneumatiky NORMAL (kat..611) a SOFT (kat..642).
Prvnm porovnnm byla hmotnost pneumatik byly veny vdy 4 kusy NORMAL 6g a SOFT 8g, SOFT pneu jsou tedy o cca 0,5 g na kus t잚. Je to logick vzhledem ke struktue materilu a rozdl hmotnosti je pi jzd nepostehnuteln (neprojev se del brzdnou drhou dky vt rotan hmotnosti ). Podstatn vt rotan hmotnostn sporou je vmna ocelov osy kol za dural nebo kevlar.
No a konen pily na adu konkrtn jzdn vlastnosti NUTNM PEDPOKLADEM U VECH PNEUMATIK JE JEJICH DOKONAL ISTOTA ( to sam se tk trat ). Pneumatiky istme obyejnou lepc pskou a tra utrkou z mikrovlkna nebo samolepcm vlekem urenm k odstrann chlup z povrchu odv.
Nejprve ns zarazil a nulov rozdl to snad nen mon ale jako ve, tak i toto mlo sv dvody. K prvnmu porovnn dolo s auty na kterch jsou speciln upraveny disky i pneumatiky . Na vysvtlen pi nasazovn disku na osu a pneumatiky na disk , se Vm to nikdy nepovede tak, aby to cel alespo trochu nehzelo a to je vdy patn. Disky i pneumatiky mme vdy rotan dobroueny a po nasazen na osu a osazen do modelu.
Vzali jsme tedy nov disky a na n nasadily standardn NORMAL pneumatiky bez prav. No vsledek se okamit projevil . Pneumatiky SOFT produkuj cca 5 % zrychlen oproti pneumatikm NORMAL a to je hodn tento efekt se jet vce projev na autech osazench magnetem logicky, stejnou silou magnetu je pitahovna mk guma k povrchu trat.
Opoteben SOFT pneumatik samozejm mk pneumatika se vce odr , ale jedna zajmavost ns pekvapila pi nasazen na standardn disk ( jak u jsem ve popisoval ) dojde k mrnmu hzen a tud ojdn nejdve na jedn stran pneumatiky. No a tato ojet st se do druhho dne zvt a o pul milimetru na prmru kola. Jde zejm o dodatenou vulkanizaci nebo jak to nazvat, a to po ojet lesklho povrchu pneumatiky kter byl v kontaktu s formou. Paradoxn tedy dojde ke zrychlen auta vlivem zvten prmru kol. Po ojet cel plochy bhounu se tento jev ji neprojevuje a dochz k pozvolnmu opotebovn vce na bocch ne na bhounu.
Vsledek:
Pneumatiky SOFT lze urit doporuit na zadn npravu ke zlepen oproti pneumatikm NORMAL dojde vlivem vt adheze k trati je rychlej akcelerace a zlep se jzdn vlastnosti v zatkch. Toto cel lze jet umocnit pouitm magnetu FARO. Kdo chce jet vce zrychlit (to snad m smysl u jen opravdu pi zvodech , kde 1000 malikost pak ovlivn vsledek zvodu ), tak tomu radme nasadit disky na osu (kevlar, dural) obrousit nejvt hzivost , nasadit pneumatiky a to sam opakovat a auto pestane na trati tzv. drnet. Je to velice pracn a ne na vky co zvod, tak tato operace a na kadm aut. Na pedn kola je lep tvrd sms aby lpe klouzala v zatkch a nevyhazovala auta s drky ( na profi SRC autech to e tak, e pedn kola jestli se ten kotouek plastu jet d nazvat kolem se ani nedotkaj povrchu trat jezd se na ti body , zadn kola a vodtko).
Jet k uskladnn pneumatik pokud je ihned neosadte na model, je nejlep je nechat v pvodnm obalu a zamezit pstupu vzduchu a dt do chladu a tmy. J osobn to em uskladnnm v tubch od umivch vitamn a v lednice. V uzvru tuby je hmota pohlcujc vlhkost a lednika dod stlou a pro pneumatiky zdravou teplotu (NE DO MRAZKU).
Tento test nen absolutnm nzorem je to prmt nzor tmu SRC esk Tebov . S pneumatikami SOFT pejeme hodn zvodnch spch a vrobci popejme dal takto poveden novinky.
lnek dodal:
Petr Krka, SRC esk Tebov