SCX C1 F-1
Posted by Pepino on February 04 2007 19:49:51
Moje prvn seznmen se znakou SCX probhlo prostednictvm testovacho ovlu, kter nm zapjil oficiln esk distributor tto znaky.
Konkrtn se jednalo o set C1 F-1. Nejprve musm upozornit, e tento set standardn obsahuje dva vozy F1, my jsme vak mli k dispozici pouze samotnou tra. Z tohoto dvodu na dnm obrzku neuvidte vozy a ani se o nich v tto recenzi nedotete.
Oznaen C1 v nzvu produktu oznauje nejzkladnj a nejkrat tra. Ovl po sestaven zabr plochu 152 x 82 cm a jeho dlka in 3,20 m.
Cel ovl je ukryt v krabici s nepehldnutelnm erveno-ernm designem a vyobrazenm dvou zvodnch voz formule 1. Po odstrann vka ns ek pohled do polystyrnov formy s peliv vyznutmi otvory pro jednotliv dly drhy.
Krabice obsahuje tak jednoduch esk (univerzln pro vce druh set) manul a vtenm doplkem je brourka s vyobrazenmi okruhy, kter lze z dl (pokud jich mte dostaten poet) postavit.
Cel komplet obsahuje:
8 ks standardnch zatek
3 ks rovinek
1 ks napjec rovinky
2 ks ovlada
1 ks transformtor
Panely drhy jsou irok 15,6 cm a rozte drek je 7,8 cm. Dly jsou rozmrov toton s dly firmy Scalextric. Samotn panely drhy jsou z mkenho plastu a povrch drhy je velice hrub. Hrubost drhy je mnohem vt ne u pvodnch eskch autodrh. Pedpokldme, e tak bude dochzet k rychlejmu opoteben pneumatik ne je tomu u jinch vrobc a nkter zptn odezvy jezdc nm to potvrzuj. Uprosted dl drhy jsou velice dobe vidt vyven koleka, kter jsou pravdpodobn zbytky z pichycen panel v lic form.
Jednotliv dly se spojuj tak, e je k sob pilote do psmene V a pot sklopte do horizontln polohy. Pot je teba prsty z vrchu zatlait na msta, kde jsou ve spodn sti dl jednotliv spojovac elementy. Odmnou za tuto nmahu je vm dokonal spojen drhy.
Soust napjec rovinky jsou konektory na pipojen ovlada a trafa. Na tomto dlu je bohuel ne zcela kvalitn vyvedeno oznaen startovn ry.
Popisky na konektorech a vlastn konektory jsou oznaeny totonou barvou a nemuste tak pemlet, co kam zapojit. Ovladae jsou z prhlednho barevnho plasu a vypadaj na prvn pohled velice dtsky. Velice dobe se vak dr v ruce. Tlatko pro spnan je ovldno pomoc ukazovku.
Pro prvn testovac jzdu jsme si jako model vybrali Dallaru Indy od Scalextricu. Na namknut spout reaguje model docela svin a ovladam tak nelze pro jzdu nic vytknout. Pi pomalch prjezdech zatkami se bohuel projevila mal e drhy zadn kola formulky zasahovala z jedn poloviny mimo drhu. Adheze povrchu dovolovala naemu druhmu modelu Mercedesu DTM od Carrery s vyjmutm magnetem projdn zatek lehkm smykem.
Vzhledem k a hloubce vodicch drek nelze na drze jezdit s pvodnmi eskmi modely v. Favorita.
Velkou nevhodou drhy je jej plin mkkost. Pi blim pohledu bylo vidt, e se do panel pebr kad nerovnost podkladu (v naem ppad koberce). Ovladae se po cca 15 minutch drhy nijak moc nezahvaly, ale pi piichnut z nich byl ctit a nepjemn zpach.
Drhu tak meme ohodnotit prmrnou znmkou. Urit doporuujeme zakoupit dal dly pro rozen, u takovhoto malho setu si urit nevychutnte ten prav pocit zvodn. Mrz ns absence jakchkoliv mantinel.
Autodrhu nm k testovn zapjil esk distributor firmy SCX.
Zkladn sety SCX C1 mete zakoupit zde.