Objevte nov rozmr zbavy s digitln autodrhou SCX
Posted by Pepino on March 02 2007 16:49:13
Minul tden jsem se cestou ze kolen zastavil na okraji Prahy a na nkolik dn sob zapjil od pana ebka k testovn digitln autodrhu znaky SCX.
vodem chci ci, e se nejedn o standardn prodejn set, ale o jakousi sms rznch dl a tak chci upozornit na to, e zde zveejnn drha je ji del dobu v pouvn, proto mohou bt na fotografich nkter dly velice opoteben i dokonce napraskl (karoserie autek) apod.
Celou cestu z Prahy do Hradce jsem pemlel, jak velk me bt rozdl mezi analogovou a digitln drhou a zda je cesta k digitlu u autodrh cestou sprvnou i nikoliv. Dovolm si mal odboen. Ped cca 4 msci jsem zaal stavt modelovou eleznici a tam je to naprosto stejn. Analog postupn ustupuje a vemu vvod digitln ovldn. Zde jsou bohuel ceny jednotlivch vrobk obou ad vce ne rozdln. Jak jednotliv dly drhy, tak i samotn lokomotivy. Proto jsem se obval neho podobnho i u autodrh.
Byl jsem pot velice poten, kdy jsem pi porovnn cen autodrh zase a tak velik rozdl nenael. Ano, digitln drha je dra, ale na autku je to kolem 100,- K a na jednotlivch dlech drhy je to podobn. Nevhodou je samozejm to, e kad takovto nepatrn naven dl vm zvedne cenu celho prodejnho setu o nkolik tisc. Vzruen a nov rozmr pi zvodn vak spoust kupujcm stoj za tu investici.
Na prvn pohled vypad ve jako klasick drha. Autka, drha, krajnice, ovladae. Pi blim prozkoumn jsou ji nkter rozdly patrn. Ale zanme od zatku.
Dly digitln SCX drhy jsou opt hrub ne u ostatnch znaek, v porovnn s analogovou adou SCX je vak digitln drha o nco jemnj.
Jednotliv dly se do sebe pasuj pouhm zatlaenm. Klasick jazky jsou zde nahrazeny mkenmi plastovmi ipkami, kter zapadnou do protjho dlu. Dly u sebe dr velice dobe. Oddlen se e rychl vykubnutm. Jak rychle se ony ipky ochod nelze posoudit.
Portfolio SCX dl je velice nepebern, proto lze postavit celou adu rznch okruh s velkou monost prav. Na obrzku je vidt nap. zen/rozen, kter lze nap. pout jako vjezd a vjezd z box.
Ovladae jsou u digitlu oproti analogu velkm krokem vped. Velice dobe pasuj do ruky. Snad zatm nejlpe ze vech, kter jsem mohl v ruce odzkouet. sti ovladae jsou pogumovny, m se zabrauje sklouznut ruky a guma tak sten odvd pot. Chod spodnho ovladae je pjemn a auta zabraj hned od zatku namknut. Vrchn tlatko pot slou k digitlnm potebm. Jako velkou slabinu vak povauji to, e ono pogumovn je eeno ve spodn i horn sti vdy jednm kusem v celku, kter tak pechz z jedn strany ovladae na druhou. Pi poteb oteven ovladae (rozroubovn) tak je nutn gumu odtrhnout a pot zase pilepit i lpe hned na zatku rozdlit slabm ezem iletkou na dv poloviny. Ovladae jsou to dicho panelu zapojeny pomoc kroucen ry a telefonn koncovkou.
Ovldac panel je to, co vs hned na prvn pohled upout. Velk ed plastov dl se spoustou tlatek, zdek, diod a velkm sklopnm informanm panelem.
Nyn si eknme, jak vlastn ten pan Digitl pracuje. Pot si pedstavme dal monosti drhy.
Digitln systm SCX pracuje na velice jednoduchm principu. Mezi pednmi koly je uloen cel systm digitlnho ovldn. Znamen to, e auta nemaj pedn osu, ale ob kola jsou nezvisle zavena a dokonce odpruena. Uprosted centrly je dlouh rameno, kter se dotk kolku kter prochz stedem vodtka. Mezi ramenem a centrlou je mal magnet. Pi stisknut digitlnho tlatka magnet pithne rameno dol, to tak zatla na kolk a tm se z vodtka vysune dol dal mal kolek, kter pot ped kenm sm pehod vhybku do druhho smru (omlouvm se za ty kolky a kolky, ale nevm, jak jinak to pojmenovat). Ve len jednoduch. Pro pedjdn se nejvce vyuv panel ken, kter mete pout obousmrn. Po pejet jednoho vozu ihned reaguje na dal. Nutnost je pouze ve sprvn okamik stisknout sprvn tlatko.
Jet jsem zapomnl zmnit ten nejzsadnj rozdl mezi analogem a digitlem. V digitln drze je stl napt 18 V a vy tak ovldte pmo jednotliv autka, kter si ped jzdou vdy piadte k vlastnmu ovladai. Polote-li na drhu analogov autko, okamit se vm rozjede maximln rychlost po drze a patrn skon v kotrmelcch na rovni nejbli zatky. Autko piadte jednodue pomoc programovacho tlatka CAR PROGRAM a pot namknut tlatka na vaem ovladai. Dleit je, aby v tu dobu bylo na srze pouze jedno autko, jinak si pod ovlada piadte vechna auta, kter jsou tou dobou na drze.
Ji jsem se zmnil o vjezdu do box. Ano, i toto je drobnost, kter dl z jzdy na digitln drze SCX vzruujc zbavu. Ped kadou jzdou mete, stejn jako v klasickch zvodech, doplnit do vaeho vozu urit mnostv paliva. O jeho stavu vs informuje hlavn panel na dicm pultem. Jzdou vm palivo ubv, co na druh stran samozejm vede k rychlej jzd!!! Zmna barvy u poslednch dvou dlk na info panelu informuje, e ji jedete na rezervu. Pi poslednm dlku zane vz na drze pocukvat a vy mte dv monosti. Bu zkuste dojet do cle na zbytek paliva (pokud se vm to nepovede, auto na drze zastav a vy ji v tomto zvod nemete pokraovat) nebo zajedete (pouze povolenou rychlost) do box. Tam vs ek rychl prce rukou: otevt ndr naerpat potebn mnostv paliva (vidte na info panelu) zavt ndr a odjet z box. V ppad rychlho vjezdu do box vm nen umonno palivo naerpat a muste tud znovu absolvovat okruh a zkusit znovu. V boxech mohou bt v jeden okamik vechna vozidla (zle pouze na dlce boxov uliky).
Mte-li zakoupeny nkter z SCX doplk, mete nap. vidt asy jednotlivch kol zvodu, vae umstn i kolik kol zbv do konce zvodu. Jednoduchm zapojenm druhho ovldacho pultu mete rozit poet zvodnk na 6, co je vak i standardn maximln poet na drze tto znaky.
Zvrem chci ci, e jsem nepopsal vechny monosti, kter SCX drha nabz (samozejm svcen aut, snen rychlosti aut pro jedn dt apod.), ale pouze se snail v krtkosti popsat tento nov systm, protoe jak nm vyplynulo z ankety, ne kad byl s digitlnm systmem seznmen.
Osobn musm napsat, e m tento systm znaky SCX oslovil a do budoucna uvauji o jeho pozen.
V ppad, e mte dal dotazy k SCX digitln drze, pite je prosm dol pod lnek. Dky.
Kompletn sortiment SCX DIGITAL mete zakoupit zde.