KRPL-AIR 01 aneb profesionln kompresor do 2000,- K
Posted by Pepino on May 30 2007 20:36:23
Ke stavb tohoto kompresoru m vedly nsledujc poteby a omezen : 1. cena koupenho profi kompresoru je cca. 10.000,- K a ve, 2. mt kompresor vceelov , 3. mt kompresor tich (bydlm v panelku a modelam vtinou v noci), 4. mt kompresor, kter funguje bez dal obsluhy.



Ke stavb potebujete vyazenou ledniku, vyazen hasc pstroj a dobrho kamarda se svekou.

Rm celho zazen je svaen z kovovch profil, kter vm v kadm solidnm elezstv strojov naeou na mru ( cca. 100,- K vetn naezn). Tlakov lhev je ze starho hascho pstroje, vlastn kompresor ze star ledniky. Takov kompresory dvaj a 15 atmosfr. Jednotliv dly jsou pskovny a opateny vypalovac prkovou barvou. Do ovldac hlavice hasiku je v mst vfuku hasiva vyvrtn zvit G1/4. Jedinou investic je zptn ventil s odlehovacm vvodem (250,-K), tlakov spna s ventilkem pro odlehovac veden (OEZ Letohrad 500,- K) a regulan ventil s odolejovaem (Orlk 1000,- K). Vechny posledn jmenovan komponenty lze sehnat i star, pouit za desetinu ceny. Zbytek ceny do 2000,- K jsou tlakov hadice, pojiovac ventil, fitinky se zvitem G1/4 a spojovac materil.



Mont je patrn z fotografi. Odlehovac veden je u tchto kompresor nutnost, protoe nemaj tu slu rozbhnout se proti tlaku v ndob. Pi samoinnm vypnut tlakovho spnae, po dosaen nastavenho tlaku, odfoukne ventilek tlak mezi zptnm ventilem a kompresorem. Pi poklesu tlaku v ndob sepne tlakov spna a kompresor se rozbhne proti przdnmu veden mezi nm a zptnm ventilem. Tm je zaruen bezproblmov a samoinn chod zazen. Tlakov spna mm nastaven na 10 atm pro vypnut a 5 atm pro zapnut. Tm je dn stl a potebn minimln tlak v tlakov ndob. Na vstupu z lhve je umstn tlakov regultor s odolejovaem vzduchu. Dle vrobce je udvna istota vzduchu 99 %. Pro hobby poteby vetn airbrushe to bohat sta a komu je to mlo lze dokoupit vloku s aktivnm uhlm, pak je udvan istota vzduchu 100%. Tato vloka se vak mus mnit a to pi cen 300 K nen jen tak.

Tlakovm regultorem lze nastavovat vstupn tlak na 0 10 atm po desetinch. Tlak je naprosto konstantn, bez vkyv a prskn, co je pro airbrush zkladnm pedpokladem. K plnmu natlakovn ndoby z nuly na 10 atm sta 2 minuty, potom u zazen pracuje samoinn. Z bezpenostnch dvod je v soustav vazen pojiovac ventil, kter je nastaven na 11 atm. Tlakov ndoba je zkouena na tlak 30 atm. Vstup m zakonen kulovm kohoutem a univerzln rychlospojkou. Na sn kompresoru je plastov krabika s vatelnovou vlokou jako vstupn filtr. Ve je tsnno teflonovou pskou.



Rozsah pouit je velmi irok od airbrushe a po nafoukn gum u auta nebo kola. Zazen je ti ne lednika a pracuje naprosto spolehliv. Jet vysvtlen nzvu KRPL-AIR je to sloenina pjmen autora (Krka), kamarda se svekou (Plva) a slovo AIR snad ani nemusm pekldat.

lnek napsal:
Petr Krka, SRC esk Tebov

Foto:
EVRO-FOTO-VIDEO