Zvod ELGAS CUP PARDUBICE 2012 ovldly vhradn karoserie od BPA Slot Racing
Posted by Pepino on May 22 2012 18:28:27
S velkm zpodnm (omlouvm se) sem vkldm report ze zvod v Pardubicch
Extended News
Na magick datum 5.5.2012 byl na autodrze v Pardubicch naplnovn nov vytrvalostn zvod dvoulennch tm nazvan Elgas Cup Pardubice 2012. Kdo pijel, rozhodn neprohloupil, nebo clem organiztor bylo uspodat zajmav zvody v pjemn atmosfe, a to se rozhodn podailo. Pro ty, kte nepijeli, pr posteh.
Z pvodnch 12 pihlench tm se jeden omluvil pro mnostv aktivit a jeden z tm doznal zmn v posledn den, nicmn ast 11 tm znamenala nutnost odjet dvou hodinovch semifinle a jednoho velkho finle.
Tm slo 1 byl nazvn V+V Team a neml nic co do inn s (v posledn dob mediln hojn prezentovanou) politickou stranou. Psmenka V a V znamenaly zkratku slov Vn vvoj a tm ve sloen Roman Kalhous a Ji Novek dokzal, e nzev tmu nen nhodn. V posledn minut trninku ohnuli podvozek zvodnho modelu a do konce zvodu vyvjeli a vyvjeli.
Tm slo 2 se nesl v duchu kultovnch postaviek znmho serilu pro dti. A v zvod oba jezdci Tom Marek (dle jen "Mat") a Petr Vanek (dle jen "Pat") ukzali, e jsou hrav schopni doshnout rovn obou kutil z Veernku.
Tm slo 3 byl tovrnm tmem firmy Elgas. Petr Kril i Ji Karlk brali zvod rozhodn vn, o em se vichni mohli pesvdit ji v okamiku pchodu Petra Krila na drhu v den zvodu. Tolik zavazadel plnch materilu, kter Petr pivezl, toti nem ani tm formule 1 pi velk cen Monaka.
Tm slo 4 nesl nzev HRC. Anglitini snadno rozlut, co se skrv pod slovy Holy Racing Company. Svat dvojice Frantiek Hol a Fanda Hol v zvod ukzala, jak je nezbytn bojovat a bt pipraven i na neekan.
Tm slo 5 pijel z Prahy. Marek Plecit a Pavel Kulovan zvodili pod nzvem MarKulka a patili mezi ern vlky zvodu.
Tm slo 6 byl na startu oznaen jako Dm dt a sloen jezdc tomu odpovdalo. Juniora Standu Nerudu z Jihlavy zdatn doploval du vn k Vclav Kohout z bvalho Domu pionr v Hradci Krlov. A nemli v dob pjezdu na zvody po technick strnce mnoho pipraveno (pijeli vlastn jen se dvat, mon nkde hluboko v tace pivezli ovlada), na start nastoupili a soupem dost zavaili.
Tm slo 7 tvoily automodelsk legendy ze amberka, jejich pravou totonost nikdo nezn. Po mnoho desetilet zvod pod pezdvkami Pipan a Starosta. A vtu tvoc nzev jejich zvodnho tmu (MyJsmeVmTokali) jsme od nich bhem zvodu slyeli mnohokrt.
Tm slo 8 dorazil stejn jako Karkulka, promite MarKulka, z hlavnho msta. Vaek Pospchal a Ludk Seifert ukzali, e jako TiCoNikdyNevhrajou dok vyhrt teba hodinov semifinle a na pt zvod proto budou muset jist hledat jin nzev tmu.
Tm slo 9 byl sloen ze zanajcch Radka Novka a Jakuba Novka. Proto tedy Team Z. Ale technicky i jezdecky m stle ve a proto i oni budou v dohledn dob muset pemlet o jinm nzvu tmu.
Tm slo 10 pinesl do zvodu zcela nov sv vtr. Dva milovnci npoj veho druhu, Jarda Derni a Tom "Voek" Stejskal dokzali, e drhov modelstv a zbava spolu dokonale lad a tak e lepho tmovho parka by kad z nich jist st hledal.
Tm slo 11 byl na rozdl od vech pedchozch, provinnch i vesnickm tm tmem ryze evropskm. Euro Racing tvoil na mezinrodn scn pro soupee neblaze znm Tonda TKV Vojtk a horkokrevn bojovnk s jianskmi koeny Jakub Vujaklija.
Velk pochvala pat jist tm, kte si dokzali ped zvodem alespo zatelefonovat a dohodnout se na jednotnm tmovm obleen. Tm myslm zejmna prask tmy, kter maj s vytrvalostnmi zvody mnoho zkuenost. Nyn krtk pedstaven vech zastnnch kon a jdeme na pejmku. Zde se ukzalo, jak precizn jsou tmy pipraveny po technick strnce. Mily se pouh dva parametry, a to vka zadnho kdla karoserie (35 mm) a ka zadnch kol (83 mm). Ale i pouh dva parametry bylo pro nkter tmy obtn dodret a tak se dohadovalo, ohbalo, upravovalo a sniovalo. Nakonec pejmkou proli vichni, by nkte, jako Euro Racing i Vn vvoj, dokonovali model pro zvod v hodin H.
Co do techniky, zkladn zadn splnili vichni dokonale. Jakkoliv dvanctka motor, nebulharsk plechovka a cestovn karoserie. Z podvozk pevaovaly JK Cheetah X25, ale vidt byly i nkter star a bytelnj podvozky Champion TurboFlex. Motorov k zvodu pistoupily rzn tmy rzn. Vtina tm hledala vkon co nejvy, by za cenu padn a nien vozu, avak nkter ly cestou opanou. Akoliv jim model na rovince tm couval, absenci rychlosti na rovnm seku zdatn dohnli svinm prjezdem zatet.
Jen karoserie byly jednotn. Tedy spe jejich vrobce. Vechny tmy vsadily na vyzkouen Peugeoty, Hondy i Mercedesy od BPA Slot Racing.
Je s podivem, jak pote inilo obma mum za rozhodcovskm pultem sest vybran startovn, kde stle njak penze chybly. Nakonec se ukzalo, e platili vichni krom tch, co penze u pultu vybrali. Dl bych o tom radji nemluvil.
A jet jednu milou tradici je teba zmnit. Tm MyJsmeVmTokali zmnil bez zmny sloen jezdc pvodn nzev Rio de ambeiro na ve uveden. Proto v souladu se zvaovanm (avak dosud nekodifikovanm) pravidlem uhradili do rukou organiztor pslun sprvn poplatek v podob "t plzeskch". Je vidt, e se jedn o zkuen tm, kter v, co se slu a pat.
Nsledovala kvalifikace. Pi pejmce si kad tm vylosoval poad, v jakm ml nastoupit do kvalifikace. Bohuel, SpyTech je vc dokonal a myslc za ns, proto pvodn zmr, aby tm s vylosovanm slem 1 jel kvalifikaci jako prvn zmnil tak, tento tm jel jako posledn. Pes tyto drobn pote se kupodivu vem zvodnkm podailo kvalifikaci odjet s tm, e kad z jezdc odjel jednu minutu a stal se poet ujetch kol. Vsledkem bylo toto poad:
1/ Pat a Mat - 23.26
2/ MarKulka - 22.34
3/ Team Elgas - 20.33
4/ Euro Racing - 20.32
5/ MyJsmeVmTokali - 19.23
6/ V+V Team - 19.21
7/ Pitn reim - 17.19
8/ Dm dt - 17.04
9/ Team Z - 14.34
10/ TyCoUritNevyhrajou - 14.01
11/ HRC - 10.00
Jako vdy je teba pipomenout, e kvalifikace nen zvod a mnoho tm bu takticky, zmrn i jinak, nechtn upravilo vsledek kvalifikace, teba tm, e jzdn pruh opustili i nkolikrt bhem jednoho kola.
Poet tm ve spojen s programem SpyTech znamenal, e bylo teba odjet dv semifinlov jzdy po 6, resp. 5 tmech. Po semifinle pak 3 tmy musely zvod nedobrovoln opustit. A prv mezi tmy, kterm vypadnut hrozilo, se rozhoel velk a neltostn boj.
Semifinle je na mnoha zvodech takovou st kln, pi n je clem dostat se do finle s co mon nejmn pokozenm autem. Nikoliv vak na Elgas Cupu. Zde se toti njezd kol v semifinle a finle st, proto mus tmy zapomenout na jakkoliv taktizovn a je teba jet i semifinle od potku na plno. Jak dleit toto pravidlo bylo pro tmy na elnch pozicch se uke zhy.
V semifinle B startovaly tmy TyCoUritNevyhrajou, HRC, Dm dt, Pitn reim a Team Z. Tempo od potku udvali oba ti, co urit nemli vyhrt. Nicmn skupinu vyhrli o masivn nskok 82 kol a ukzali, e jak je nzev tmu mnohdy matouc. Jen na erven a ern mrn ztratili oproti svmu obvyklmu prmru kol, jinak jezdili mon pomaleji, ale o to spolehlivji. Protoe v semifinle A bylo est tm, uskupen v B semifinle vdli, e i druh msto v semi je jistou pozvnkou do finle. Proto se rozhoel velik souboj, zejmna mezi tmy HRC, Dm dt a Pitn reim. Protoe se u zen model stdali dti s dosplmi, nebylo do konce osm jzdy jasno, jak to dopadne. Svat rodina jezdila vyrovnan vkony kolem 65 kol za jzdu.
Dm dt oil a po mrnm upgradu vozu mezi estou a sedmou jzdou, ale nakonec to nestailo. V sedm jzd najel 75, v osm 70, nicmn nskok HRC stail k postupu o pouhch 11 kol po hodin zvodn. Je teba pochvlit zejmna Fandu Holho, kter od potku drel krok s ostatnmi tmy krom TCUN, je vidt, e po mnoha zvodech v Pardubicch ji zanaj borci z Prahy pardubickou drhu umt. Jedinou starost malho Fandy tak po prvnch jzdch bylo, "aby to tta nepokazil". To se nakonec nestalo a tm slavil mon a neekan spch v podob postupu do finle. O tom, e v tmu mus bt pipraveni i na neekan, ji nyn maj jasno. Prost se ned na dvouhodinovku pijet s pneumatikami nachystanmi jen na hodinu zvodn.
Dm dt tedy 11 kol za nimi a s nevelkou ztrtou takt 11 kol i neekan jist a stzliv tm Pitn reim. Mon k tomu pisply hrozby dechovch zkouek, jimi organiztoi nkter tmy straili. Zjevn jak Dm dt, tak i Pitn reim mli na to se do finle dostat, rozdl 11 kol je pi hodinovm zvod skuten mal. A nakonec Team Z. Oba jezdci ukzali, jak nron je na poprv pardubick autodrha, nicmn potujc je ustlen njezd kolem 48 kol v kad jzd. Te u je ek jen ladn ovladae a jezdit, jezdit, jezdit. Vsledek by jist mohl bt mnohem lep, pokud by veden tmu dalo na rady a udrovalo svtlost modelu vzadu v rozmez 0,9 - 0,4 mm. Se svtlost 1,1 se model skuten patn ovld.
Od prvn minuty semifinle A udvaly tempo tmy Pat a Mat a Team Elgas. Oba Pirti silnic dokzali jen na ern ztratit 7 kol na Elgas, jinak v kad jzd postupn navyovali svj nskok, semifinle vyhrli, a to s nskokem 28 kol. A to nebylo v tento moment zejm, prv tento nskok rozhodl o celkovm poad. Tet MarKulka se drala dopedu a po cel zvod svdla velk boj s Euro Racingem. V semifinle byla MarKulka lep o 10 kol, nicmn njezdy byly tak vyrovnan, e nebylo snadn odhadnout, jak dopadne druh hodina zvodn. Po tvrtm Euro Racingu nsledovala mezera 37 kol, kter chybly V+V Teamu na tvrt msto. Na vin byla zejmna s problmy zajet pedposledn jzda na fialov. ambert MJVT (MyJsmeVmTokali) jeli na jistotu postupu do finle, najeli krsnch 558 kol a dky sedmmu mstu v semifinle celkov mli na start finle zajitnou oblbenou fialovou drku.
Seteno a podtreno, po velkm boji o osm msto vypadly tmu Dm dt, Pitn reim a Team Z, semi vyhrli Pat s Matek o 28 kol a vichni si mohli pi zapnut autodrze vzt modely na patnctiminutov servis. Pauzu Pat s Matem vyuili na obd, naopak Team Elgas mnil motor za lep a vkonnj. V+V znovu ohbal podvozek a HRC musel brousit kola, nebo na zatku tajn doufal, e nepostoup a bude mt klidnou sobotu. Tmto tak dkujeme Kulkovi z tmu MarKulka, kter pipravil SpyTech obecn, ale tak dokzal po prvn jzd finle doplnit njezdy kol ze semi, aby bylo zcela jasn, jak na tom kdo je. Dky. Po skonen pestvky probhlo opt men dvou dimenz modelu a lo se na start finle.
Za soudcovsk pult usedl neblaze znm a psn rozhodce Voek a mohlo se startovat. Tmy si drky na Elgas Cupu nevybraj a dostvaj je pidleny podle aktulnho poad. To byla vhoda pro Elgas, kter startoval z bl a konil na oranov. Pat s Matek zanali na erven a museli konit na bl. Nicmn v prvn jzd vedouc tm navil nskok o dal 3 kola. Ve druh jzd zskal Mat dalch 5 kol a ve vypadlo na pohodov sobotn odpoledne. Ale ji ve tet jzd finle Elgas zajel stejn poet kol (87), co mlo bt pro Pata s Matem varovn. Ti si vak, podobn jako jejich filmov kolegov, dn pote nepipoutli a vesele krouili dl. Nicmn ve tvrt jzd finle se tst od nich odvrtilo a po kontaktu Mata s MarKulkou se z auta stalo letadlo a letlo a letlo. Pistn se uskutenilo v mst raditoru pipevnnho na ze, proto tvar podvozku doznal vraznjch zmn. A kad jist v, e s ohnutou plechovkou se zzraky na trati nedaj dlat. Proto tvrt jzda se u vedoucho tmu nesla v duchu eliminace ztrt a ekn na pauzu. Po konci tto jzdy se Elgasu podailo sthnout 21 kol a zase byl zvod zajmavj. V pauze Mat zohbal co lo, aby se podvozek vrtil do pvodnho stavu a na tra nastoupil Pat. Ale ani on na ern nepedvedl nic extra, ztratil 8 kol a Elgas sthl ztrtu na jednocifern rozdl. Pitom ml jet vhodu lepch koncovch drek. Ve tet jzd od konce se situace mrn uklidnila, oba tmy najely tm shodn, resp. Pat a Mat odskoili o dv kola. A protoe i v dalch jzdch se ji jejich model vrazn neohnul, fungoval jak se slu a pat, podailo se tmu slo 2 na startu zvtzit. Konen ztrta Elgasu byla pouhch 16 kol, co je na dv hodiny rychlho zvodn ztrta velmi mal.
O tet msto od potku bojovala MarKulka s Euro Racingem. Po prvn jzd finle MarKulka vedla o 4 kola, po druh o pt, po tet o devt. Jene ve tvrt jzd Euro Racing ukzal, pro m v nzvu druh slovo a zaal zvodit. Sthl tyi kola a v dal jzd sthl dal kolo. A rozdl byl opt pouh 4 kola. V est jzd najeli oba tmy shodn 82 kol a v sedm jzd opt shodn 83 kol. Rozhodnout o poslednm driteli pohru za pdiov umstn proto mla posledn, osm jzda. Ta se lpe podaila MarKulce, kter jzdu vyhrla o masivnch 11 kol. Tm se stala i celkov tetm tmem s nskokem 15 kol ped tvrtm Euro Racingem.
Dal nerozlunou dvojici v zvod tvoil V+V Team a TiCoUritNevyhrajou. Po semifinle ml V+V Team nskok 27 kol, ale Praci se ve finle nemnili vzdt a v podstat cel finle a na posledn jzdu nskok Vc veejnch stahovali a stahovali. Ped posledn jzdou byl nskok V+V u jen devt kol. Nicmn pak se ovladae v tmu V+V chopila legenda drhovho modelstv a bl model s logem V+V ukzal soupem z Prahy koncov svtla. Dky posledn jzd, kter byla u V+V o 11 kole lep tak tento tm zskal pt msto s nskokem 20 kol. Jene TiCoNikdyNevyhrajou ukzali, e zmrn klamou tlem i nzvem tmu a e jsou schopni renomovan tmy vraznji potrpit. A to nikoliv na jejich domc drze.
Pesn 100 kol za estm skonili ti, kte nm to kali. A na ervenou, kde ve finle najeli "jen" 61 se jim na kad drce dailo dret prmr kolem 70 kol a to je slun. A posledn ve finle skonil HRC. Nicmn pi pohledu do vsledk je zejm, e HRC najdlo ve finle shodn kol jako MyJsmeVmTokali. Konen rozdl je tak vsledkem "dluhu", kter si HRC pivezlo ze semifinle.
Na zvr nsledovalo vyhlen vsledk. Dky sponzorstv ze strany BPA Slot Racing, kter dodal cestovn karoserie Peugeot v bondovsk tlouce .007 pro 7 tm, se podailo vechny tmy odmnit nejen potleskem, ale i drobnmi vcnmi dary. Prvn ti tmy zskaly masivn pohry a tmy od tvrtho msta si odnesly na pamtku sklenice i trika a dal drobnosti. Kad tm tak zskal lhev ampaskho. Rdi jsme na startu vidli ky, kte snad bhem let pevezmou automodelskou tafetu od souasn (zejmna duevn) rychle strnouc generace.
Suma sumrum, prvnho zvodu ELGAS CUP PARDUBICE 2012 se zastnilo jedenct posdek, kter za dv hodiny zvodu ujeli spolen 11313 kol. Formt zvod jako jednodenn se osvdil, obavy, e by thodinov rann byl mlo, se nenaplnily. A jet jedn osob je teba podkovat. Samozejm myslm na jdlo a perfektn servis ze strany pan Kalhousov. Mimo jinho byly vborn prky, zky, salt a v neposledn ad v Pardubicch i tradin uvtac zkusek s ovocem.
Znovu dky vem, co pijeli, nebo vichni zvodnci vytvoili pjemnou atmosfru s mnoha dramatickmi zpletkami. A nen tajemstvm, e ji v okamiku skonen sobotnho jarnho zvodu se zaalo myslet na dal, pravdpodobn podzimn, zvod.
Foto zde
Zdroj: www.scrc-pardubice.e-slotcar.cz