Slot.it Mercedes Sauber C9 N. 62 Le Mans 1988
Posted by Pepino on January 28 2008 21:22:34
Vrobce - Slot.it, katalogov slo CA06D ,SRC model v mtku 1:32
Posdka: K. Niedwiedz (D), K. Acheson (GB), M. Baldi (I) (na Internetu se objevuje i jin sloen)
Nestv se asto, aby firma nabdla model jeho pedloha v zvod nestartovala. Jednou z tchto vyjmek je Mercedes - Sauber C9 62 z LM 1988 od Slot.it.
Ke spojen Sauberu s Mercedesem dolo za trochu kuriozn situace. Firma Yvese Saint Laurent chtla dostat na kosmetick trh pnsk parfm Kouros, hledala vhodn prosted pro reklamu a zkusila to v automobilovch zvodech. Vzniknul prototyp C8, pro kter se podailo zskat motory Mercedes- Benz. S C8 v 1986 dvojice Pescarolo Thackwell vyhrla zvod MS 1000 km Nurburgring.
Prototyp C9 ml svj zvodn debut v roce 1987 Silverstone a nsledn vyhrl zvod Supercap Nurburgring. To rozhodlo o tom, e automobilka Mercedes Benz vstoupila v roce 1988 do zvod sportovnch prototyp prostednictvm firmy Petera Saubera.
Sezona 1988 se vyvjela velmi slibn. Prvn zvod - Jerez vtzstv, druh zvod - Jarama druh msto. Ve tetm zvod Monza nejrychlej trnink i kolo. Ve tvrtm zvod Silverstone - byly nasazeny dva vozy a ty obsadily druh a tet msto.
Na nejvt zvod sezony, 24 hodin Le Mans dorazily oba vozy (+ jeden nhradn .61T), astnily se trninku, ale na tiskov konferenci veden stje oznmilo, e se zvodu nezastn.
(na internetu je sice velk mnostv fotografi C9, ale s fotkou pedlohy to vbec jednoduch nebylo)
Naopak vt tst jsme mli u ns, v tehdejm eskoslovensku, kde se jel n prvn a taky posledn zvod tohoto ampiontu. C9 mly nejrychlej as jak v trninku, tak v zvod a C9 zskaly v konenm poad 1 a 4 msto.
Celkov dopadla sezona pro prototyp v barvch hlavnho sponzora AEG (elektrotechnick firma kontrolovan Daimler-Benzem) velmi dobe. Schlesser byl klasifikovn jako druh, Baldi tet a tm skonil v mistrovstv svta celkov druh.
Technick parametry vozu:
Motor: Mercedes V8 SOHC, objem 4973 ccm, vkon 515 kW pi 7000 otkch za minutu.
Dv turbodmychadla KKK K27, vstikovn Bosch, pevodovka Hewland VGC (5 rychlostn).
Brzdy Brembo, pneu Michelin.
Podvozek i karoserie: kompozitn s uhlkovmi vlkny.
Rozmry: dlka 4760 mm, ka 1950 mm, vka 1050 mm.
Hmotnost: 850 kg.
A te u k samotnmu modelu
Model je upevnn v klasickm prhlednm plastovm boxu a ten zasunut do paprovho pouzdra. To v tomto ppad nepln jen ochrannou a informativn funkci, ale po jeho odsunut ns ek i prvn pekvapen. Je jm nhradn plastov podvozek, kter umouje spolen s dalmi doplky postavit vz s ikmm uloenm motoru. Dle jsou, jak je u u Slot.it dobrm zvykem, pibaleny nhradn pneumatiky.
Model je standardnho proveden na kter jsme u Slot.it zvykl. Motor je uloen v rmu, kter je upevnn tymi vruty a umouje nastavit jzdn vlastnosti. Zadn osa se ot v kovovch loiscch a pevod je typu Inline Endbell 10:28.
Auto bylo vyzkoueno na drze Carrera Evo s ovladai i zdrojem Evo. I v zkladnm, krabikovm proveden jezd velmi svin s dobrou akcelerac a dobrdnm. Slun sed i v zatkch Vechny jzdn vlastnosti by ly samozejm vylepit zmnou motoru (i jeho uloenm viz. ve), pevodovm pomrem, pneumatikami. Ale i jinm ovladaem.
Pro nkoho me bt nedostatkem, e model nedisponuje pednmi a zadnmi svtly.
O C9 se obvykle mluv jako o ernch vozech (kter dky velmi atraktivnmu designu vypadaj jako pojzdn deska plonho spoje). Ale model od Slot.it je v barv, toto tvrzen podporuj nap. i informace od vrobce pikovch dekl Studia 27, Ultra Dark Blue VELMI tmav modr. Upozoruji, e odstn tto barvy se ned nafotit vychz to ern a je patrn jen pod uritm osvtlenm.
Za pikov povauji i to, jak se vrobce vyrovnal s tenkmi blmi prouky. Pi porovnn modelu s fotografiemi skutenho vozu psob velmi modelov a vrohodn.
Jedin co na autu postrdm, tak jsou erven pedn a zadn oka pro odtaen nepojzdnho vozu. Ale mon, e jimi verze pro LM skuten nedisponovala.
Nkupem tohoto auta zsk lovk urit skvl model jak co se tk proveden, tak i jzdnch vlastnost velmi atraktivnho zvodnho prototypu. Osobn povauji jeho proveden za jedno z nejoriginlnjch a nejpknjch.
Myslm, e se psun C9 jet nevyerpal a tak uvidme pro kterou z atraktivnch pedloh jet u Slot.it shnou. Bude to Michelin a nebo SAT?
Bonus na zvr. koda, e se tyto vozy nemohly potkat ve skutenm zvod. Aspo na autodrze si to meme vynahradit.
Sauber s Jaguarem XJR 9 vtznm vozem prv z LM 88 (taky Slot.it).
lnek napsal:
Vtek