Modr legenda od SCX
Posted by Pepino on February 02 2008 22:00:59
Francouzsk automobily mly vdy neotel tvary a vtinou se poznaly na prvn pohled. Alpinka je toho dkazem. Je prost to nejlep co kdy francouzsk automobilky vyrobily.
Dnen padestnci si jist vzpomenou na jej slavn spchy.Mohly ji vidt v plnm tempu i na domcch soutch. S modrm vozem se v sedmdestch letech prohnl Vladimr Hubek. Za skpn zub normalizanch ednk neml v domcm mistrku dnou konkurenci.
.
Vozy Renault Alpine byly mimodn spn v mnoha zvodech a splovaly to k emu byly postaven. Po prvnch spch v domcch ampiontech v rallye a v zvodech do vrchu se prosadily i na mezinrodn scn.
- 1965 vtz v mistrovstv Francie v rallye
- 1966 vtz v souti ,,energetick indexna 24 hodin Le Mans
- 1967 vtzstv v zvod 500km na Nrburgringu
- 1968 dv vtzstv na 24 hodin Le Mans:vkonnostn a energetick index
- 1970 prvn ti msta v Rallye des Routek duN ord
- 1971 prvn ti msta v Rallye Monte Carlo
- 1972 titul mistra Francie v rallye
- 1973 svtov ampin v rallye,Alpine obsazuje prvn ti msta na Rallye Monte Carlo
- 1974 evropsk ampin v kategorii do 2 litr(7 zvod-7 vtzstv)
Konstrukce vozu se vyznaovala silnm pteovm rmem. Nosnou st rmu tvoila roura, prochzejc stedem vozu. Vpedu k n byl pivaen nosnk pedn npravy, vzadu nosnk zadn npravy a klec pro motor. Tento rm byl natolik stabiln,e ani pro nejt잚 rallye nepoteboval vyztuen. Souasn byl nosnm prvkem pro vekerou techniku (vetn zen, brzd, chlazen, atd.), stejn jako jednodlnou lamintovou karoserii, slepenou se spodnm dlem podlahov ploiny.
Je ale poteba zmnit, e mechanick sti podvozku mly pomrn malou ivotnost. zen, brzdov obloen, pevodovka, poloosy, zaven kol, atd. byly beze zmn pevzaty z Renaultu R8-dly vyvinut pro automobil s motorem o vkonu 45 PS a max. rychlost 135 km/h. Take v modelu A 110 1600 S se 110 PS a max. rychlost 215 km/h byly ,,ponkudpeteny.
Alpinka slouc jako pedloha k modelu fy. SCX je vtzn vz posdky O. Andersson/D. Stone na Rallye Monte Carlo 1971.
Model na prvn pohled psob velice subtiln. M kvalitn lak(modr metalza). Vechny obtisky jsou vrn sv pedloze.
Dal rozmry:
prmr kol - 18 mm
hmotnost - 69g
hmotnst karoserie - 20,5g
Pohon modelu je pm na zadn npravu, pevod 9:27. Motor RX41B, 14V, 19.000 ot/min. verze 2007. Vodtko je vybaveno dvma pry kartk.
Mal Alpinka svt tymi svtly vpedu, vzadu svt dvojice ervench svtel.
Prv svtla jsou asi jedin vc, kterou bych vrobci vytknul. Pedn svtla dost prosvcuj karosrii. D se to lehce napravit pomoc dodatenho ntru, nebo nalepenm neprsvitn lepenky. Interir m dnes u standardn kvalitu.
Jzdn vlastnosti modelu mu posoudit jen st. Chyb mi jak zkuenosti s jinmi modely, tak plastov drha na testovn.
Alpinku jsem zatm prohnal na m rozestavn devn rallye drze. Tam se chov velice zbavn. Zrychluje i brzd velmi slun. Zatky vykrajuje krsnm smykem.
Jezdil jsem na 12 V. Pi 14 voltech je autko na m zk zatkovit drze moc rychl.
Model splnil m oekvn a celkov se d ct ,e se SCXu povedl. Toho, kdo jezd jen tak pro radost, urit nezklame.
Obrzek pro porovnn velikosti modelu
lnek napsal:
Tomnem