Autor |
dotaz k prodluování autodráhy |
lucka
člen
Příspěvků celkem: 12
Registrován od: 11.11.11 |
Vloeno dne 26-12-2011 23:38 |
|
|
předem se omlouvám za moná hloupý dotaz, ale jako úplný neználek co se autodráh týče mě zajímá, kdy se prodluuje autodráha a u evolution nebo d132, tak kdy původní délku cca 6,5 m zdvojnásobím, utáhne to pořád to jedno trafo co bylo v základním setu nebo se musí něco dokupovat?
díky Lucka |
|
Autor |
RE: dotaz k prodluování autodráhy |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 26-12-2011 23:59 |
|
|
To by mělo být v pohodě, pokud byste po polovině trati měli pocit, e dochází k úbytku napětí, stačí propojit někde v polovině díl dráhy s napájecím dílem. Jsou na to přímo propojovací kabely, ale v klidu postačí běná dvoulinka s průřezem cca 1mm. Velmi jednodue si nutnost propojení ověříte tak, e na konci okruhu před cílem zcela rozpojíte dráhu. Pokud auta bezproblémů dojedou a na konec, není co řeit. Pokud nastanou cestou problémy, propojíte v místě, kde problémy začaly.
Editoval Petr L dne 27-12-2011 00:00 |
|
Autor |
RE: dotaz k prodluování autodráhy |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 01-01-2012 19:39 |
|
|
Úbytek napětí směrem od napájení je bolestí hlavně měřítka 1/43, kde je mení průřez trolejí a i vzhledem k velkému počtu propojení kratích dílů dráhy (které taky představují nezanedbatelný odpor). Projevuje se to více časem, kdy kov dráhy zčerná (zaoxiduje) a zvětí se tak i odpor mezi kartáčky a trolejí. Pak mnoství proudu do modelu bývá skutečně u delích drah 1/430(nad 5 m) výrazně mení.
U drah 1/32, se úbytek napětí s délkou dráhy tak výrazně neprojevuje.
Věřím, e toto vyřeí výrobci 1/43 pouitím kvalitnějího kovu na troleje...
www.grafik-jan-vician.cz |
|
Autor |
RE: dotaz k prodluování autodráhy |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 02-01-2012 09:17 |
|
|
Úbytky napětí se projevují jak psal Honza hlavně v závislosti na kvalitě trolejí, jejich stáří, četnosti rozebírání, pokození a kvalitě materiálů. Je velmi reálné, e se problém objeví a časem, osobně na Carrera do cca 10 m nebylo zatím nikdy nutné posilovat napájení dráhy instalací propojky, zato Faro okruh cca 8m jsem musel po roce provozu v půlce propojit. Obě dráhy nejsou napevno, take neustálé drobné pohyby dráhy v tom hrají velkou roli. Zde sice nesnadné a nemoderní spojování dílů Carrera odvádí velmi kvalitní slubu.
Druhým problémem, který se v počátku můe zdát jako nutnost instalace propojení díky úbytkům napětí, je oxidace a upinění trolejí. Problém pak není v tom, e by docházelo k úbytkům ve spojích a cestou na trolejích, ale v tom, e kartáčky neodebárají přez nevodivou vrstvu trolejí. Hlavně u Ninco digi ale z diskusí o Scalextric digi vyplývá, e i tam se tyto problémy objevují. Take ne začnete rozebírat a propojovat, určitě nejdříve vyčistit troleje
|
|
Autor |
RE: dotaz k prodluování autodráhy |
martinv
člen
Příspěvků celkem: 7
Registrován od: 30.12.11 |
Vloeno dne 12-01-2012 13:58 |
|
|
Poradíte někdo jaká je u GO zatáčka v základních setech? Někde tady ve foru jsem se dočet e je ve vech stejná, ale nevím která. Jako přísluenství je prodávají pod označením zatáčka 1/45°, zatáčka 2/45°, zatáčka 3/45°. |
|
Autor |
RE: RE:dotaz k prodluování autodráhy |
Jirka B
člen
Příspěvků celkem: 209
Bydlitě: Brno
Registrován od: 02.05.09 |
Vloeno dne 12-01-2012 18:16 |
|
|
Asi Vám neporadím úplně přesně.Ale pokud vím,měli by být v setech zatáčky skutečně stejné.Já jsem stavěl ze dvou sad Go 4dráhu.A vím,e jsem musel dokupovat zatáčky s mením poloměrem / na vnitřek zatáčky/ jako přísluenství.Ovem označení přesně neznám.Tenkrát mi na prodejně prodejce poradil.Bylo vidět,e tomu rozumí.Vechny zatáčky mají 45 stupňů./výseč/Protoe si pamatuji,e jsem některé zatáčky musel rozřezávat příčně na polovinu,aby mi to vylo na spojení.Protoe dvě zátáčky mi vycházeli cca na polovinu ze 45 stupňů.Ale předpolkad je,e základní je R1/45.Je otázka co chcete dělat.Jestli dráhu prodluovat a nebo dělat 4proudou dráhu.Pokud by jste chtěl jen prodluovat ,je lepí zakoupit starí/bazar/ set dráhy.Protoe díly jako přísluenství jsou dost drahé.Já dal jen za dokoupené díly /hlavně zatáčky/cca 3000,-Kč.A to je víc jak za celý set.Ale asi lépe Vám poradí prodejci. Jirka B
Jirka B |
|
Autor |
RE: RE:dotaz k prodluování autodráhy |
Jirka B
člen
Příspěvků celkem: 209
Bydlitě: Brno
Registrován od: 02.05.09 |
Vloeno dne 12-01-2012 18:21 |
|
|
Jetě dodatek-zatáčky se lií pouze poloměrem .Jirka B
Jirka B |
|
Autor |
RE: dotaz k prodluování autodráhy |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 12-01-2012 19:22 |
|
|
Carrera do setů dává základ R1/90, občas v kombinaci s R1/45 ( set Buggy Action, Rallycros atp. )
|
|
Autor |
RE: RE:dotaz k prodluování autodráhy |
Jirka B
člen
Příspěvků celkem: 209
Bydlitě: Brno
Registrován od: 02.05.09 |
Vloeno dne 12-01-2012 21:08 |
|
|
Pro martinv-omlouvám se s těmi uhly zatáček.Správně je jak píe Petr L-90stupňů.
Kdyby jste měl zájem.Kolega mi poslal katalog dílů GO+D143.Mohu Vám jej přeposlat. Jirka B
Jirka B |
|