|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Jak vznikají modely Racer |
| |
| Jak vznikají modely Racer
Pravidelně se v diskusích objevuje téma vlastní výroby modelů a automaticky předpokládáme, e dosáhnout kvality velkých výrobců v domácích podmínkách není prakticky moné. I já il dlouho v této představě a nedostatky na vlastních modelech bral jako daň výroby v domácích podmínkách. Velkým překvapením tak pro mne bylo, kdy jsem se dostal k fotografiím popisujícím jednotlivé etapy výroby modelů v Racer - elitě v resinových modelech na autodráhu. Na fotografiích překvapivě není ádný hi-tech a běně nedostupné technologie. Ve je pouze pouze pečlivá ruční práce, dostatek zkueností a dobře odzkouené kvalitní materiály. Dovolím si tvrdit, e jejich postupy se od naeho domácího bastlení takřka nelií. Ovem a na ten finální výrobek. Tam je rozdíl a na vyjímky víc ne propastný! Posuďte sami:
Příprava podkladů a tvorba masteru.
Odlévání z resinu.
příprava před stříkáním
Nástřik základu.
Nástřik laku.
Obtisky.
Kompletace.
Hotový model a jeho tvůrce.
Zdroj: Italia Slot
| |
| |
|
|
dne October 27 2011 11:11:09
Největím dnením problémem jsou tak jen licence |
dne October 27 2011 11:55:52
Petře, myslím, e je to komplikovanějí ne to na těch fotkách vypadá. Pokud by ses pustil do tvorby a stavby jednoho auta s výe pouitým a uvedeným zázemím a vybavením, tak Tě to přijde neuvěřitelně draho.
Řeknu to asi tak. Srovntaelného nebo i lepího výsledku mohou někteří dosáhnout při stavbě. Toho předchozího - master, forma atd. sice také, ale VELMI těko. |
dne October 27 2011 12:14:17
Souhlasím s Vítkem, ale Petře, díky moc za článek, to jsou fotky z ráje ... a větina těch aut má i správnou značku . Vzhledem k tomu e na títcích pouívají jen označení typu, ale Ferrari, Porsche atp. nepíou, tak licence evidentně neřeí... |
dne October 27 2011 12:24:29
Vítku, pochopitelně, e při výrobě jednoho modelu je cena vysoká a hlavně klíčové materiály mají velmi krátkou ivotnost o to tu ale teď nejde, jde hlavně o to, e klíčové jsou zkuenosti, píle, vůle a ne nedostupné super technologie a postupy. Take pokud člověk chce, tak je vidět, e to není v zásadě nereálné a to je podle mne velmi pozitivní zpráva. Pro mne to znamená, e se nesmím spokojit s tím, jak to dnes umím, protoe to jde udělat podstatně lépe.
Co se týká té ekonomické stránky o tom by se také dalo diskutovat. Jak je známo u koníčků se často na cenu moc nehledí. Kolega co staví letadla má doma CNC frézu a dělá na ní pouze pro svojí potřebu při stavbě a chvíli váně uvaoval dokonce i o 3D tiskárně, podívej se kolik lidí má doma soustruh, dokonale vybavenou lakovnu atd, atd. A ani u toho odlévání bych nebyl takový pesimista |
dne October 27 2011 14:33:48
Jak říkají Němci - Cvičení dělá mistra. A Emmegi měl dost času se to naučit dělat hodně kvalitně. Ony ty úplně první modely (333) nebyly a zase tak perfektní, ta ruční práce na nich byla vidět.
Jinak je mi to přijde trochu podobné, jako pičková ruční práce třeba v porcelánce na ručně zdobených a malovaných hrníčcích - primitivní vybavení + ikovné prstíky = super výsledek. Kdy někdo bude dělat stejnou operaci 500x, tak to pak také vypadá trochu jinak, ne kdy dělá první kousek. Abych nechodil moc daleko - karosérie udělané třeba od Dana Pacáka svou kvalitou bez problémů předčí původní komerčkové předlohy. |
dne October 27 2011 22:18:23
Tiez si myslim,ze ono tych drahsich technologii prilis moc netreba,ale materialovo a casovo by to bezneho cloveka vycarpalo.Ak obidem 3d tlaciaren,ci odlievanie formy z uz existujucich modelov,tak modelovanie originalu,odliatie pozadovanej formy a nasledne vyhotovenie zaberie kvanta casu.Mam s tym uz vlastne skusenosti.Aj ked len s laminatom,nie s resinom.V konecnom dosledku ale nezufajte ak sa vyskytnu nejake tie nepresnosti,alebo vady na krase.To je prave to prave umenie a sila tvorivosti :-)))))).Restauroval som starozitny nabytok,robil do rucne animovaneho filmu a pracoval na rucne montovanych sportovzch autach,no a verte mi,ze nepresnosti tam bolo habadej :-).A vzdy bude.Ide vsak o to,ze vytvorite nieco,nie vyrobite :-).Kludne k sebe mozete byt kriticky,ale len do tej miery aby vas to posunulo a nie odradilo.Je tu kopec sikovnych ludi a to ma velmi tesi .Super clanok s dobrymi nazormi. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
07
Vítkov-Klokočov, 13.-15.7.2007
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 11
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|