Autor |
Scalextric-tuning autíček. |
Milan
člen
Příspěvků celkem: 137
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 15-04-2007 20:15 |
|
|
Přečetl jsem si na osobních stránkách HWSlot, jak vyhořel s pneumatikami na závodu v Litni. Proto jsem zaloil toto vlákno a budu se snait vem odpovědět ohledně úprav-tuningu modelů Scalextric. Budou to ale jenom moje poznatky a ne vdy musí být úpravy ty nejlepí, které existují.
Editoval Milan dne 15-04-2007 20:18 |
|
Autor |
RE: Scalextric-tuning autíček. |
HWSlot
člen
Příspěvků celkem: 401
Bydlitě: Thereban
Registrován od: 20.10.06 |
Vloeno dne 19-04-2007 17:55 |
|
|
Tak co je???? To nikoho nic nezájímá??? To vichni vechno víte???
HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/ |
|
Autor |
RE: Scalextric-tuning autíček. |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 20-04-2007 06:53 |
|
|
S tím amberkem nevím, ale díky za info. |
|
Autor |
RE: Scalextric-tuning autíček. |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 20-04-2007 07:16 |
|
|
Jejda patné vlákno. Ale kdy u tu oxiduju. Zatím o závodním speciálu neuvauji. Uvidím jak mě to chytí a se přijedu podívat. |
|
Autor |
RE: Scalextric-tuning autíček. |
Honza65
člen
Příspěvků celkem: 164
Bydlitě: Most
Registrován od: 05.04.07 |
Vloeno dne 20-04-2007 08:45 |
|
|
tak koukam e se tu rozjidí volný pokec o tuningu.dovolím si teda pár poznámek.
vlastním Jaguara XJR9-Daytona 1988 od Slot.itu se kterým jezdim tzv.Krunohorský pohar.prvni věc kterou jsem musel udělat aby autičko bylo konkurence schopné pro jedění na modelářských drahách-vymenit voditko za tzv.hluboké,puvodní motor(22000ot.)na začátek je postačující,ale dnes tam mam motor který točí 28000ot.převod jsem nechal původní(9/28) dováil závaim ktere se pouíva na vyváeni alu.disku v barumce,poívam 5gr.kousky.
pneumatiky pouívam dvoje ty původní, se ale musi lehce obrousit a hlavně (strhnout)hrany.druhy par jsou silikonové pneumatiky na kterých je třeba taky (strnout)hrany jinak se autičko v zatáčkách (kousne) a jde tzv.pana orel.
ve potřebné jsem zakoupil u T.Zednička který se pravidelně učastní těchto závodů a svůj inventář vozí sebou.toje zatím ve.zavody se jedou 5.5 tak uvidíme.
|
|
Autor |
RE: Scalextric-tuning autíček. |
Jirka
člen
Příspěvků celkem: 417
Bydlitě: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 20-04-2007 18:32 |
|
|
Potřebuji radu nebo jestli má někdo zkuenost s auty Ninco na dřevěný dráze. Zůčastnil jsem se obou závodů poháru a pouil jsem také auta Ninco. Při prudké akceleraci vechna autíčka poskakují zadními koly nad dráhou a a asi po 2m se ustálí a jednou maximální rychlostí. Zkoueli jsme obrousit gumy a také dováit podvozek na různých místech ale stále to nebylo ono. |
|
Autor |
RE: Scalextric-tuning autíček. |
Milan
člen
Příspěvků celkem: 137
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 20-04-2007 18:44 |
|
|
Posledně na závodech jsem to s někým probíral. Já si myslím, e podvozek není schopen přenést výkon motorku a při akceleraci se rozkmitá. Jestli je podvozek s karosérií spojen pouze dvěma roubky, tak to má taky vliv. Já bych zkusil nějakým způsobem vyztuit podvozek a to hlavně v oblasti uloení motoru a zadní nápravy. Třeba jen nanesením hmoty z tavící lepící pistole. Já jsem to jetě ale nezkouel, tak nevím, jestli to pomůe.
A jetě jedna věc, nemá ten podvozek odpruenou zadní osu? |
|
Autor |
RE: Scalextric-tuning autíček. |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 21-04-2007 00:01 |
|
|
Podle mně je to v házivosti zadních kol. Provedl bych jejich důsledný truing. Tohle mi dělají oba Favority a těm rozhodně tuhost podvozku nechybí. Zato mají jako vechna auta od Faro matlající kolečka (a iaté gumy, které Faro nedoporučuje truizovat...).
Taky by asi bylo vhodné zvětit pastorek a sníit tak kroutící moment na zadní ose, aby se kola při akceleraci tolik neprotáčela... |
|
Autor |
RE: Scalextric-tuning autíček. |
HWSlot
člen
Příspěvků celkem: 401
Bydlitě: Thereban
Registrován od: 20.10.06 |
Vloeno dne 21-04-2007 00:08 |
|
|
Já bysem asi změnil převod - Ty Ninco motůrky jsou dost ivý - jinak to můe bejt(jak píe Honza) pneumatikama - zkus tam něco měkkýho, třebas ty silikony a určo se to hodně změní. Origo gumy jsou hrozně tvrdý a na tom dřevě pak pozná i nepatrnou nerovnost.
HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/ |
|
Autor |
RE: Scalextric-tuning autíček. |
Milan
člen
Příspěvků celkem: 137
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 21-04-2007 15:01 |
|
|
Jeliko v článku o aktivním podvozku jsou nějaké otázky, vkládám tady pár fotek aktivního podvozku Scalextric. Zde je pohled na spodní část modelu Maserati MC12.
Milan sem připíchnul tento obrázek:
|
|
Autor |
RE: Scalextric-tuning autíček. |
Milan
člen
Příspěvků celkem: 137
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 21-04-2007 15:04 |
|
|
Zde je celkový pohled na část podvozku s uloením motoru a zadní osou. Sestaveno z tuningových dílů.
Milan sem připíchnul tento obrázek:
|
|
Autor |
RE: Scalextric-tuning autíček. |
Milan
člen
Příspěvků celkem: 137
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 21-04-2007 15:08 |
|
|
Pomocí malého silenbloku se zasune uloení do karosérie.
Milan sem připíchnul tento obrázek:
|
|
Autor |
RE: Scalextric-tuning autíček. |
Milan
člen
Příspěvků celkem: 137
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 21-04-2007 15:13 |
|
|
Nakonec se uloení v zadní části jetě přiroubuje, mezi uloení a karosérii se vloí pruinky a dotáhne podle potřeby.
Moje zkuenost-po nějaké době se závit uvolní a roubek se za jízdy povoluje.
Doporučuji lehce zakápnout lepidlem hlavičku roubku nebo přelepit dobrou páskou.
Milan sem připíchnul tento obrázek:
|
|
Autor |
RE: Scalextric-tuning autíček. |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 21-04-2007 17:03 |
|
|
Take to péruje a navíc se to kýve kolem podélné osy, fajn, to dělají závodní asi u dávno, e kastle a přední kola jsou celek a zadek v celku s motorem se kroutí a péruje, take je vidět, e je tu snaha se jim přiblíit. A neví náhodou Milane, co si zde výrobce slibuje od umístění motoru mimo osu vozu (kdyby se jezdilo jak na Brickyardu jen dokola a zde doprava, tak bych to chápal)? A jetě - k čemu je ten dalí hliníkový krouek u levého kola, kdy pro zamezení axiálního pohybu osky u je tam opěrný krouek u pastorku?
A jetě bych chtěl vědět, co je ten Plumber.... (proč, proč, proč..-Hurvínek - omlouvám se...) |
|
Autor |
RE: Scalextric-tuning autíček. |
Milan
člen
Příspěvků celkem: 137
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 21-04-2007 19:39 |
|
|
Od uloení motoru mimo osu si nic výrobce neslibuje. U Listru je stavba karosérie tak nízká, e by tam motor uloený v ose neveel ( mrkni na fotku ve vlákně Pohár Scalextric - Liteň ). No a do prostoru vedle motoru jde parádně vloit závaí.
Ten krouek u levého kola vymezuje opravdu axiální vůli, převod vůbec netlačí na pastorek a má stále stejnou vůli, ikdy tady u je navíc. Axiální vůli vymezuje i uloení kol u tohoto podvozku.
Jetě k tomu motoru. Dnes u Scalextric vyrábí motor mení, který se pouívá hlavně ve formulích a monopostech. Ten je nií, ale o trochu delí.
Milan sem připíchnul tento obrázek:
|
|
Autor |
RE: Scalextric-tuning autíček. |
Jirka
člen
Příspěvků celkem: 417
Bydlitě: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 08-05-2007 18:07 |
|
|
Na závodech jsem si viml, e borci něčím maou gumy. Prozraďte nám čím a jaký to má účinek .Díky. |
|
Autor |
RE: Scalextric-tuning autíček. |
kmasita
člen
Příspěvků celkem: 213
Bydlitě: Dobřichovice
Registrován od: 11.03.08 |
Vloeno dne 26-03-2008 23:05 |
|
|
Ahoj chtěl jsem se zeptat jaké máte zkuenosti s lepením plastu podvozku u modelů Scalextric. Jaké lopidlo je dobré které naopak nedoporučujete ? Díky |
|
Autor |
RE: Scalextric-tuning autíček. |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 11-04-2008 13:02 |
|
|
Já to tedy nelepím ničím (nebylo třeba), ale koukal jsem na pár kluků při závodech a tam to bylo spí co kdo nael. Chemopren, vteřiňák na plasty atd.. Asi nic konkrétního. Hlavně aby to zase za chvíli jelo a pořádně to drelo. |
|