Autor |
SCALEXTRIC Digital a analogový provoz |
carrot
člen
Příspěvků celkem: 25
Registrován od: 09.10.07 |
Vloeno dne 19-10-2009 15:19 |
|
|
Zdravím fandové autodráh. Rozhodl jsem se jít cesto digitálu SCALEXTRICu. Základní set jsem ji zprovoznil a zatím bez sebemeních problémů. Mám ale pár otázek, na které jsem nenael uspokojivé odpovědi (či byly rozporuplné). Nejdříve by mě zajímalo, zda digitální auto (jak DPR s čipem tak straí s naletovaným digitálním čipem) dokáe jezdit na analogové dráze? Někde jsem se dočetl, e ano, někde zase, e ne. Můu to sice vyzkouet, ale nechtěl bych případně přijít o ten digi čip, kdyby to nevylo.
Dalí můj dotaz taky souvisií s občasnou konverzí digitálu zpět na a analog. Kdy vyměním napaájecí díl a ovladače digitiálu za původní analogové, tak z toho mám zase analogou dráhu, ale otázka zní, jestli musím vyřadit i díly s digi výbkama pro přejídění z pru do peuhu (funguje to asi na principu elektromagnetu...)? Zkouel mnou uvedené záleitosti ji někdo z vás a máte k tomu co říci? Díky za postřehy. |
|
Autor |
RE: SCALEXTRIC Digital a analogový provoz |
Pepino
Super Administrátor
Příspěvků celkem: 1154
Bydlitě: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06 |
Vloeno dne 19-10-2009 15:42 |
|
|
Můj osobní postřeh:
1 - digi set základní, OK
2 - digi dráha větí, problémy - více napájení, projení apod. kvůli tomu jsem prodal, výhybky seerou hrozně napětí atd,
3 - digi autíčka z krabičky, OK
4 - auta digitalizovaná čipem DPR, neustálé problémy, zastavování, samovolné zrychlování
5 - digi auta lze provozovat na analog dráze, ale auta obecně hůře brzdí
6 - díly dráhy není třeba měnit, ve funguje, jen je třeba mít rovně výhybky :-)
7 - obecně hůře koncepčně vyrobené, nelze posouvat díly obdráku kvůli spojkám drah (levá a pravá rozdílné, musí se noem upravovat), nelze provozovat 4 dráhu po celé délce apod.
------------------------
8 - veho DIGI jsem se zbavil, nevyhovovalo, neustálé problémy apod.
P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE |
|
Autor |
RE: SCALEXTRIC Digital a analogový provoz |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 19-10-2009 18:05 |
|
|
Prostuduj si diskuse o Digi na SlotForu:
http://www.slotforum.com/forums/index.php?showforum=17
|
|
Autor |
RE: SCALEXTRIC Digital a analogový provoz |
carrot
člen
Příspěvků celkem: 25
Registrován od: 09.10.07 |
Vloeno dne 20-10-2009 09:37 |
|
|
Díky za postřehy, hlavně ohledně provozu digi aut na analogu.
Ostatní problémy, co popisuje Pepino se u mě zatím na digitálu nevyskytly. Zatím jsem zkouel asi 13m okruh (jeden základní analogový + jeden základní digitální set dané dohromady), kde jsou tedy jen dvě výhybky (asi se tedy neprojevili problémy se spotřebou) a provoz jen dvou aut (nemám víc ovladačů). Auta mám dvě předělané starím čipem, který se musí přiletovat a jedno s DPR čipem a obě zatím bez problémů (ádné samovolné zrychlování či zastavování).
Pepino: Zajímalo by mě, kde si koupil ji plně digitální auta od Scalextricu bez nutnosti vkládat čip? Nic takového jsem u českých prodejců nikde neviděl (asi jsem slepej). Vude jen Analog nebo DPR.
Co se týká koncepce digi od Scalextricu, tak ohledně konstrukce jednotlivých dílů dráhy ohledně omezené volnosti jejich spojování, to je jistě pravda. Naopak konstukce výhybek a aut na principu infra diod mi příjde oproti mechanickému principu u SCX tastnějí (nemám důvěru v ruzné mechanické konstrukce dneního plastového světa, nehledě na snadnějí digitalizaci starích aut SCALEXTRIC ne SCX). Uznávám, e SCX je v monostech digitálu asi nejdál ze vch výrobců, ale doufám, e se SCALEXTRIC v budoucnu postupně trochu pochlapí a taky přidá dalí feautury.
Ve je jen můj osobní pohled na věc a moáná se pletu... Zárověň bych byl docela rád, kdyby se na tohle a přípuzná témata tady rozjela trochu diskuse, jeliko se tady digi obecně moc nediskutuje... |
|
Autor |
RE: SCALEXTRIC Digital a analogový provoz |
Pepino
Super Administrátor
Příspěvků celkem: 1154
Bydlitě: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06 |
Vloeno dne 20-10-2009 11:07 |
|
|
Digi auta (z výroby) byla mylena ta, která jsou v digi setech.
Jinak díly kvalitově OK, s výhybkami taky nebyl problém, vdy se přehodily. Taky se mi líbí to, e se zbytečně nevrací sem a tam, ale čeká na přejetí dalího vozu a teprve poté se kdyak vrátí do původní pozice na rovnou jízdu.
Pouze je obecně známý problém u Scalextricu v tom, e dioda je moc daleko od výhybky a tudí, pokud ti jedou 2 vozy těsně za sebou (nárazník na nárazníku), tak přejedou při kříení do druhé koleje oba vozy, ačkoliv druhý nic nemačkal.
Vím o několika lidech, kterým Scalextric jezdí, ale chtělo to úpravy. Více napájení, proletování spojení a booster kabely. Já jezdil se 3 a 4 vozy na cca 12 m a tam ji bylo znát, e to nestačí. V zahraničních testech např. vylo, e při takového jízdě jen přehození výhybky vezme celé napětí, které jde do dráhy. Auta se mě při jízdě např. íleně ovlivňovala, tak jsem se na digi úplně vybodnul.
P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE |
|
Autor |
RE: SCALEXTRIC Digital a analogový provoz |
Pepino
Super Administrátor
Příspěvků celkem: 1154
Bydlitě: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06 |
Vloeno dne 20-10-2009 11:09 |
|
|
Výhodou bylo propojení s PC (u starí 6-místné centrály a té nejnovějí 6-místné) a celkem obstojný program zdarma na počítání a tankování (SLOT GP).
P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE |
|
Autor |
RE: SCALEXTRIC Digital a analogový provoz |
carrot
člen
Příspěvků celkem: 25
Registrován od: 09.10.07 |
Vloeno dne 20-10-2009 11:37 |
|
|
No uvidím, jak se mi to bude chovat při vetím počtu aut a výhybek a zkuenosti jsem potom hned napíu.
Zajímalo by mě jetě jestli podobné problémy s nedostatečným napájením a jejich projevy mají i digitály od jiných výrobců (SCX, CARRERA, NINCO,...)? |
|
Autor |
RE: SCALEXTRIC Digital a analogový provoz |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 20-10-2009 16:07 |
|
|
Já osobně u Carrera ve bez jakýchkoliv problémů, okruh jsem ovem zatím nestavěl větí jak 12 m, ale v části je postavený jako 3 dráha. Zdroj se tváří jako dost tvrdý, neočekával bych problémy.
Jezdí větinou 3-4 auta + ghost car. Pace car jsem nezkouel, pit stop pouívám jako parkovitě, take nemohu hodnotit. Tyto funkce moc nemusím. U výhybek není problém ani kdy jedou auta v řadě za sebou na doraz, auto pokud vjede do výhybky, pomocí kontaktu v dráce za sebou vrací výhybku do původní polohy, a ani zadní díky poloze diody nepřehodí výhybku tomu před sebou. Jedinou drobností je, e pokud auto driftuje a je výhybka hned za zatáčkou, tak občas dioda výhybky nesejme povel, ale to se asi bude dát poladit, na to bude čas později. Bezdrátové ovladače fungují dokonale, pouze při propojení neoriginál ňůrou/převodníkem s PC dochází k zaruení BB. SW je taková barevná hračka v podtatě na nic, bude asi lepí pořídit něco profesionálnějího, zatím jsem to neřeil ale je z čeho vybírat. I tuning digi systému a alternativní systémy ke Carrera digi jsou dostupné. Limitem je pouze to, kam a v úpravách chce kdo zajít a na co si troufne.
Počítadlo kol běhá přesně, ani jsem nehledal návod. Analog provoz na digitálu bez potíí, elektronika výhybek a pitboxů je ale potřeba oetřit diodou. Digi auta na analogu jezdí perfekt, pouze intenzita brzdy je závislá na rychlosti před brděním. Jede li auto rychle, brzdí se agresivně, jede li piáno, brzdí velmi jemně.
Konverze aut bez potíí, vezme chip a namontuje ho do auta, jediným zádrhelem je alespoň pro mne zatím nesehnatelný originál konektor, kterým má Carrera ve vech autech připojený tiák. Ale ji ho snad mám vytipovaný. Konverze probíhá tak, e odpojí od konektorů titák s osvětlením, co je v analogu a nahradí ho tiákem digi. Připojí konektory a jede se. Pokud nemá konektory, tak to prostě připájí. U cizích aut jetě musí vyvrtat otvor na switch a otvor na diodu. Je víc typů chipů, podle typu aut, tak je potřeba vdy vědět, který se bude montovat, díry nejsou vdy na stejném místě. Nedoporučují se silnějí motory, Carrera tvrdí, e to chipy nesnesou.
|
|
Autor |
RE: SCALEXTRIC Digital a analogový provoz |
carrot
člen
Příspěvků celkem: 25
Registrován od: 09.10.07 |
Vloeno dne 20-10-2009 22:39 |
|
|
Díky za postřehy o dalím digi systému Petr L.
Co se týká napájeni u SCALEXTRICu, tak se jetě uvidí jestli nějaké zlepení nepřinese nová powerbase, která se má začít ke konci roku prodávat. |
|
Autor |
RE: SCALEXTRIC Digital a analogový provoz |
Pepino
Super Administrátor
Příspěvků celkem: 1154
Bydlitě: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06 |
Vloeno dne 21-10-2009 07:37 |
|
|
Na nějaké extra vylepení to nevidím. Kdy jsem měl monost jí vidět, je to v podstatě standardní pro 6 vozů, jako byla ta původní, jen je napájena "aktuálním" trafem s aktuálně pouívanou koncovkou, má klasický vývod do PC jako měla ta původní a jen bude umoňovat přepínání digi/analog a plný výkon/omezený pro děti. Nic dalího neočekávám.
Jinak v listopadovém čísle RC-CARS bude zajímavý článek o monostech úprav té původní 6-místné Power Base, doporučuju přečíst zájemcům.
P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE |
|
Autor |
RE: SCALEXTRIC Digital a analogový provoz |
carrot
člen
Příspěvků celkem: 25
Registrován od: 09.10.07 |
Vloeno dne 21-10-2009 09:27 |
|
|
RC Cars si občas kupuju, tak ten listopadovej určitě nevynechám. Článku o úpravách původní 6-powerbase je na internetu mraky (spí diskuse), ale něco ucelenýhov četině si určitě rád přečtu... |
|
Autor |
RE: SCALEXTRIC Digital a analogový provoz |
Marian
člen
Příspěvků celkem: 248
Bydlitě: Libcany u Hradce Kralove
Registrován od: 05.02.08 |
Vloeno dne 21-10-2009 17:41 |
|
|
Ja prejdu na digital, az to Standa82 sprovozni, myslim ten jeho vyvoj. To bude lepsi, nez cely Scalextric.
Jezdím na:
|
|
Autor |
RE: SCALEXTRIC Digital a analogový provoz |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 21-10-2009 17:59 |
|
|
Být lepí ne to co koncerny vyvíjejí primárně jako hračku pro irokou zákaznickou obec je podle mne povinností kadého, kdo se pokouí postavit něco kvalitního.
|
|