Autor |
ACH JO- jinak ne Vítek |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 26-03-2009 06:56 |
|
|
Nechci tady prudit, nebo být zajímavý, ale situace posledních pár dní mě utvrzuje, e by bylo načase to vyjasnit.
Jak u tady v ryclých vzkazech naznačoval 4mike-dá se polemizovat o označení komerčky, jako takovém.
Kdo nazval autíčka na domácí autodráhu komerčkama a co tohle slovo vlastně určuje?
Kdy si to necháte slovníkem přeloit, tak vyskočí několik významů, ale ádný nespecifikuje model z krabičky, nebo setu pro domácí autodráhu.
V Americe jsou komerčky nazývané auta na půjčování pro příchozí za účelem zisku pro klub, nebo majitele dráhy.
Tady tím slovem někdo nazval auta na plastové dráhy.
Dokud se s nimi nezačalo bojovat o co nejlepí výsledky v závodech na dřevěné dráze, byl relativní klid.
Ale poslední dobou se místo recenzí a přátelských rad, jak vylepit, nebo vytunit auta určená na domácí(plastovou)dráhu stalo to, e se někteří nazýváte bývalými kamarády a polemizuje se , co povolit, či nepovolit a dokonce se mluvilo o právníkovi.
Proto vzdychám ach jo a je mi z toho nanic.
Nechápu, proč by se měly modely dovaovat pouze předepsaným závaím, které vpodstatě ani pneuservisy nepouívají a neobjednávají,
proč se slovíčkaří v pravidlech a hádají se lidi jestli to ano, nebo ne.
Mimochodem překlad katalogu Proslot u motorku MK-1 je, e byl navrený pro modely v měřítku 1:32 a 1:24 pro domácí, komerční a klubové závody.
Proslot vyráběl i kompletní autíčka, které se dají sehnat na Ebay, tak nevím jestli ten Standa vlastně těm pravidlům nevyhovoval?
Pepíno má v pravidlech napsané:
Motorek modelu lze pouít libovolný jednorázový, avak pouze velikosti a tvaru daného výrobcem modelu a nesmí se upravovat. Výrobcem motoru musí být firma, vyrábějící modely, náhradní nebo tuningové díly pro domácí autodráhy (Slot.it, ScaleAuto, NSR, Scalextric, Ninco, Motrax, SCX, FARO apod.).
A teď slovíčkařme:
- co je jednorázový motorek?
-která z uvedených firem vlastně vyrábí motorky sama?
-a co si lze přerstavit pod slovíčkem apod. ? (třeba Proslot MK-1, nebo dokonce Parmu, která nabízí třeba tohle- PARMA 16D Home Set 12V Motor - #458)
Tak teda jetě jednou ...ACH JO...
JMS |
|
Autor |
RE: ACH JO- jinak ne Vítek |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 26-03-2009 08:30 |
|
|
V zásadě souhlas, komentář si odpustím, abych opět nebyl za reakcionáře.
Co se týká motorů kadý typ má přece nějaké obecné označení jako třeba S-can, long-can, short-can.....
|
|
Autor |
RE: ACH JO- jinak ne Vítek |
Standa
člen
Příspěvků celkem: 275
Registrován od: 24.01.09 |
Vloeno dne 26-03-2009 08:32 |
|
|
Já jenom doplním Jirku.Rozhodnutí "rady stařích" jsem plně respektoval a motory nepouívám,aby byl klid.Ale ve finále jsem to taky nepochopil,jeliko např.verze 37k,nemá větí otáčky na např NSR 40k,je zavřený packama/ne roubky/,take je jednorázový,a hlavně bez úpravy pasuje do autíčka tam kde je krátký 13d motor,co při aplikaci např.Parma 16D neumoňuje.No a ta aplikace jiných kotev z src,no to je přece otevření motoru.A osobní zkuenost:mám taky verzi 47k a ta je neřiditelná v plasáku. |
|
Autor |
RE: ACH JO- jinak ne Vítek |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 26-03-2009 09:36 |
|
|
No já viděl jezdit a i zkouel pojezdit ve Slot.it Lancii motor okolo 50 000 Rpm a rozhodně to nebylo neřiditelné. Na mne trochu moc rychlé, ale majitel to zvládá na Podbabě jezdit i bez brzdy a tak to bud spí rukama...
|
|
Autor |
RE: ACH JO- jinak ne Vítek |
Standa
člen
Příspěvků celkem: 275
Registrován od: 24.01.09 |
Vloeno dne 26-03-2009 09:50 |
|
|
Pozor,to není o otáčkách jenom,ty MK1 mají tvrdý magnety. |
|
Autor |
RE: ACH JO- jinak ne Vítek |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 26-03-2009 10:13 |
|
|
Jo to jo, já to bral obecně, moje chyba.
|
|
Autor |
RE: ACH JO- jinak ne Vítek |
Standa82
člen
Příspěvků celkem: 113
Bydlitě: Praha
Registrován od: 15.06.08 |
Vloeno dne 26-03-2009 21:32 |
|
|
Ha, ha, ha
Panové nerad, velmi nerad, ale musím. Pořád čtu o pravidlech té či oné skupiny. Pokud se jedná o technická omezení, asi vichni vychází z toho, e nikdo vlastně pořádně neumí ádné parametry změřit. To asi vede k tomu, e se někdy vymýlejí pěkné volovinky. (Omlouvám se pokud se to někoho dotklo.) Nebylo by lepí nastavit omezení takto: 1. minimální hmotnost vozu bla bla, 2. maximální proudový odběr vozu bla bla při zatíení vozu bla bla. 3. Maximální ířka vozu bla bla atd
A si tam dá kadý co chce, kdy dodrí limity. Vdy bude platit, e nejlepí bude ten, co do toho dá nejvíc práce a korun.
Vývoj komponentů pro českou digitální autodráhu. |
|
Autor |
RE: ACH JO- jinak ne Vítek |
Ivan
člen
Příspěvků celkem: 461
Registrován od: 19.01.07 |
Vloeno dne 27-03-2009 12:23 |
|
|
Se Standou82 nemohu nic jiného ne souhlasit. |
|
Autor |
RE: ACH JO- jinak ne Vítek |
Standa
člen
Příspěvků celkem: 275
Registrován od: 24.01.09 |
Vloeno dne 27-03-2009 12:43 |
|
|
Hele jmenovče,můu se tě zeptat jak chce jednodue měřit odběr při zátěíPředpokládán e pod pojmem zátě se nemyslí to e se to točí ze zadní osou a kolama na zdroji |
|
Autor |
RE: ACH JO- jinak ne Vítek |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 27-03-2009 15:02 |
|
|
Vyhledem k tomu, e zde před časem Standa82 prezentoval svoji představu a náhrh testovacího zařízení, tak si myslím, e to od něj nebude jenom tak plácnutí do prostoru.
|
|
Autor |
RE: ACH JO- jinak ne Vítek |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 27-03-2009 15:33 |
|
|
Vzdaluje se to od tématu k technickým záleitostem. Ale proč ne.
Mám k tomu jednu výhradu. To co můe fungovat jako testování z důvodu nějakých měření a porovnávání, nemusí být vhodné pro samotné závodění a jeho součást - přejímku.
Obecně platí, e čím míň věcí je ke kontrole a čím jednodueji se kontrolují tím lépe.
A jestlie někde mají problémy měřením času, tak jak zajistit toto. A kromě toho by měl mít kadý monost si podobné věci změřit a zkontrolovat sám. A to se nám pohodové jedění zase vzdaluje.
Za sebe jsem rozhodnutý dát do auta maximálně to, co jsem popsal v článku o tunění Astona, spí méně.
ASTON MARTIN - 100 Years of Power, Beauty, Soul.
http://www.youtube.com/watch?v=BGj6x7AE4Rk |
|
Autor |
RE: ACH JO- jinak ne Vítek |
Standa
člen
Příspěvků celkem: 275
Registrován od: 24.01.09 |
Vloeno dne 27-03-2009 15:54 |
|
|
Ale jo ,já mu neberu technické znalosti,ani nevím jestli má někde dynamickou brzdu pro objektivní měření,ale to je moc sloitý.Proč?Krunohor neměří nic.PC taky nic,SC nic,ale kontroluje díly, Na slot-it u to nejde ,tak se něco měří,ale minimum a jednodue/1x0,7,,2x1mm/íři měřit nemusí,proto e kdy má kola ven z kastle,tak ty max hodnoty nedosahuje,tak je to předem vyloučený,jeliko nesmějí koukat.Motory jsou vyjmenovaný,věc je vyřízená/po stránce měření/.Mě to tak jako velká buzerace nepřipadá. |
|
Autor |
RE: ACH JO- jinak ne Vítek |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 27-03-2009 16:05 |
|
|
No Vítku, ovem bohuel i tvoje teorie o tom, e čím míň věcí je ke kontrole a čím jednodueji se kontrolují tím lépe, má dvojí výklad.
Jeden pohled hovoří o tom, e díky vyspělosti zůčastněných, citu pro věc a obecné vůli nepodvádět stačí rámcová pravidela bez nutnosti specifikovat kadou prko. V konečném důsledku je tedy v obsahu pravidel málo poloek, které je třeba kontrolovat
Kupodivu větina v praxi takto fungujících systému také obsahuje nezpochybnitelné pravidlo, co není zakázáno je povoleno.
Druhý pohled v komerčkách, právě v tomtro čase na vzestupu je zcela opačný a řídí se teorií, e čím víc věcí je zakázáno, tím méně je prostoru pro kontrolu toho co můe být proti pravidlům. Nevyaduje to od zůčasněných moc odpovědnosti a sociální inteligence, prostě se jede podle nalajnované cesty. Ani asi nepřekvapí, e nedílnou součástí pravidel je i věta, e co není povoleno je zakázáno.
Take si vyber.......... já se snaím co to jde ve vem svém konání jít cestou č.1, nějak mi dává pocit, e nejsem zas taková ovce.......
|
|
Autor |
RE: ACH JO- jinak ne Vítek |
Standa
člen
Příspěvků celkem: 275
Registrován od: 24.01.09 |
Vloeno dne 27-03-2009 16:19 |
|
|
Ta věta mně taky zaujala,ale na závěr s dodatkem e se podřizuje rozhodnutí pořadatele,řeí ve beze zbytku,jinými slovy,co se mně zrovna nezdá zakáu,a je klid.Docela chytrý |
|
Autor |
RE: ACH JO- jinak ne Vítek |
Standa82
člen
Příspěvků celkem: 113
Bydlitě: Praha
Registrován od: 15.06.08 |
Vloeno dne 27-03-2009 19:03 |
|
|
Cejchovní stanice ty problémy řeí, ale není, take není jak řeit (zatím). Na čemsi pracuju jak psal Petr L. Viz vlákno http://www.autodraha.org/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=363 .
Pravda je, e mechanicky nejtěí bude umělá zátě (brzdění kol zádní nápravy). Mám několik návrhů (jeden sloitějí ne druhý). Zatím vyhrává elektromagnetický retardér nebo odstředivá brzda. Uvidíme. Stanici dodělám po digitální dráze. Tak do roka by to mohlo být hotový. (Mám pro cejchovní stanici rezervovanou doménu www.slotrace.cz.)
Vývoj komponentů pro českou digitální autodráhu. |
|
Autor |
RE: ACH JO- jinak ne Vítek |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 27-03-2009 19:40 |
|
|
No a co takhle vzduchovou brzdu, co pouívají např. jednoduí válce pro jedění na kole?
|
|
Autor |
RE: ACH JO- jinak ne Vítek |
Standa82
člen
Příspěvků celkem: 113
Bydlitě: Praha
Registrován od: 15.06.08 |
Vloeno dne 27-03-2009 21:56 |
|
|
Nevím, jak bych u vzduchové brzdy definoval (měřil) brzdnou sílu.
Vývoj komponentů pro českou digitální autodráhu. |
|
Autor |
RE: ACH JO- jinak ne Vítek |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 29-03-2009 22:54 |
|
|
Vrátil jsem se z nemocnice a vidím, e polemika je, ale konkrétně zatím nikdo na mé otázky neodpověděl
JMS |
|
Autor |
RE: ACH JO- jinak ne Vítek |
Pepino
Super Administrátor
Příspěvků celkem: 1154
Bydlitě: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06 |
Vloeno dne 30-03-2009 10:53 |
|
|
Juro,
jde predevsim o to, aby meli vsichni tak nejak rovnocene podminky, ale zaroven davali moznost s autem neco udelat. Osobne neznam vsechny typy zavodu klasickych lexan SRC zavodu, ale co vim, nekde se motorky losuji, nekde jsou urcite taky predepsane.
Neni mozne, aby si nekdo jen na zaklade toho, ze je u motorku napsane HOME, tento motorek privezl a jezdil s nim, kdyz je proste o 2 tridy rychlejsi.
Ano, letos udelal PROSLOT motorek, tak pro pristi sezonu bude tento motor jako jedna z povolenych variant atd. Pujdeme tak z dobou a technickym pokrokem.
Co se tyce dovazeni modelu, jsou zde ruzne typy zavodu a ruzne typy pravidel. TZ, jako distributor Slot.it, se rozhodl podporit tuto svoji znacku (stejne jako Milos Pohar Scalextric) zavodem a prevzal tak puvodni pravidla, ktere pouze upravil pro drevo. Cela diskuze o zavazi byla pouze o tom, ze zde bylo dovoleno neco, co umoznovalo lidem ruzny vyklad (a na to jsme za HK upozornili) a proto to Tomas vymezil. Nakonec to bude asi jinak, nechme se prekvapit. Ja napr. na PC mam napsane libovolne a neni predepsana ani max. hmotnost a tim je to dane. Dej si tam treba cihlu.
Co se tyce vyrazu, komerkca byl proste zazity vyraz pro plastovou hracku s krabicky. Jednorazovy motorek = proste nejde prirozene rozebrat a spise se nahrazuje novym atd. atd.
Spekulovat se da ve vsem a o vsem. Jde o to, jak udrzet vse v mezich zabavy a bavit se tak a nikoliv hadat u prejimek. To, co se posledni dobou deje u techto typu zavodu dle diskuzi z SRC/RC atd. zavodniky ruznych odvetvi pripomina proste rozpady jejich soutezi (viz N-Cup apod.)
Organizator si proste musi striktne urcit pravidla a pak je na lidech, zda prijedou ci ne. Pokud bude v CR celkem 4-5 serialu, budou myslim lide jezdit a i pres tyto diskuze se nakonec zucastni, protoze pokud budou chtit zavodit a bavit se, nic jineho jim nezbude
P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE |
|
Autor |
RE: ACH JO- jinak ne Vítek |
Standa
člen
Příspěvků celkem: 275
Registrován od: 24.01.09 |
Vloeno dne 30-03-2009 12:01 |
|
|
Ono s těma motorama by se to dalo oetřit i tak.e budou povoleny jenom ty s uavřenýma uhlíkovýma achtama,tím je PS venku,zařve při tom i ale SCX Pro a ty nový motory Faro/Motrrax???/.Vymezení na třeba 30k bych nedoporučoval,jeliko se do toho začíná motat kvalitativní rozptyl při výrobě/ve skutečnosti 28-32 k úplně lehce/,to by pak znamenalo vybírání motorů. /viz SRC/.Kontrola otáček při přejímce je poněkuid sloitá.Múj názor je -hračkomotor s uzavřenými achtami /bez dalího omezení/. |
|