AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 19:10:46 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Volný pokec | Prostě vo všem okolo autodráhy
strana 1 z 2 1 2 >
Autor ACH JO- jinak než Vítek
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 26-03-2009 06:56
Nechci tady prudit, nebo být zajímavý, ale situace posledních pár dní mě utvrzuje, že by bylo načase to vyjasnit.

Jak už tady v ryclých vzkazech naznačoval 4mike-dá se polemizovat o označení komerčky, jako takovém.

Kdo nazval autíčka na domácí autodráhu komerčkama a co tohle slovo vlastně určuje?
Když si to necháte slovníkem přeložit, tak vyskočí několik významů, ale žádný nespecifikuje model z krabičky, nebo setu pro domácí autodráhu.

V Americe jsou komerčky nazývané auta na půjčování pro příchozí za účelem zisku pro klub, nebo majitele dráhy.

Tady tím slovem někdo nazval auta na plastové dráhy.
Dokud se s nimi nezačalo bojovat o co nejlepší výsledky v závodech na dřevěné dráze, byl relativní klid.

Ale poslední dobou se místo recenzí a přátelských rad, jak vylepšit, nebo vytunit auta určená na domácí(plastovou)dráhu stalo to, že se někteří nazýváte bývalými kamarády a polemizuje se , co povolit, či nepovolit a dokonce se mluvilo o právníkovi.

Proto vzdychám ach jo a je mi z toho nanic.

Nechápu, proč by se měly modely dovažovat pouze předepsaným závažím, které vpodstatě ani pneuservisy nepoužívají a neobjednávají,
proč se slovíčkaří v pravidlech a hádají se lidi jestli to ano, nebo ne.

Mimochodem překlad katalogu Proslot u motorku MK-1 je, že byl navržený pro modely v měřítku 1:32 a 1:24 pro domácí, komerční a klubové závody.
Proslot vyráběl i kompletní autíčka, které se dají sehnat na Ebay, tak nevím jestli ten Standa vlastně těm pravidlům nevyhovoval?

Pepíno má v pravidlech napsané:
Motorek modelu lze použít libovolný jednorázový, avšak pouze velikosti a tvaru daného výrobcem modelu a nesmí se upravovat. Výrobcem motoru musí být firma, vyrábějící modely, náhradní nebo tuningové díly pro domácí autodráhy (Slot.it, ScaleAuto, NSR, Scalextric, Ninco, Motrax, SCX, FARO apod.).

A teď slovíčkařme:

- co je jednorázový motorek?

-která z uvedených firem vlastně vyrábí motorky sama?

-a co si lze přerstavit pod slovíčkem apod. ? (třeba Proslot MK-1, nebo dokonce Parmu, která nabízí třeba tohle- PARMA 16D Home Set 12V Motor - #458)

Tak teda ještě jednou ...ACH JO...smiley


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: ACH JO- jinak než Vítek
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 26-03-2009 08:30
V zásadě souhlas, komentář si odpustím, abych opět nebyl za reakcionáře.

Co se týká motorů každý typ má přece nějaké obecné označení jako třeba S-can, long-can, short-can.....


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: ACH JO- jinak než Vítek
Standa
člen

Příspěvků celkem: 275
Registrován od: 24.01.09
Vloženo dne 26-03-2009 08:32
Já jenom doplním Jirku.Rozhodnutí "rady stařších" jsem plně respektoval a motory nepoužívám,aby byl klid.Ale ve finále jsem to taky nepochopil,jelikož např.verze 37k,nemá větší otáčky naž např NSR 40k,je zavřený packama/ne šroubky/,takže je jednorázový,a hlavně bez úpravy pasuje do autíčka tam kde je krátký 13d motor,což při aplikaci např.Parma 16D neumožňuje.No a ta aplikace jiných kotev z src,no to je přece otevření motoru.A osobní zkušenost:mám taky verzi 47k a ta je neřiditelná v plasáku.
Autor RE: ACH JO- jinak než Vítek
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 26-03-2009 09:36
No já viděl jezdit a i zkoušel pojezdit ve Slot.it Lancii motor okolo 50 000 Rpm a rozhodně to nebylo neřiditelné. Na mne trochu moc rychlé, ale majitel to zvládá na Podbabě jezdit i bez brzdy a tak to bud spíš rukama...


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: ACH JO- jinak než Vítek
Standa
člen

Příspěvků celkem: 275
Registrován od: 24.01.09
Vloženo dne 26-03-2009 09:50
Pozor,to není o otáčkách jenom,ty MK1 mají tvrdý magnety.
Autor RE: ACH JO- jinak než Vítek
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 26-03-2009 10:13
Jo to jo, já to bral obecně, moje chyba.


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: ACH JO- jinak než Vítek
Standa82
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 113
Bydliště: Praha
Registrován od: 15.06.08
Vloženo dne 26-03-2009 21:32
Ha, ha, ha… Panové nerad, velmi nerad, ale musím. Pořád čtu o pravidlech té či oné skupiny. Pokud se jedná o technická omezení, asi všichni vychází z toho, že nikdo vlastně pořádně neumí žádné parametry změřit. smiley To asi vede k tomu, že se někdy vymýšlejí pěkné „volovinky“. smileysmiley (Omlouvám se pokud se to někoho dotklo.) Nebylo by lepší nastavit omezení takto: 1. minimální hmotnost vozu „bla bla“, 2. maximální proudový odběr vozu „bla bla“ při zatížení vozu „bla bla“. 3. Maximální šířka vozu „bla bla“ atd… A si tam dá každý co chce, když dodrží limity. Vždy bude platit, že nejlepší bude ten, co do toho dá nejvíc práce a korun. smiley


Vývoj komponentů pro českou digitální autodráhu.
www.slotcar.cz
Autor RE: ACH JO- jinak než Vítek
Ivan
člen

Příspěvků celkem: 461
Registrován od: 19.01.07
Vloženo dne 27-03-2009 12:23
Se Standou82 nemohu nic jiného než souhlasit.
Autor RE: ACH JO- jinak než Vítek
Standa
člen

Příspěvků celkem: 275
Registrován od: 24.01.09
Vloženo dne 27-03-2009 12:43
Hele jmenovče,můžu se tě zeptat jak chceš jednoduše měřit odběr při zátěžíPředpokládán že pod pojmem zátěž se nemyslí to že se to točí ze zadní osou a kolama na zdroji
Autor RE: ACH JO- jinak než Vítek
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 27-03-2009 15:02
Vyhledem k tomu, že zde před časem Standa82 prezentoval svoji představu a náhrh testovacího zařízení, tak si myslím, že to od něj nebude jenom tak plácnutí do prostoru.


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: ACH JO- jinak než Vítek
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 27-03-2009 15:33
Vzdaluje se to od tématu k technickým záležitostem. Ale proč ne.
Mám k tomu jednu výhradu. To co může fungovat jako testování z důvodu nějakých měření a porovnávání, nemusí být vhodné pro samotné závodění a jeho součást - přejímku.
Obecně platí, že čím míň věcí je ke kontrole a čím jednodušeji se kontrolují tím lépe.
A jestliže někde mají problémy měřením času, tak jak zajistit toto. A kromě toho by měl mít každý možnost si podobné věci změřit a zkontrolovat sám. A to se nám pohodové ježdění zase vzdaluje.
Za sebe jsem rozhodnutý dát do auta maximálně to, co jsem popsal v článku o tunění Astona, spíš méně.


ASTON MARTIN - 100 Years of Power, Beauty, Soul.
http://www.youtube.com/watch?v=BGj6x7AE4Rk
Autor RE: ACH JO- jinak než Vítek
Standa
člen

Příspěvků celkem: 275
Registrován od: 24.01.09
Vloženo dne 27-03-2009 15:54
Ale jo ,já mu neberu technické znalosti,ani nevím jestli má někde dynamickou brzdu pro objektivní měření,ale to je moc složitý.Proč?Krušnohor neměří nic.PC taky nic,SC nic,ale kontroluje díly, Na slot-it už to nejde ,tak se něco měří,ale minimum a jednoduše/1x0,7,,2x1mm/šíři měřit nemusíš,proto že když mᚠkola ven z kastle,tak ty max hodnoty nedosahuješ,tak je to předem vyloučený,jelikož nesmějí koukat.Motory jsou vyjmenovaný,věc je vyřízená/po stránce měření/.Mě to tak jako velká buzerace nepřipadá.
Autor RE: ACH JO- jinak než Vítek
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 27-03-2009 16:05
No Vítku, ovšem bohužel i tvoje teorie o tom, že čím míň věcí je ke kontrole a čím jednodušeji se kontrolují tím lépe, má dvojí výklad.

Jeden pohled hovoří o tom, že díky vyspělosti zůčastněných, citu pro věc a obecné vůli nepodvádět stačí rámcová pravidela bez nutnosti specifikovat každou prko. V konečném důsledku je tedy v obsahu pravidel málo položek, které je třeba kontrolovat
Kupodivu většina v praxi takto fungujících systému také obsahuje nezpochybnitelné pravidlo, co není zakázáno je povoleno.

Druhý pohled v komerčkách, právě v tomtro čase na vzestupu je zcela opačný a řídí se teorií, že čím víc věcí je zakázáno, tím méně je prostoru pro kontrolu toho co může být proti pravidlům. Nevyžaduje to od zůčasněných moc odpovědnosti a sociální inteligence, prostě se jede podle nalajnované cesty. Ani asi nepřekvapí, že nedílnou součástí pravidel je i věta, že co není povoleno je zakázáno.

Takže si vyber.......... já se snažím co to jde ve všem svém konání jít cestou č.1, nějak mi dává pocit, že nejsem zas taková ovce.......





http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: ACH JO- jinak než Vítek
Standa
člen

Příspěvků celkem: 275
Registrován od: 24.01.09
Vloženo dne 27-03-2009 16:19
Ta věta mně taky zaujala,ale na závěr s dodatkem že se podřizuješ rozhodnutí pořadatele,řeší vše beze zbytku,jinými slovy,co se mně zrovna nezdá zakážu,a je klid.Docela chytrýsmiley
Autor RE: ACH JO- jinak než Vítek
Standa82
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 113
Bydliště: Praha
Registrován od: 15.06.08
Vloženo dne 27-03-2009 19:03
Cejchovní stanice ty problémy řeší, ale není, takže není jak řešit (zatím). Na čemsi pracuju jak psal Petr L. Viz vlákno http://www.autodraha.org/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=363 .
Pravda je, že mechanicky nejt잚í bude umělá zátěž (brzdění kol zádní nápravy). Mám několik návrhů (jeden složitější než druhý). smiley Zatím vyhrává elektromagnetický retardér nebo odstředivá brzda. Uvidíme. Stanici dodělám po digitální dráze. Tak do roka by to mohlo být hotový. (Mám pro cejchovní stanici rezervovanou doménu www.slotrace.cz.)


Vývoj komponentů pro českou digitální autodráhu.
www.slotcar.cz
Autor RE: ACH JO- jinak než Vítek
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 27-03-2009 19:40
No a co takhle vzduchovou brzdu, co používají např. jednodušší válce pro ježdění na kole?


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: ACH JO- jinak než Vítek
Standa82
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 113
Bydliště: Praha
Registrován od: 15.06.08
Vloženo dne 27-03-2009 21:56
Nevím, jak bych u vzduchové brzdy definoval (měřil) brzdnou sílu.


Vývoj komponentů pro českou digitální autodráhu.
www.slotcar.cz
Autor RE: ACH JO- jinak než Vítek
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 29-03-2009 22:54
Vrátil jsem se z nemocnice a vidím, že polemika je, ale konkrétně zatím nikdo na mé otázky neodpověděl smiley


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: ACH JO- jinak než Vítek
Pepino
Super Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 1154
Bydliště: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06
Vloženo dne 30-03-2009 10:53
Juro,
jde predevsim o to, aby meli vsichni tak nejak rovnocene podminky, ale zaroven davali moznost s autem neco udelat. Osobne neznam vsechny typy zavodu klasickych lexan SRC zavodu, ale co vim, nekde se motorky losuji, nekde jsou urcite taky predepsane.

Neni mozne, aby si nekdo jen na zaklade toho, ze je u motorku napsane HOME, tento motorek privezl a jezdil s nim, kdyz je proste o 2 tridy rychlejsi.

Ano, letos udelal PROSLOT motorek, tak pro pristi sezonu bude tento motor jako jedna z povolenych variant atd. Pujdeme tak z dobou a technickym pokrokem.

Co se tyce dovazeni modelu, jsou zde ruzne typy zavodu a ruzne typy pravidel. TZ, jako distributor Slot.it, se rozhodl podporit tuto svoji znacku (stejne jako Milos Pohar Scalextric) zavodem a prevzal tak puvodni pravidla, ktere pouze upravil pro drevo. Cela diskuze o zavazi byla pouze o tom, ze zde bylo dovoleno neco, co umoznovalo lidem ruzny vyklad (a na to jsme za HK upozornili) a proto to Tomas vymezil. Nakonec to bude asi jinak, nechme se prekvapit. Ja napr. na PC mam napsane libovolne a neni predepsana ani max. hmotnost a tim je to dane. Dej si tam treba cihlu.

Co se tyce vyrazu, komerkca byl proste zazity vyraz pro plastovou hracku s krabicky. Jednorazovy motorek = proste nejde prirozene rozebrat a spise se nahrazuje novym atd. atd.

Spekulovat se da ve vsem a o vsem. Jde o to, jak udrzet vse v mezich zabavy a bavit se tak a nikoliv hadat u prejimek. To, co se posledni dobou deje u techto typu zavodu dle diskuzi z SRC/RC atd. zavodniky ruznych odvetvi pripomina proste rozpady jejich soutezi (viz N-Cup apod.)

Organizator si proste musi striktne urcit pravidla a pak je na lidech, zda prijedou ci ne. Pokud bude v CR celkem 4-5 serialu, budou myslim lide jezdit a i pres tyto diskuze se nakonec zucastni, protoze pokud budou chtit zavodit a bavit se, nic jineho jim nezbude smiley


P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE
155143779 www.facebook.com/autodrahaorg/
Autor RE: ACH JO- jinak než Vítek
Standa
člen

Příspěvků celkem: 275
Registrován od: 24.01.09
Vloženo dne 30-03-2009 12:01
Ono s těma motorama by se to dalo ošetřit i tak.že budou povoleny jenom ty s užavřenýma uhlíkovýma šachtama,tím je PS venku,zařve při tom i ale SCX Pro a ty nový motory Faro/Motrrax???/.Vymezení na třeba 30k bych nedoporučoval,jelikož se do toho začíná motat kvalitativní rozptyl při výrobě/ve skutečnosti 28-32 k úplně lehce/,to by pak znamenalo vybírání motorů. /viz SRC/.Kontrola otáček při přejímce je poněkuid složitá.Múj názor je -hračkomotor s uzavřenými šachtami /bez dalšího omezení/.
strana 1 z 2 1 2 >
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
HWSlot
HWSlot
Setkání Libošovice
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 24
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio