Tady musím dodat, e mistra dělají zkuenosti. Moje první frézování byl ioid - začátek se nepotkal s koncem - a to i s "kulatinou". Čili chce to cvik a VELMI kvalitní nástroj. Pro jednorázové frézování bych to asi svěřil profíkovi.
Frézování křívé nebo iaté nebo rovné, to je asi fakt o ikovnosti, či pečlivosti, ale zapustit plast do MDFky je asi o etření bankovek.Dá se říct, e to supluje krajnice podél celé dráhy. A krajnice od Carrery vnitřní i venkovní po celých 30 metrů je asi docela ranec.
Nehledě k celkové manipulaci MDF desek - na vyřezání "krajnic" je potřeba daleko meního prostoru a je také monost to vyřezávat po meních kouskách, ne stavět celou dráhu - no né?
dovolím si k tomu cosi poznamenat.
Nápad s rally dráhou je jistě dobrý, ale problém prachu, který se dostane do převodů,motorů a podobně je jistě oříek. Já bych to řeil asi takto :
úsek dráhy, kde by měl být sníh bych neudělal posypaný praanem, ( na ten by se asi nejlépe dalo pouít to magnezium o kterém tu byla řeč), ale pěkně ujetou ledovku. Tu bych vyrobil velmi jednoduchým způsobem. Zakrýt dráky a nejblií okolí a zbytek naplácat akrylovým tmelem z tuby. Ten se dá lehce tvarovat pomocí vody a po zaschnutí má takovou "gumovou strukturu", take se nebude drolit, max bypadne celý kus, který se dá lehce nahradit novým tmelem. Navíc nezmatní, zůstane pololesklý.
Bahno u brodu - absolutně stejná záleitost, jen barevný odstín tmelu. Před jízdou je pak moné ho lehce přestříknout vodou z rozpraovače a bude to i klouzat.
otolina - najprve zajdi někam do přírody a kyblíčkem, lopatičkou a cedníkem na čaj a můe přesívat - písek, hlínu, nebo třeba piliny.
Pak namatlá dráhu buď Herkulesem, nebo zase akrylovým tmelem, posype materiálem a zlehka ho přitlačí. Nechá zaschnout a zbylý materiál odstraní - sklepáním, vyluxováním a pod. Pokud to není ono, provede opravy. A to bude podle představ, tak provede jednoduchou, ale zcela účinnou operaci. K tý potřebuje mechanický rozpraovač. Do něj naleje vodu smíchanou s herkulesem. Musí to vyzkouet, aby to procházelo tryskou, konzistenci jako mlíko. A tím pořádně vrstvu posypu přestříkne a nechá zaschnout. Můe to po zaschnutí i zopakovat. Výsledek ? Dostane otolinovou silnici, která by měla pár desítek či stovek přejezdů přeít bez úhony. Já takto dávám podklad na stolní modely a po dvojitém přestřiku do toho polystyrenu pendlík jen tak lehce nezapíchne !