AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 19:41:08 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Volný pokec | Prostě vo všem okolo autodráhy
strana 2 z 3 < 1 2 3 >
Autor RE: Pozice vodítka
mcfik
člen

Příspěvků celkem: 69
Bydliště: Plzeň
Registrován od: 09.10.06
Vloženo dne 30-01-2007 19:22
Tak tohle pamatuju.I když na cenu už bych si nevzpoměl.Je fakt,že po "hodinách "
uměly doutníky couvat.smiley


fik
483970930
Autor RE: Pozice vodítka
roman
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 70
Bydliště: Havířov
Registrován od: 02.11.06
Vloženo dne 31-01-2007 20:38
Zdravím.....a přece měl Vítek malou pravdu,když prvně psal o vodítku a zadní nápravě. Nejedná se o klasické vodítko pro vedení autíčka po celém okruhu,ale pro výjezd z garáže.Toto řešení bylo použito na starých autodráhach Carrera kolem roku 1970.Na mých modelech Porsche 908 se toto zařízení bohužel nedochovalo a proto přikládám fota. r.
roman sem připíchnul tento obrázek:


Editoval roman dne 31-01-2007 20:45
Autor RE: Pozice vodítka
roman
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 70
Bydliště: Havířov
Registrován od: 02.11.06
Vloženo dne 31-01-2007 20:45
2/2
roman sem připíchnul tento obrázek:

Autor RE: Pozice vodítka
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 01-02-2007 11:27
Ano důkaz kouzla nechtěného.
To Roman Co se s tím vodítkem stane za jízdy vpřed.
Autor RE: Pozice vodítka
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 01-02-2007 11:28
Tak to čumim jako blazen, tak jednoduché a prosté řešení. Koho by to dnes napadlo. Škoda že už to neuvidíme v akci.
Autor RE: Pozice vodítka
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 01-02-2007 11:31
jednoduše se díky otáčení osy zvedne a zarazí ve vodorovné poloze. Když začne couvat tak ho otáčení osy zase stočí o 90° k zemi kde se zase zarazí. Prostě geniálně jednoduché.
Autor RE: Pozice vodítka
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 05-09-2007 23:31
Právě rozmýšlím, jaké vodítko použiji a došlo mi, že jsme sice velmi pečlivě probrali kde má vodítko být a proč, ale nikdo nezmínil druhý problém, který s tím myslím také souvisí a to je li lepší vodítko, které má sloupek na kterém je uchyceno na svém konci ve směru jízdy (např. Cahoza)a je tedy vozem tlačené, nebo naopak na svém začátku a je tažené( např Scalextric). Co vy na to?



Editoval Petr L dne 05-09-2007 23:34
http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Pozice vodítka
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 06-09-2007 10:33
Je to jen můj laický názor, ale já si myslím, že důležité je, kde je v šasi oska vodítka, v tomto místě je model veden. Jestli dᚠ„praporek“ dopředu nebo dozadu záleží na tom, jak velké mᚠvodítko, jak velký je přední převis, domnívám se, že v podstatě by to mělo být jedno....
Praporek slouží jen k natáčení kartáčků ve směru jízdy a jejich podepření shora zejména u modelů, které mají vodítko velmi nízko (nebo po něm dokonce klouzají).
Čistě teoreticky, čím jsou kartáčky méně vpředu, tím méně nadlehčují přední kola a předek autíčka svým pružením...
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Pozice vodítka
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 06-09-2007 11:09
Honzo díky za názor, ale skutečnost, že lexany alespoň co já jsem viděl mají vodítko vždy tak, že ho model tlačí ale hovoří o opaku.

U komerce bych to neřešil, tam je vše poplatné řešení celého auta a může být výsledkem kompromisu bez ohledu na jízdní vlastnosti.

Jsem zvědavý jestli vlastně někdo zná důvod proč ho mají lexany takto, nebo je to otázka tradice, či síla zvyku? Teď by se hodilo mít komentář někoho, kdo má lexany v malíčku.


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Pozice vodítka
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 06-09-2007 15:11
Je to určitě proto, že to je nejjednodušší řešení pro šasi s tak nízkou světlostí.
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Pozice vodítka
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 06-09-2007 17:58
Honzo tomu nevěřím, na jiných detailech bazírují a tady by to takto odstřelili? To se mi nezdá.


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Pozice vodítka
PSSLOT
člen

Příspěvků celkem: 21
Bydliště: Praha 8
Registrován od: 17.05.07
Vloženo dne 06-09-2007 19:32
Pokud mi to karoserie umožní je lepší umístit vodítko co nejvíc před přední osu
auta a to tlačené(PARMA,CAHOZA),protože tímto vodítkem dosáhnu požadovanou
světlost.





Pavel Svoboda
Autor RE: Pozice vodítka
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 07-09-2007 08:09
Hodně se s pozicí vodítka laborovalo a umístění čepu vodítka se ustálilo na pozici, kde je-teda vzadu.
Je to dáno i tím, že u rychlých kategorií Wing a Eurosport je přední část karoserie tak nízká, že v podstatě leží na vodítku a tlačí vodítko při jízdě pomocí přitlaku vzduhu směrem do drážky.
Samozřejmě velkou roli hraje i světlost modelu, proto se upravuje i pozice vodítka směrem nahoru, nebo dolů.
Vymezuje se pomocí vymezovacích podložek a dokonce se používají i vodítka snížené.
Protože na dřevěných dráhách jsou vodiče většínou řešeny pomocí stínění, bývají pod úrovní dráhy a na každé dráze v jiné hloubce.
Proto je důležité si při tréningu vyzkoušet pozici vodítka, jestli dobře dosedá do rážky a kartáčky správně leží na vodičích. Nejlepší je položit si pouze podvozek na dráhu a pozici vodítka upravit.
Platí to i pro komerční auta, protože tady se používají velké přední koa, které dosedají na dráhu a pokud budou držet vodítko ve špatné pozici auto nefunguje.
Někdo si myslí, že pokud naloží do přední části olovo, nebo jinou zátěž, že to je to pravé, ale větší roli hraje doladění vodítka jak jsem popisoval.
Vodítko se musí lehce otáčet, ale nesmí mít velkou vůli na otočném čepu.
Pozice a doladění vodítka je jednou z nejdůležitějších veličin u dráhovek.


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Pozice vodítka
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 07-09-2007 10:34
To Petr L - Po mnoha pokusech se to ukázalo jako nejjednodušší (viz JMS). Jak to myslíš, odstřelili?
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Pozice vodítka
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 07-09-2007 12:18
Myslel jsem tím to , že u jiných částí se detail a jeho vliv řeší podstatně pečlivěji a složitěji, např vyvažování kotev atp. a u tohoto dílu se mi nezdá, že by by potenciální možnost vibrací, torzí nebo jiných problémů šla stranou a prostě se konstatovalo, je to takto nejjednoduší, tak to tak je a basta. To jde proti celé logice pečlivé práce na sladění celého auta ja ko funkčního celku.

Jistě může být možnost problémů nižší, než potíže spojené s jinou konstrukcí vodítka ale, to přece nemusí platit pořád, vše jde dopředu ne?



http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Pozice vodítka
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 07-09-2007 13:12
Neřekl bych, že se na to kašle.
Myslím, že jsem dostatečně popsal, že je potřeba si s vodítkem pohrát, aby model dobře fungoval.
Při povolených rozměrech vodítka pro závodní auta si nedovedu představit, jak by někdo chtěl posunout otočný čep, který má průměr 5 mm někde dopředu, kde jsou zasunuty kartáčky a přiletovány káblíky.
Navíc ten čep musí být dostatečně pevný, protože na něj nepůsobí jenom síly při jízdě, ale i nárazy při kolizích.
Navíc se samotné vodítko zabrušuje na přípravku, aby byly obě plochy, které tlačí kartáčky ke dráze v rovině a dokonce se zabrušuje ploha okolo otočného čepu, aby bylo vodítko přesně kolmo a po dotažení vodítka nedošlo k tomu, že při otočení vodítkem v některé pozici zadrhává, nebo má větší vůli.
Další téma jsou zvolené kartáčky, jejich délky, tloušky a perfektní nastavení.
Konečky se ještě lehce rozčesávají, pro lepší kontakt.
Takže ještě jednou- vodítko včetně kartáčků je jednou z nejůležítějších veličin u dráhovek.
Pokud by na to lidi kašlali, tak jim nepomůže seberychlejší motor, když model bude vypadávat, nebo bude mít špatný přenos elektřiny a motor nedostane tolik co potřebuje.
Navíc pokud není vše v pořádku, tak se kartáčky opalují a model nejede.


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Pozice vodítka
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 07-09-2007 13:38
To JMS: Pokud to ode mne vyznělo tak, že se na to kašle, tak to nebyl můj úmysl, jenom my z těch prvních odpovědí připadalo, že je pozice vodítka daná tak nějak tradicí a moc to nikomu dnes nevrtá hlavou.
Teď tomu rozumím, u lexanů na jiné provedení není místo a případné negativní vlivy jsou eliminovány pečlivým tuningem celku.

Otázkou ale je, jestli tam, kde tak pečlivé provedení uložení a ostatní úpravy jsou jaksi mimo technickou kvalitu celého auta, by nebylo ku prospěchu jiné provedení vodítka. U mnoha komerčních podvozků včetně Slot.It tomu tak je a mne právě zajímá ten důvod. Určitě hraje roli to, že je na čumáku aut a to hlavně těch moderních hodně málo místa, ale je to jenom tento důvod?


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Pozice vodítka
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 07-09-2007 17:14
A proč tedy se nezeptᚠu SlotItu? Vodítko u lexanů je prověřené, vyzkoušené a osvědčené - to je ten důvod. A nebo jestli Tě to trápí, tak si to (ku.a) udělej jak chceš a bude-li to lepší, určitě tě budou ostatní následovat! A uvědom si už konečně, že nejdůležitější je místo, kde je oska a ne orientace dopředu nebo dozadu (a pak dopředu proto, že je to tak nejjednodušší, je tam totíž místo a není třeba překopat předek šasi!).
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Pozice vodítka
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 07-09-2007 17:18
Neplatí to pouze pro lexany- vodítko, jeho funkčnost a nastavení platí pro věechny dráhovky.
Vibrace se u lexaňáků objevují vyjímečně a pokud ano, jde o problém(vibrující kolo, ohlá osa, naražený převod, volné ložiska a mnoho dalších).
U komerčních modelů je to samozřejmě stejné, ale je potřeba brát v potaz, že při velkých sériích není možné vyrábět kola, které neházejí, uložení zadní osy a motoru není přesné a pevné, diskutované vodítko není doladěné jak jsem popisoval.
Výrobci se to snaží kamuflovat pomocí magnetů, ale, když si někdo pohraje s takovým modelem a ví co má udělat jízdní vlastnosti se určitě hodně zlepší.



JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Pozice vodítka
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 07-09-2007 18:25
To Honza:
U Slot.It se určitě zeptat nemíním, protože sadu marketingových pláců o pečlivém řešení harmonického celku podloženého dlouhodobým testováním a konzultaci s oborníky nemám zapotřebí číst. To si dovedu napsat sám o jakékoliv i té největší hovadině.
A než se pustím do nějakého laborování vždy se zeptám těch co to již dělali, abych měl nějaké informace a mohl zvážit jestli to má smysl, nebo jestli je to hovadina, nebo dát se na dráhu průkopníka slepých uliček jako byl Jára Cimrman namám čas ani náturu.

To všem obětavcům, co mi to trpělivě vysvětlovali:

Díky za ujasnění, prostě mi to vrtalo hlavou a nikde o tom ani slovo.


http://132slotcars.blogspot.com/
strana 2 z 3 < 1 2 3 >
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
18
18
Pohár SCALEXTRIC 3. závod
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 19
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio