Jen bych doplnil Petra. Firmy jako Scalextrix, SCX a Carrera dávají dopředu i dozadu auta malý ploňák s diodami a případně dalími součastkami. Toto je upevněno buď na podvozku nebo na karoserii a napřímo připojeno k motoru. Jiní výrobci dělají auta bez světel, ale naopak nabízí set pro svícení. A u jen přední + zadní světla, nebo i brzdová. Tento set - stavebnička - oproti prvně zmíněnému řeení obsahuje malý ploňák a od něj se pak napojují diody dopředu i dozadu a připjuje se na motor - rozuměj na odběr proudu. Zásadní rozdíl není v tom ploňáku, ale v pouití zálohovacího kondenzátoru. Ten zajistí konstatní svícení při jízdě. A i chvíli po zastavení. To je důleité hlavně v situaci pokud nechce aby ti svícení odebíralo při "rozjezdu výkon z motoru". Typicým představitelem tohoto řeení je pak set od SLot.it. SIP16 http://www.slot.it/immagini/KitPart/electronic/sp16.jpg S vyuitím malého kondenzátoru.
Ty se Jirko zaměřuje na 1:43, take i toto řeení můe být pro tebe velké. Na netu je spousta návodů pro osvětlení, ale pravděpodobně se přes tuto velikost nedostane. Ale pokud nepotřebuje závodit, tak by Ti nějaké řeení bez kondíku s přímým napojením mohlo stačit.
Příspěvků celkem: 2145 Bydlitě: Praha Registrován od: 04.04.07
Vloeno dne 06-05-2010 16:35
Druhá otázka při výběru osvětlení je typ diod na přední světla.
Takové Porsche 917 které svítí jako letoní 911 co má xenony je hrůza.
Take pokud je potřeba zohlednit při svícení věk modelu, tak pro starí auta je potřeba pouít LED s "teplou" bílou , pro moderní se "studenou" bílou.