Autor |
Povrch dráhy |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 25-04-2007 17:53 |
|
|
Zde bych chtěl, aby kdo má co říci sdělil své zkuenosti s povrchem dráhy.
Je nový povrch dráhy Faro lepí ne ten hrubě zrnitý??? Co na to Česká Třebová = studna zkueností s Faro výrobky???
Jak pečujete o povrch dráhy???
Pouíváte nějaké prostředky pro zvýení adheze - i na dřevěných drahách??? |
|
Autor |
RE: Povrch dráhy |
Pecan
člen
Příspěvků celkem: 185
Bydlitě: Praha
Registrován od: 23.10.06 |
Vloeno dne 25-04-2007 18:49 |
|
|
Mám zkuenosti s dráhou 90mm od ITESu a nově (konečně se mi ji podařilo sehnat) mám za sebou první jízdu na dráze od Gonia (povrch stejný jako Faro, ale lutě potitěná). Díly od Fara zatim nemám.
Pokud bych měl srovnávat dráhy typu osmička s klopenou zatáčkou, tak na nové dráze se nedá téměř jezdit. Po potitěných dílech to neuvěřitelně kloue. Se starými itesáky to jetě jde, ale favority si skoro ani nekrtnou. Dalo se "jezdit" jen na vnějí dráze (kříení v nadjezdu a podjezdu).
Pokud byla dráha u mírně naklopena, tak z ní auta sklouzávala. Tohle se mi u starého povrchu nestávalo.
V ostré zatáčce která stoupala z podjezdu na nadjezd auta, při pouití trafa GONIO 12V/1000mA a pistolového ovladače Gonio (stejný jako Faro), u při minimálním plynu jela smykem a měla tendenci se přetočit takovým způsobem, e dalí jízda u nebyla moná. |
|
Autor |
RE: Povrch dráhy |
PetrM
člen
Příspěvků celkem: 31
Bydlitě: Liberec
Registrován od: 13.04.07 |
Vloeno dne 25-04-2007 20:42 |
|
|
Na dřevěné dráhy se větinou pouívá speciální mazání, které se stříká ve směsi s technickým benzínem (co je patné, pokud jsou stíněné vodiče a jsou lepeny - benzín rozleptává lepidlo - vlastní zkuenost v Liberci). Nesmí se to přehnat nebo se auta ani nerozjedou. Jednou jsme zkusili dát dvojnásobek mazání a stříkalo to i za koly Favoritů, které jedou velmi pomalu. |
|
Autor |
RE: Povrch dráhy |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 25-04-2007 21:23 |
|
|
Hodně záleí jakým lepidlem jsou vodiče nalepeny, já lepím vodiče Chemoprénem extrém a problémy nemám.
Taky jsem vychytal nanáení mazání - nestříkám to rozpraovačem, ale naředěné mazání roztírám na dráhu houbičkou na nádobí, která je akorát mezi vodiče a nanese souměrnou vrstvu(podobně jako rolba na staďáku) .
Nezamatlá to vodiče a je toho vude stejná vrstva.
Maou se jen zatáčky a na rovinky se to postupně roztáhne.
JMS |
|
Autor |
RE: Povrch dráhy |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 26-04-2007 06:46 |
|
|
Dráhu s potitěným povrchem nelze plně srovnávat se starí i novějí verzí dráhy. Jak u jsi Pecane podotknul tak ten potisk je opravdu kluzký a tu dráhu značně znehodnocuje. I faro to na svých stránkách píe, e to byla největí chyba o pokrok ve výrobě a zvýení prodejnosti. V době kdy se to takto potitěné prodávaly to hodně dráhu dekradovalo mezi nízkoúrovňové dráhy z východu. I autíčka byla pestrobarevná jako vánoční stromečky.
Jetě e je to pryč a zapla pánbůch e licence na českou dráhu zkončila u Faro a ne někde na východě. Tato edice byla skutečně nejhorí co se týče přilnavosti povrchu.
Jinak já nikdy rozdíl mezi novým jemným a starým hrubím nepoznal. Nemám sice ádné nové zatáčky jen rovinky, ale rozdíl v délce brzdné dráhy nebo pomalejí rozjezdy, tak to jsem nepozoroval. |
|
Autor |
RE: Povrch dráhy |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 26-04-2007 09:35 |
|
|
Já jsem to teda nechtěl vechno vystřílet v prvním příspěvku vlákna, ale jsem kuřák a nedávno jsem byl zcela otrávený tím, jak snadno mi jdou autíčka bez magnetu do smyku, jedění bylo nezáivné a bez magnetu téměř nemoné... Dráha klouzala, kolečka měla lesklý jakoby vyletěný (nebo ztrvrdlý zteřelý) povrch, na dráze to vůbec nedrelo, při rozjezdu se to protáčelo...
Mám asi 15 m dráhu Faro z nových dílů.
Napadlo mě celou dráhu i kolečka autíček umýt lihem. Na hadříku zůstávaly luté a hnědé skvrny, odstín trolejí se změnil opět na chromový, ojetý povrch koleček na matný jako dříve. Výsledek se ihned dostavil, vechno zas jezdí tak, jako kdy to bylo nové a radost z jedění se vrátila.
Nedovedu si představit, jak bych takto umýval Ninco, Scalectric nebo Carreru, které mají ten pískový povrch, asi bych musel pouít kartáč?
Take umytí mikrovláknovým navlhčeným hadříkem, jak píe Faro, v mém případě rozhodně nestačí, ani s Jarem...
A tak teď asi 1x za měsíc umyju dráhu a průběně i kolečka modelů lihem, dokud se mi nepodaří mého hnusného zlozvyku zbavit....(u jsem s ním zničil i DVD přehrávač - mám ho 2 roky, stál skoro 2000,-, hrál jsem na něm asi 15x a mohu ho vyhodit, a kolikkrát jsem měnil ventilátory v počítači, radi ani nebudu psát...) Závislost na nikotinu je hnusná a kodlivá, radi bych měl rohy, nebo koňský chvost...
Editoval Honza dne 26-04-2007 11:38 |
|
Autor |
RE: Povrch dráhy |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 26-04-2007 13:14 |
|
|
To není jen o tom nikotinu ikdy pokud je u tebe viditelnost na dva metry tak asi jo, ale hlavním nepřítelem je prach.
V České Třebové to vyřeili alamounsky a já u něco podobného viděl i na jiných webech kdy za silný a těký model zapřáhli takové ty lepkavé válečky na prach které jen (prý) pak opláchnout vodou a je zas jako novej. Takovej prachovej pluch . Jene to v případě fara moc nefunguje pač to má celkem dost vystouplé vodiče a tudí by se ten válec na povrch dráhy moná ani nedostal.
Má u někdo nějakou prachovou frézu vymylenou?
Můj názor je e by to uetřilo spoustu práce kdyby se takové věc nechala projet po dráze 2x týdně. Pak nemusíte 1 za měsíc důkladně a s hadrem v ruce obýhat celou dráhu a namáhavě ji drhnout. Nehledě na to, e kolem modelu dráhy můete neopatrnou manipulací hadrem způsobyt nerozírné kody na modelu (vyvrácené stromy, zlomené lampy, popadané figurky atd...).
A tohle někdo vymyslí tak by měl dostat metál. |
|
Autor |
RE: Povrch dráhy |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 26-04-2007 14:23 |
|
|
Jo, to s těmi zničenými doplňky dráhy chápu.
Viditelnost je u mně i 4,25 m. Přesto se mi to opravdu vyplatí, napsal jsem to pro takové nikotinové závisláky, jako jsem já. Je pravda, e vude bez problémů dosáhnu a nemám co zničit, vlastně je to jak u dřevěné dráhy, jen je to o hodně mení.
Dráhu s figurkami, lesy, rubníčky, domečky, garáemi, trávníkem a pasoucími se dobytkami bych asi nemohl mít, myslím, e po zničení několika těchto artefaktů bych to dal vechno do pryč.
A tak mohu co 3 týdny bez obav umýt dráhu lihem. |
|
Autor |
RE: Povrch dráhy |
Pecan
člen
Příspěvků celkem: 185
Bydlitě: Praha
Registrován od: 23.10.06 |
Vloeno dne 26-04-2007 20:24 |
|
|
Co je skvělá monost na čitění dílů je to namočit do vany a vzít domestosem a kartáčem. Dráha je pak jak nová. Akorát se to musí dobře osuit aby to nezrezlo. Třeba starou edou dráhu Ites 74 s tim jde vyčistit líp ne třeba technickým benzínem. |
|
Autor |
RE: Povrch dráhy |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 26-04-2007 21:29 |
|
|
To věřím kdy je to slabá kyselina. Ale na to koupání bacha. Moc často bych to nědělal. Ty tu dráhu nikdy nejsi schopen vysuit stoprocentně a ta voda se z těch spojů a kolejnic neodpařuje tak rychle jak by se mohlo zdát. Je to dobré řeení pokud ji jako starí a dost selou a pinavou koupí a chce jí dát do kupy, ale pravidelně bych to rozhodně nedělal. |
|
Autor |
RE: Povrch dráhy |
Pecan
člen
Příspěvků celkem: 185
Bydlitě: Praha
Registrován od: 23.10.06 |
Vloeno dne 26-04-2007 22:20 |
|
|
Párkrát to určitě udělat můu ani by se s tim něco víc stalo. Pokud vim, tak nové díly (Faro a Gonio) maji poniklované kolejnice, take to reznutí by mělo bejt jetě víc omezený. Zatim jsem to suil na topení a v létě se chystám na velké mytí a suení za pomoci sluníčka |
|
Autor |
RE: Povrch dráhy |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 27-04-2007 01:23 |
|
|
Já bych se toho u nových dílů Faro taky nebál. Výborný je i Cif, nebo Cilit - ale doporučuji rukavice, děsně to vysuuje ruce. Dobře bych to vypláchnul. Při suení na topení to uschne rychle a spolehlivě.
Takhle jsem po 2 letech kadodenního provozu na podzim drhnul Artina 1/43 a výsledek byl super, zčernalé troleje opět zazářily (a to tam nejsou poniklované) a jezdilo to skvěle. Teď u odpočívá v krabici...., mám Faro 1/32. |
|
Autor |
RE: Povrch dráhy |
src ceska trebova
člen
Příspěvků celkem: 212
Bydlitě: Sport klub, U Koupalitě 2092, 560 02Česká Třebová
Registrován od: 02.10.06 |
Vloeno dne 27-04-2007 06:48 |
|
|
Ahoj vem - kdy byla zakoupena nová dráha , byl to pro nás ok. Auta klouzala, samej smyk, na startu se to protáčelo..... Ano, dospělaci u nás v klubu jsou kuřáci vichni ( kadý má 1/6 dráhy doma ), no ale e by se kouřilo i ve výrobě v FARU ??? NE - důvod byl prozaický - počáteční mastnota na dílech je důsledkem něčeho z formy dílů (nechci říct přímo separátor ale něco podobného). Dráha byla tedy hned na začátku vyčitěna lihem a byl pokoj. I kdy se to nezdá, přece jen funguje něco jako nagumování ( jak ve skutečnosti na asfaltu ). Teď u jen dráhu čistíme od prachu. To co Mitch viděl na fotkách nebyl ten váleček ale stolní vysavač (tuím z Lídlu za 100 ,- Kč ) na baterie a tahá ho za sebou FAVORIT. Nápis EKO -BI je názvem čistící firmy v ČT - take, reklama = penízky na provoz klubu.
Váleček na oděvy je super ale ádný model ho neutáhne - dráhu vyčistí dokonale ale musí dalí člověk dret díly u země, jinak tím válečkem zvednete. Na závodech pouze po 8 rozjíďkách vyčistíme mikrovláknem a jede se dál. HJodně pomáhá před kadou jízdou si projet pár kol na své trati a vdy kola očistit lepící páskou - tím vlastně "odjezdíte" prach mimo pneumatiky a vlastní jízdu to vystačí. Jednou za čas se musí stejně pouít líh (olej a vazelína z převodů odlétá vude ). A jetě k tomu praní autodrách - je to super (odzkoueno na staré ITES) akorát na usuení je nejlepí pouít kompresor - ten tu vodu odfouká naprosto spolehlivě. Tak a Vám to jezdí a nekloue Petr Krka SRC ČT |
|
Autor |
RE: Povrch dráhy |
src ceska trebova
člen
Příspěvků celkem: 212
Bydlitě: Sport klub, U Koupalitě 2092, 560 02Česká Třebová
Registrován od: 02.10.06 |
Vloeno dne 27-04-2007 07:14 |
|
|
Jetě na jednu maličkost jsem zapomenul - čas od času je dobré prohlédnout vůli mezi trolejema a dílem dráhy. Magnety se projevují povytahováním trolejí z plastu. Nejlépe je díl poloit vzhůru nohama na rovný a tvrdý podklad pevně přimáčknout a roubovákem ( velikost tak akorát ) roztáhnout kolejnici v plastu. Ve FARU se ten přítlat na roztaení nastavuje na automatu a toto je poslední poloha kdy jetě plast nepraskne - dalí stupeň u ničí plast a ten stroj nemá dalí mezipolohu. Kdy se to ve poutahuje jak má tak ani troleje nevyčnívají. Nezapomeňte , e na rozdíl od starých dílů (kde opravdu trolej vyčnívala cca 1 mm nad povrch )je ta forma o 1 mm přejiskřena ( vyhlazena ), tak to opravdu sedí dokonale. Petr SRC ČT |
|
Autor |
RE: Povrch dráhy |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 27-04-2007 10:43 |
|
|
Co se týče prachu, tak to projetí několika kol a několikeré očitění gum mohu potvrdit, e funguje.
Díjy za upozornění na přitlačení trolejí, vyčnívání se opravdu objevuje..., občas si říkám, proč mi magnet, který je 1,5 mm nad drahou v některých místech klepe o troleje? Hned jak budu mít čas se na to s novými poznatky podívám. |
|