AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 19:58:13 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Volný pokec | Prostě vo všem okolo autodráhy
Autor Povrch dráhy
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 25-04-2007 17:53
Zde bych chtěl, aby kdo má co říci sdělil své zkušenosti s povrchem dráhy.

Je nový povrch dráhy Faro lepší než ten hrubě zrnitý??? Co na to Česká Třebová = studna zkušeností s Faro výrobky???

Jak pečujete o povrch dráhy???

Používáte nějaké prostředky pro zvýšení adheze - i na dřevěných drahách???
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Povrch dráhy
Pecan
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 185
Bydliště: Praha
Registrován od: 23.10.06
Vloženo dne 25-04-2007 18:49
Mám zkušenosti s dráhou 90mm od ITESu a nově (konečně se mi ji podařilo sehnat) mám za sebou první jízdu na dráze od Gonia (povrch stejný jako Faro, ale žlutě potištěná). Díly od Fara zatim nemám.

Pokud bych měl srovnávat dráhy typu osmička s klopenou zatáčkou, tak na nové dráze se nedá téměř jezdit. Po potištěných dílech to neuvěřitelně klouže. Se starými itesáky to ještě jde, ale favority si skoro ani neškrtnou. Dalo se "jezdit" jen na vnější dráze (křížení v nadjezdu a podjezdu).

Pokud byla dráha už mírně naklopena, tak z ní auta sklouzávala. Tohle se mi u starého povrchu nestávalo.

V ostré zatáčce která stoupala z podjezdu na nadjezd auta, při použití trafa GONIO 12V/1000mA a pistolového ovladače Gonio (stejný jako Faro), už při minimálním plynu jela smykem a měla tendenci se přetočit takovým způsobem, že další jízda už nebyla možná.
Autor RE: Povrch dráhy
PetrM
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 31
Bydliště: Liberec
Registrován od: 13.04.07
Vloženo dne 25-04-2007 20:42
Na dřevěné dráhy se většinou používá speciální mazání, které se stříká ve směsi s technickým benzínem (což je špatné, pokud jsou stíněné vodiče a jsou lepeny - benzín rozleptává lepidlo - vlastní zkušenost v Liberci). Nesmí se to přehnat nebo se auta ani nerozjedou. Jednou jsme zkusili dát dvojnásobek mazání a stříkalo to i za koly Favoritů, které jedou velmi pomalu.smiley
295155757 www.petr89munzar.hostuju.cz
Autor RE: Povrch dráhy
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 25-04-2007 21:23
Hodně záleží jakým lepidlem jsou vodiče nalepeny, já lepím vodiče Chemoprénem extrém a problémy nemám.
Taky jsem vychytal nanášení mazání - nestříkám to rozprašovačem, ale naředěné mazání roztírám na dráhu houbičkou na nádobí, která je akorát mezi vodiče a nanese souměrnou vrstvu(podobně jako rolba na staďáku) .
Nezamatlá to vodiče a je toho všude stejná vrstva.
Mažou se jen zatáčky a na rovinky se to postupně roztáhne.


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Povrch dráhy
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 26-04-2007 06:46
Dráhu s potištěným povrchem nelze plně srovnávat se starší i novější verzí dráhy. Jak už jsi Pecane podotknul tak ten potisk je opravdu kluzký a tu dráhu značně znehodnocuje. I faro to na svých stránkách píše, že to byla největší chyba o pokrok ve výrobě a zvýšení prodejnosti. V době kdy se to takto potištěné prodávaly to hodně dráhu dekradovalo mezi nízkoúrovňové dráhy z východu. I autíčka byla pestrobarevná jako vánoční stromečky.
Ještě že je to pryč a zapla pánbůch že licence na českou dráhu zkončila u Faro a ne někde na východě. Tato edice byla skutečně nejhorší co se týče přilnavosti povrchu.
Jinak já nikdy rozdíl mezi novým jemným a starým hrubím nepoznal. Nemám sice žádné nové zatáčky jen rovinky, ale rozdíl v délce brzdné dráhy nebo pomalejší rozjezdy, tak to jsem nepozoroval.
Autor RE: Povrch dráhy
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 26-04-2007 09:35
Já jsem to teda nechtěl všechno vystřílet v prvním příspěvku vlákna, ale jsem kuřák a nedávno jsem byl zcela otrávený tím, jak snadno mi jdou autíčka bez magnetu do smyku, ježdění bylo nezáživné a bez magnetu téměř nemožné... Dráha klouzala, kolečka měla lesklý jakoby vyleštěný (nebo ztrvrdlý zteřelý) povrch, na dráze to vůbec nedrželo, při rozjezdu se to protáčelo...

Mám asi 15 m dráhu Faro z nových dílů.
Napadlo mě celou dráhu i kolečka autíček umýt lihem. Na hadříku zůstávaly žluté až hnědé skvrny, odstín trolejí se změnil opět na chromový, ojetý povrch koleček na matný jako dříve. Výsledek se ihned dostavil, všechno zas jezdí tak, jako když to bylo nové a radost z ježdění se vrátila.
Nedovedu si představit, jak bych takto umýval Ninco, Scalectric nebo Carreru, které mají ten „pískový“ povrch, asi bych musel použít kartáč?smiley
Takže umytí mikrovláknovým navlhčeným hadříkem, jak píše Faro, v mém případě rozhodně nestačí, ani s Jarem...

A tak teď asi 1x za měsíc umyju dráhu a průběžně i kolečka modelů lihem, dokud se mi nepodaří mého hnusného zlozvyku zbavit....(už jsem s ním zničil i DVD přehrávač - mám ho 2 roky, stál skoro 2000,-, hrál jsem na něm asi 15x a mohu ho vyhodit, a kolikkrát jsem měnil ventilátory v počítači, radši ani nebudu psát...) Závislost na nikotinu je hnusná a škodlivá, radši bych měl rohy, nebo koňský chvost...
Editoval Honza dne 26-04-2007 11:38
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Povrch dráhy
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 26-04-2007 13:14
To není jen o tom nikotinu ikdyž pokud je u tebe viditelnost na dva metry tak asi jo, ale hlavním nepřítelem je prach.
V České Třebové to vyřešili šalamounsky a já už něco podobného viděl i na jiných webech kdy za silný a těžký model zapřáhli takové ty lepkavé válečky na prach které jen (prý) pak opláchnout vodou a je zas jako novej. Takovej prachovej pluch smiley. Jenže to v případě fara moc nefunguje pač to má celkem dost vystouplé vodiče a tudíž by se ten válec na povrch dráhy možná ani nedostal.
Má už někdo nějakou prachovou frézu vymyšlenou?

Můj názor je že by to ušetřilo spoustu práce kdyby se takové věc nechala projet po dráze 2x týdně. Pak nemusíte 1 za měsíc důkladně a s hadrem v ruce obýhat celou dráhu a namáhavě ji drhnout. Nehledě na to, že kolem modelu dráhy můžete neopatrnou manipulací hadrem způsobyt nerozírné škody na modelu (vyvrácené stromy, zlomené lampy, popadané figurky atd...).
Až tohle někdo vymyslí tak by měl dostat metál.smileysmiley
Autor RE: Povrch dráhy
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 26-04-2007 14:23
Jo, to s těmi zničenými doplňky dráhy chápu.

Viditelnost je u mně i 4,25 m. Přesto se mi to opravdu vyplatí, napsal jsem to pro takové nikotinové závisláky, jako jsem já. Je pravda, že všude bez problémů dosáhnu a nemám co zničit, vlastně je to jak u dřevěné dráhy, jen je to o hodně menší.

Dráhu s figurkami, lesy, rubníčky, domečky, garážemi, trávníkem a pasoucími se dobytkamismiley bych asi nemohl mít, myslím, že po zničení několika těchto artefaktů bych to dal všechno do pryčsmiley.

A tak mohu co 3 týdny bez obav umýt dráhu lihem.
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Povrch dráhy
Pecan
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 185
Bydliště: Praha
Registrován od: 23.10.06
Vloženo dne 26-04-2007 20:24
Co je skvělá možnost na čištění dílů je to namočit do vany a vzít domestosem a kartáčem. Dráha je pak jak nová. Akorát se to musí dobře osušit aby to nezrezlosmiley. Třeba starou šedou dráhu Ites 74 s tim jde vyčistit líp než třeba technickým benzínem.
Autor RE: Povrch dráhy
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 26-04-2007 21:29
To věřím když je to slabá kyselina. Ale na to koupání bacha. Moc často bych to nědělal. Ty tu dráhu nikdy nejsi schopen vysušit stoprocentně a ta voda se z těch spojů a kolejnic neodpařuje tak rychle jak by se mohlo zdát. Je to dobré řešení pokud ji jako starší a dost sešlou a špinavou koupíš a chceš jí dát do kupy, ale pravidelně bych to rozhodně nedělal.
Autor RE: Povrch dráhy
Pecan
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 185
Bydliště: Praha
Registrován od: 23.10.06
Vloženo dne 26-04-2007 22:20
Párkrát to určitě udělat můžu aniž by se s tim něco víc stalo. Pokud vim, tak nové díly (Faro a Gonio) maji poniklované kolejnice, takže to reznutí by mělo bejt ještě víc omezený. Zatim jsem to sušil na topení a v létě se chystám na velké mytí a sušení za pomoci sluníčkasmiley
Autor RE: Povrch dráhy
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 27-04-2007 01:23
Já bych se toho u nových dílů Faro taky nebál. Výborný je i Cif, nebo Cilit - ale doporučuji rukavice, děsně to vysušuje ruce. Dobře bych to vypláchnul. Při sušení na topení to uschne rychle a spolehlivě.
Takhle jsem po 2 letech každodenního provozu na podzim drhnul Artina 1/43 a výsledek byl super, zčernalé troleje opět zazářily (a to tam nejsou poniklované) a jezdilo to skvěle. Teď už odpočívá v krabici...., mám Faro 1/32.
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Povrch dráhy
src ceska trebova
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 212
Bydliště: Sport klub, U Koupaliště 2092, 560 02Česká Třebová
Registrován od: 02.10.06
Vloženo dne 27-04-2007 06:48
Ahoj všem - když byla zakoupena nová dráha , byl to pro nás šok. Auta klouzala, samej smyk, na startu se to protáčelo..... Ano, dospělaci u nás v klubu jsou kuřáci všichni ( každý má 1/6 dráhy doma ), no ale že by se kouřilo i ve výrobě v FARU ??? NE - důvod byl prozaický - počáteční mastnota na dílech je důsledkem něčeho z formy dílů (nechci říct přímo separátor ale něco podobného). Dráha byla tedy hned na začátku vyčištěna lihem a byl pokoj. I když se to nezdá, přece jen funguje něco jako nagumování ( jak ve skutečnosti na asfaltu ). Teď už jen dráhu čistíme od prachu. To co Mitch viděl na fotkách nebyl ten váleček ale stolní vysavač (tuším z Lídlu za 100 ,- Kč ) na baterie a tahá ho za sebou FAVORIT. Nápis EKO -BI je názvem čistící firmy v ČT - takže, reklama = penízky na provoz klubu.
Váleček na oděvy je super ale žádný model ho neutáhne - dráhu vyčistí dokonale ale musí další člověk držet díly u země, jinak tím válečkem zvednete. Na závodech pouze po 8 rozjížďkách vyčistíme mikrovláknem a jede se dál. HJodně pomáhá před každou jízdou si projet pár kol na své trati a vždy kola očistit lepící páskou - tím vlastně "odjezdíte" prach mimo pneumatiky a vlastní jízdu to vystačí. Jednou za čas se musí stejně použít líh (olej a vazelína z převodů odlétá všude ). A ještě k tomu praní autodrách - je to super (odzkoušeno na staré ITES) akorát na usušení je nejlepší použít kompresor - ten tu vodu odfouká naprosto spolehlivě. Tak a Vám to jezdí a neklouže smileysmileysmileysmileysmiley Petr Krška SRC ČT
www.autodraha-src.ceskatrebova.com
Autor RE: Povrch dráhy
src ceska trebova
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 212
Bydliště: Sport klub, U Koupaliště 2092, 560 02Česká Třebová
Registrován od: 02.10.06
Vloženo dne 27-04-2007 07:14
Ještě na jednu maličkost jsem zapomenul - čas od času je dobré prohlédnout vůli mezi trolejema a dílem dráhy. Magnety se projevují povytahováním trolejí z plastu. Nejlépe je díl položit vzhůru nohama na rovný a tvrdý podklad pevně přimáčknout a šroubovákem ( velikost tak akorát ) roztáhnout kolejnici v plastu. Ve FARU se ten přítlat na roztažení nastavuje na automatu a toto je poslední poloha kdy ještě plast nepraskne - další stupeň už ničí plast a ten stroj nemá další mezipolohu. Když se to vše poutahuje jak má tak ani troleje nevyčnívají. Nezapomeňte , že na rozdíl od starých dílů (kde opravdu trolej vyčnívala cca 1 mm nad povrch )je ta forma o 1 mm přejiskřena ( vyhlazena ), tak to opravdu sedí dokonale. Petr SRC ČT
www.autodraha-src.ceskatrebova.com
Autor RE: Povrch dráhy
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 27-04-2007 10:43
Co se týče prachu, tak to projetí několika kol a několikeré očištění gum mohu potvrdit, že funguje.
Díjy za upozornění na přitlačení trolejí, vyčnívání se opravdu objevuje..., občas si říkám, proč mi magnet, který je 1,5 mm nad drahou v některých místech klepe o troleje? Hned jak budu mít čas se na to s novými poznatky podívám.
www.grafik-jan-vician.cz
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
Ku_e
Ku_e
Setkání Libošovice
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 29
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio