AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 20:00:18 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Volný pokec | Prostě vo všem okolo autodráhy
Autor Váhy
HWSlot
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 401
Bydliště: Thereban
Registrován od: 20.10.06
Vloženo dne 07-11-2006 00:50
Tak jsem dneska zakoupil Ferrari 360 od FARA. Už jsem s ním trochu jezdil u Jarka a docela to jelo. Ale když jsem ho dneska přinesl domů, tak moje první bylo vzít šrobováček a mrknout tomu na vnitřnosti. Jaký bylo moje překvapení, když jsem uviděl, jak jednoduše FARO ten model od Revellu upravuje. Naprosto jednoduchým způsobem tam přišroubuje kus Favorita !!! Vzhůru nohama. Depak , chytrost nejsou žádný čáry!!! Akorát mě zarazila ta robustnost a jak na tom vlastně je Ferarrko s váhou. Tak jsem nelenil a začal vážit. Vzal jsem na váhu přibližně stejně veliký autíčka od různých výrobců a naměřené hodnboty jsem dal na svůj web. Takže jestli máte někdo zájem - mrkněte na to. Ferarrko je nejt잚ísmiley
http://mujweb.cz/Zabava/HWS/


HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/
http://www.hwslot.estranky.cz/
Autor RE: Váhy
Pepino
Super Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 1154
Bydliště: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06
Vloženo dne 07-11-2006 09:42
Zajímavá informace :-)


P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE
155143779 www.facebook.com/autodrahaorg/
Autor RE: Váhy
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 08-11-2006 09:46
To jsem čekal, že modely pd Revellu budou mít mnohem víc. Čekal jsem minimum tak 90g a koukám, že jsem se šaredně spletl. Tak to jsem na souboje souputníku Faro a Revell hodně zvědavej.
Autor RE: Váhy
roman
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 70
Bydliště: Havířov
Registrován od: 02.11.06
Vloženo dne 09-11-2006 08:44
Zdravím všechny.Nikdy jsem se nezabýval váhou autíček,až do včerejška.Pravdou je že,váhy mých autíček jsou různé,i přes některé úpravy neautodráhových modelů ,Opel Astra a Fáčko klikklak, jsem se dostal na hodnoty 82gr,Naopak mezi t잚íma se umístily Fáčka od Fara(žluté 96gr, a bílé 98gr-tam je to dané dodatečným křídlem.Jsou i vyloženě těžké jako Porsche 908/3- s 106gr.108gr .Je obtížné srovnávat jízdní vlastnosti rozdílných autíček(jiné motory,převody,gumy...,ale až budu mít čas určitě si udělám malý test
Autor RE: Váhy
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 09-11-2006 11:00
Taky je zajmavý, ač by jste to možná ani nečekali tak Favorit Free-Style tedy závodní speciál Favoritu pick-up je od Fara snad ( a ted už si nejsem moc jistej ) asi o celých 10g T̎ŠÍ než Favorit obyčejný. koukně te na to jestli se nepletu. Ale mám pocit, že už ze serie je o malinko t잚í než ten obyčejný. Přitom by to mělo být dle mého naopak. Prostě ta nástavba asi váží o malinko víc než ten originální kus střechy.
Autor RE: Váhy
roman
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 70
Bydliště: Havířov
Registrován od: 02.11.06
Vloženo dne 09-11-2006 12:42
u Freečka je udána váha 100gr ,a u kabria dokonce 110gr .Nicméně nevím jak to opravdu s tou váhou je ,když někde na stránkách ,,dovažovali" cca95gr auto pomocí magnetu asi na 300-350gr?!.
Autor RE: Váhy
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 09-11-2006 14:37
A to si četl kde? Na zahraničních serverech jsem objevil jakési plánky na vyvažovačku a váhu podle které sis dovyvažoval autí a mělo to právě taky něco společného s magnety. Já Anglicky moc neumim a z těch schémat se toho taky nedá moc poznat ale z 95g na 300-350g mi to připadá kapku přehnaný.
Fígl je totiž v tom, že to auto má svou váhu 95g + váha těch magnetů takže třeba plácnu 120g celkem. Ale k dráze je to auto díky těm magnetům přitahováno váhou třeba 200g. Je to stejný jako u opravdových aut nebo formulí s airodynamickými prvky (křídli a spoilery). Taky to celé váži třeba jen 750Kg ale při 300Km/hod to ta airodynamika tlačí k zemi jako by to vážilo 3500Kg. Vlastně nejde o váhu, ale o přítlak měřený v gramech. Doufám žes mě pochopil. Jenže ještě jsem nepřišel na to jak jim to přesně funguje. Ale podle mě je to na tomto principu. Měřej tak velikost přítlaku od normální váhy modelu. vyvažují tak přítlak na předek modelu na zadek modelu i boční přitažlivost. Je to už jak ve skutečnosti, místo airodynamického tunelu mᚠupravenou váhu, která ti řekne to samé. Jaká je hodnota přítlaku modelu k dráze.
Autor RE: Váhy
roman
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 70
Bydliště: Havířov
Registrován od: 02.11.06
Vloženo dne 09-11-2006 21:16
S tím FÍGLEM to beru:váha auta + váha magnetu= dejme tomu 120gr + schopnost síly magnetu třeba 200gr.jenom bych to spíše nazval jako UMĚLÁ VÁHA,důvodem je zkutečnost že přítlak využívá plochu na kterou působí síla...je to asi složitější než jsem si myslel ,ale jinak s tebou souhlas.Šlo mi si udělat názor a kompromis ,jaká je ještě unosná váha autíčka na výkon motoru a převodech,neberu profil tratě jinak bych víc předělával než bych jezdil.
Autor RE: Váhy
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 09-11-2006 21:40
No co se týče únosnosti autíčka tak to bych moc nehrotil protože fyzicky se autíčko chová stejně. Umělá Váha jak si to nazval nemá na zrychlení ani zpomalení žádny větší dopad a když tak jen k lepšímu, rychlejší rozjezd a vyšší brzdný účinek. Jinak se to pořád bude chovat jako 120g těžký model. Ikdyž je k vozovce pritahován silou 200g. Je to fakt jako u formule jedna. Hbitost lehkého vozu s neuvěřitelnou přilnavostí. Prostě magnetická síla místo airodynamiky.
Autor RE: Váhy
HWSlot
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 401
Bydliště: Thereban
Registrován od: 20.10.06
Vloženo dne 10-11-2006 23:50
K tomu převažování autíček mě motivoval jeden zahraniční web. Tunili tam Bentleye od Carerry, kterýho porovnávali s Toyotou GT1 od Proslotu. Váhovej rozdíl 20g. A rozdíl na Top Lap asi 3s. Nakonec se s Bentleyem dostali na skoro shodnej čas s Toyotou. Nejdřív sundali těch 20g a zbytek byl už na discích, pneumatikách a předních kolech. A taky změnili převody.
A protože toho Bentleye mám taky, tak jsem si ho převážil a zkusil ho taky odlehčit. Dostal jsem dolu jen 6g. A v časech na kolo se to skoro ani neprojevilo. Ale u toho vážení už jsem zůstal. Zatím můj asi nejrychlejší model je Shelby Cobra Daytona Coupe, která ale není zrovna z nejlehčích.smiley, ale její packet nejlepší zatím je.


HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/
http://www.hwslot.estranky.cz/
Autor RE: Váhy
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 08-12-2006 10:04
Má to stejně jako u velkých aut dvě roviny.
Na jedné straně teorie a simulace.
A na straně druhé praktické testy na konkrétní dráze.

Mně osobně by docela zajímalo co, kromě "jezdce", má největší vliv na dosažené rychlosti a taky co z toho je v domácích podmínkách ještě upravitelné - ovlivnitelné.
Počítám, že pneu na hnané nápravě, převod, motor - výkon + uložení. A dál?
Autor RE: Váhy
mcfik
člen

Příspěvků celkem: 69
Bydliště: Plzeň
Registrován od: 09.10.06
Vloženo dne 08-12-2006 11:18
Myslí že i vyvážení,vodítko a přítlak-magnetysmiley


fik
483970930
Autor RE: Váhy
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 09-12-2006 09:06
U uložení nejde jen o druh jako kluzná plastová či mosazná nebo valivá kuličková ložiska.Rozhodně tam jde i o přesnost uložení hnané nápravy ( musí být přesně kolmá k podélné ose vozu a dále musí být též uložena co nejrovnoběžněji se samotným podvozkem ). Nesmí totiž dojít k tomu, že by jedno zadní kolo bylo na rovině zatíženo hmotností vozu míň než to druhé. To by pak mohlo dělat brikule v zatáčkách. Dále se dá experimentovat s odpružením podvozku (nařezáváním či jinými způsoby podle konstrukce podvozku).
Pak je tu, jak mcfik podotknul, těžiště vozu. Samozřejme, čím níž je, tím je to lepší. A vyvážení přítlaku vodítka do drážky pomocí závažíček nebo obyč modelíny či magnety.
Přední kola by měla klást co nejmeší malivý odpor a v zatáčkých by rozhodně neměla vést model z dráhy. Převážnou část hmotnosti na přídi by tedy mělo vřejímat vodítko nebo se postarejte, výše zmíneným způsobem, o jeho přítlak k dráze. Je také dobré zúžit přední kola aby se točila a přitom vůz nevedla ven z dráhy.
Pokud chcete stavět reálný model pak bych to s tím zužováním moc nepřeháněl a volil spíše jiný materiál gumy tak bych neměla příliš velkou adhezy k povrchu a jen po něm klouzala. Závodní dráhové modely nemají přední kola vůbec nebo je nahrazují takovou slaboulinkou gumovou atrapou. Jiní zase stočí originální disky na ninimum šířky a do předem vytvořeného zápichu vloží vhodný O kroužek (gumové těsnění).
Také bych se být Vámi zaměřil na přesné uložení vodítka. Není dobré, když se čep vodítka v otvoru vyklá. Musí se hladce otáčet, ale neměl by se vyklat. V praxi to znamená, že v zatáčkách snadněji vyklouzne z dráhy. Také je důležité, aby bylo vedení vodítka uloženo co nejhlouběji do drážky.
Kartáčky jsou kapitola sama pro sebe a tam je vždy každá rada drahá. To si musí každý vyzkoušet sám jak tvrdé mu vyhovují, jak dlouhé, jak napružení atd...
Přívodní kabely k motoru by neměli jakkoli bránit volnému otáčení vodítka. Ideální je je při zapojovíní překřížit, pak se při otáčení vodítka ohýbají v kříži. U slabých kabelů je to vcelku jedno, ale pokud chcete vůz osadit nějakým silnějším agregátem pak doporučuji i silnější a dobře ohebné kabely. Pokud by jste takové kabely natáhl přímo tak se budou dost možná ohýbat směrem nahoru do karoserie a tam by se mohli s karoserií příčit a bránit vodítku což by se opět odrazilo na vypadávání modelu.
Je toho opravdu hodně co může ovlivňovat jízdní vlastnosti na první pohled tak triviální hračky jako jsou autíčka na autodráhu. Težko to někomu nezasvěcenému můžete vysvětlovat, ale je to hotová věda, hodiny zkoušek a spousta vylepšení. Nad dokonalím vyladěním podvozku můžete strávit i několik dní. A ve finále na závodech zjistíte, že vám to bylo k ničemu pač je vᚠsoupeř stejně silnější, rychlejší, lehčí, obratnější atd...
Své hraje i aerodynamika, ale to už je u kapku vyších rychlostí modelu než na které jsme na domácích dráhách zvyklý.
Autor RE: Co má vliv na rychlost projetí trati
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 18-12-2006 03:14
Vím, že Mitch není moc velkým příznivcem magnetů, ale největší vliv na rychlost má zejména přítomnost nebo nepřítomnost magnetů, jejich umístění na šasi a jejich síla a výška nad trolejemi.
Jedním z nejdůležitějších faktorů je taky dokonalá kulatost a neházivost zejména zadních kol a gum. Pro dobré jízdní výsledky je nutno provést tzv. „truing“ - tj protáčení zadních kol na dráze na smirkovém papíře tak dlouho, až se odstraní házivost a maximalizuje styčná plocha gum s dráhou. Faro to nedoporučuje, ale to jsou na světě snad jediní a právě kola u Favorita hážou jak blázen a nejedou celou plochou po dráze - celé se to třepe a drnčí! Truing provádíme se sníženým napětím a jen slabým tlakem na autíčko (nebo lépe jen na odstrojené šasi)a dbáme, abychom nepřetížili a nespálili motorek, který se takto značně zahřívá.
A co se týče vodítka, tak to má ležet na kartáčcích, které by měly být tak měkké, aby auto nezvedaly, přední kola by se měly sotva dotýkat dráhy a auto by se o ně mělo opřít jen v zatáčkách. měly by mít povrch, který se smýká po dráze a auto nevede, pokud nejsou vytáčecí do zatáčky. Přední kola nesmějí chodit do stran, v případě potřeby zkrate osku, ale ponechte vůli, aby se snadno točila.
Karoserie, pokud není z lexanu nebo durofolu (se zanedbatelnou tuhostí a hmotností) by měla být pružně připojena k šasi a nebránit mu v pružení a deformaci podle dráhy. Zkuste trochu povolit šroubky a uvidíte sami (nebo použijte gumové podložky (a zase - příliš nedotahovat).
Převody musejí jít lehce (dostatečná vůle), ale neměly by klepat a vibrovat - zkontrolovat vůli.
Neuškodí model občas otevřít, vyčistit štětcem a profouknutím a na käždý konec osky motorku dát kapku vhodného oleje, totéž do ložisek nápravy (ne u Fara) a nepatrně na převody.
Pro využití maximální rychlosti modelu je nutno mít regulaci brzd u ovladaču podle potřeb jednotlivých modelů, které brzdí různě (buď moc nebo málo) v závislosti na jejich hmotnosti, převodu, velikosti kol a motoru (dokonce i u stejného typu motoru) a stavu kartáčků.
Je dobré, můžeme-li si individuálně pro každý model nastavit potřebné napájecí napětí (mám dvě Dalárky, modrá potřebuje asi o 0,7 - 1,4 V snížit napětí - pak jede poslušněji) a někdy i změnit odpor ovládače - pokud nemáme autíčka jen od jednoho výrobce.....

Zatím mě nic dalšího nenapadá, pokud si vzpomenu, ještě něco přidám - snad o zajetí motorků pod vodou....
Editoval Honza dne 18-12-2006 23:49
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Váhy
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 18-12-2006 08:10
O tom zajíždění pod vodou jsem cosi už někde četl, ale nechce se mi tomu moc věřit. Takhle vyskratovat nový motor mi připadá dost necitlivý. Neřekl bych v nějaký specialní olejový lázni, ale v zajíždění motoru pod obyč vodou nevidím žádný logický přínos, jen ten, že se z neho vyplavý špony a bordel z výroby a to je asi tak vše.
Já je pomalu zajíždím po určitou dobu a postupně zvyšuji napětí po dvou voltech a zas to nechám chvíli běžet až se dostanu na hranici a ani před ní se nezastavím. Jdu vždycky ještě tak o 2V výš a nechám ho chvíli přetěžovat. A pak zas zvolna ubírám. Nakonec projde benzínovým výplachem, vysušením a promazáním. Pak už jen lehké protočení aby se přebytek oleje odstředil a je připraveno.
Autor RE: Váhy
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 18-12-2006 10:49
Mitchi, já bych zase měl obavy máchat motor v benzínu, protože kostry cíveček na rotoru jsou z plastu, o kterém nejsem zcela přesvědčen, že ho benzín nepoškodí. S těma šponama mᚠpravdu, ale jde o vyplavování špon vzniklých při ohlazení a sednutí kartáčků a voda zde působí jako jemná brusná pasta, která nedovolí hrubé poškrábání dílů při zajíždění a napečení špon na komutátor a uhlíky, jak k tomu dojde při suchém záběhu s doprovázejícím jiskřením nedokonale dosedajících uhlíků. Voda musí být destilovaná, aby nedocházelo k vyloučení vodního kamene na dílech. Záběh trvá několik hodin na nízké a střední otáčky¨do úplného vyhlazení a přizpůsobení kontaktních ploch. Ze zkratu není třeba mít strach, proudové cesty v motoru mají mnohem menší odpor než voda.
Motor je pak nutno nechat uschnout na topení, občas ho protočit a nakonec namazat.
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Váhy
Ku_e
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 241
Bydliště: Havířov
Registrován od: 15.12.06
Vloženo dne 19-12-2006 19:04
Jo ja ted skoušel vážit mé Fáčko a po upravách(přední diody=světla a pakotu s mračidly a ještě nejake male doplňky) přibralo cca 5g-takže ted ma rovnou stovku= 100g.smileya jeste by mě zajímalo jaka je max. hmotnost pro závodění??????-to myslím profesionálnísmiley
195-970-788 Kue.bloger.cz
Autor RE: Váhy
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 19-12-2006 23:00
Se nedá srovnávat, pač SRC modeláři závodí s 1/24, ale zkus se zeptat někoho v české třebové. Ale mám pocit, že odlehčení nemají povolené takže asi jako série. A kolik váží modely pro závody zahraničních značek nemám nejmení tušení. Myslím si ale, že 100g je opravdu moc. Fáčko už ze základu je hrozně moc těžký a má moc vysoko těžiště. Zato je děsně bytelný. Možná až zbytečně moc. Jestli ho ženeš do maximálního výkonu pak odlehči podvozek (rámeček). Jak mᚠty boční prahy tak bych u nich úplně zrušil dno i tu středovou výztuhu v nich. V předním nárazníku bych odvrtal a vybrousil také dno v bočních růžkách. Zcela určitě bych vyměnil to sériové pancéřové sklo za náhražku z lexanu co prodává Faro s interiérem. Možná i s tím interiérem to bude lehčí než ten černý originál a tím hned kapku snížíš těžiště. Pak už jen duté hřídele a mᚠs odlehčením po žížalkách. Pak už toho moc nevymyslíš.
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
Mitch
Mitch
Setkání Libošovice
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 37
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio