Autor |
Váhy |
HWSlot
člen
Příspěvků celkem: 401
Bydlitě: Thereban
Registrován od: 20.10.06 |
Vloeno dne 07-11-2006 00:50 |
|
|
Tak jsem dneska zakoupil Ferrari 360 od FARA. U jsem s ním trochu jezdil u Jarka a docela to jelo. Ale kdy jsem ho dneska přinesl domů, tak moje první bylo vzít robováček a mrknout tomu na vnitřnosti. Jaký bylo moje překvapení, kdy jsem uviděl, jak jednodue FARO ten model od Revellu upravuje. Naprosto jednoduchým způsobem tam přiroubuje kus Favorita !!! Vzhůru nohama. Depak , chytrost nejsou ádný čáry!!! Akorát mě zarazila ta robustnost a jak na tom vlastně je Ferarrko s váhou. Tak jsem nelenil a začal váit. Vzal jsem na váhu přiblině stejně veliký autíčka od různých výrobců a naměřené hodnboty jsem dal na svůj web. Take jestli máte někdo zájem - mrkněte na to. Ferarrko je nejtěí
http://mujweb.cz/Zabava/HWS/
HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/ |
|
Autor |
RE: Váhy |
Pepino
Super Administrátor
Příspěvků celkem: 1154
Bydlitě: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06 |
Vloeno dne 07-11-2006 09:42 |
|
|
Zajímavá informace :-)
P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE |
|
Autor |
RE: Váhy |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 08-11-2006 09:46 |
|
|
To jsem čekal, e modely pd Revellu budou mít mnohem víc. Čekal jsem minimum tak 90g a koukám, e jsem se aredně spletl. Tak to jsem na souboje souputníku Faro a Revell hodně zvědavej. |
|
Autor |
RE: Váhy |
roman
člen
Příspěvků celkem: 70
Bydlitě: Havířov
Registrován od: 02.11.06 |
Vloeno dne 09-11-2006 08:44 |
|
|
Zdravím vechny.Nikdy jsem se nezabýval váhou autíček,a do včerejka.Pravdou je e,váhy mých autíček jsou různé,i přes některé úpravy neautodráhových modelů ,Opel Astra a Fáčko klikklak, jsem se dostal na hodnoty 82gr,Naopak mezi těíma se umístily Fáčka od Fara(luté 96gr, a bílé 98gr-tam je to dané dodatečným křídlem.Jsou i vyloeně těké jako Porsche 908/3- s 106gr.108gr .Je obtíné srovnávat jízdní vlastnosti rozdílných autíček(jiné motory,převody,gumy...,ale a budu mít čas určitě si udělám malý test |
|
Autor |
RE: Váhy |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 09-11-2006 11:00 |
|
|
Taky je zajmavý, ač by jste to moná ani nečekali tak Favorit Free-Style tedy závodní speciál Favoritu pick-up je od Fara snad ( a ted u si nejsem moc jistej ) asi o celých 10g TĚÍ ne Favorit obyčejný. koukně te na to jestli se nepletu. Ale mám pocit, e u ze serie je o malinko těí ne ten obyčejný. Přitom by to mělo být dle mého naopak. Prostě ta nástavba asi váí o malinko víc ne ten originální kus střechy. |
|
Autor |
RE: Váhy |
roman
člen
Příspěvků celkem: 70
Bydlitě: Havířov
Registrován od: 02.11.06 |
Vloeno dne 09-11-2006 12:42 |
|
|
u Freečka je udána váha 100gr ,a u kabria dokonce 110gr .Nicméně nevím jak to opravdu s tou váhou je ,kdy někde na stránkách ,,dovaovali" cca95gr auto pomocí magnetu asi na 300-350gr?!. |
|
Autor |
RE: Váhy |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 09-11-2006 14:37 |
|
|
A to si četl kde? Na zahraničních serverech jsem objevil jakési plánky na vyvaovačku a váhu podle které sis dovyvaoval autí a mělo to právě taky něco společného s magnety. Já Anglicky moc neumim a z těch schémat se toho taky nedá moc poznat ale z 95g na 300-350g mi to připadá kapku přehnaný.
Fígl je toti v tom, e to auto má svou váhu 95g + váha těch magnetů take třeba plácnu 120g celkem. Ale k dráze je to auto díky těm magnetům přitahováno váhou třeba 200g. Je to stejný jako u opravdových aut nebo formulí s airodynamickými prvky (křídli a spoilery). Taky to celé vái třeba jen 750Kg ale při 300Km/hod to ta airodynamika tlačí k zemi jako by to váilo 3500Kg. Vlastně nejde o váhu, ale o přítlak měřený v gramech. Doufám es mě pochopil. Jene jetě jsem nepřiel na to jak jim to přesně funguje. Ale podle mě je to na tomto principu. Měřej tak velikost přítlaku od normální váhy modelu. vyvaují tak přítlak na předek modelu na zadek modelu i boční přitalivost. Je to u jak ve skutečnosti, místo airodynamického tunelu má upravenou váhu, která ti řekne to samé. Jaká je hodnota přítlaku modelu k dráze. |
|
Autor |
RE: Váhy |
roman
člen
Příspěvků celkem: 70
Bydlitě: Havířov
Registrován od: 02.11.06 |
Vloeno dne 09-11-2006 21:16 |
|
|
S tím FÍGLEM to beru:váha auta + váha magnetu= dejme tomu 120gr + schopnost síly magnetu třeba 200gr.jenom bych to spíe nazval jako UMĚLÁ VÁHA,důvodem je zkutečnost e přítlak vyuívá plochu na kterou působí síla...je to asi sloitějí ne jsem si myslel ,ale jinak s tebou souhlas.lo mi si udělat názor a kompromis ,jaká je jetě unosná váha autíčka na výkon motoru a převodech,neberu profil tratě jinak bych víc předělával ne bych jezdil. |
|
Autor |
RE: Váhy |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 09-11-2006 21:40 |
|
|
No co se týče únosnosti autíčka tak to bych moc nehrotil protoe fyzicky se autíčko chová stejně. Umělá Váha jak si to nazval nemá na zrychlení ani zpomalení ádny větí dopad a kdy tak jen k lepímu, rychlejí rozjezd a vyí brzdný účinek. Jinak se to pořád bude chovat jako 120g těký model. Ikdy je k vozovce pritahován silou 200g. Je to fakt jako u formule jedna. Hbitost lehkého vozu s neuvěřitelnou přilnavostí. Prostě magnetická síla místo airodynamiky. |
|
Autor |
RE: Váhy |
HWSlot
člen
Příspěvků celkem: 401
Bydlitě: Thereban
Registrován od: 20.10.06 |
Vloeno dne 10-11-2006 23:50 |
|
|
K tomu převaování autíček mě motivoval jeden zahraniční web. Tunili tam Bentleye od Carerry, kterýho porovnávali s Toyotou GT1 od Proslotu. Váhovej rozdíl 20g. A rozdíl na Top Lap asi 3s. Nakonec se s Bentleyem dostali na skoro shodnej čas s Toyotou. Nejdřív sundali těch 20g a zbytek byl u na discích, pneumatikách a předních kolech. A taky změnili převody.
A protoe toho Bentleye mám taky, tak jsem si ho převáil a zkusil ho taky odlehčit. Dostal jsem dolu jen 6g. A v časech na kolo se to skoro ani neprojevilo. Ale u toho váení u jsem zůstal. Zatím můj asi nejrychlejí model je Shelby Cobra Daytona Coupe, která ale není zrovna z nejlehčích., ale její packet nejlepí zatím je.
HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/ |
|
Autor |
RE: Váhy |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 08-12-2006 10:04 |
|
|
Má to stejně jako u velkých aut dvě roviny.
Na jedné straně teorie a simulace.
A na straně druhé praktické testy na konkrétní dráze.
Mně osobně by docela zajímalo co, kromě "jezdce", má největí vliv na dosaené rychlosti a taky co z toho je v domácích podmínkách jetě upravitelné - ovlivnitelné.
Počítám, e pneu na hnané nápravě, převod, motor - výkon + uloení. A dál? |
|
Autor |
RE: Váhy |
mcfik
člen
Příspěvků celkem: 69
Bydlitě: Plzeň
Registrován od: 09.10.06 |
Vloeno dne 08-12-2006 11:18 |
|
|
Myslí e i vyváení,vodítko a přítlak-magnety
fik |
|
Autor |
RE: Váhy |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 09-12-2006 09:06 |
|
|
U uloení nejde jen o druh jako kluzná plastová či mosazná nebo valivá kuličková loiska.Rozhodně tam jde i o přesnost uloení hnané nápravy ( musí být přesně kolmá k podélné ose vozu a dále musí být té uloena co nejrovnoběněji se samotným podvozkem ). Nesmí toti dojít k tomu, e by jedno zadní kolo bylo na rovině zatíeno hmotností vozu míň ne to druhé. To by pak mohlo dělat brikule v zatáčkách. Dále se dá experimentovat s odpruením podvozku (nařezáváním či jinými způsoby podle konstrukce podvozku).
Pak je tu, jak mcfik podotknul, těitě vozu. Samozřejme, čím ní je, tím je to lepí. A vyváení přítlaku vodítka do dráky pomocí závaíček nebo obyč modelíny či magnety.
Přední kola by měla klást co nejmeí malivý odpor a v zatáčkých by rozhodně neměla vést model z dráhy. Převánou část hmotnosti na přídi by tedy mělo vřejímat vodítko nebo se postarejte, výe zmíneným způsobem, o jeho přítlak k dráze. Je také dobré zúit přední kola aby se točila a přitom vůz nevedla ven z dráhy.
Pokud chcete stavět reálný model pak bych to s tím zuováním moc nepřeháněl a volil spíe jiný materiál gumy tak bych neměla příli velkou adhezy k povrchu a jen po něm klouzala. Závodní dráhové modely nemají přední kola vůbec nebo je nahrazují takovou slaboulinkou gumovou atrapou. Jiní zase stočí originální disky na ninimum ířky a do předem vytvořeného zápichu vloí vhodný O krouek (gumové těsnění).
Také bych se být Vámi zaměřil na přesné uloení vodítka. Není dobré, kdy se čep vodítka v otvoru vyklá. Musí se hladce otáčet, ale neměl by se vyklat. V praxi to znamená, e v zatáčkách snadněji vyklouzne z dráhy. Také je důleité, aby bylo vedení vodítka uloeno co nejhlouběji do dráky.
Kartáčky jsou kapitola sama pro sebe a tam je vdy kadá rada drahá. To si musí kadý vyzkouet sám jak tvrdé mu vyhovují, jak dlouhé, jak napruení atd...
Přívodní kabely k motoru by neměli jakkoli bránit volnému otáčení vodítka. Ideální je je při zapojovíní překříit, pak se při otáčení vodítka ohýbají v kříi. U slabých kabelů je to vcelku jedno, ale pokud chcete vůz osadit nějakým silnějím agregátem pak doporučuji i silnějí a dobře ohebné kabely. Pokud by jste takové kabely natáhl přímo tak se budou dost moná ohýbat směrem nahoru do karoserie a tam by se mohli s karoserií příčit a bránit vodítku co by se opět odrazilo na vypadávání modelu.
Je toho opravdu hodně co můe ovlivňovat jízdní vlastnosti na první pohled tak triviální hračky jako jsou autíčka na autodráhu. Teko to někomu nezasvěcenému můete vysvětlovat, ale je to hotová věda, hodiny zkouek a spousta vylepení. Nad dokonalím vyladěním podvozku můete strávit i několik dní. A ve finále na závodech zjistíte, e vám to bylo k ničemu pač je vá soupeř stejně silnějí, rychlejí, lehčí, obratnějí atd...
Své hraje i aerodynamika, ale to u je u kapku vyích rychlostí modelu ne na které jsme na domácích dráhách zvyklý. |
|
Autor |
RE: Co má vliv na rychlost projetí trati |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 18-12-2006 03:14 |
|
|
Vím, e Mitch není moc velkým příznivcem magnetů, ale největí vliv na rychlost má zejména přítomnost nebo nepřítomnost magnetů, jejich umístění na asi a jejich síla a výka nad trolejemi.
Jedním z nejdůleitějích faktorů je taky dokonalá kulatost a neházivost zejména zadních kol a gum. Pro dobré jízdní výsledky je nutno provést tzv. truing - tj protáčení zadních kol na dráze na smirkovém papíře tak dlouho, a se odstraní házivost a maximalizuje styčná plocha gum s dráhou. Faro to nedoporučuje, ale to jsou na světě snad jediní a právě kola u Favorita háou jak blázen a nejedou celou plochou po dráze - celé se to třepe a drnčí! Truing provádíme se sníeným napětím a jen slabým tlakem na autíčko (nebo lépe jen na odstrojené asi)a dbáme, abychom nepřetíili a nespálili motorek, který se takto značně zahřívá.
A co se týče vodítka, tak to má leet na kartáčcích, které by měly být tak měkké, aby auto nezvedaly, přední kola by se měly sotva dotýkat dráhy a auto by se o ně mělo opřít jen v zatáčkách. měly by mít povrch, který se smýká po dráze a auto nevede, pokud nejsou vytáčecí do zatáčky. Přední kola nesmějí chodit do stran, v případě potřeby zkrate osku, ale ponechte vůli, aby se snadno točila.
Karoserie, pokud není z lexanu nebo durofolu (se zanedbatelnou tuhostí a hmotností) by měla být pruně připojena k asi a nebránit mu v pruení a deformaci podle dráhy. Zkuste trochu povolit roubky a uvidíte sami (nebo pouijte gumové podloky (a zase - příli nedotahovat).
Převody musejí jít lehce (dostatečná vůle), ale neměly by klepat a vibrovat - zkontrolovat vůli.
Neukodí model občas otevřít, vyčistit tětcem a profouknutím a na kädý konec osky motorku dát kapku vhodného oleje, toté do loisek nápravy (ne u Fara) a nepatrně na převody.
Pro vyuití maximální rychlosti modelu je nutno mít regulaci brzd u ovladaču podle potřeb jednotlivých modelů, které brzdí různě (buď moc nebo málo) v závislosti na jejich hmotnosti, převodu, velikosti kol a motoru (dokonce i u stejného typu motoru) a stavu kartáčků.
Je dobré, můeme-li si individuálně pro kadý model nastavit potřebné napájecí napětí (mám dvě Dalárky, modrá potřebuje asi o 0,7 - 1,4 V sníit napětí - pak jede posluněji) a někdy i změnit odpor ovládače - pokud nemáme autíčka jen od jednoho výrobce.....
Zatím mě nic dalího nenapadá, pokud si vzpomenu, jetě něco přidám - snad o zajetí motorků pod vodou....
Editoval Honza dne 18-12-2006 23:49 |
|
Autor |
RE: Váhy |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 18-12-2006 08:10 |
|
|
O tom zajídění pod vodou jsem cosi u někde četl, ale nechce se mi tomu moc věřit. Takhle vyskratovat nový motor mi připadá dost necitlivý. Neřekl bych v nějaký specialní olejový lázni, ale v zajídění motoru pod obyč vodou nevidím ádný logický přínos, jen ten, e se z neho vyplavý pony a bordel z výroby a to je asi tak ve.
Já je pomalu zajídím po určitou dobu a postupně zvyuji napětí po dvou voltech a zas to nechám chvíli běet a se dostanu na hranici a ani před ní se nezastavím. Jdu vdycky jetě tak o 2V vý a nechám ho chvíli přetěovat. A pak zas zvolna ubírám. Nakonec projde benzínovým výplachem, vysuením a promazáním. Pak u jen lehké protočení aby se přebytek oleje odstředil a je připraveno. |
|
Autor |
RE: Váhy |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 18-12-2006 10:49 |
|
|
Mitchi, já bych zase měl obavy máchat motor v benzínu, protoe kostry cíveček na rotoru jsou z plastu, o kterém nejsem zcela přesvědčen, e ho benzín nepokodí. S těma ponama má pravdu, ale jde o vyplavování pon vzniklých při ohlazení a sednutí kartáčků a voda zde působí jako jemná brusná pasta, která nedovolí hrubé pokrábání dílů při zajídění a napečení pon na komutátor a uhlíky, jak k tomu dojde při suchém záběhu s doprovázejícím jiskřením nedokonale dosedajících uhlíků. Voda musí být destilovaná, aby nedocházelo k vyloučení vodního kamene na dílech. Záběh trvá několik hodin na nízké a střední otáčky¨do úplného vyhlazení a přizpůsobení kontaktních ploch. Ze zkratu není třeba mít strach, proudové cesty v motoru mají mnohem mení odpor ne voda.
Motor je pak nutno nechat uschnout na topení, občas ho protočit a nakonec namazat. |
|
Autor |
RE: Váhy |
Ku_e
člen
Příspěvků celkem: 241
Bydlitě: Havířov
Registrován od: 15.12.06 |
Vloeno dne 19-12-2006 19:04 |
|
|
Jo ja ted skouel váit mé Fáčko a po upravách(přední diody=světla a pakotu s mračidly a jetě nejake male doplňky) přibralo cca 5g-take ted ma rovnou stovku= 100g.a jeste by mě zajímalo jaka je max. hmotnost pro závodění??????-to myslím profesionální |
|
Autor |
RE: Váhy |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 19-12-2006 23:00 |
|
|
Se nedá srovnávat, pač SRC modeláři závodí s 1/24, ale zkus se zeptat někoho v české třebové. Ale mám pocit, e odlehčení nemají povolené take asi jako série. A kolik váí modely pro závody zahraničních značek nemám nejmení tuení. Myslím si ale, e 100g je opravdu moc. Fáčko u ze základu je hrozně moc těký a má moc vysoko těitě. Zato je děsně bytelný. Moná a zbytečně moc. Jestli ho ene do maximálního výkonu pak odlehči podvozek (rámeček). Jak má ty boční prahy tak bych u nich úplně zruil dno i tu středovou výztuhu v nich. V předním nárazníku bych odvrtal a vybrousil také dno v bočních růkách. Zcela určitě bych vyměnil to sériové pancéřové sklo za náhraku z lexanu co prodává Faro s interiérem. Moná i s tím interiérem to bude lehčí ne ten černý originál a tím hned kapku sníí těitě. Pak u jen duté hřídele a má s odlehčením po íalkách. Pak u toho moc nevymyslí. |
|