Zdravm..mm v myslu si udlat autko s pohohem na 4 kola,pokud to pjde tak jenom z CZ dl, em pohony:1,spojovacm hdelem(kardanem) mezi osama kol + soukol -dvou pastork a talovch kol-asi sloitj prava a hlunj ,:2,gumovm O-krokem , zase mezi osama ,s kolekama pro O-krouek-tam mn stra , urit sprvnou velikost O-krouku ,vt ten a tm pdem men vkon.O motorech kde jsou dva vvody pro pastorky sice vm ,ale n CZ. M nkdo takov auto?Jak to mte vyeeno?D se vyvarovat njakch chyb..dk vem.
Pspvk celkem: 1003 Bydlit: New Bor City Registrovn od: 20.09.06
Vloeno dne 10-11-2006 07:44
J jsem se u na nco podobnho chystal, ale neml jsem dly a tak jsem se na to vybodl.
Asi bych rad ne O krouek pouil kardan. Vhov je to skoro stejn a problematicky je kardanov pevod tm bezdrbov. Hlavn je sloen z dl pro normn pohon a rozhodn neproklouzne jako O krouek, kdy se ti asem vytah, navc se ti nemrn zatuje uloen nprav a dochz tam je zbytenmu ten.
1) Asi nejjednodu een je vzt opt dva drky z favorita a zkit je do sebe. Jeden nechat pvodn a z druhho vyezat pevodovou st i s kusem motorov sti a tu pak pilepit msto pedn npravy na ten prvn drk. Asi jako ty bych pouil motor s osou z kad strany. Kardan bych pouil zase njakou 2mm silnou osu a spojil ji s motorem burkou staenou z njakho slabho drtu. Tak o vnitnim prmru 1,5 - 1,8mm a podn ji na to narvat. Pokud bude ta osa s kardanem v jedn pmce tak se nemus bt, e by se za chvli ukroutila, ale pokud tu burku pouije jako kloub a osu s kardanem hodn vyos tak potej e se ti po urit dob burka pekrout. Samozejm pak mus ten kardan na druh stran njak pevn uloit a osadit pastorkem. No a zbytek u zn. Talov kola mus bt obrcen a vodtko u njak vye.
2) A pokud neseene oboustrann motor tak ve kardan vedle motoru od zadn npravy k pedn. Tzn: bude mt na zadn nprav dv kompletn pevodovky. Jedna od motoru na zadn npravu a druh vedle od zadn npravy na kardan a na pedn npravu kde bude dal kompletn pevodovka. Nezapome, e ob pevodovky na jedn i druh stran kardanu mus bt identick aby se ti ob npravy oteli stejn.
3) Pak je tu jet dal monost a to hnt motorem kardan a od nj to rozvst dopedu i dozadu. Prost motor si umst podvn kam se ti zlb co je hodn velk vhoda a z nho pes pastorek a eln ozuben ene kardan kter m vedle motoru a na pedn i zadn nprav m klasicnou pevodovku. Vhoda je e si mes motor na podvozku uloit podeln kam chce (dopedu, doprosted, dozadu) a dal vhodou je, e se daj relativn leheji mnit pevody protoe eln ozuben se shn bezpochyby lpe ne talov kola. Jsi omezen jen osovou vzdlenost mezi osou motoru a osou uloen kardanu. Ale i uloen kardanu se d udlat pohybliv a tak t omezuje jen vzdlenost od osy motoru k bonmu plti motoru.
4) Pak u je jen monost pouit O krouku kterou bych J asi nepouil, ale nemm s tmto pohonem dn zkuenosti tak nemohu obtivn soudit.
5) A tento pohon se jen tak nevid, ale u jsem to tak u nkterch zlzn vidl a to Bi-Moto. Tedy podvozek osazen dvma motory a kad ene jednu npravu.
Pokud bude mt zjem polu njak fotky uvedench monost pohonu 4x4.
tyhraba jsem postavil u ped 20 lety,asi byl jeden z prvnch u ns.Podvozek je z prvn verze Ford GT s vkyvnm vodtkem(samozejm upraven),motor Hong-kong 222.Tehdy jsem ml k disposici hodinsk soustruh.Take jsem si vytoil del hdelku,rozebral a pendal rotor,pevinul,nasadil pastorek na zadn npravu.Vpedu je kovov spojka zajitn na hdelce motoru pomoc 2 ervk,zuuje se na 2 mm,prochz kluznm bronzovm loiskem.Na n je nasazen 2. pastorek a talovm kolem (sriovm) je een pohon pedn npravy.Drk vodtka prochz pod pevodem. Budu muset provst renovaci,s autem se vc ne 10 let nejezdilo,gumy jsou v ... a kastle z Porsche 911 u taky nco pamatuje .
Toto een nen ideln. Pevody maj vt odpor a motor "pap"1,5-2 A
Vloni jsem pi akci v hypermarketu vidl Peugeot WRC tykolku s pevodem O kroukem,vypadalo to jak od Rewellu nebo Scealetriku a jezdil docela pkn a potichu.A bude as a penze,tak chci nco takovho zkusit taky.
Nevlastnm digi fok.A se mi povede si ho pjit,tak spchm njak fotky a polu je sem.Snad se mi to povede,jsem potaovej antitalent a analfabet.
Zdravm vechny pznivce autodrhy. Fk