AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 19:12:59 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Volný pokec | Prostě vo všem okolo autodráhy
strana 1 z 2 1 2 >
Autor Jízdní vlastnosti modelů
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 29-12-2007 00:24
Již delší dobu se v různých diskusích objevuje myšlenka reálných jízdních vlastností modelů, takových, jako mají jejich 1:1 předlohy.

Od dětství jsem se při úpravách autodráhy zcela intuitivně snažil u každého auta dosáhnout maximální rychlosti a co nejspolehlivějšího držení v zatáčce. Zkušenosti z ježdění na dřevu mne ve správnosti tohoto pohledu jen utvrzují.

Myslím, že ne každé pro konkrétní auto v reálném provozu užitečné vlastnosti se stejně pozitivně projeví na autodráze a nechápu dost dobře jakou přidanou hodnotu by takové jízdní vlastnosti měly modelu dát.

Co si o tom myslíte vy?



Editoval Petr L dne 29-12-2007 01:14
http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Jízdní vlastnosti modelů
Jirka
člen

Příspěvků celkem: 417
Bydliště: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 29-12-2007 06:23
No to záleží také na tom k čemu jsou auta určená. Například modely zn.Ninco s odpruženými nápravami a náhonem 4x4. Tyto auta jsou nepřekonatelné na dráze Ninco s terénními nerovnostmi a vyloženě dělané pro rallye. Když na tu samou dráhu použiješ auto od jakéhokoliv jiného výrobce tak nemá proti Nincu šanci. Když však budeš chtít s tímto odpruženým podvozkem jezdit na hladké dráze a už na dřevu či třeba scalextricu tak je to potom pravý opak, zvláště když Ninco je odpružené vzájemně mezi motorem a zadní osou což vidím jako velmi nešastné řešení. Ještě snad možná kdyby to udělali tak, že bude odpružený celý motor s převodem vůči karoserii. Má zkušenost je taková, že auta s tlumiči jsou na dřevěné a hladké dráhy vyloženě nevhodné.smiley


Závod je život, to co je před či po něm je jen čekání.
tel. 723577484
Autor RE: Jízdní vlastnosti modelů
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 29-12-2007 09:28
Naprosto souhlasím s PetremL. Přebírání věcí z reálných aut není správná cesta. Kdo chce mít dokonalou kopii - měl by stavět nefunkční maketu. A naopak ten, kdo chce s autem jezdit - a už na dráze nebo s RC, musí z modelovosti slevit. Hlavně pod karoserií.
Obdobně to platí i u lodí i letadel.
Dovolím si ale tvrdit, že je tady jistá souvislost s měřítkem. Např. RC auto v 1:8 se svému vzoru může podobat mnohem víc, než RC v 1:32.
Autor RE: Jízdní vlastnosti modelů
Jirka
člen

Příspěvků celkem: 417
Bydliště: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 29-12-2007 09:57
Já bych to tak rezolutně netvrdil. Některé věci přebrané z reálu jsou pro nás samozřejmostí a asi si to ani neuvědomujeme. Například měkké gumy, snižování podvozku, snižování těžiště. Tyto "vymoženosti" mají obdobné vlastnosti jako u skutečných aut.


Závod je život, to co je před či po něm je jen čekání.
tel. 723577484
Autor RE: Jízdní vlastnosti modelů
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 29-12-2007 10:28
U dráhovek nelze v žádném případě jízdní vlastnosti porovnávat s auty 1:1, nebo RC.
Dráhovky jsou specifické tím, že se jedná v podstatě o trojůhelník.
Zadní kola a vodítko.
Pokusy čtyřkolek a nebo předohrabek byly zavrženy, stejně jako diferenciály.
Jak by mohla čtyřkolka fungovat na dráze, když do zatáčky vodítko zatočí a kola hrabou rovně a vpodstatě auto hrnou rovně ze zatáčky.
Výrobci to eliminují použitím magnetů, které auto drží v drážce, ale je to pouze oblafnutí lidí, kteří si myslí, jak ty čtyřkolky fungují.
Pokud dáte takovou čtyřkolku na dřevěnou dráhu,kde nefungují magnety, tak je lepší odblokovat přední pohon a auto jede líp.
V Třebové se kluci přesvědčili, že i bez magnetů jde jezdit parádně, když je dráha zajetá, čistá a auto dobře funguje.
Základem je dostat váhu co nejníže.
To je ovšem pro výrobce komerčních aut dost složité, protože pokud mají vyrobit karoserii, aby byla propracovaná do detailů a byla taky dost pevná, je taky dost těžká a tvrdá.(nepohlcuje rázy a kruty z podvozku)
Jak tady někdo psal - u komerčních aut stačí třeba povolit šroubky přichycující karoserii a auto jede hned líp.
To už jsou takové finty, které je třeba zkoušet a testovat.



JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Jízdní vlastnosti modelů
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 29-12-2007 13:59
Vypadá to, že panuje všeobecná shoda s tím, že jízdní vlastnosti modelů na autodráze jsou specifické a podřízené tomu, aby model co nejlépe "seděl" a šlo co nejlépe využít vlastností motoru. To že se auto nechová jako jeho 1:1 předloha, tedy jestli je přetáčivé, nebo nedotáčivé atd. nás nezajímá .

Speciality jako je terénní autodráha apod. bych vynechal, tam "účel světí prostředky" a hlavním směrem všech úprav je asi "průchodnost terénem.

Magnet bych ale zcela nezatracoval, v podmínkách domácí dráhy, kde je vždy málo místa se díky magnetu dá najíždět do oblouků trochu méně šetrně než bez magnetu a tím jezdit trochu rychleji, než délka dráhy a rádius zatáček dovoluje.
Hlavně pro děti věc k "nezaplacení.

Zkoušel někdo hlavně u 1:32 tam, kde jsou magnetické troleje, jak se magnet na vlastnostech vozu projevuje?
Myslím totiž, žei to by mohlo mít svoje výhody, v určitém směru jeho přítlak nahradí váhu závaží, což by mělo být zajímavé při průjezdu zatáčkou a při kolizích, kde nepůsobí takové síly díky menší hmotnosti podvozku.



http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Jízdní vlastnosti modelů
HWSlot
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 401
Bydliště: Thereban
Registrován od: 20.10.06
Vloženo dne 29-12-2007 14:00
Vzhledek tomu, že jsem něco odjezdil na FARU,teď jezdím na Nincu a taky na "dřevě", tak si myslím, že by každý, kdo do tohodle vlákna napíše nějaký moudro, měl hlavně zdůraznit, na jakou dráhu se jeho názor, rada, ponaučení vztahuje.
Věta, že autíčka jezdějí lépe, když mají půlenou a kyvnou přední osu je nesmyslná, když nedodám že: na dráze Ninco a u autíček, která nemají vodítko opatřena pružinkou.
smiley
Takže prosím, rozlišujme jednotlivé dráhy, protože jsou mezi nima rozhodně nezanedbatelné a veliké rozdíly.


HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/
Editoval HWSlot dne 29-12-2007 14:02
http://www.hwslot.estranky.cz/
Autor RE: Jízdní vlastnosti modelů
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 29-12-2007 14:50
To HWS, to ale platí pouze v případě pokud nechᚠpřední nápravu aby se podílela na jízdních vlastnostech.
Jestli se nemýlím, tak trend je vliv přední nápravy minimalizovat. Např. použitím tvrdých a co nejhladčích pneu atd atd. U vodítka si myslím, že nalezení jeho udeální pozice a odstranění vibrací bude také užitečnější než pružinky pod.


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Jízdní vlastnosti modelů
Jirka
člen

Příspěvků celkem: 417
Bydliště: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 29-12-2007 16:19
Tak jak říkal HWS musíš dodat pro hladkou a tvrdou dráhu. Já i Ivan máme zkušenosti s Nincem a tam bylo odpružené vodítko výhodou. Jinak bych to zase trochu srovnal s reálem. Závodní vozy do terénu mají odpružení účinější a okruhová vozidla se snaží naopak o nastavení nejtvrdší, takže opět podobná zkušenost. Samozřejmě na dřevě se snažíme aby se přední kola sklouzla a co nejméně vozu překážela při zatáčení nebo dle pravidel se musí dotýkat dráhy všechna čtyři kola na rozdíl od plechovek, kde v některých kategoriích jsou přední kola jen namalovaná a pak tedy mohou jezdit jen po třech bodech. Zajímalo by mě zda se u komerčních autíček osvědčila otočná přední náprava např. na formulích. Dělá je pokud vím Ninco i SCX.Bohužel já jsem s tím nikdy nejel ale na posledním závodě v Mostě jsem viděl tuto formuli se zatáčecí přední nápravou u zkušeného a úspěšného závodníka. Bohužel pouze v depu. ale byla vytuněná SLotitem a on s ní jezdil což mi při závodě uniklo.


Závod je život, to co je před či po něm je jen čekání.
tel. 723577484
Autor RE: Jízdní vlastnosti modelů
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 29-12-2007 17:07
Určitě to bude lepší, když to má zatáčecí přední kola.
Je ovšem otázkou co to vydrží při nárazech.


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Jízdní vlastnosti modelů
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 29-12-2007 17:19
Problém s povrchem ale myslím platí pouze pro Ninco. U ostatních výrobců snad není problém počítat s laděním předku jako na dřevo.


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Jízdní vlastnosti modelů
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 29-12-2007 17:28
Já mám auto se zatáčecí přední nápravou. F1 Jaguar od SCX. Taky upravenou Slot.item. A ta situace je ještě komplikovanější, protože SCX má pružící vodítko a přenos napájení pomocí tenkých proužků plechu. A na vodítku dva kartáčky za sebou. Přední pneu i po zatížení nosu formule prakticky nedosedají na dráhu. Zajímalo by mně, jestli ten zmiňovaný člověk má na té formuli i jiné vodítko - nějaké "závodní" od SCX, nebo jestli jezdí s originálem a nebo jestli změnil celý předek - pevná přední osa, jiné vodítko a kartáčky a připojení na motor.
Vliv na jízdu bohužel nemůžu porovnat s pevnou nápravou - nemám zatím jinou formuli. A pevnost - na první pohled to vypadá křehce, ale zatím to drží.
Autor RE: Jízdní vlastnosti modelů
HWSlot
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 401
Bydliště: Thereban
Registrován od: 20.10.06
Vloženo dne 29-12-2007 18:38
Já osobně se domnívám, že pro ty,kterým je rozbitého autíčko líto, nemá na závodění komerční formule vůbec cenu. A je úplně jedno, jestli přední náprava je zatáčecí nebo nejni.A jak je pevná. Když neurazíte jí, tak určitě urazíte přední nebo zadní křídlo, či jiné formulové "výčnělky".smiley


HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/
http://www.hwslot.estranky.cz/
Autor RE: Jízdní vlastnosti modelů
Jirka
člen

Příspěvků celkem: 417
Bydliště: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 29-12-2007 19:49
Tak pokud si dobře pamatuji, jezdí s tou formulí třetí ročník a nápravu ještě neopravoval. Na příštím závodě si to prohlédnu lépe. Mimo jiné je taková formule také zpestření startovního pole, protože většina jezdí samé scalextrici. A Ivane pokud si nebudeš nechávat nasazovat autíčka do jiné drážky, tak ti třeba vydrží i ta formule.smileysmileysmileysmiley


Závod je život, to co je před či po něm je jen čekání.
tel. 723577484
Autor RE: Jízdní vlastnosti modelů
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 29-12-2007 20:04
No Jirko, nevím nevím, když se jely formule u nás v Podbabě, tak to na dráze vypadalo jako na vrakovišti, samé spoilery a kusy karoserií. Nasazovači byli spíš sběrači. smiley


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Jízdní vlastnosti modelů
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 31-12-2007 11:24
K těm jízdním vlastnostem je třeba taky podotknout, že každý z nás má taky svůj styl jízdy.
Je teda rozdíl, když bych třeba naladil auto podle svých potřeb a někdo jiný by s takovým autem nebyl schopen zajet.
Ono totiž opravdu záleží jak, kdo je zvyklý najíždět do zatáčky a potom tomu odpovídá i výjezd ze zatáčky.
Pokud auto nejede plynule projevuje se to i na dosahovaném čase.
Moc lidí si myslí, že když to do zatáčky nahrne natvrdo a ono to tam udrží, že je to nejlepší, ale stává se, že to auto vlastně vyjede z optimální stopy, jde více do smyku a než ho motor stačí vytáhnout zpět do optimálního směru, jsou ostatní dávno pryč.



JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Jízdní vlastnosti modelů
Jirka
člen

Příspěvků celkem: 417
Bydliště: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 31-12-2007 13:17
Ano přesně tak a patrně z těchto důvodů dosahujeme někdy lepší časy na menší napětí, když se zatáčky projíždějí plynuleji.


Závod je život, to co je před či po něm je jen čekání.
tel. 723577484
Autor RE: Jízdní vlastnosti modelů
HWSlot
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 401
Bydliště: Thereban
Registrován od: 20.10.06
Vloženo dne 31-12-2007 17:26
Blbost - jedu do pravoúhlý zatáčky na plnej, když už jsem tak 1,5cm před ní, tak pustím ovladač,brzda, autíčko se lehce prosmíkne zatáčkou a okamžitě plnej - a všechno na 12 V smiley


HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/
http://www.hwslot.estranky.cz/
Autor RE: Jízdní vlastnosti modelů
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 31-12-2007 17:57
Hezká představa, budeš mi to muset někdy ukázat v praxismiley . Už se těším, jak budeš svou Dallaru seškrabávat se zdi.



Honza
Autor RE: Jízdní vlastnosti modelů
Jirka
člen

Příspěvků celkem: 417
Bydliště: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 31-12-2007 21:03
Výborně Ivane, 12. ledna v Mostě nemá nikdo šanci. Já jim brnku a vypíšou diplomy předem na Tvoje jméno.smiley


Závod je život, to co je před či po něm je jen čekání.
tel. 723577484
strana 1 z 2 1 2 >
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
08
08
Pohár SCALEXTRIC 3. závod
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 26
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio