AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 18:42:02 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Volný pokec | Prostě vo všem okolo autodráhy
Autor Technická pravidla
src ceska trebova
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 212
Bydliště: Sport klub, U Koupaliště 2092, 560 02Česká Třebová
Registrován od: 02.10.06
Vloženo dne 18-02-2008 12:21
Konečně jsme se dohodli (možná by se i mohlo říci dohádali smiley) k novým technickým pravidlům na rok 2008. Možná se zdají složité, ale nám se osvědčilo řešit každý detailsmiley. Koukněte na ně: http://www.src.ceskatrebova.com Myslíte si, že podle těchto technických pravidel by jste se přijeli svézt na naše závody? Jarda
Editoval src ceska trebova dne 18-02-2008 12:23
www.autodraha-src.ceskatrebova.com
Autor RE: Technická pravidla
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 18-02-2008 13:28
Krom SP kapotované se do žádné kategorie nevejdu.
Ovladač bych musel"downgradovat" do původního stavu.
Povolujete alespoň k ovladači krabičku se srážečem napětí a brzdou?


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Technická pravidla
Jirka
člen

Příspěvků celkem: 417
Bydliště: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 18-02-2008 15:25
Ahoj já bych řekl, že se vejdeme do MX a to je asi tak všechno.


Závod je život, to co je před či po něm je jen čekání.
tel. 723577484
Autor RE: Technická pravidla
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 18-02-2008 15:28
Už jsem to tady jednou psal po návštěvě u vás v klubu - udělali jste obrovský kus práce a z nuly jste vybudovali zajímavou veřejně přístupnou dráhu.
Bohužel (podle mého osobního názoru) je největší problém v použitém základu, tj. v dílech jediného výrobce FARO a následné jednosměrné většinové orientaci na tohoto výrobce. Případných závodů se tak mohou zúčastnit téměř jen a jen fandové FARA (nevím kolik jich je nebo kolik jich někam na závody nakonec dojede), pro ostatní by to byla skoro ztráta času - dnešní vývoj soutěží plasáků, technických pravidel a rozdělení modelů do jednotlivých kategorii je prostě někde úplně jinde. Pro ilustraci se stačí podívat například na vývoj výsledků v Poháru Scalextric při porovnání časů na stejné dráze v průběhu roku (o Krušnohoru ani nemluvím).
Navíc je komunita "závodníků" relativně malá, má omezený akční rádius, většina lidí dojede jen kousek od svého bydliště nebo v krajním případě na nějakou dle jejich mínění zajímavou nebo kvalitní dráhu.
Ale snad jsem jen zbytečně skeptický...smiley


Honza
Editoval sutor dne 19-02-2008 08:00
Autor RE: Technická pravidla
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 18-02-2008 16:18
Sutor to zhrnul úplně přesně. To jsou pravidla ve vleku Faro.
Pokud dětem neseberu jeden Favorit a nebudu ho tunit, tak už teď nemám s čím se zůčastnit.
A ani Pohár Scalextric ve svých pravidlech nesvazuje takto s firmou účastníky závodů.
Nevím nakolik Vás svazuje a zavazuje spolupráce s Faro, ale toto je spíš krok do izolace. A přitom se u Vás mohl třeba konat jeden ze závodů Poháru Scalextric a nebo něco na bázi pravidel Krušnohorského poháru.
Autor RE: Technická pravidla
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 18-02-2008 16:46
No původně jsem se do toho nechtěl pouštět, ale když to již pánové nakousli:

U dráhy bych jediný zásadní problém viděl v instalaci mantinelu bez krajnice. Pomohlo by rozšíření dráhy, aby se nejelo podél mantinelu.

Problém pro "přespolní" ale spíš vidím v technických pravidlech:

Kategorie Ites/Faro chápu, tu pojedou skalní fandové, ale kategorie MX jinak extrémně benevolentní je degradovaná nařízeným materiálem kol a magnetů (guma je na tak hladký povrch jako je Faro u volně stavěného modelu nesmysl a zařezávat Faro magnet z Favoritu do podvozků asi moc stavitelů chtít nebude viď Jirko? To jsi asi přehlédnulsmiley.).
To samé u SP kapotované pokud chápu "orig.+orig. tuning set" jako povolený tuning pouze z dílů k tuningu určených výrobcem vlastního modelu, tak je to také značně omezující, nebo v úrovni tuningových dílů jednotlivých výrobců je propastný rozdíl a zbytečně diskriminuje některé výrobce a paradoxně Faro asi ze všech nejvíc. U SP formule mnohým bude dělat problém to, že pokud se nejedná o domácí kousek je u většiny upravena přední náprava, nebo toho v ostrém provozu moc nevydrží. S tím ale firemní tuning nepočítá a tak jsou automaticky i jinak čisté modely mimo hru.

Samostatnou otázkou je i vyvažování modelů, v pravidlech jsem o něm nezachytil zmínku.

Další komplikace je použití ovladačů Faro a ještě k tomu bez úprav.
Délka kroku a ergonomie spouště je pro mnoho závodníku sama o sobě poměrně vysoký problém. Měl jsem si to možnost odzkoušet na svých spolubojovnících u nás na dráze.
A k tomu ještě pevně nastavená brzda 34 Ohm je pro leckoho vysoko nad hranicí toho, co vyhovuje jeho stylu pilotáže a pro mnoho závodníků se téměř rovná jízdě bez brzdy.

Berte to prosím ne jako kritiku, ale jako výpis toho, na co jsem u sebe narazil při pokusné přípravě na závod na vaší dráze. Technickou přejímkou prošly pouze modely Slot.It, které není důvod tuningovat ničím jiným, než Slot.It díly z nabídky Slot.It "racing parts" a to ještě za předpokladu, že bych nemusel odstranit vyvážení podvozku, což bych dělal velmi, velmi nerad.smiley



Editoval Petr L dne 18-02-2008 23:23
http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Technická pravidla
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 19-02-2008 08:26
No, nevím Tome, mně připadá že otázka zněla, zda bychom si přijeli zazávodit podle v odkazu uvedených pravidel do ČT. Samozřejmě mᚠpravdu, že závodit se dá s čímkoliv na čemkoliv - ale jen když se někomu opravdu chce. Dosavadní odpovědi od lidí, kteří s nějakým druhem závodů mají aktivní zkušenost, vyznívají právě s ohledem na skutečnost, že většina z nich doma nemá nějaké to zapomenuté FARO a nehodlá do něj z pochopitelných důvodů investovat, víceméně negativně. Všichni jsou si vědomi omezení, která s sebou předmětná dráha nese a byla zde x-krát diskutována - permanentní roztahování kartáčků, jejich vytrhávání, jeden poloměr zatáček, omezená šíře, orig. ovladače apod. Prostě jakákoliv komplikace výrazným způsobem omezí účast zájemců.

Mně přijde hlavně zvláštní, že nikdo z tábora obdivovatelů tohoto segmentu zatím vlastně vůbec nereagoval.



Honza
Autor RE: Technická pravidla
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 19-02-2008 08:38
Takže oprava: ano bylo by možné si u vás zazávodit podle vašich pravidel, ale budu mít problém najít model a ovladač, který by prošel technickou přejímkou. Proč jsem napsal ve svém minulém příspěvku.

Zajímalo by mne Tome, které čtyři kategorie to jsou. Já doma našel vyhovující auta jenom do kategorie SP kapotované.


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Technická pravidla
src ceska trebova
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 212
Bydliště: Sport klub, U Koupaliště 2092, 560 02Česká Třebová
Registrován od: 02.10.06
Vloženo dne 19-02-2008 08:50
Jsem rád, že tato diskuse vznikla. Ono totiž i v našem klubu byl názor technická pravidla „okopírovat” smiley od již rozběhnutých závodů. Naše technická pravidla, ale vznikala asi tak před deseti lety kdy jsme byli opravdu úplně v izolaci, modelářská prodejna nejblíže 60 kmsmiley a internet byl v plenkách a internetové obchody v nedohlednu smiley, proto se vlastně „reinkernovaly” auta co kdo měl doma z mládí (proto přetrvává ta silná vazba na dily Ites, Gonio a následně FARO). V technických pravidlech na naše závody v budoucnu se určitě nebude konat žádná velká revolucesmiley (ceny a pořád dobrá dostupnost dílů Ites, Gonio a FARO), ale některé postřehy (třeba probírané i při setkáních fanoušků SRC) asi do některých kategorií proniknou smiley. Jarda
Editoval src ceska trebova dne 19-02-2008 08:53
www.autodraha-src.ceskatrebova.com
Autor RE: Technická pravidla
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 19-02-2008 15:27
Abych to napsal ještě jinak. Moje výhrada směřovala hlavně k tomu, že je to postavené na jedné značce - skoro absolutně.
Samozřejmě je právem ČT vidět to takto. A souhlas s tím, že kdo se chce zúčastnit, tak může. Ale je otázkou jaké překážky bude muset překonat a z čeho slevit.
Myslím, že samotná dráha, přesto, že na ní absentují krajnice a má jen omezenou možnost tvorby zatáček, tak má potenciál pro závodění na plastu. Už s ohledem na to, že díly jsou nové a dobře sestavené. A s ohledem na šířku pak má i větší potenciál než jiné dráhy (přitom se i na Nincu jezdí "velké" závody).

SP formule, SP kapotované - klasická komerční produkce se dvěma omezeními - originální tuning sety a !!ovladač FARO!! Jestli to dobře chápu, tak sem se vleze veškerá ostatní produkce. Jen s tou originalitou je potíž.
Autor RE: Technická pravidla
Jirka
člen

Příspěvků celkem: 417
Bydliště: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 20-02-2008 14:41
Nebudem si nalhávat a mazat med kolem huby chlapci. Rád se k vám podívám až budu mít cestu kolem ale na závody to není. Kdo se zúčastňuje zavedených pohárů tedy PS a KŠP tak si na Vaší dráze nezazávodí. Já plně chápu, že pravidla máte přizpůsobený vašemu zaměření a technickému vybavení a kdyby jsem bydlel
v ČT, tak to budu jezdit také. Už jednou jsem říkal, že pokud máte možnost postavit i dřevo, tak se více otevřete světu. A jeden tip na připojení i jiných ovladačů. Není problém udělat dva díly v případě čtyřdráhy na připojení přes banánky a pokud máte nezávislé napájení dráh tak tyto můžete mít zapojené do dráhy souběžně s vaším na Faro ovladač.


Závod je život, to co je před či po něm je jen čekání.
tel. 723577484
Autor RE: Technická pravidla
src ceska trebova
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 212
Bydliště: Sport klub, U Koupaliště 2092, 560 02Česká Třebová
Registrován od: 02.10.06
Vloženo dne 25-02-2008 12:23
Na připojení jiných než FARO ovladačů se pracujesmiley. Je to podobně jak píše Jirka, akorát to bude vše na jednom místě smiley. Pouze v našem letošním FARO CUPu máme povolené jiné ovladače než FARO pouze v jedné kategorii. Je možné, že to tak zůstane smiley a nebo třeba omezení ovladačů v příštím roce nebude vůbec smiley. Jarda
www.autodraha-src.ceskatrebova.com
Autor RE: Technická pravidla
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 26-02-2008 10:07
Uvolnění omezení ovladačů by bylo myslím prospěšné.


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Technická pravidla
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 22-03-2008 09:19
Tímto odkazem se vracím k tomu, že ani plastová dráha není pro závody úplně mimo - a to tam jedou 1:24 na Schollerech a spol.
http://www.imca-slotracing.com/IOCRM.htm
A jak jinak - je to Carrera.
Ostatně mrkněte na celou IMCu.
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
Lancia LC2
Lancia LC2
WHITE KITY od Slot.it
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 20
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio