Autor |
Technická pravidla |
src ceska trebova
člen
Příspěvků celkem: 212
Bydlitě: Sport klub, U Koupalitě 2092, 560 02Česká Třebová
Registrován od: 02.10.06 |
Vloeno dne 18-02-2008 12:21 |
|
|
Konečně jsme se dohodli (moná by se i mohlo říci dohádali ) k novým technickým pravidlům na rok 2008. Moná se zdají sloité, ale nám se osvědčilo řeit kadý detail. Koukněte na ně: http://www.src.ceskatrebova.com Myslíte si, e podle těchto technických pravidel by jste se přijeli svézt na nae závody? Jarda
Editoval src ceska trebova dne 18-02-2008 12:23 |
|
Autor |
RE: Technická pravidla |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 18-02-2008 13:28 |
|
|
Krom SP kapotované se do ádné kategorie nevejdu.
Ovladač bych musel"downgradovat" do původního stavu.
Povolujete alespoň k ovladači krabičku se sráečem napětí a brzdou?
|
|
Autor |
RE: Technická pravidla |
Jirka
člen
Příspěvků celkem: 417
Bydlitě: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 18-02-2008 15:25 |
|
|
Ahoj já bych řekl, e se vejdeme do MX a to je asi tak vechno.
Závod je ivot, to co je před či po něm je jen čekání. |
|
Autor |
RE: Technická pravidla |
sutor
člen
Příspěvků celkem: 359
Bydlitě: Praha
Registrován od: 10.04.07 |
Vloeno dne 18-02-2008 15:28 |
|
|
U jsem to tady jednou psal po návtěvě u vás v klubu - udělali jste obrovský kus práce a z nuly jste vybudovali zajímavou veřejně přístupnou dráhu.
Bohuel (podle mého osobního názoru) je největí problém v pouitém základu, tj. v dílech jediného výrobce FARO a následné jednosměrné větinové orientaci na tohoto výrobce. Případných závodů se tak mohou zúčastnit téměř jen a jen fandové FARA (nevím kolik jich je nebo kolik jich někam na závody nakonec dojede), pro ostatní by to byla skoro ztráta času - dnení vývoj soutěí plasáků, technických pravidel a rozdělení modelů do jednotlivých kategorii je prostě někde úplně jinde. Pro ilustraci se stačí podívat například na vývoj výsledků v Poháru Scalextric při porovnání časů na stejné dráze v průběhu roku (o Krunohoru ani nemluvím).
Navíc je komunita "závodníků" relativně malá, má omezený akční rádius, větina lidí dojede jen kousek od svého bydlitě nebo v krajním případě na nějakou dle jejich mínění zajímavou nebo kvalitní dráhu.
Ale snad jsem jen zbytečně skeptický...
Honza
Editoval sutor dne 19-02-2008 08:00 |
|
Autor |
RE: Technická pravidla |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 18-02-2008 16:18 |
|
|
Sutor to zhrnul úplně přesně. To jsou pravidla ve vleku Faro.
Pokud dětem neseberu jeden Favorit a nebudu ho tunit, tak u teď nemám s čím se zůčastnit.
A ani Pohár Scalextric ve svých pravidlech nesvazuje takto s firmou účastníky závodů.
Nevím nakolik Vás svazuje a zavazuje spolupráce s Faro, ale toto je spí krok do izolace. A přitom se u Vás mohl třeba konat jeden ze závodů Poháru Scalextric a nebo něco na bázi pravidel Krunohorského poháru. |
|
Autor |
RE: Technická pravidla |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 18-02-2008 16:46 |
|
|
No původně jsem se do toho nechtěl poutět, ale kdy to ji pánové nakousli:
U dráhy bych jediný zásadní problém viděl v instalaci mantinelu bez krajnice. Pomohlo by rozíření dráhy, aby se nejelo podél mantinelu.
Problém pro "přespolní" ale spí vidím v technických pravidlech:
Kategorie Ites/Faro chápu, tu pojedou skalní fandové, ale kategorie MX jinak extrémně benevolentní je degradovaná nařízeným materiálem kol a magnetů (guma je na tak hladký povrch jako je Faro u volně stavěného modelu nesmysl a zařezávat Faro magnet z Favoritu do podvozků asi moc stavitelů chtít nebude viď Jirko? To jsi asi přehlédnul.).
To samé u SP kapotované pokud chápu "orig.+orig. tuning set" jako povolený tuning pouze z dílů k tuningu určených výrobcem vlastního modelu, tak je to také značně omezující, nebo v úrovni tuningových dílů jednotlivých výrobců je propastný rozdíl a zbytečně diskriminuje některé výrobce a paradoxně Faro asi ze vech nejvíc. U SP formule mnohým bude dělat problém to, e pokud se nejedná o domácí kousek je u větiny upravena přední náprava, nebo toho v ostrém provozu moc nevydrí. S tím ale firemní tuning nepočítá a tak jsou automaticky i jinak čisté modely mimo hru.
Samostatnou otázkou je i vyvaování modelů, v pravidlech jsem o něm nezachytil zmínku.
Dalí komplikace je pouití ovladačů Faro a jetě k tomu bez úprav.
Délka kroku a ergonomie spoutě je pro mnoho závodníku sama o sobě poměrně vysoký problém. Měl jsem si to monost odzkouet na svých spolubojovnících u nás na dráze.
A k tomu jetě pevně nastavená brzda 34 Ohm je pro leckoho vysoko nad hranicí toho, co vyhovuje jeho stylu pilotáe a pro mnoho závodníků se téměř rovná jízdě bez brzdy.
Berte to prosím ne jako kritiku, ale jako výpis toho, na co jsem u sebe narazil při pokusné přípravě na závod na vaí dráze. Technickou přejímkou proly pouze modely Slot.It, které není důvod tuningovat ničím jiným, ne Slot.It díly z nabídky Slot.It "racing parts" a to jetě za předpokladu, e bych nemusel odstranit vyváení podvozku, co bych dělal velmi, velmi nerad.
Editoval Petr L dne 18-02-2008 23:23 |
|
Autor |
RE: Technická pravidla |
sutor
člen
Příspěvků celkem: 359
Bydlitě: Praha
Registrován od: 10.04.07 |
Vloeno dne 19-02-2008 08:26 |
|
|
No, nevím Tome, mně připadá e otázka zněla, zda bychom si přijeli zazávodit podle v odkazu uvedených pravidel do ČT. Samozřejmě má pravdu, e závodit se dá s čímkoliv na čemkoliv - ale jen kdy se někomu opravdu chce. Dosavadní odpovědi od lidí, kteří s nějakým druhem závodů mají aktivní zkuenost, vyznívají právě s ohledem na skutečnost, e větina z nich doma nemá nějaké to zapomenuté FARO a nehodlá do něj z pochopitelných důvodů investovat, víceméně negativně. Vichni jsou si vědomi omezení, která s sebou předmětná dráha nese a byla zde x-krát diskutována - permanentní roztahování kartáčků, jejich vytrhávání, jeden poloměr zatáček, omezená íře, orig. ovladače apod. Prostě jakákoliv komplikace výrazným způsobem omezí účast zájemců.
Mně přijde hlavně zvlátní, e nikdo z tábora obdivovatelů tohoto segmentu zatím vlastně vůbec nereagoval.
Honza |
|
Autor |
RE: Technická pravidla |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 19-02-2008 08:38 |
|
|
Take oprava: ano bylo by moné si u vás zazávodit podle vaich pravidel, ale budu mít problém najít model a ovladač, který by proel technickou přejímkou. Proč jsem napsal ve svém minulém příspěvku.
Zajímalo by mne Tome, které čtyři kategorie to jsou. Já doma nael vyhovující auta jenom do kategorie SP kapotované.
|
|
Autor |
RE: Technická pravidla |
src ceska trebova
člen
Příspěvků celkem: 212
Bydlitě: Sport klub, U Koupalitě 2092, 560 02Česká Třebová
Registrován od: 02.10.06 |
Vloeno dne 19-02-2008 08:50 |
|
|
Jsem rád, e tato diskuse vznikla. Ono toti i v naem klubu byl názor technická pravidla okopírovat od ji rozběhnutých závodů. Nae technická pravidla, ale vznikala asi tak před deseti lety kdy jsme byli opravdu úplně v izolaci, modelářská prodejna nejblíe 60 km a internet byl v plenkách a internetové obchody v nedohlednu , proto se vlastně reinkernovaly auta co kdo měl doma z mládí (proto přetrvává ta silná vazba na dily Ites, Gonio a následně FARO). V technických pravidlech na nae závody v budoucnu se určitě nebude konat ádná velká revoluce (ceny a pořád dobrá dostupnost dílů Ites, Gonio a FARO), ale některé postřehy (třeba probírané i při setkáních fanouků SRC) asi do některých kategorií proniknou . Jarda
Editoval src ceska trebova dne 19-02-2008 08:53 |
|
Autor |
RE: Technická pravidla |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 19-02-2008 15:27 |
|
|
Abych to napsal jetě jinak. Moje výhrada směřovala hlavně k tomu, e je to postavené na jedné značce - skoro absolutně.
Samozřejmě je právem ČT vidět to takto. A souhlas s tím, e kdo se chce zúčastnit, tak můe. Ale je otázkou jaké překáky bude muset překonat a z čeho slevit.
Myslím, e samotná dráha, přesto, e na ní absentují krajnice a má jen omezenou monost tvorby zatáček, tak má potenciál pro závodění na plastu. U s ohledem na to, e díly jsou nové a dobře sestavené. A s ohledem na ířku pak má i větí potenciál ne jiné dráhy (přitom se i na Nincu jezdí "velké" závody).
SP formule, SP kapotované - klasická komerční produkce se dvěma omezeními - originální tuning sety a !!ovladač FARO!! Jestli to dobře chápu, tak sem se vleze vekerá ostatní produkce. Jen s tou originalitou je potí. |
|
Autor |
RE: Technická pravidla |
Jirka
člen
Příspěvků celkem: 417
Bydlitě: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 20-02-2008 14:41 |
|
|
Nebudem si nalhávat a mazat med kolem huby chlapci. Rád se k vám podívám a budu mít cestu kolem ale na závody to není. Kdo se zúčastňuje zavedených pohárů tedy PS a KP tak si na Vaí dráze nezazávodí. Já plně chápu, e pravidla máte přizpůsobený vaemu zaměření a technickému vybavení a kdyby jsem bydlel
v ČT, tak to budu jezdit také. U jednou jsem říkal, e pokud máte monost postavit i dřevo, tak se více otevřete světu. A jeden tip na připojení i jiných ovladačů. Není problém udělat dva díly v případě čtyřdráhy na připojení přes banánky a pokud máte nezávislé napájení dráh tak tyto můete mít zapojené do dráhy souběně s vaím na Faro ovladač.
Závod je ivot, to co je před či po něm je jen čekání. |
|
Autor |
RE: Technická pravidla |
src ceska trebova
člen
Příspěvků celkem: 212
Bydlitě: Sport klub, U Koupalitě 2092, 560 02Česká Třebová
Registrován od: 02.10.06 |
Vloeno dne 25-02-2008 12:23 |
|
|
Na připojení jiných ne FARO ovladačů se pracuje. Je to podobně jak píe Jirka, akorát to bude ve na jednom místě . Pouze v naem letoním FARO CUPu máme povolené jiné ovladače ne FARO pouze v jedné kategorii. Je moné, e to tak zůstane a nebo třeba omezení ovladačů v přítím roce nebude vůbec . Jarda |
|
Autor |
RE: Technická pravidla |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 26-02-2008 10:07 |
|
|
Uvolnění omezení ovladačů by bylo myslím prospěné.
|
|
Autor |
RE: Technická pravidla |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 22-03-2008 09:19 |
|
|
Tímto odkazem se vracím k tomu, e ani plastová dráha není pro závody úplně mimo - a to tam jedou 1:24 na Schollerech a spol.
http://www.imca-slotracing.com/IOCRM.htm
A jak jinak - je to Carrera.
Ostatně mrkněte na celou IMCu. |
|