AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 19:41:44 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Volný pokec | Prostě vo všem okolo autodráhy
Autor Převody
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 17-01-2007 20:39
V několika vláknech už tady byla nakousnutá problematika převodů. Osobně si myslím, že je to téma důležité, a proto k němu otvírám samostatné vlákno. A jako udičku nahazuji několik problémů.

Jaké poměry používáte s ohledem na typy motorů, velikosti kol a tra. A je k tomu nějaký pomocný výpočet?

Jaký převod kolmý/šikmý upřednostňujete a proč?

Jaké, rozumně dotupné, pastorky a ozubené kola - značky, materiály, prodejci - doporučujete a proč.
Autor RE: Převody
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 17-01-2007 22:54
Já používám standartní Faro převody co se týče talířového kola a měním jen pastorky z= 9,10,11,13,18. Ale podařilo se mi sehnat i jiná talířová kola, ale ty si nechávám na větší příležitosti než je domácí poježdění. Jinak já si oblíbil kolmý převod ikdyž je podstatně horší a ztrácí na účinosti. Mám rád auta podle reálné předlohy i po technické stránce a moc vozů s motorem uprostřed a napříč neznám. Tak možná MR2 nebo NSX a pár starších typů Ferrari či nové Lotusy, ale kdo taková auta staví? Naprostá většina závodních aut měla motor podél buď v předu či uprostřed. Toho se držím.
Nic méně převody podélné k ose jsou účinější, šetrnější k ozubení a čelní kola se shánějí podstatně líp než talířová.
A sháním je buď u Faro nebo všude možně. Nedávno jsem uvažoval i o zkoupení výměnných převodů od Scalextricu. Je to celá sada a dá se pohodlně měnit přes červíky. Ještě uvidim, zatím nenám uplatnění a zásob je dost.
Editoval Mitch dne 17-01-2007 22:56
Autor RE: Převody
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 18-01-2007 10:34
Mitchi, a jak Ti to jede s favoriáckým velkým kolem a pastorkem 13 nebo 18 z, už jsi to zkoušel?
Ten motor se snad ani nestačí na domácí dráze (rovinky do 3,5 m) ani pořádně vytočit....?
A to nemluvím o brždění - ale Faro kolo brzdí samo...to je moje zkušenost. Opravdu by mě zajímalo, jak někdo může vyrobit a prodávat převodové kolo s takovým vlastním odporem....Všiml sis, jak běží převod např. u Dallary nebo u čehokoliv, ve srovnání s převodem Favorita (hluk, protočení rukou, brždění s vypnutou brzdou...)?
Já dávám jen 8 nebo 10 z a už to je dostatečně velký rozdíl.

Čau, H
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Převody
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 18-01-2007 11:44
Ten 18 zubovej pastorek mám spíš jen na rychlostní rekord, ani jsem ho netestoval takže nevím zda nebude kolidovat s druhým kolem. Ale to by se musela najít tak dlouhá rovinka. Já doma běžne jezdím na okruzích kolem 10 - 20m s aspoň 8 metrovou rovinkou takže 9 a 10 zubovej pastorek už ve druhé třetině strácí dech. 11 a 13 jsem sehnal světe divse z motorků pro nastavování hlavních světel od Hyundaie. Ale ještě jsem je netestoval.
Co se týče hlučnosti a odporu Faro převodu tak musím souhlasit, ale dokud jich mám doma dost a jezdním na dráze sám tudíž nemám s kým soupeřit tak pro mě nemá větší význam utrácet za něco Extra. Jinak k Faro talířovému kolu používám hojně plastové pastorky, trochu se to zlepší, ale moc nevydrží. Nic méně já toho také zrovna moc nenajezdím a tudíž mě to nevzrušuje. Ale na vytrvalostní závod bych si nelajsk ho nasadit ani náhodou. Výhoda ale je, že se mi ještě nestalo že by mi začal prokluzovat.smileysmileysmiley
Autor RE: Čím přilepit pastorek?
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 20-01-2007 19:33
Čím přilepit pastorek?
H
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Převody
Pepino
Super Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 1154
Bydliště: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06
Vloženo dne 20-01-2007 19:58
Jak píše Tom, lepidlo Loctite v malé ampulce (zelená) cena kolem 25,- Kč vč. 9 zubého pastorku v každém modelářství.


P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE
155143779 www.facebook.com/autodrahaorg/
Autor RE: Převody
HWSlot
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 401
Bydliště: Thereban
Registrován od: 20.10.06
Vloženo dne 20-01-2007 23:31
Mitch......Ale to by se musela najít tak dlouhá rovinka. Já doma běžne jezdím na okruzích kolem 10 - 20m s aspoň 8 metrovou rovinkou ......tak teď teda nevím. Je to nᚠMitch nebo zase nějakej jinej (jako na webu FARA).
Jednak mi to nějak nepočítá - minimálně 8metrů rovinka a celej okruh 10metrů.....a hlavně, i když dᚠna motor FARO Super 10z /30, tak než s takovouhle károu ujedeš osmi metrovou rovinku,tak si stačíš vypít kávičkusmileysmiley Mám na dráze dvě cca. 4metrový rovinky a už jednám o novým zdroji, aspoň na 18V, aby se ty káry trochu hejbaly smileysmileysmiley


HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/
http://www.hwslot.estranky.cz/
Autor RE: 18 V
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 21-01-2007 16:11
HWS, Ty jsi moje krevní skupina...., pokud motor neodejde, proč to pořádně neoroštovat?????smiley, nevim, jestli se všichni bojí, že je to napětí zabije, nebo co (ale teď už zase asi trochu zlobím....smiley)
H
Editoval Honza dne 21-01-2007 16:16
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Převody
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 21-01-2007 22:59
Né jen si držím distanc. Protože kamkoli kam přídete závodit vám žilou nad 12V nepustěj. Pokud nebudou soupeři stejní šílenci jako vy. Jak jsem řekl, já nejezdím s magnety a tudíš na Kávičku a sušenky nemám při jízdě čas.

HWS: Ber to s nadhledem, těch 8 metrů jsem myslel max co si můžu ve svých domácích podmínkách dovolit.
Autor RE: A proč???
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 21-01-2007 23:30
A proč by nepustili??? Jak potom chceš vyrovnat handicap autíček s Faro super oproti těm, co mají Falcona??? A Carrera a Ninco autíčka jezdí na 15 V, to jim chceš pouštět 12? Nastav si kolik potřebuješ a totéž dopřej ostatním..., ne? Faro motorek jede jako Falcon až při 16 - 18V! To si mám do všech autíček dát Falcona?
H
Editoval Honza dne 21-01-2007 23:30
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Převody
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 21-01-2007 23:45
No jo, ale ty uvažuješ o tom, že by se závodilo s různými motory. Ale pokud má jít o nějaké regulerní závody pak by měli být nějaké pravidla ve kterých by motory byli jistě stanovovány tak, aby se příliš nelišily. Bez nich by někdo přišel na závody s Faro Super, Ty s Falconem a já bych klído mohl přijít s Parmou. A co uděláš? Můžeš si tam nastavovat co budeš chtít a nechytíš mě. A na druhém závodě se všichni sejdem s modely s motory z vysavače a budem tam pouštět rovnou 230V. To je tvá filozofie!!!
Autor RE: Napětí
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 22-01-2007 02:33
Hlavní rozdíl mezi námi Mitchi je asi jen v tom, že zatím co já a mnozí ostatní jezdím s magnety, Ty raději jezdíš bez magnetů. Driftová jízda bez magnetů je jistě zajímavá, ale pomalá. A už jsi např. viděl F1 jet zatáčku smykem? Tam přece když auto jde do smyku, má špatně nastavený přítlak, nebo nesprávně zvolené gumy! Přítlak u nás nahrazují magnety. Pokud vybavíš autíčko magnety, tak ti to s motorkem Faro super najednou na 12 V, nebo 14 V (pokud mᚠzdroj Faro) nejede - magnety zvyšují zátěž tzn. zpomalují, ale zároveň umožňují jet mnohem svižněji. Jízda se stane nezáživnou. Co teď? Přidᚠnapětí, nebo použiješ výkonnější motorek a už jsi s časem na 1 kolo úplně někde jinde....
Nikdo si přece nemyslí, že by modely s magnety a bez mohly spolu závodit...
A co např, když mám formulku s magnetem, v ní motorek Faro super a chci si to rozdat třeba s Dallárkou??? Mám si nastavit 12 V??? To nemusím ani zkoušet... na každé rovince mě přeakceleruje. Co bys v takovém případě udělal Ty, abys srovnal na stejnou úroveň akceleraci a rychlost obou autíček???
H
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Převody
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 22-01-2007 06:51
Pro rychlost bych malinko změnil převod nebo ho naopak zkrátil, ale zvětšil průměr kol, dle možností. Ale né všechno je jen o nastavená vozu a jeho technice. Na to nezapomínej. Mᚠrecht, že model F1 bez magnetů by nebyl to pravé ořechové, ale já s F1 nejezdím. Mě nejvíc imponuje Le Mans od sedmdesátých let po součastnoct a tam o smyk při výjezdech z prudkých a pomalých zatáček rozhodně nouze není zvláště pak u těch classic carů. Já jezdím s originál trafem Ites 8-10-12V, které my dává při zatížení max. 14V. Nevím proč, ale je to tak. Normálně jezdím na těch 10 (12) - 12 (14)V. Naprosto postačující. Je ale fakt, že s magnetem na Favu jsem se dost nudil, popíjem čaj a živil se štrůdlem. Mě to prostě nic neříka a taková jízda mi připadá nerealistická. Příliš vyssoká rychlost na tak malý model tedy co se týče průjezdů zatáček. Ale jak říkám u F1 a nových placek Le Mans to beru tako airopřítlak. Ale až budu chtít dohánět někde rychlost tak si něco vymyslím abych motory ušetřil. Nemám rád, když mě motor po dvou hodinách jízdy překvapí prudkým úbytkem rychlosti s nesnesytelnou zvukovou kulisou podobajíc se ječení podsvinčete před porážkou. Né pro ten zvuk ale proto, že jsem dvě hodiny ze tří jezdil naprosto zbytečně a výměnou motoru čas rozhodně nezískám. Neboj, také jsem taklhe experimentoval s napětím, ale pakliže jezdíš dlouhé závody tak je to dle ného bruslení na tenkém ledě. Může se ti to vyplatit, ale také škaredě vymstít.
Autor RE: Převody
HWSlot
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 401
Bydliště: Thereban
Registrován od: 20.10.06
Vloženo dne 22-01-2007 19:08
To Mitch:-trochu si do tebe najedusmiley-auta s magnetem a bez magnetu - připadᚠmi, jako někteří fandové F1, kteří na všech možných diskusních serverech prosazuzjí názor, že nejlepší F1 byly s manuání převodovkou,bez kontroly prokluzu a vůbec bez elektroniky - čeče, pokrok nezastavíš !!!!

Kolik jsi odjel závodů???
Kolik jsi odjel 3hodin. a vícehodinovejch závodů???

Jak já, tak si myslím že i Honza, se tu bavíme o ježdění doma !!! A přiznám se, že se mi ještě NIKDY,ALE OPRAVDU NIKDY nestalo, že bysem jezdil s jedním autíčkem hodinu v kuse !!! Natož pak tři a vícesmiley

Bohužel, je to jako jinde, aby člověk obhájil SVŮJ názor, používá důvody nesouvisející s daným tématem.smiley Nebo ne zcela související.




HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/
http://www.hwslot.estranky.cz/
Autor RE: Převody
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 23-01-2007 08:01
Jestli myslíš profikarieru tak tu rozhodně nemám. Já a můj kámoš jsme závodily na velkých dráhách už jako malý caparti. Zkupovali a vyměňovali jsem s ostatními vrstevníky hračky za dráhy. Nyní je všechny vlastním já. Ale to odbočuju. Podstatné je, že už jako malý nás chytli dlouhé vytrvalostní závody a to mi prostě zůstalo. Stavěli jsme dlouhé okruhy v léte na čerstvě posekané zahradě a jezdili jsme normálně dvou až tříhodinově závody. Ale to už je na jednoho opravdu dost. Nejdelší závod, který pamatuju měl 6 hodin po dvou lidech v týmu a vím, že jsem měnil motor i gumy. Jezdilo se o prkotiny, nějaký kýbl sladkostí nebo jsme složili nějaký model z ND a ten byl jažto první cena. Jó to byly časy.

Teď už se k tomu moc nedostanu. Sem tam si postavím nějaký okruh když nikdo není doma abych něco otestoval nebo se trochu projel. Naposled jsem si s někým pořádně zajezdil ještě před střední a to už nějaký ten pátek bude.
Mě to prostě s jedním autíčkem baví jezdit tak dlouho. Soupeříš nejen proti soupeři ale i s vlastním vozem, jeho technikou a spolehlivostí a především únavou. Bys nevěřil jak tě pak bolí ruka a na jakou teplotu se dokázali staré ovladače rozpalovat. Mnohdy jsme si je museli měnit za jiný aby tam ten stihl vychladnout. Čas měrili stopky a kola nám měřila jednoduchá mechanická počítadla. Na nějakém metru navíc nám nesešlo a já ani nepamatuju, že by jsme někdy dojeli ve stejném kole. Ovšem o karamboly a kuriozní situace nebyla nikdy nouze.

Jízda bez magnetů mi připadá akčnější, záživnější. Auta s magnetem nebo bez jezdí relativně stejnou max rychlostí, ale v zatáčkách je to úplně o ničem jiném. Kde ty jedš ještě plnou tak já už tvrdě brzdím a kde ty začínᚠbrzdit já už bych stavěl za svodidlem křížek.

Podstatným faktem také je že nemám příliš bohaté zkušenosti s novými zahraničními modely ani silnými vysokootáčkovými motory. Pár jich doma mám, ale že bych je jedni prubnul při nějakém klání tak to ne. Chybí srovnání. Já jsem odchovanej na těch starých autech a tedy to je jak ty říkáš, starého psa novým kouskům nenaučíš. Musíš ho vyhecovat a donutit. A i tak bych si postavil jeden ostrý speciál konkurence schopný moderním soupeřům ale doma bych scela určitě jezdil dál to svoje.
Autor RE: Převody
HWSlot
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 401
Bydliště: Thereban
Registrován od: 20.10.06
Vloženo dne 24-01-2007 00:53
Mitchi - trochu mi připadᚠšedovlasýho dědu, kterej sedí v houpacím křesle, poslouchá vinilový elpéčka a tvrdí, že sice nic nemá proti CD, DVD či MP3,ale gramofón je gramofónsmileysmileysmiley


HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/
http://www.hwslot.estranky.cz/
Autor RE: Převody
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 24-01-2007 06:17
A už ti někdo řekl že vinilový desky mají nejčistčí a nejkvalitnější zvuk ze všech možných zvukových nosičů?smiley
Autor RE: Převody
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 24-01-2007 07:49
Bylo by možná dobré doplnit, že bez magnetu se človek s moderním autíčkem vybaveným motorem o 30 000 Ot/min na dráze kolem 8 metrů moc nezajezdí a tudíž jsou tu magnety pro posunutí jízdních vlastností výrazne do plusu. Jistě na tom má lví podíl i prodejnost jak říká Tom. Pro výrobce je mnohem jednodužší a výhodnější zabudovat do silného autíčka magnet než donutit zákazníky, aby si kvůli silmému modelu zvětšovali okruh, aby vůbec mohli plný potenciál modelu využívat.
Editoval Mitch dne 24-01-2007 07:56
Autor RE: Přítlak
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 24-01-2007 13:34
Použití magnetů je správná metoda jak nasimulovat přítlak vytvořený tvarem formule, nebo GT placky. Bylo by asi velmi podivné, kdyby tato autíčka jezdila smykem, když víme, že F1 v plné jízdě např. má takový přítlak, že by klidně mohla jezdit po stropě! Jak byste to bez magnetů chtěli udělat??? S magnety jezdí dnes nejen děti a je jedno jaký byl první popud k jejich použití....kdo ví, jak získal člověk oheň, nebo co se mu honilo hlavou, když vymyslel kolo...

H
Editoval Honza dne 24-01-2007 15:23
www.grafik-jan-vician.cz
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
07
07
Zimní pohár 2004/2005 HK
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 22
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio