Autor |
Převody |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 17-01-2007 20:39 |
|
|
V několika vláknech u tady byla nakousnutá problematika převodů. Osobně si myslím, e je to téma důleité, a proto k němu otvírám samostatné vlákno. A jako udičku nahazuji několik problémů.
Jaké poměry pouíváte s ohledem na typy motorů, velikosti kol a tra. A je k tomu nějaký pomocný výpočet?
Jaký převod kolmý/ikmý upřednostňujete a proč?
Jaké, rozumně dotupné, pastorky a ozubené kola - značky, materiály, prodejci - doporučujete a proč. |
|
Autor |
RE: Převody |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 17-01-2007 22:54 |
|
|
Já pouívám standartní Faro převody co se týče talířového kola a měním jen pastorky z= 9,10,11,13,18. Ale podařilo se mi sehnat i jiná talířová kola, ale ty si nechávám na větí příleitosti ne je domácí pojedění. Jinak já si oblíbil kolmý převod ikdy je podstatně horí a ztrácí na účinosti. Mám rád auta podle reálné předlohy i po technické stránce a moc vozů s motorem uprostřed a napříč neznám. Tak moná MR2 nebo NSX a pár starích typů Ferrari či nové Lotusy, ale kdo taková auta staví? Naprostá větina závodních aut měla motor podél buď v předu či uprostřed. Toho se drím.
Nic méně převody podélné k ose jsou účinějí, etrnějí k ozubení a čelní kola se shánějí podstatně líp ne talířová.
A sháním je buď u Faro nebo vude moně. Nedávno jsem uvaoval i o zkoupení výměnných převodů od Scalextricu. Je to celá sada a dá se pohodlně měnit přes červíky. Jetě uvidim, zatím nenám uplatnění a zásob je dost.
Editoval Mitch dne 17-01-2007 22:56 |
|
Autor |
RE: Převody |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 18-01-2007 10:34 |
|
|
Mitchi, a jak Ti to jede s favoriáckým velkým kolem a pastorkem 13 nebo 18 z, u jsi to zkouel?
Ten motor se snad ani nestačí na domácí dráze (rovinky do 3,5 m) ani pořádně vytočit....?
A to nemluvím o brdění - ale Faro kolo brzdí samo...to je moje zkuenost. Opravdu by mě zajímalo, jak někdo můe vyrobit a prodávat převodové kolo s takovým vlastním odporem....Viml sis, jak běí převod např. u Dallary nebo u čehokoliv, ve srovnání s převodem Favorita (hluk, protočení rukou, brdění s vypnutou brzdou...)?
Já dávám jen 8 nebo 10 z a u to je dostatečně velký rozdíl.
Čau, H |
|
Autor |
RE: Převody |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 18-01-2007 11:44 |
|
|
Ten 18 zubovej pastorek mám spí jen na rychlostní rekord, ani jsem ho netestoval take nevím zda nebude kolidovat s druhým kolem. Ale to by se musela najít tak dlouhá rovinka. Já doma běne jezdím na okruzích kolem 10 - 20m s aspoň 8 metrovou rovinkou take 9 a 10 zubovej pastorek u ve druhé třetině strácí dech. 11 a 13 jsem sehnal světe divse z motorků pro nastavování hlavních světel od Hyundaie. Ale jetě jsem je netestoval.
Co se týče hlučnosti a odporu Faro převodu tak musím souhlasit, ale dokud jich mám doma dost a jezdním na dráze sám tudí nemám s kým soupeřit tak pro mě nemá větí význam utrácet za něco Extra. Jinak k Faro talířovému kolu pouívám hojně plastové pastorky, trochu se to zlepí, ale moc nevydrí. Nic méně já toho také zrovna moc nenajezdím a tudí mě to nevzruuje. Ale na vytrvalostní závod bych si nelajsk ho nasadit ani náhodou. Výhoda ale je, e se mi jetě nestalo e by mi začal prokluzovat. |
|
Autor |
RE: Čím přilepit pastorek? |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 20-01-2007 19:33 |
|
|
Čím přilepit pastorek?
H |
|
Autor |
RE: Převody |
Pepino
Super Administrátor
Příspěvků celkem: 1154
Bydlitě: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06 |
Vloeno dne 20-01-2007 19:58 |
|
|
Jak píe Tom, lepidlo Loctite v malé ampulce (zelená) cena kolem 25,- Kč vč. 9 zubého pastorku v kadém modelářství.
P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE |
|
Autor |
RE: Převody |
HWSlot
člen
Příspěvků celkem: 401
Bydlitě: Thereban
Registrován od: 20.10.06 |
Vloeno dne 20-01-2007 23:31 |
|
|
Mitch......Ale to by se musela najít tak dlouhá rovinka. Já doma běne jezdím na okruzích kolem 10 - 20m s aspoň 8 metrovou rovinkou ......tak teď teda nevím. Je to ná Mitch nebo zase nějakej jinej (jako na webu FARA).
Jednak mi to nějak nepočítá - minimálně 8metrů rovinka a celej okruh 10metrů.....a hlavně, i kdy dá na motor FARO Super 10z /30, tak ne s takovouhle károu ujede osmi metrovou rovinku,tak si stačí vypít kávičku Mám na dráze dvě cca. 4metrový rovinky a u jednám o novým zdroji, aspoň na 18V, aby se ty káry trochu hejbaly
HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/ |
|
Autor |
RE: 18 V |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 21-01-2007 16:11 |
|
|
HWS, Ty jsi moje krevní skupina...., pokud motor neodejde, proč to pořádně neorotovat?????, nevim, jestli se vichni bojí, e je to napětí zabije, nebo co (ale teď u zase asi trochu zlobím....)
H
Editoval Honza dne 21-01-2007 16:16 |
|
Autor |
RE: Převody |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 21-01-2007 22:59 |
|
|
Né jen si drím distanc. Protoe kamkoli kam přídete závodit vám ilou nad 12V nepustěj. Pokud nebudou soupeři stejní ílenci jako vy. Jak jsem řekl, já nejezdím s magnety a tudí na Kávičku a suenky nemám při jízdě čas.
HWS: Ber to s nadhledem, těch 8 metrů jsem myslel max co si můu ve svých domácích podmínkách dovolit. |
|
Autor |
RE: A proč??? |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 21-01-2007 23:30 |
|
|
A proč by nepustili??? Jak potom chce vyrovnat handicap autíček s Faro super oproti těm, co mají Falcona??? A Carrera a Ninco autíčka jezdí na 15 V, to jim chce poutět 12? Nastav si kolik potřebuje a toté dopřej ostatním..., ne? Faro motorek jede jako Falcon a při 16 - 18V! To si mám do vech autíček dát Falcona?
H
Editoval Honza dne 21-01-2007 23:30 |
|
Autor |
RE: Převody |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 21-01-2007 23:45 |
|
|
No jo, ale ty uvauje o tom, e by se závodilo s různými motory. Ale pokud má jít o nějaké regulerní závody pak by měli být nějaké pravidla ve kterých by motory byli jistě stanovovány tak, aby se příli neliily. Bez nich by někdo přiel na závody s Faro Super, Ty s Falconem a já bych klído mohl přijít s Parmou. A co udělá? Můe si tam nastavovat co bude chtít a nechytí mě. A na druhém závodě se vichni sejdem s modely s motory z vysavače a budem tam poutět rovnou 230V. To je tvá filozofie!!! |
|
Autor |
RE: Napětí |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 22-01-2007 02:33 |
|
|
Hlavní rozdíl mezi námi Mitchi je asi jen v tom, e zatím co já a mnozí ostatní jezdím s magnety, Ty raději jezdí bez magnetů. Driftová jízda bez magnetů je jistě zajímavá, ale pomalá. A u jsi např. viděl F1 jet zatáčku smykem? Tam přece kdy auto jde do smyku, má patně nastavený přítlak, nebo nesprávně zvolené gumy! Přítlak u nás nahrazují magnety. Pokud vybaví autíčko magnety, tak ti to s motorkem Faro super najednou na 12 V, nebo 14 V (pokud má zdroj Faro) nejede - magnety zvyují zátě tzn. zpomalují, ale zároveň umoňují jet mnohem sviněji. Jízda se stane nezáivnou. Co teď? Přidá napětí, nebo pouije výkonnějí motorek a u jsi s časem na 1 kolo úplně někde jinde....
Nikdo si přece nemyslí, e by modely s magnety a bez mohly spolu závodit...
A co např, kdy mám formulku s magnetem, v ní motorek Faro super a chci si to rozdat třeba s Dallárkou??? Mám si nastavit 12 V??? To nemusím ani zkouet... na kadé rovince mě přeakceleruje. Co bys v takovém případě udělal Ty, abys srovnal na stejnou úroveň akceleraci a rychlost obou autíček???
H |
|
Autor |
RE: Převody |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 22-01-2007 06:51 |
|
|
Pro rychlost bych malinko změnil převod nebo ho naopak zkrátil, ale zvětil průměr kol, dle moností. Ale né vechno je jen o nastavená vozu a jeho technice. Na to nezapomínej. Má recht, e model F1 bez magnetů by nebyl to pravé ořechové, ale já s F1 nejezdím. Mě nejvíc imponuje Le Mans od sedmdesátých let po součastnoct a tam o smyk při výjezdech z prudkých a pomalých zatáček rozhodně nouze není zvlátě pak u těch classic carů. Já jezdím s originál trafem Ites 8-10-12V, které my dává při zatíení max. 14V. Nevím proč, ale je to tak. Normálně jezdím na těch 10 (12) - 12 (14)V. Naprosto postačující. Je ale fakt, e s magnetem na Favu jsem se dost nudil, popíjem čaj a ivil se trůdlem. Mě to prostě nic neříka a taková jízda mi připadá nerealistická. Příli vyssoká rychlost na tak malý model tedy co se týče průjezdů zatáček. Ale jak říkám u F1 a nových placek Le Mans to beru tako airopřítlak. Ale a budu chtít dohánět někde rychlost tak si něco vymyslím abych motory uetřil. Nemám rád, kdy mě motor po dvou hodinách jízdy překvapí prudkým úbytkem rychlosti s nesnesytelnou zvukovou kulisou podobajíc se ječení podsvinčete před porákou. Né pro ten zvuk ale proto, e jsem dvě hodiny ze tří jezdil naprosto zbytečně a výměnou motoru čas rozhodně nezískám. Neboj, také jsem taklhe experimentoval s napětím, ale paklie jezdí dlouhé závody tak je to dle ného bruslení na tenkém ledě. Můe se ti to vyplatit, ale také karedě vymstít. |
|
Autor |
RE: Převody |
HWSlot
člen
Příspěvků celkem: 401
Bydlitě: Thereban
Registrován od: 20.10.06 |
Vloeno dne 22-01-2007 19:08 |
|
|
To Mitch:-trochu si do tebe najedu-auta s magnetem a bez magnetu - připadá mi, jako někteří fandové F1, kteří na vech moných diskusních serverech prosazuzjí názor, e nejlepí F1 byly s manuání převodovkou,bez kontroly prokluzu a vůbec bez elektroniky - čeče, pokrok nezastaví !!!!
Kolik jsi odjel závodů???
Kolik jsi odjel 3hodin. a vícehodinovejch závodů???
Jak já, tak si myslím e i Honza, se tu bavíme o jedění doma !!! A přiznám se, e se mi jetě NIKDY,ALE OPRAVDU NIKDY nestalo, e bysem jezdil s jedním autíčkem hodinu v kuse !!! Nato pak tři a více
Bohuel, je to jako jinde, aby člověk obhájil SVŮJ názor, pouívá důvody nesouvisející s daným tématem. Nebo ne zcela související.
HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/ |
|
Autor |
RE: Převody |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 23-01-2007 08:01 |
|
|
Jestli myslí profikarieru tak tu rozhodně nemám. Já a můj kámo jsme závodily na velkých dráhách u jako malý caparti. Zkupovali a vyměňovali jsem s ostatními vrstevníky hračky za dráhy. Nyní je vechny vlastním já. Ale to odbočuju. Podstatné je, e u jako malý nás chytli dlouhé vytrvalostní závody a to mi prostě zůstalo. Stavěli jsme dlouhé okruhy v léte na čerstvě posekané zahradě a jezdili jsme normálně dvou a tříhodinově závody. Ale to u je na jednoho opravdu dost. Nejdelí závod, který pamatuju měl 6 hodin po dvou lidech v týmu a vím, e jsem měnil motor i gumy. Jezdilo se o prkotiny, nějaký kýbl sladkostí nebo jsme sloili nějaký model z ND a ten byl jato první cena. Jó to byly časy.
Teď u se k tomu moc nedostanu. Sem tam si postavím nějaký okruh kdy nikdo není doma abych něco otestoval nebo se trochu projel. Naposled jsem si s někým pořádně zajezdil jetě před střední a to u nějaký ten pátek bude.
Mě to prostě s jedním autíčkem baví jezdit tak dlouho. Soupeří nejen proti soupeři ale i s vlastním vozem, jeho technikou a spolehlivostí a předevím únavou. Bys nevěřil jak tě pak bolí ruka a na jakou teplotu se dokázali staré ovladače rozpalovat. Mnohdy jsme si je museli měnit za jiný aby tam ten stihl vychladnout. Čas měrili stopky a kola nám měřila jednoduchá mechanická počítadla. Na nějakém metru navíc nám neselo a já ani nepamatuju, e by jsme někdy dojeli ve stejném kole. Ovem o karamboly a kuriozní situace nebyla nikdy nouze.
Jízda bez magnetů mi připadá akčnějí, záivnějí. Auta s magnetem nebo bez jezdí relativně stejnou max rychlostí, ale v zatáčkách je to úplně o ničem jiném. Kde ty jed jetě plnou tak já u tvrdě brzdím a kde ty začíná brzdit já u bych stavěl za svodidlem kříek.
Podstatným faktem také je e nemám příli bohaté zkuenosti s novými zahraničními modely ani silnými vysokootáčkovými motory. Pár jich doma mám, ale e bych je jedni prubnul při nějakém klání tak to ne. Chybí srovnání. Já jsem odchovanej na těch starých autech a tedy to je jak ty říká, starého psa novým kouskům nenaučí. Musí ho vyhecovat a donutit. A i tak bych si postavil jeden ostrý speciál konkurence schopný moderním soupeřům ale doma bych scela určitě jezdil dál to svoje. |
|
Autor |
RE: Převody |
HWSlot
člen
Příspěvků celkem: 401
Bydlitě: Thereban
Registrován od: 20.10.06 |
Vloeno dne 24-01-2007 00:53 |
|
|
Mitchi - trochu mi připadá edovlasýho dědu, kterej sedí v houpacím křesle, poslouchá vinilový elpéčka a tvrdí, e sice nic nemá proti CD, DVD či MP3,ale gramofón je gramofón
HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/ |
|
Autor |
RE: Převody |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 24-01-2007 06:17 |
|
|
A u ti někdo řekl e vinilový desky mají nejčistčí a nejkvalitnějí zvuk ze vech moných zvukových nosičů? |
|
Autor |
RE: Převody |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 24-01-2007 07:49 |
|
|
Bylo by moná dobré doplnit, e bez magnetu se človek s moderním autíčkem vybaveným motorem o 30 000 Ot/min na dráze kolem 8 metrů moc nezajezdí a tudí jsou tu magnety pro posunutí jízdních vlastností výrazne do plusu. Jistě na tom má lví podíl i prodejnost jak říká Tom. Pro výrobce je mnohem jednoduí a výhodnějí zabudovat do silného autíčka magnet ne donutit zákazníky, aby si kvůli silmému modelu zvětovali okruh, aby vůbec mohli plný potenciál modelu vyuívat.
Editoval Mitch dne 24-01-2007 07:56 |
|
Autor |
RE: Přítlak |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 24-01-2007 13:34 |
|
|
Pouití magnetů je správná metoda jak nasimulovat přítlak vytvořený tvarem formule, nebo GT placky. Bylo by asi velmi podivné, kdyby tato autíčka jezdila smykem, kdy víme, e F1 v plné jízdě např. má takový přítlak, e by klidně mohla jezdit po stropě! Jak byste to bez magnetů chtěli udělat??? S magnety jezdí dnes nejen děti a je jedno jaký byl první popud k jejich pouití....kdo ví, jak získal člověk oheň, nebo co se mu honilo hlavou, kdy vymyslel kolo...
H
Editoval Honza dne 24-01-2007 15:23 |
|