Autor |
Pozice vodítka |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 27-01-2007 12:53 |
|
|
Jsou auta, které mají osu vodítka před přední nápravou, jiné ji mají pod osou přední nápravy a viděl jsem u i podvozky, kde bylo vodítko a za přední nápravou. Samozřejmě, e vdy v ose vozu.
Proto bych se chtěl zeptat jakou vazbu má poloha votíka na zbytek konstrukce podvozku.
Na popud Mitche zeditováno. Samozřejmě za přední. Slib do budoucna - dvakrát číst, jednou odesílat.
Editoval vitek dne 28-01-2007 16:39 |
|
Autor |
RE: Pozice vodítka |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 28-01-2007 14:13 |
|
|
Vítku, nespletl ses čistě náhodou? Tak nějak si nedovedu představit funkční vodítko a za ZAdní nápravou. Nechtěl si napsat za PŘEdní nápravou, to u by lo.
Já osobně si myslím, e nejideálnějí poloha je samozřejmě jetě před přední nápravou, jízda je tak určitě kvalitnějí a věrohodnějí. V případě vodítka nebo kolíku pod osou přední nápravy je podle mě u jen z prostorové nouze aby vodítko nebylo vidět, ale jízdním vlastnostem to určitě nepřidá. V prudké zatáčce to pak vypadá, e se ty přední kola jakoby sunou do strany a musí to i vést model ven z dráhy. Vodítko prostě musí překonávat mnohem větí axiální odpor ne v případě před nápravou. A jízdu modelu s vodítkem a za přední nápravou si radi ani nechcii představovat. To u fat musí vypadat e se to autíčko otáčí doslovan na pětníku a zcela nerealisticky, nemluvě o jísdních vlastnostech. |
|
Autor |
RE: Pozice vodítka |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 28-01-2007 16:44 |
|
|
Díky, přesně o tu praktickou zkuenost mi lo.
I mně připadalo vodítko za PŘEDNÍ nápravou jako úlet. |
|
Autor |
RE: Pozice vodítka |
LS
člen
Příspěvků celkem: 133
Bydlitě: Praha
Registrován od: 23.11.06 |
Vloeno dne 28-01-2007 20:02 |
|
|
Pánové, vodítko za přední osou má např. Ferrari F2002 od Carrery. Jízdní vlastnosti jsou bídné, přesto vak lepí ne u Bentley EXP 8 od stejného výrobce. Vodítko pod přední nápravou mají některé formule od SCX (Jaguar, Minardi, ...). |
|
Autor |
RE: Umístění vodítka |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 29-01-2007 02:40 |
|
|
Mitchi a ostatní, vyzkoueli jste to vechno? Mitchi, jak dochází ke svým závěrům? Někdy mám pocit, e přání je otcem mylenky...
Pokud se k tomu chcete vyjadřovat, postavte dvě nebo tři shodné autíčka a laborujte s vodítkem, magnety ap. a jezděte a srovnávejte, jinak jsou to pusté tlachy...
H
Editoval Honza dne 29-01-2007 02:41 |
|
Autor |
RE: Pozice vodítka |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 29-01-2007 10:35 |
|
|
Honzo. Odca poca! Nevím o co ti zas jde, pokud vím tak je to diskuze a né univerzitní elaborát nebo profesorská příručka.
Říkám tu jen své vlastní názory a své vlastní zkuenosti. Nikoho nenutím aby to bral váně a tebe u vůbec NE. Snad u kadý tu ví, e s magnety nejezdím tak proč to sem pořád plete. A jestli chce vědět můj osobní názor na ty TVÉ magnety, tak s nima to musí být jetě větí opruz ne bez nich. Úplně miluju takový kybice jako jse Ty. Kdy se ti to nelíbí tak se k tomu prostě nevyjadřuj nebo jen sluně upozorni. Nechápu, e musí hned tasit kudly, ostrý slova a uráky. Popichování beru, ale čeho je moc toho je příli.
Editoval Mitch dne 29-01-2007 10:41 |
|
Autor |
RE: Pozice vodítka |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 29-01-2007 10:52 |
|
|
Kdybys místo toho kybicování radi řekl svůj konstruktivní názor by scela odliný ne můj a Tomův tak by to bylo fajn. I prachobyčejné NESOUHLASIM by úplně stačilo. Určitě tak mám čas pro tvý krásný oči stavět dvě naprosto identický autíčka abych je pak mohl X hodin testovat a posléze sem něco napsat. Bych celej den nedělal nic jinýho. Musí ti stačit e jsem si to kdysi ověřil na jednom modelu a KONEC. Pro mě je to uzavřená kapitola a zcela slepá cesta k lepím jízdím vlastnostem. |
|
Autor |
RE: Pozice vodítka |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 29-01-2007 11:42 |
|
|
Snail jsem se vyhnout osobním hodnocením a dále to tak bude (jste moji kamarádi, protoe máte úasného koníčka).
Zkusím tedy uvést nějaký konstruktivní názor:
O magnetech jsem se zmínil proto, e pravděpodobně větina z nás s nimi jezdí (kdo jednou zkusí carvingy, tak lye vystrouhané ze sudu zahodí...).
3 roky jsem vlastnil dráhu 1/43, a téměř denně si zajezdil - je to moje velká váeň. Vechny autíčka měly magnety a vechny měly vodítko za přední oskou (a já jsem je X hodin testoval). Jezdily skvěle!!! Tomovi věřím, e to snad zkouel, on je ale závodník a specialista.... Neříkám, e vodítko před osou je patně, ale z mých zkueností se mi jeví, e při správném rozloení hmotnosti modelu lze vodítko dát kamkoliv kolem přední osky u modelu s magnetem (a pravděpodobně i bez). Vdy přední kola se jen smýkají a jsou vlastně jen závaím v přední části modelu.
Jediný rozdíl je v tom, e pokud dáme vodítko za přední osku, můe se na úzké dráze stát, e model bude naráet v zatáčce předkem do mantinelu.
U modelů 1/43 naopak umístění vodítka před osku vedlo ke zhorení jízdních vlastností - postavil jsem jich takových několik (a X hodin....).
Při tom jediná fyzikální odlinost modelů 1/43 je, e motorek - těitě je relativně více vpředu a výe nad dráhou.
Mé zkuenosti lze jistě do značné míry zeveobecnit.
Při umístění vodítka za osku se sníí přetáčivost modelu, magnety lze posunout před motor a tyto pak přitlačují rovnoměrně celý model, nejen zadní osu, tedy i vodítko, co je jistě dost zajímavé....
Rozhodně si jetě nějaký model s vodítkem za přední oskou postavím (samozřejmě s magnety) a věřím, e bude stejně dobrý jako ostatní.
Zdravím Vás, H
|
|
Autor |
RE: Pozice vodítka |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 29-01-2007 13:25 |
|
|
Konečně taky nějaký názor. Chválim.
U 1/43 jsem se s tím také setkal, ale u těch jsem přeci jen dával kolík nejdál pod osu. Dál ne. Nebylo to s těkou Burrago karoserií ono. Kdy před lety nebylo z čeho stavět tak jsem je vyuívali. Tam nám ale diktoval podnímky hlavně prostor a umístění kartáčků aby byli v rovině s kolíkem. Navíc tam byla kolečka opravdu jen na to aby se vezla a bylo obudá spí do plastu ne do gumy.
Ale pokud u 1/32 pouívá na předku pravou a dobrou adhezní gumu a jetě ke vemu tam má nějaké tupláky po kterých se ten předek veze, tak si buď jist, e ti ten kolík nebo vodítko vytlačí v zatáčce ven z dráky ( BEZ MAGNETU ). A s magnetem by to nebylo o moc lepí, protoe by k podkladu nepřitahoval jen vodítko ale i ta přední gumová kola, která ten předek vezou. Ale pokud má magnet na výkyvném rameně vodítka a je přitahované jen to vodítko pak můe mít na předku cokoliv a kdekoliv, v tom má pravdu.
Opravdu jde o to jak má kdo řeené zavěení přední nápravy, jak vodítka a jaká jsou pouitá kola. Jestli model jede po svých a vodítko je napevno zavěeno pod ním nebo jestli vodítko nadnáí předek a přední kola se jen vezou na volném uloení. A nezapomenem ani na ty magnety abych udělal honzovi radost. To jsou tedy PODLE MĚ ty nejpodstatnějí body.
Zbytek u záleí na vaem ozkouení. Já osobně bych za přední osu s vodítkem nikdy nevztoupil.
Editoval Mitch dne 29-01-2007 13:48 |
|
Autor |
RE: Pozice vodítka |
LS
člen
Příspěvků celkem: 133
Bydlitě: Praha
Registrován od: 23.11.06 |
Vloeno dne 29-01-2007 15:35 |
|
|
Mám drobný příspěvek k tématu.
1. Jestli chce Honza laborovat s modelem, který má vodítko za přední nápravou, tak mu doporučuji nákup modelu Carrera Ferrari F2002. Je ve slevě a jetě ho mají. S tím můe laborovat klidně do jara. Jestli to auto "naučí jezdit" do jarní rovnodennosti, klobouk před ním dolů, já to neumím.
2. Dále vkládám několik fotografií ocelového podvozku od firmy TSRF, který je přimontovám pod karoserii Porsche 908 od panělského FLY. To auto mám, bohuel pouze se sériovým plastovým podvozkem. Místo vodítka je tam pouze kolíček, který je umístěn z pochopitelných důvodů před přední nápravou.
A nyní jsou na řadě pan Herder s Mitschem, aby tento konstrukční detail zhodnotili.
LS sem připíchnul tento obrázek:
Editoval LS dne 29-01-2007 16:12 |
|
Autor |
RE: Pozice vodítka |
LS
člen
Příspěvků celkem: 133
Bydlitě: Praha
Registrován od: 23.11.06 |
Vloeno dne 29-01-2007 15:36 |
|
|
Foto celé karoserie
LS sem připíchnul tento obrázek:
Editoval LS dne 29-01-2007 15:37 |
|
Autor |
RE: Pozice vodítka |
LS
člen
Příspěvků celkem: 133
Bydlitě: Praha
Registrován od: 23.11.06 |
Vloeno dne 29-01-2007 15:37 |
|
|
Foto přední části vozu, vodítko je mimo hloubku ostrosti vpravo
LS sem připíchnul tento obrázek:
Editoval LS dne 29-01-2007 15:38 |
|
Autor |
RE: Pozice vodítka |
LS
člen
Příspěvků celkem: 133
Bydlitě: Praha
Registrován od: 23.11.06 |
Vloeno dne 29-01-2007 15:38 |
|
|
Foto vodítka
LS sem připíchnul tento obrázek:
Editoval LS dne 29-01-2007 15:39 |
|
Autor |
RE: Pozice vodítka |
LS
člen
Příspěvků celkem: 133
Bydlitě: Praha
Registrován od: 23.11.06 |
Vloeno dne 29-01-2007 15:39 |
|
|
Foto uloení motoru
LS sem připíchnul tento obrázek:
Editoval LS dne 29-01-2007 15:40 |
|
Autor |
RE: Pozice vodítka |
LS
člen
Příspěvků celkem: 133
Bydlitě: Praha
Registrován od: 23.11.06 |
Vloeno dne 29-01-2007 15:40 |
|
|
Foto karosérie zezadu
LS sem připíchnul tento obrázek:
Editoval LS dne 29-01-2007 15:41 |
|
Autor |
RE: Pozice vodítka |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 29-01-2007 16:38 |
|
|
Tu firmu znám jen velmi okrajově, ale je velká koda, e se sem jenich nádobíčko jen tak nedostane. Myslím, e segment výborných univerzálních podvozků na naem trhu hodně chybí a asi jetě dlouho chybět bude. jestli se nepletu tak tenhle má tu posuvnou planetu v podélném směru a tím si člověk můe do jisté míry nastavit osovou vzdálenost obou náprav. Chvíli jsem byl k těmto plechovím podvozkům skeptický z důvodů váhy, ale nakonec mi dolo, e při tak tenoulinkém materiálu to moná tak straný nebude a dost moná to bude odpruený líp ne plasák. ale nevím, nikdy jsem to ani nedrel v ruce nato s tím jel. Moná Tom o tom ví víc. |
|
Autor |
RE: Pozice vodítka |
LS
člen
Příspěvků celkem: 133
Bydlitě: Praha
Registrován od: 23.11.06 |
Vloeno dne 29-01-2007 17:50 |
|
|
Dostat se to sem dá, cenu bych mohl zjistit. S Tomem Herderem připravujeme dohromady článek o plastových odpruených chassis Slot.it, bude co srovnávat. |
|
Autor |
RE: Pozice vodítka |
Ku_e
člen
Příspěvků celkem: 241
Bydlitě: Havířov
Registrován od: 15.12.06 |
Vloeno dne 29-01-2007 20:35 |
|
|
Pánové nemám o tom informace tak jse ptám: Je dovoleno mmít vodítko před autem??(jako aby bylo vystrčene kousek vepředu)???Nevim slyel jsem e to je proti nejakým pravidlům tak nevím... |
|
Autor |
RE: Pozice vodítka |
Pecan
člen
Příspěvků celkem: 185
Bydlitě: Praha
Registrován od: 23.10.06 |
Vloeno dne 30-01-2007 14:05 |
|
|
Kolík je dobrá monost, pokud je velmi málo místa, ale oproti vodítku jsou jízdní vlastnosti s kolíkem velmi patné. Auto se v zatáčkách můe přetočit a pak (jak u se mi párkrát stalo s doutníkem) si můe "zacouvat". Mimochodem, náhradní kolíky na doutníky se tehdy prodávali v balení po čtyřech kusech za krásných 0,50Kčs (nebo 2ks v balení s párek kartáčků - na cenu si nevzpomínám) |
|
Autor |
RE: pozice vodítka |
Pecan
člen
Příspěvků celkem: 185
Bydlitě: Praha
Registrován od: 23.10.06 |
Vloeno dne 30-01-2007 18:47 |
|
|
Pamětník ne, ale sběratel. Malá oprava: stály 0,80Kčs a cenu s kartáčky nevim.
Pecan sem připíchnul tento obrázek:
Editoval Pecan dne 30-01-2007 19:12 |
|