Autor |
RE: Elektronický ovladač |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 31-07-2008 10:27 |
|
|
Klobouk dolů před kadým, kdo odkáe navrhnout a doma na koleně vyrobit kvalitní ovladač. Mně se ale na těch profi výrobcích líbí to dotaení do konce - pěkné tělo, ovládací prvky apod.
ASTON MARTIN - 100 Years of Power, Beauty, Soul.
http://www.youtube.com/watch?v=BGj6x7AE4Rk |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 31-07-2008 11:08 |
|
|
A jak se ti líbí můj ?
Petr L sem připíchnul tento obrázek:
|
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 01-08-2008 08:13 |
|
|
Ten ovladač ACD jsem testoval asi tak před 5 lety na přání spolutvůrce, ale byl pouitelný pouze na modely s mením odběrem.
Natelovat optimální hodnoty byl velký problém a navíc jsem slyel, e to v Německu zakázali na ofic závodech, protoe tam byl nějaký prvek navyování napětí.
JMS |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 02-08-2008 09:16 |
|
|
To je zajímavé info, s tím se výrobce nepochlubil.
O to překvapivějí, e je má Plazidus na svých stránkách ve foto přísluenství dráhy.
|
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Standa82
člen
Příspěvků celkem: 113
Bydlitě: Praha
Registrován od: 15.06.08 |
Vloeno dne 04-01-2009 13:09 |
|
|
Mám dotaz k ovladač pro digitální dráhy. Začal jsem pracovat na systému měření paliva a automatické detekci vyjetí z dráhy a s tím souvisejícími věcmi. Také navrhuji (zatím jen přídavnou elektroniku) vlastního ovladače pro Slotcar.cz. Chci dát přímo do ovladače alespoň základní kontrolky. Tedy stav paliva a počet vyhození. Myslíte, e by tam mělo být i něco dalího? (Jde pouze o přehledové kontrolky, ádný obtíně čitelný displej.)
Vývoj komponentů pro českou digitální autodráhu. |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 04-01-2009 17:46 |
|
|
Myslím, e při vlastním závodění není na koukání na ovladač čas, take kontrolky můou být leda tak na obtí. Lepí je určitě přehledná grafika na monitoru v zorném poli pilotů.
Kolikrát je při závodění takový fofr, e není moné kouknout ani na ten monitor.
|
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Jirka
člen
Příspěvků celkem: 417
Bydlitě: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 04-01-2009 19:14 |
|
|
Tak já si zase myslím, e ty kontrolky na ovladači jsou uitečný. Dráha je mylená pro doma a kadý nebude mít tu monost si umístit monitor přímo před oči jako je tomu na velkých dřevěných drahách. |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 04-01-2009 19:56 |
|
|
No jak myslíte, podle mne by bylo ikovnějí umístit základní přehled o stavech na panel u dráhy , kam jsou připojené ovladače. Letmý pohled k dráze je daleko méně rozptylující a rychlejí, ne si koukat k ruce.
|
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
kmasita
člen
Příspěvků celkem: 213
Bydlitě: Dobřichovice
Registrován od: 11.03.08 |
Vloeno dne 04-01-2009 22:59 |
|
|
Omlouvám se předem asi jsem .......? Ten ovladač se sice nabízí ( nemněl by jsi se přehlédnout, ale zase to směřuje k jednomu typu, speciálnímu ovladači pro danou dráhu který nikdy nebude vyhovovat pro kadého.......Kdo skusil závodit tak ví jak je ten ovladač důleitý včetně toho nastavování. Kadému vyhovuje úplně něco jiného. Kdybych mněl něco navrhovat tak to udělal aby to fungovalo s libovolným ovladačem banánky + jedno tlačítko navíc. Ne zase něco vyvíjet tak bych vzal ty economy parmy přidělal bych jim tlačítko a věděl bych e k tomu dávám velice kvalitní a ergonomicky povedený výrobek. Tu elektroniky dráhy bych si představoval nějak tak e by po připojení poznala sama ohmový rozsah ovladače. Nezapomenout taky na nastavení brzdy. Muselo by to být samozřejmně co nejjednoduí, představoval bych si to asi takhle. Připojil by se ovladač k dráze aktivovalo by se přihlaování. Na ovladači by se zmačkla spou a na plno a zase by se pustila potvrdilo by se to tlačítke na změnu dráky a ta jednotka by si ten rozsah uloila do pamněti. Dokonce si myslím e by se to moná dalo udělat i bez toho přihlaování jeliko plný plyn je jasný a ta elektronika by mohla vlastně tu hodnotu odporu při prvním zmačknutí nějak detekovat sama. Kadý by mohl pouít ovladač který mu vyhovuje. Na jednu stranu to vypadá e by ten dodavatel dráhy přiel o zisk z výroby ovladačů, na druhou stranu si asi kadý dovede představit velkoobchodní cenu parmy přo odběrustovek kusů. Mimo jiné někde jsem četl e ninco u nebude k analogovým drahám vyrábět vlastní ovladače a bude k nim prý dávat právě parmy. |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 04-01-2009 23:12 |
|
|
Jo souhlas , a nebude to asi jen tak úlet, SlotFire u svého digitálu také pouívá ovladače Parma .
|
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Standa82
člen
Příspěvků celkem: 113
Bydlitě: Praha
Registrován od: 15.06.08 |
Vloeno dne 04-01-2009 23:47 |
|
|
Ptal jsem se na to z několika důvodů.
1. Samozřejmé je, e tento údaje o stavech budou promítány z projektoru do zorného pole jezdců. Kadý vak nemá PC nebo projektor a toto je nejjednoduí a nejlevnějí řeení. Jak pozoruji diskuze, tak kadý dost kouká na korunky.
2. Nechci zabudovávat kontrolky do vech ovladačů, ale pouze do systému Slotcar.cz. Take jsem se ptal jestli toto někomu nechybí.
3. A některý z velkých výrobců umístí kontrolky do ovladače, tak se povedou dlouhé diskuze, e je koda, e i ostatní toto nemají. To je taková česká vlastnost, chtít to co mají ti ostatní i kdy mi to nebude k ničemu. (Je to spí jakási obchodní strategie, kterou já úplně nechápu. Jen se snaím přizpůsobit.)
Vývoj komponentů pro českou digitální autodráhu. |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
hrosak
člen
Příspěvků celkem: 6
Bydlitě: Liberec
Registrován od: 16.03.10 |
Vloeno dne 31-03-2010 19:18 |
|
|
Chlapy,zkouel někdo regulovat PWM regulací???Mám to doma postavené a funguje to parádně.Náklady na 1 dráhu cca 400 a je to ve FARO rukojeti + krabička.Ovladač ani tranzistor nehřejí,protoe to chodí v pulsech tj. 0-12-0-12 a mění se jen délka pulzů v poměru.Kdy bude mít někdo zájem,zalu více infa |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Jirka B
člen
Příspěvků celkem: 209
Bydlitě: Brno
Registrován od: 02.05.09 |
Vloeno dne 31-03-2010 19:24 |
|
|
Určitě bych měl zájem o více informací.Dík. Jirka B.
Jirka B |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Lada64
člen
Příspěvků celkem: 76
Bydlitě: Hradec Králové
Registrován od: 17.12.07 |
Vloeno dne 01-04-2010 08:09 |
|
|
Taky bych měl zájem. Dík, Lada 64 |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Michal15
člen
Příspěvků celkem: 6
Bydlitě: Berounsko
Registrován od: 24.02.10 |
Vloeno dne 01-04-2010 10:00 |
|
|
Zdravim. Take bych mel zajem o vice informaci. Dik |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
hrosak
člen
Příspěvků celkem: 6
Bydlitě: Liberec
Registrován od: 16.03.10 |
Vloeno dne 02-04-2010 20:25 |
|
|
Tak k PWM regulaci mám nový poznatek.Sice je levný a jednoduchý,ale je tu ALE...
Prostě a jednodue jsem zjistil,e tu bude problém s ohřevem motoru
Asi takhle.Kdy jsem začal testovat,motor byl lehce ohřátý.Přestavěl jsem dráhu a topil jako kamna.První tra byla samá rovina a druhá zase plná zatáček...Take čím jezdím v niích otáčkách,tím víc topí...Jen je mi záhadou,proč motory netopí víc při nevyfiltrovaném zdroji,kdy je tam 100Hz puls???Tohle mi běhá na 3kHz,take by to mělo být lepí.Záhadu můe pomoct vyřeit ochranná dioda zapojená paralelně k motoru,která ho posílá (kdy je mimo puls) do skratu.To znamená,jako bych jezdil plnej-nic ve frekvenci 3kHz.Jene diodu nemůu odstranit,jeliko pičky v cívkách motoru by odpálili mosfet....Leda jestli by nelo dát tu diodu do série s motorem,neví někdo????
Pomooooc
Editoval Pepino dne 03-04-2010 07:00 |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Jirka
člen
Příspěvků celkem: 417
Bydlitě: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 02-04-2010 21:09 |
|
|
Třeba si to zdůvodňuju blbě, ale co jsem o tom natudoval tak si to vysvětluju takhle. Do motoru ti jde stále plné napětí a údajně i při niích otáčkách má stále motor plný točivý moment. Take v kterýchkoliv otáčkách tam má jít stejný proud (tak to aspoň vysvětlují na netu)? Otáčky ale sniuje délkou toho pulsu ale pořád do toho dává plný výkon. Zbytek výkonu se tedy musí měnit v teplo, a čím mení otáčky tím se toho tepla více přemění.lJá to asi blbě píu ale dělám v práci na turbíně a s těma poměrama proud, výkon, otáčky, napětí si neustále hraju by ve velkých turbogenerátorech. Ale zákon zachování energie platí vude stejně. U střídavých motorů se silně hřejí frekvenční měniče a ty je potřeba dobře chladit. Tady se to teplo ztrácí asi v motoru. Jetě jsi neuvedl zda se ti hřeje zdroj? S tou diodou do série to myslím nevyřeí. Vechny teorie bez praxe jsou ale na prd. I konstruktéři nedovedou ve spočítat a hodnoty některých součástek větinou zkouejí a praxí. U jsem postavil pár ovladačů a a praxí jsem je doladil ke své spokojenosti.
Závod je ivot, to co je před či po něm je jen čekání. |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Michal15
člen
Příspěvků celkem: 6
Bydlitě: Berounsko
Registrován od: 24.02.10 |
Vloeno dne 02-04-2010 21:41 |
|
|
Myslim, ze prave PWM modulace se pouziva, jak zde bylo receno prave kvuli principu zap-vyp-zap s danou frekvenci jen s promennym pomerem stridy zap-vyp. Pote strida urcuje vyslednou stredni hodnotu pro motor (vysledne okamzite napeti, ktere se na nem objevi). Proto odporovy potenciometr slouzi k urceni stridy a tranzistor jako vykonovy prvek pro spinani protoze tranzistor je zapojen ve spinacim rezimu. |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Standa82
člen
Příspěvků celkem: 113
Bydlitě: Praha
Registrován od: 15.06.08 |
Vloeno dne 04-04-2010 00:28 |
|
|
Dost informací najdete na http://cs.wikipedia.org/wiki/PWM . Hlavní výhodou PWM je, e při regulaci nevzniká na spínačích velký úbytek napětí. Nevýhodou je, e se indukčnost motoru uplatní při spínaném řízení a motor se dost zahřívá a to je problém. I kdy to ode mne bude znít divně, myslím si, e lepí je řízení velikostí napětí. PWM modulaci bych nechal na digitál, kde to regulací napětí vzhledem ke patnému odvodu tepla na regulátoru ve voze jinak nejde udělat.
Vývoj komponentů pro českou digitální autodráhu. |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Ivan
člen
Příspěvků celkem: 461
Registrován od: 19.01.07 |
Vloeno dne 10-09-2010 13:00 |
|
|
Z důvodu omezení účastí v dráhovkách i komerčkách nebudu stavět druhé ovladače. Nabízím součástky na elektronický i diodový ovladač konstrukce Tomáe Herdera. Zájemci, pite na SZ. |
|