AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 07:22:59 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Česká autodráha | Ovladače
strana 2 z 6 < 1 2 3 4 5 > >>
Autor RE: Elektronický ovladač
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 10-12-2007 10:35
Držím palce a nezapomeň to celé nafotit, a se můžeš pochlubit, jsk ti to šlo.


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Elektronický ovladač
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 10-12-2007 11:51
Aby sis ušetřil procházení slepými uličkami vlastního vývoje levnějších verzí ovladačů (uvedený Hammer a připravovaný Slot.it jsou v cenové relaci okolo 3000,- Kč) , podívej se na stránky Tomáše Herdera nebo se spoj s Jirkou Hametou, který jich už na této bázi postavil několik na různých základech a všechny fungují v reálném provozu.
Samozřejmě to platí jen tehdy, kdyby to měl být ovladač pro závodění v seriálech - na domácí dráhy je elektronická verze asi přece jen zbytečný luxus.


Honza
Autor RE: Elektronický ovladač
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 10-12-2007 15:13
Nebudeme polemizovat co je to domácí dráha, ale v ČT si kluci nadmíru pochvalovali možnost zajezdit si na plastu s ovladačem od Jirky Míčka. Hlavně pak regualci-nastavení brzdy.
I s mým ovladačem od Fly - klasika obohacená o elektroniku - byla spokojenost. Dokud jel. Pak se z něj zadýmilo a radši jsem ho odtavil. Myslím, že byl problém s nevhodnou redukcí a nejistotou kam který drátek zapojit. Konec konců i JMS svůj ovladač zapojoval s pomocí měřáku. smiley
Ale tam nemířím. Myslím, že klíčové pro rozhodnutí není na čem jezdit - plast nebo dřevo. Ale na jaké úrovni jezdit. Myslím, že ovladač je dlouhodobější investice a zmíněné 3000 jsou cenou za dvě auta, nebo jedno vytuněné smiley. Proto se mi to nezdá zase tak moc.
A jít cestou vlastního vývoje???? Možná, že výše zmíněné tři tisíce jsou základem nákladů do nejistého výsledku.
Autor RE: Elektronický ovladač
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 10-12-2007 15:17
Souhlasím s Petrem i Sutorem.
Steve, jít na autordáhu s Notebookem je asi stejný jako na boruvky se stavebním Catepilarem.
Dost dobře si nedovedu představit jak bys to auto přes klávesnici ovládal. Jako že šipkou dopředu plnej plyn a dozadu brzda? Hele to není žádná inovace ale jen výměna řídícího přístroje a ještě navíc dost nešastná.
Nezapoměň že potřebuješ jedním tlačítkem a už je jakéhokoliv tvaru ohládat X rychlostí a brzdu současně a rychle. To se ti na klávesnici nepovede ani za boha.

Je fakt že pokud bys to měl vychytaný tak si můžeš přes PC všechno nastavit, seřídit, ale k čemu když to nebudeč moct převíst přes pořádný ovladač na dráhu.

Inovace by byla kdyby se ti podařilo propojit klasický ohladač přes PC do dráhy s tím že ovladač by měl podobnou konstrukci jako ty dneštní ale v Pc by sis mohl nastavit všechy napětí na jednotlivých rychlostních stupních, průběhy zrychlení či sílu brzdy atd...
To by byla inovace protože dodnes se to řeší pouze elektronikou.
PC ti pak po zajetí nějakých časů může vyjet i graficky v jakých zatáčkách či nájezdech ses jak choval a tím se můžeš poučit či něco lépe odladit, ale to jde o tak složitou elektroniku spřaženou s nějakým softwarem že bych se opravdu divil kdyby se ti něco takového povedlo.
Autor RE: Elektronický ovladač
Steve
člen

Příspěvků celkem: 12
Registrován od: 09.12.07
Vloženo dne 10-12-2007 15:37
Hele hele nemusíte do mě hned rejpat byl to jen můj nápad jak zmodernyzovat autodráhysmiley Mymochodem foák ještě nemámsmiley ale až ho budu mít tak vyfotim všechno co budu moctsmiley


498-611-470
Autor RE: Elektronický ovladač
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 10-12-2007 16:02
Nerejpáme, tedy jen někdy, hlavně nás nesmíš brát smrtelně vážně.smiley
Samozřejmě každá inovace je nějaká inovace. Otázkou je jestli je to krok vpřed či vzad.
Nechcem ti brát iluze, můžeš se o to pokusit ale na nějakém závodě se pak uvidí jestli si měl pravdu či nikoliv.
Samozřejmě každému vyhovuje něco jiného.
Někdo stále preferuje palcové mačkací ovladače a jiný je zas skalním zastáncem pistolových ukazováčkových ovladačů. A kdo je víc? Který je lepší? Ten nebo ten?
Na to ti nikdo nikdy nedá přesnou odpověď protože každému může vyhovovat něco jiného.
Stejně tak nemůžu tvrdit že bys mě s Notebookem nedostal pokud ho mᚠuž odmala přirostlí k ruce tak je možný že bys mě porazil, proč ne.

Ale musel by sis opravdu dobře zvážit jak bys chtěl těch minimálně 5 rychlostí + brzdu na domácí dráze řídit přes PC.

Pokud si dobře vzpomínám tak podobný problém řešil Sony u své konzole playstation 2. Jak řídit plyn auta v Grand Turismu přes jedno tlačítko. To že je pouze plný plyn nebo nic jim už nevyhovovalo a tak museli přijít s něčím novým a tím byli několika stupňová tlačítka. Podle síly tlaku palcem na tlačítko sis plynule ovládal plyn. Takhle to na playstationech funguje dodnes, ale na druhou stranu je to zas jen klasický miniaturizovaný regl tak jak ho známe dodnes. Prostě celý odpor a dráhu reglu dostali do jednoho miniaturního tlačítka a nějaké elektroniky.
U PC bys musel mít ale pod jedním tlačítkem jeden rychlostní stupeň což nevidim jako reálné na ovládání. A řídit ho přes dvě tlačítka plyn, brzda je asi tak inovativní jako zvonkový tlačítko. I tím se dají modely řídit.
Editoval Mitch dne 10-12-2007 16:09
Autor RE: Elektronický ovladač
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 10-12-2007 16:40
Nikdo do tebe nerejpe, jsou to jen dobře míněná doporučení, abys neztrácel čas a peníze neefektivními cestami a že jich je...

Jen k ceně ovladačů v příspěvku Vitka (jinak dodatečná regulace brzdy není samozřejmě problém na téměř každém ovladači u domácí autodráhy a je cenově nenáročná):

1) Máš-li dostatek peněz můžeš si koupit jakýkoliv ovladač k jakékoliv dráze - zmíněný ovladač JMS je vysoce profesionální výrobek, jehož cena tomu také odpovídá a právě u té verze v ČT dost překračuje 10.000,- Kč. Otázkou tak pořád zůstává racionalita takovéto vstupní investice pro domácí autodráhu + využití jeho možností na ní - čoky apod. Pro ježdění na úrovni JMS je super, pro jezdce s plasákem na domácí autodráze je to kanón na vrabce.

2) Dtto platí pro komerční ovladače typu Hammer apod. (Slot.it, ACD, vyšší Parmy) - cenová relace okolo 3.000-6.000,- Kč taky není zrovna málo pro domácí autodráhu a možnosti jejich regulace lze využít jen zčásti.

3) Elektronické ovladače v intencích dle návodu Tomáše Herdera a pozdějších provedení Jirky Hamety jsou cenově únosné (v závislosti na tom, jaké základní komponenty těla ovladače použiješ) a splňují vlastně vše, co se od nich očekává, navíc jsou aktuálně vylepšovány na základě zkušeností z různých závodů a drah. Vedle nich existují i různé jiné typy poloprofi výrobků z rukou zručných bastlířů (Most), pro které platí totéž.

Nejjednodušší cesta je účast na závodech, kde mᚠmožnost si nezávazně vyzkoušet několik typů a podle vlastních preferencí se rozhodnout. To ale platí především pro dřevo... U plastové domácí autodráhy ti bohatě stačí jen ta případná regulace brzdy nebo elektronická verze komerčního ovladače od výrobce dráhy.


Honza
Editoval sutor dne 10-12-2007 16:45
Autor RE: Elektronický ovladač
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 10-12-2007 16:59
Na doma, tedy na plast s nejdelší rovinkou do 5 m není elektronický ovladač vůbec potřeba. Stačí zakoupit za cca 80,- potenciometr 10-30 Ohm a nacpat ho buď do ovladače, nebo do krabičky na konec šňůry, vše ostatní je zbytečné plýtvání časem, energií a prostředky.
Pokud ovšem toužíš po nějakém jiném přístupu k problému, doporučuji jak jsem se již zmínil o ovládání Petr Garguláka

http://www.autodraha.org/readarticle.php?article_id=40

Ten na to šel také z jiné strany a má to hlavu a patu.

Pokud se chystᚠna závody, tak již v minulosti jsme se tu o PC v nějaké debatě otřeli a myslím že JMS tenkrát o nějakých pokusech psal s tím, že to nemělo velký smysl.



http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Elektronický ovladač
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 10-12-2007 18:04
Aby nedošlo k nedorozumění. Myslím, že ne vše je v ovladači. Sebekriticky vzato je to i rukama a hlavou. smiley
Naprosto souhlasím, že ovladač od JMS je na doma na pět metrů plastu luxus. I pro ježdění na dřevu s autíčky z domácí dráhy. Ale ta cenová relace "okolo tří" už ne. A pro toho, kdo jezdí, nebo chce jezdit na závody A NECHCE STAVĚT, je to rozumné řešení.
Tady přidávám fotku vnitřku vlastního ovladače od FLY.
vitek sem připíchnul tento obrázek:

Autor RE: Elektronický ovladač
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 10-12-2007 18:09
Ještě poznámka. Ten ovladač je tak na "půl" cesty. Není to už jen jednoduché zařízení, ale ....
Na další fotce je regualce páčky ovladače. Otáčením velkého kola se nastavuje síla jejího odporu vůči prstu.
Zpětně vzato jsem z něj (ovladače) mírně rozpačitý. Kde jsem byl, tak to nebylo OK. Doma jede.
vitek sem připíchnul tento obrázek:

Autor RE: Elektronický ovladač
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 10-12-2007 19:13
Jo pánové,už delší dobu se chystám na nějakou levnější variantu .
Nemělo by tam být tolik kontaktů na sběrnici, ani výměnné odpory.
Místo dvou tranzistorů stačí jeden, potenciometr na čoka je taky zbytečný, a chladič s ventilátorem taky.
Kuličkové ložiska na páčce je taky zbytečný přepych
Na motorky typu Falcon myslím dostačující odpor kolem 200 ohmů(takový jsme teď jezdili v Třebové).
Odpadne kus základní desky i 9 výměnných odporových čipů.
Takže přes vánoce to zkusím v prototypu a potom uvidíme.
Nemíním dělat plošňáky podomácku, aby to taky trochu vypadalo, tak uvidím , jak rychle mi je vyrobí.
Myslím, že začátkem února bych mohl první zájemce uspokojitsmiley
Všechno bych zajel vyzkoušet za klukama do Třebové, oni by to vytestovali a uvidíme.



JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Elektronický ovladač
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 11-12-2007 09:37
To Vitek:
Samozřejmě, že ruce a hlava hrají velmi podstatnou roli. A právě proto si troufám oponovat ohledně tvého názoru, že ovladač např. od JMS je apriori luxus i pro plasáky na dřevě. Tady platí jen jedno - jak pro koho, pro jaká auta a pro jakou dráhu. Cena špičkového modelu auta se pohybuje někde okolo až 2500-3000,- Kč, v některých seriálech se jede i 8 kategorií, hodnotu aut si každý dokáže spočítat sám. Investice do kvalitního ovladače tady má skutečně cenu, navíc na některých drahách si např. bez srážeče napětí a modulace křivky s plasákem moc nezajezdíš.
To, co jsem psal výše o problematické využitelnosti dražších elektronických ovladačů, platí prostě především pro domácí krátké plastové dráhy a autíčka se základními nejpomalejšími motory. Směrem nahoru a ke dřevu se výhody kvalitního ovladače projevují stále víc a případná investice do nich záleží jen na pohodlné solventnosti nebo sklonu k chronické bastlivosti a vývojářskému založení jezdce. V obou případech se dá dosáhnout srovnatelného výsledku (za jiné peníze).

Mmch, popisovaný Fly není nikde v půli cesty, ale jen na jejím samém začátku - tam byl i v době svého vzniku. Je to jen hezky zabalená hračka a to je taky jeho jediná přednost - technické finesy typu seřiditelného odporu páčky jsou sice zajímavé, ale reálně zcela nedůležité. Už před cca 20 lety se na drahách používaly podstatně sofistikovanější ovladače, jen jejich adjustace nebyla tak líbivá.


Honza
Editoval sutor dne 11-12-2007 09:42
Autor RE: Elektronický ovladač
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 11-12-2007 11:40
Dnes jsem byl nakupovat součástky na ovladače, tak jsem přibral i něco na ty jednoduché.
Zkušební kousek asi udělám na základní desku, kterou teď používám, poupravím to a možná už mezi svátky vyzkoušíme.
Uvidím, jak se domluvíme s klukama v Třebové, kdy bych tam mohl zajet.


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Elektronický ovladač
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 11-12-2007 12:05
Mᚠuž nějaký hrubý cenový odhad jednoduché verze?


Honza
Autor RE: Elektronický ovladač
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 11-12-2007 20:50
No, zatím jsem to podrobně nepočítal, ale základ by měl být horní díl podobný tomu profi ovladači, sice bez výměnných odporů, ale s potenciometrem senzitivity a potenciometr by byl i na brzdu.
Spodní výkonový blok už jsem dneska skoro udělal- Hliníkový profil, tranzistor, dioda, relátko pojistka a pár drobností.
Myslím, že ta cena od 2500,- do 3000,- by měla být reálná.
Samozřejmě to nebude na motory s velkým odběrem, ale pro domácí dráhy, nebo ježdění s komerčními modely na dřevěných dráhách.smiley



JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Elektronický ovladač
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 12-12-2007 10:46
To Sutor Já myslím, že mezi námi není zásadní rozpor.
Shodneme se na tom, že investice do určitých věcí na pár metrů domácí dráhy jsou zbytečné.
Ale asi i na tom, že použitá technika hraje svou roli - na dlohých drahách, s lepšími auty apod.
A jak je vidět, tak JMS reagoval nejlíp. Pragmatická úprava vlastního produktu a jeho přesun do "nižší" kategorie.

U Fly jsem měl na mysli hlavně snahu něco regulovat a ne jen výměnou odporu. Že je Fly v porovnání s jinými produkty jen lepší hračka - souhlasím. Včera večer jsem ho měl rozdělaný a byl v pokušení tu "elektronickou" část odpojit a ponechat je klasiku. I když teď opět řeším problém jak ho připasovat bna Carreru. Banánky na jejich 3:5 mm široké zdířky.
Autor RE: Elektronický ovladač
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 12-12-2007 13:14
Tak to znám taky z vlastní zkušenosti - skoro každý výrobce jde individuální cestou atypického (a pokud možno nesehnatelného) konektoru. U Carrery bylo nakonec nejjednodušší namontovat na okraj do přípojného dílu normální standardní zdířky pro banánky z ovladače a propojit do nich spodní kabeláž. Teď by to mělo jít ještě lépe, nové přípojné díly mají víc místa pro podobnou montáž.




Honza
Autor RE: Elektronický ovladač
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 12-12-2007 14:29
Jo pánové, nejen jiný konektor, občas je trochu proti konvenci i elektrické zapojení.

Myslím, že pokud se majitel jakékoliv dráhy hodlá zabývat používáním jiných ovladačů, měl by začít tím, že originál přípojný panel zdemontuje a místo něj dá panel na banánky přopojený do trolejí vodiči o nějakém rozumném průřezu. Pak je výroba redukce k jakémukoliv ovladači o hodně jednoduší.

Co se týká volby ovladačů, tak myslím, že není co řešit. Pokud bychom si takto kladli otázky o nevhodnosti a smysluplnosti při nákupu horského kola, tak odejde 80% kupujících z obchodu s kolem za 3 000,- bez přehazovačky. Přitom si ale 80% kupuje kola s parametry min. juniorského přeborníka! Tak proč by to nemohlo být stejné u autodráhy ? Kupujeme si přeci hračky, jejichž smyslupné uplatnění je především v tom, že je máme a tak dobře fungují a vypadají a to, že je nevyužiji je zcela podružné ne?.

Já osobně si myslím, že pokud si to někdo může dovolit a přinese mu to požadované uspokojení, není problém si domu na plast i třeba ten profi za 18 000,-

Jiné je to opačně, pokud chci závodit na velkých dráhách, tak pokud nezatnu zuby a buď si elektronický ovladač nepostavím, nebo nekoupím, prohrál jsem ještě dřív, než jsem se dostavil na start.smiley ( tedy pokud nemám zázračnou ruku, geniální cit, postřeh pilota bojového vrtulníku a nůši zkušeností)smiley

Daleko přínosnější pro celou komunitu by bylo, kdyby každý stručně popsal, jaký ovladač a proč používá a kde s ním jezdí a jak je s ním spokojený.
To by mělo alespoń nějakou vypovídací hodnotu.


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Elektronický ovladač
Jirka
člen

Příspěvků celkem: 417
Bydliště: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 12-12-2007 14:46
Rád bych všechny příznivce autodráhy upozornil na zkušenost, kterou jsem včera získal od kolegy na kroužku. Po připojení elektronického ovladače od Ninca na přípojný díl Scalextric tento ovladač zničil. Následně přípojný díl rozebral a proměřil.Zjistil, že tento přípojný díl je zapojen přesně obráceně než jsou tradiční dráhy včetně těch dřevěných, tedy místo aby na brzdu šel mínus pól a plusové naměřil na regulační části ovladače tak to zde bylo přesně obráceně. Před případnými úpravami ovladačů či napájení si před tím raději vše proměřte.


Závod je život, to co je před či po něm je jen čekání.
tel. 723577484
Autor RE: Elektronický ovladač
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 12-12-2007 15:40
To samé jsme na měřáku zjišovali i v České Třebové před připojením ovladače od JMS. Taky tam bylo nekonvenční zapojení. A nejspíš i proto se mi z mého ovladače předtím lehce zadýmilo. smiley
strana 2 z 6 < 1 2 3 4 5 > >>
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
08
08
Pohár SCALEXTRIC 3. závod
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 37
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio