AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 07:13:47 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Česká autodráha | Ovladače
strana 3 z 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Autor RE: Elektronický ovladač
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 12-12-2007 16:09
To mi u Třebové trochu překvapilo, Faro přece vychází s Ites, a ten měl vždy zapojení OK.


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Elektronický ovladač
HWSlot
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 401
Bydliště: Thereban
Registrován od: 20.10.06
Vloženo dne 12-12-2007 17:50
Nechal jsem si postavit ovladač THJH - na Podbabě sqěle,ale doma? Jezdím s ovladači Ninco. První zkouška totiž dopadla stejně, jako Vítkova, trochu se z něj "zadýmilo"smiley a přestala mi fungovat brzda. A to mám zapojení na banánky. Ale, jak jsme začali s jedním z tvůrců ovladače s JH idetifikovat problém, přišlo se na to, že tyhle elektrofonický věcičky musej mít správnou polaritu. A tu jsem zřejmě neměl, neb si ji prohazuju podle chuti, kterým směrem se mi zrovna chce jezdit. Takže bacha-polarita je sfinstvo !


HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/
http://www.hwslot.estranky.cz/
Autor RE: Elektronický ovladač
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 12-12-2007 18:19
A je to tady! konečně víme, proč se mi u tebe můj ovladač rozžhavil!

Polaritu je třeba vekslovat u troleje a ne na zdroji! Ti co vědí mi prominou, ale myslím, že nezaškodí si zopakovat jak to zapojení je.



Petr L sem připíchnul tento obrázek:

http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Elektronický ovladač
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 12-12-2007 21:31
http://www.homeracingworld.com/throttlecontrol.htm

Na Home Racing World něco málo o provnáváním ovladačů na 1:32 píšou.


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Elektronický ovladač
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 12-12-2007 22:46
Už asi tuším, kde jsou problémy se zapojením.
Podle plánku od Petra L z 3.8.07 ve vlákně ovladač-jaký doporučíte....
Zapojení je v podstatě dobře, ale připojení k drážce je opačně.
Podle mezinárodních pravidel je brzda-mínus pól ze zdroje zaveden k levému vodiči (po směru jízdy) a propojen s červenou zdířkou ovladače.

Plus ze zdroje jde přes stykač (zapnutí a vypnutí dráhy) do bílé zdířky ovladače(přívod plusu do ovladače).

Z ovladače je výstup plusu, černým banánkem do černé zdířky, která je propojena s pravým vodičem na dráze (po směru jízdy)

Zásadní pravidlo je, že model je zapojen tak, že plus je pravý a mínus levý kartáček po směru jízdy.
Proto nám to v Třebové po nalezení správného zapojení profi ovladače couvalo.smiley


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Elektronický ovladač
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 12-12-2007 23:01
Dnešní obrázek zapojení od Petra L (tady ve vlákně) by byl správně, pokud by tam byl vyznačen směr jízdy zprava do leva.
Ale šipka tam chybí a v Třebové jezdí zleva do prava.


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Elektronický ovladač
Jirka
člen

Příspěvků celkem: 417
Bydliště: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 12-12-2007 23:20
Tak teď mě napadla další věc. V sobotu na Krušnohoru měl Tom Zedníček problémy s Hammerem. Pořád mu to ukazovalo chybu. Proměřovali jsme polaritu napájení a minus byl správně na brzdě, ale v tu chvíli nikdo s přítomných nevěděl přesně, jestli je přívod na ovladač bílý či černý. Neměl jsem tu odvahu zkusit prohodit černý s bílým banánkem na ovladači abych si nevydělal. Jestli to bude číst někdo z Mostu, mohl by zkusit změřit jestli jim z bílé zdířky leze napětí bez připojení ovladače a na černý by neměl nic naměřit. Myslím, že to by mohla být ta chyba ale je to jen pokus.


Závod je život, to co je před či po něm je jen čekání.
tel. 723577484
Autor RE: Elektronický ovladač
src ceska trebova
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 212
Bydliště: Sport klub, U Koupaliště 2092, 560 02Česká Třebová
Registrován od: 02.10.06
Vloženo dne 13-12-2007 01:26
Ahoj kolegové - profíci, nadšenci a hlavně všichni co tomu rozumíte. ANO - u nás v ČT tento problém nastal - a opravdu je na vinně to, že máme trafa na oba směry jízdy ( vlastně dva okruhy ). PROSÍM VÁS VŠECHNY - načrtněte schéma zapojení ( a přepólování kvůli směru jízdy) pro jeden SLOT. Máme sponzorsky slíbenou výrobu zdrojů a přípoje chceme mít na všechno co existuje - od FARA trojvidliček, přes NINCO, SCALEXTRIC, FLY, SLOT IT, HAMMER, až po profi 3 banánky. Jde nám jen o to ,TO VŠE spávně zapojit. Nechceme, aby každý kdo s něčím přijede musel vozit redukce, nebo něco na místě pájet. Vemte prosím na vědomí, že chceme nějakým přepínačem obracet směr jízdy - vlastně tím získáváme novou dráhu. Prosím Vás všechny o nějaký návrh - myslím, že se to bude všude hodit a hlavně nevidím důvod- proč to co dělají výrobci (překážet si ve všem ) musíme kopírovat i my - nadšenci autodráhy. Usnadní to asi problematiku nám všem. Díky za spolupráci smileysmileysmiley. Petr Krška SRC ČT.
www.autodraha-src.ceskatrebova.com
Autor RE: Elektronický ovladač
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 13-12-2007 09:01
Nejvíce zmatků nadělají ty firemní kombinované konektory, kde se míchá připojení zdroje, dráhy a ovladačů. Osobně si myslím, jak jsem již psal výše, že nejefektivnější je upravit dráhu na banánky, je to jednoduchý, přehledný a zavedený systém. A to tak, aby připojení ovladačů bylo jinde, než připojení zdroje a připojení trolejí

Většina majitelů ovladačů je na redukování ze svého firemního konektoru na banánky připravená, nebo není problém si redukci vyrobit.

Co se týká přepólování, nevidím jediný rozdíl mezi přehození drátů na vodítku a přehozením vodičů vedoucích k troleji. Nejbezpečnější a zároveň nejjednoduší by bylo přerušit vedení k trolejím přímo u dráhy , tam nainstalovat panel s banánky s připojením vedení ke každé dráze a tam v klidu v případě potřeby prostě ty dva dráty vždy přehodit. smiley



Petr L sem připíchnul tento obrázek:


Editoval Petr L dne 13-12-2007 09:08
http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Elektronický ovladač
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 13-12-2007 11:32
V ryhlosti jsem se díval na ten ten článek v odkazu od PetraL. Velmi zajímavé, metodologicky dobré uchopení problému. Vzít auta různých značek - podrobnosti v odkazu, zdroj, dva ovladače - z toho jeden Parma s 60, 45, 35, 25, 15, 7 Ohm - výměna. A zaměření se na tři parametry - vypuštění, počáteční rychlost a odezva.
A výsledek? Nejlíp to jede na Parmu s 45 a 35 Ohmy.
Ale zajímavé je i toto:
Artin - 12 volts with 0.3 amps per lane
Vintage Revell/Monogram - 12 volts with 1.0 amps per lane
Carrera - 15 volts with 0.7 amps per lane
Scalextric - 15 volts with 0.6 amps per lane (converts AC to DC at the power base)
NINCO - 17.2 volts with 0.8 amps per lane
Čili nejen ovladač, ale i nastavení na zdroji.
Co z toho vyplývá pro mně osobně. Každé autu s konkrétním motorem na konkrétní trati potřebuje svoje, ale volba Parma Economy s 45 nebo 35 ohm nemusí být špatná volba pro domácí dráhu. + nastavitelný zdroj.
A jsme u toho. Přidat k ceně setu dráhy na doma další investici do zdroje a ovladačů???
Autor RE: Elektronický ovladač
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 13-12-2007 12:03
Začínám mít pocit, že už to není vlákno o elektronických ovladačích. Ale o ovladačích obecně.
Nechtěl by to některých z Adminů uměle odělit a udělat nové vlákno z posledních X příspěvků?

Sebekriticky přidávám, že jsem tomu ... od tématu napomohl.
Autor RE: Elektronický ovladač
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 13-12-2007 12:31
Tak jsem dodělal ten prototyp, ale po příjezdu domů jsem zjistil, že baterka ve foáku je prázdná a nabíječku mám na chalupě.
Fotky teda budou asi až večer, nebo později.
Testování na trafu dopadlo dobře- motor Faro i Falcon jde seštelovat na optimální záběr i brzda jde pěkně plynule regulovat.
Při zkoušce s motorem Proslot 16D, který už má větší odběr, je těch 200 ohmů hodně.
I při stažení senzitivity reaguje podle mého gusta hodně měkce.
Zkoušel jsem i motor třídy X-12 a tady už ten tranzistor bez chladiče a ventilátoru hřeje.
Zítra musím vletět do Německa pro auto a v sobotu, nebo neděli bych zajel do Třebové(jestli kluci budou mít čas a chu), že by jsme to otestovali.
Popis udělám až s fotkama.smiley



JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Elektronický ovladač
src ceska trebova
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 212
Bydliště: Sport klub, U Koupaliště 2092, 560 02Česká Třebová
Registrován od: 02.10.06
Vloženo dne 13-12-2007 12:57
Ahoj Jiří - určitě - jen se telefonicky ozvi - a otestujeme to. Pietro
www.autodraha-src.ceskatrebova.com
Autor RE: Elektronický ovladač
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 13-12-2007 14:38
Tome, trochu tomu co jsi napsal nerozumím.

Podmínkou aby vše pracovalo bez problémů je:
1. nesmí se měnit polarita na svorkách zdroje (svorky power)
2. je správně zapojený celý systém
( přívodní napětí/svorky ovladače/ovladač/napájení troleje -viz schéma výše)
3. přípojný bod napájení troleje je až za tím bodem, kde je připojená brzda na záporný pól. (svorky track)

Tomu polovodiči v reglu při splnění výše uvedených podmínek nemohu ublížit, není čím. Od zmíněného bodu směrem k trolejím a dále přez troleje k vodítku a motoru jsou to pořád jenom dva dráty, které si může každý prohazovat mezi sebou dle libosti. Elektricky je to vždy pouze prohození vodičů přívodního napětí k motoru a má v jakémkoliv bodě stejný efekt a vliv na zbytek systému jako prohození drátů na vodítku.



Editoval Petr L dne 13-12-2007 14:47
http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: El. ovladač Vývojová verze
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 13-12-2007 15:06
Tak to zkusím vložit


JMS
JMS sem připíchnul tento obrázek:


Editoval Pepino dne 13-12-2007 15:15
www.blueking.cz
Autor RE: Elektronický ovladač
Jirka
člen

Příspěvků celkem: 417
Bydliště: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 13-12-2007 15:19
To JMS: ahoj, za kolik by to asi mohlo být peněz, aspoň břibližně? Máme v kroužku nějaký zájemce, kteří se ještě nerozhodli co si pořídí.


Závod je život, to co je před či po něm je jen čekání.
tel. 723577484
Autor RE: Elektronický ovladač
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 13-12-2007 15:41
Horní díl jsem použil prozatím s výměnnýma odporovýma deskama.
Hlavní deska bude předělána- v horním dílu bude ubrána část, kde je normálně třetí potenciometr a místo konektoru na výměnné odporové desky bude osazen odpory přímo na desku.
Modrý vypínač relátka bude přesunutý někam , kde je teď díra mezi potenciometry.
Bude lepší, když tam to relátko bude.
Propojuje bílý a černý banánek(kabel), aby byly odstraněny ztráty.
Když se dá plný plyn, je to jakoby jste propojili bílou a černou zdířku natvrdo.
Zkoušel jsem to, a s motorem Faro není vidět velký rozdíl, ale u Falcona už je to znát.
Dále bude ubráno z hlavní desky (na obrázku vlevo od páčky), připojení hlavního kabelu se posune a Hlavní deska se slevní oproti profi variantě.
Po odstranění výměnných odporů, zůstane průhledný kryt celý, bude jenon vyčnívat základní deska s potenciometry brzdy a senzitivity,kontrolka (led dioda) a přepínač relátka.
Spodní hliníkový profil s tranzistorem diodou a relátkem není nijak velký a asi by zůstal stejné velikosti.




JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Elektronický ovladač
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 13-12-2007 15:44
Ještě nevím kolik bude stát ta nová základní deska, ale myslím, že celé tourčitě nepřesáhne 3000,-
Není to málo, ale v dnešní době ani zas tak moc.


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Elektronický ovladač
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 13-12-2007 15:54
Včera jsem dostal tišáky, a protože se blíží vánoce, tak letos už neberou objednávky.
Stejně to musím předělat , tak to bude taky trošku trvat.
Sestavil jsem to zatím z toho co mám, tak to bylo docela rychle.
Teď se to musí vytestovat a potom se dá mluvit o nějaké sériové výrobě.smiley


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Elektronický ovladač
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 13-12-2007 16:18
Schéma jsem si prohlédnul a nemohu si pomoct, pokud prohazuji vodiče mezi sebou v místě označeném zde na schéma kroužkem, dělám to samé, jako když prohazuji vodiče k motoru na vodítku.



Petr L sem připíchnul tento obrázek:


Editoval Petr L dne 13-12-2007 16:20
http://132slotcars.blogspot.com/
strana 3 z 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
18
18
Setkání Libošovice
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 50
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio