Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 13-12-2007 18:23 |
|
|
Tome neomlouvej se, alespoň jsme to pěkně probrali.
Podle toho, jak se zde sbíhají info o tom jak na které dráze je cosi nějak jinak, vypadá to, e zrovna tohle detailní rozmalování a komentáře okolo zapojení dráhy bude k něčemu dobré.
Jako bonus přidávám jetě zapojení Jack u Ninco a Scalextric
Stejně si myslím, e bychom mohli takovéto základy dát tady na webu do nějaké samostatné sekce, aby si kadý kdo neví mohl ve potřebné vyhledat a netápal.
Petr L sem připíchnul tento obrázek:
|
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 14-12-2007 07:50 |
|
|
Tak udělej pár nákresů, k nim nějaké vysvětlivky a poli nám to. Klidně z toho můe být dalí článek do tipů a triků.
Musím uznat e Tom má s tím multifunkčním půltem pravdu s profesionálního a jednotného hlediska by to mělo být na banánky.
Na druhou stranu zas chápu kluky v Třebové.
Pro ně je to prioritně domácí MEGAdráha a tak k tomu budou přistupovat i návtěvníci (zákazníci), kteří si za chvíli svezení zaplatí.
A je logický e kvůli tomu aby si půl hodky zajezdili se svým domácím modelem a vlastním ovladačem si nebudou stříhat a předělávat ovladač. To je snad pochopitelné.
Proto jejich úmysl v multifunkčním půltu osobně podporuju.
Jsem i proto prohození polarity, ale s přísnym zákazem jízdy modelů v protisměru v předem stanoveném směru. Ne vechny modely které si koupíme musí být vdy zapojeny dobře a opět berme v potaz e je to autodráha hlavně pro lidi a a pak pro modeláře, závodníky a domácí kutily.
Editoval Mitch dne 14-12-2007 08:01 |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 14-12-2007 16:56 |
|
|
To Mitch Návtěvník se podřídí - buď dostane místní ovladač a nebo ten jeho splní nějaká kriteria pro připojení - banánky. Komplikovaná zařízení - multifunkční připojovací panel = potenciální problémy. Mnoho psů zajícova smrt, aneb výsledkem snahy zavděčit se vem je, e se nezavděčí nikomu.
Spí bych vsadil na kvalitní regulovatelné zdroje.
Ale abych to zkomplikoval - u jsou na trhu dva druhy banánků - malinko odliný průměr. Pro někoho asi ne, ale pro mně to byla novinka hodná . |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 14-12-2007 17:03 |
|
|
Vítku, minulý týden jsem vyrazil do obchodu s ůmyslem koupit nějaké pořádné banánky. Prodavač na můj dotaz pokynul rukou k vitrýně se slovy vyberte si. Bylo tam asi 10 druhlů banánků, a určitě byly ve více průmětrech ne dvou. Pochopitelně, e mi nikdo nebyl schpen sdělit, jaký má průměr ten běný, který jediný neměli a tak jsem poděkoval a jel domů s prázdnou.
|
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 14-12-2007 18:35 |
|
|
Hmm já s těmi dvěma druhy takto dopadnul u EZK v Olomouci. Samozřejmě, e paleta druhů byla iroká, ale průměry jen dva. |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 15-12-2007 23:14 |
|
|
Tak ovladač je myslím otestovaný, jezdili jsme zpočátku s Falconem, bez problémů fungoval, nastavení bylo bez problémů, potom kluci zkoueli jezdit různé auta a skončili se stavěnou formulkou s motorem Faro Race
Ovladač se nehřeje a ve funguje dobře.
Kluci si pochvalovali monost nastavení a plynule fungující záběr motoru.
Důleité je, e se s ním dá jezdit s různými typy aut s různým typem motorků a podle potřeby se dá přenastavit charakteristika záběru a intenzita brzdy.
Já bych řekl, za rozumný peníz dobře fungující ovladač
JMS |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 16-12-2007 11:10 |
|
|
To je dobrá zpráva, asi by jetě stálo za to ho vyzkouet na těchto "komerčních" autíčkách na dřevu a taky na jiném typu plastové dráhy ne je Faro.
koda, e jsem se to včera nedozvěděl dřív, jel bych taky a dodal i jiná auta kvůli pestrosti zkuebního pole. |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 16-12-2007 15:46 |
|
|
To PetrL Doufám, e Faro naprosto důsledně u zapojení nevychází z Itesu. Tam toti - jestli se tedy nepletu - byly ovladače napevno a tvořily i s drahou jeden okruh. A odojením jednoho se nejelo a patným zapojením se mohlo jet pořád |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Tibo
člen
Příspěvků celkem: 23
Registrován od: 21.12.06 |
Vloeno dne 16-12-2007 19:01 |
|
|
To bylo moná u původní 74 mm, ale u 90 mm autodráhy (mám ji od roku 1988) je kadá dráha se svým ovladačem oddělená samostatná a nijak se neovlivňují (neberu v potaz kolísání odběru při provozu aut).
vitek napsal:
To PetrL Doufám, e Faro naprosto důsledně u zapojení nevychází z Itesu. Tam toti - jestli se tedy nepletu - byly ovladače napevno a tvořily i s drahou jeden okruh. A odojením jednoho se nejelo a patným zapojením se mohlo jet pořád |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 16-12-2007 19:06 |
|
|
Já vím. Tu 74 jsem zapoměl přidat.
Ale hlavní poučení z toho plyne, e ádná firma nemá pořád stejné řeení. Proto 3x pozor při různých změnách. |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 16-12-2007 23:45 |
|
|
To Vítek, jakmile Ites přeel na ovladače z brzdou, tedy od té chvíle co má přípojný díl ten konektor pro dva tříkolíky a napájení, je vyjma změny na černou barvu ten konektor pořád stejný včetně zapojení. A to zapojení je dobře. Málokterý výrobce je v tomto ohledu tak spolehlivý- jestli se nepletu tak to mají stejné více jak 30 let!
Petr L sem připíchnul tento obrázek:
|
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 17-12-2007 01:20 |
|
|
Jetě bych se vrátil k těm potíím s napájením u některých drah.
prohlíel jsem si starý plánek z dob dávno minulých a vimnul jsem si, e na plánku ovladače je prohozený černý a bílý vodič. Vzhledem k tomu, e se jedná o plány, které se tenkrát pouívaly v SRC, je moné, e tento omyl, nebo zvyklost té doby nám přeila a teprve na ekektronice začíná vystrkovat zuby.
Petr L sem připíchnul tento obrázek:
Editoval Pepino dne 17-12-2007 09:30 |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Lada64
člen
Příspěvků celkem: 76
Bydlitě: Hradec Králové
Registrován od: 17.12.07 |
Vloeno dne 17-12-2007 09:19 |
|
|
Petře, jsem moc rád, e jsi sem dal právě tento obrázek se svým komentářem. V pátek jsem zapojoval zdroje ke dřevěné dráze v klubu ( v HK ) podle návodu Toma Herdra z těchto stránek. Po připojení mého starého ovladače, zapojeného podle Tabou připojeného obrázku (úplně stejný byl vydán v kníce: Automobilové modelářství - Josef Tůma a kol. - Kninice svazarmu - Nae vojsko - 1975) dolo k roztavení izolace na kabelech ovladače.
Teď jsem začal hledat, kde je chyba a Ty jsi ji odhalil za mě. - díky |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 17-12-2007 09:34 |
|
|
A tak to je koda, e mi to netrklo dříve.
Pokud je toti ovladač zapojený tak jako je na obrázku, tak při brdění - tedy v klidové poloze, dochází ke zkratu zdroje!
|
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Lada64
člen
Příspěvků celkem: 76
Bydlitě: Hradec Králové
Registrován od: 17.12.07 |
Vloeno dne 17-12-2007 10:12 |
|
|
Podle obrázků mi to je jasné, ale nepředpokládal jsem, e zapojení z minulého tisíciletí se můe tak nebezpečně liit od současných zvyklostí |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 17-12-2007 10:39 |
|
|
No a stačilo přehodit dva drátky...................
|
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
src ceska trebova
člen
Příspěvků celkem: 212
Bydlitě: Sport klub, U Koupalitě 2092, 560 02Česká Třebová
Registrován od: 02.10.06 |
Vloeno dne 18-12-2007 17:52 |
|
|
Tak jsem se konečně dostal k PC. Jak u výe psal JMS - ten ovladač je opravdu super. Nebyl jediný problém s nějakým motorkem, ve funguje na jedničku. Počítám-li náklady na koupi stavebnice PARMA + odpor PARMA - ve vylo na zhruba 2000,- Kč - a mám pořád jen ovladač s odporem, nic se nedá nastavovat. Tady za cca 3000,- velice sluný ovladač a navís se dvěma telovatelnejma hodnotama - asi není o čem přemýlet. Jestli to Jirka začne vyrábět - není co řeit.
Petr Krka SRC ČT |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 18-12-2007 18:24 |
|
|
Mně byl doporučen u zmiňovaný Hammer a na webu Slot-it u visí jejich elektronické dítko - uvidíme za kolik bude.
A jaká pak bude skutečná cena ovladače od JMS.
Co mně ovem fascinuje nejvíc, je pragmatická a rychlá úprava pičkového ovladače na ovladač vhodný pro nae typy aut a dráhy. Klobouk dolů.
Inu někdo si ubastlí pro sebe a někdo koupí (a ne vdy prohloupí). |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 19-12-2007 11:46 |
|
|
Já jsem spokojený s tím co navrhnul Tom Herder a Jirka Hameta upravil.
Celé jsem to vzal a zabudoval do Faro.
Chtěl bych jim tímto poděkovat za jejich rady a podporu .
Petr L sem připíchnul tento obrázek:
Editoval Petr L dne 19-12-2007 12:15 |
|
Autor |
RE: Elektronický ovladač |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 20-12-2007 02:44 |
|
|
Hoi, zkuste si jetě zapojit do systému relé, která při plném plynu propojí přívod + s výstupem + z ovladače.
Musí to být zapojeno jetě před tranzistory, na ty silové kabely.
Ty tranzistory toti neotvírají na 100% a tím vznikají ztráty, a 25%.
JMS |
|