Autor |
RE: koda 130 RS |
Marian
člen
Příspěvků celkem: 248
Bydlitě: Libcany u Hradce Kralove
Registrován od: 05.02.08 |
Vloeno dne 26-06-2008 10:55 |
|
|
No pokud Faro vyda Skoda 130RS dva tydny pred Vanocemi, tak nevim jak to nadseni kolem kastli dopadne ... |
|
Autor |
RE: koda 130 RS |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 26-06-2008 11:17 |
|
|
Mariane, udělej si chvilku a na Faro webu si v diskusi projdi odpovědi Faro na otázky ohledně termínů. Velmi rychle zjíská představu jak s jakýkoliv ohláeným termínem zacházet.
|
|
Autor |
RE: koda 130 RS |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 26-06-2008 15:33 |
|
|
Petr má naprostou pravdu. Na ten termín bych nevsadil.
Kromě toho Faro nabídne okruhovou verzi a tady si můe postavit rally a nebo okruhy podle libosti.
A jetě jedna poznámka - pokud si člověk přečte informace o koncepci podvozku a uloení motoru, tak velkou neznámou zůstávají jízdní vlastnosti modelu. Nejsem expert, ale umístit motor za zadní nápravu a blíit se tím originálu mi připadá neastné. Ale magnety jsou naopak legitimní (viz. rozhovor).
Tady můe získat dobrý podvozek, klasické SRC koncepce, který bude jezdit dobře na plastu i bez magnetů.
Ale to neznamená, e si v tomto případě kodu 130 od Fara nekoupím. Naopak, taky se na ni těím. |
|
Autor |
RE: koda 130 RS |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 26-06-2008 15:48 |
|
|
Pokud Faro dodrí a já o tom nepochybuji svoji koncepci "reálných jízdních vlastností modelu dle předlohy" co si myslím, e je v případě autodráhy nesmysl, nebo na autodráze je oproti silnici lecos jinak a také se od modelu něco úplně jiného ne ve skutečnosti očekává, můe si tastný majitel vychutnat vechny nevýhody a efekty motoru za zadní osou. Pokud také bude osa vodítka na ose přední nápravy, aby reál byl co nekblíe, bude to na pilotá vyloená lahůdka
|
|
Autor |
RE: koda 130 RS |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 26-06-2008 18:30 |
|
|
Pánové já pořád nevim proč o té přetáčivosti pochybujete. Mě to tedy připadá naprosto logický, e na čím dál delí páce se hmotnost otáčí tím větí je odstředivá síla. Já tomu uloení věřim stejně jako tomu, e ten model bude skutečná bestie na uřízení stejně jako reálná kůdka.
Konec konců jsem se o tom přesvědčil nedávno u klasického modelu Porsche 911 od FLY, které jsem koupil kámoovi k narozkám. To má také jako reálný vzor motor a za nápravou a krom toho, e jsem musel zatíit čumák mač se mi na rovince stavělo na prdel protoe FLY magnet je dělaný na uí troleje ne Ites a neměli ten správný přítlak tak auto skutečně jezdí ze zatáčky dveřma na před. A kdy si to člověk podchytí na kniplu tak je to váně sluná sranda.
Vysvětle te mi čemu na tom nevěřte. Nikdo přeci netvrdí e to bude jezdit líp nebo rychleji ne stávající koncepce podél, ikmo nebo napříč, ale bude to prostě jezdit jinak. Někdo si řekne e to jezdí na pytel pač nepřekročil svůj traovej rekord, ale podle mě to za tímto účelem ani nebylo stavěný. Má to být prostě auto pro zábavu s vyím stupněm obtínosti v řízení. Mě u občas také nebaví jezdit po dráze strojově přesně na limitu a kdy to přepísknu tak buď to jde na dvě kola a přes budku nebo čumákem ven. To je pruda. A kdy jezdim bez magnetu tak to zas nemá tu rychlost. |
|
Autor |
RE: koda 130 RS |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 26-06-2008 18:47 |
|
|
No Mitchi u toho modelu co jsi zmínil je ten motor vzadu asi spí proto, e chtěli vymazlit kokpit, ne cokoliv jiného.
Pokud chce, aby auto bylo přetáčivé, stačí si pohrát s rozloením váhy a nemusí cpát hned motor pod zadní haubnu.
Pořád platí, e čím je váha podvozku blí bodu otáčení vodítka tím je lepí jeho schopnost dret se v dráce. Take pokud se ti octne motor za zadní nápravou, těko si pořádně zajezdí bez docela velké náloe v přední části a to ani na domácím plastu nebude rozhodně ku prospěchu věci.
Holt motor před zadní osou je asi nejméně kontroverzní pozice i za cenu degradace pilota na helmu v paích
|
|
Autor |
RE: koda 130 RS |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 26-06-2008 19:12 |
|
|
No jo ale teď mi tvrdí e čím blí motorem ku vodítku jsi tím lépe drí vodítko ve těrbině. Tak mi vysvětli proč se třeba takovej Viper od Fly který mám motor kor vpředu nikterak zvlá neuplaňuje ani na závodech kdy tak skvěle drí fleka v dráce?
Ale má recht e jsem se toho taky bál e to bude jezdit rovně ale pravda se ukázala. Před zatáčkou větinou motor brzdí, čumák jde tedy dolu a magnet a zbytek váhy modelu má dost síly na to aby model udrel ve těrbině a to e Fly nemá moc vysoký vodítka. Krom toho kupoval jsem to jako model pro zábavu nikoliv na závodní účely. Na rovinkách má ale skvělou trakční dynamiku a v zatáčkách je to kultovní krasavec na víkendové projíďce. Jednu zatáčku si projedem hezky pomalounku a vychutnáváme si tu jeho krásu s elegancí a jindy za to na výjezdu vemu tak e to pěkně ustřelí. Prostě autí pro srandu a relax. |
|
Autor |
RE: koda 130 RS |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 26-06-2008 19:30 |
|
|
No to tedy netvrdím, motor před zadní osou není u vodítka.
Motor u přední osy také vadí, protoe má málo zatíená zadní kola. Prostě je potřeba najít to správné rozloení váhy a to motorem za zadní osou určitě nedocílí. Přepokládám, e pořád řeíme zadní náhon viď
|
|
Autor |
RE: koda 130 RS |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 27-06-2008 07:50 |
|
|
Jene ty stále hledá ideální jízdní vlastnosti auta. Ideální rozloení váhy = ideální auto pro ideální podmínky jízdy.
Ale Porsche ani koda nikdy neměli ideální jízdní vlastnosti. Vdycky byli a budou přetáčivý. Stejně tak ten Viper. Co dělá v reálu? lápne mu na krk a hrabe třeba a na 3 stupeň. Co dělá model? Hrabe a hrabe a hrabe. Co dělá v zatáčkách kdy to s ním přeene? Půjde s ním buď za těkým čumákem rovně ven ze silnice jako kladivo nebo se ti povedou grandiózní hodiny. A co dělá model? V zatáčkách je nestabilní, neklidný, lítá ze strany na stranu a dveřma napřed jako splaenej igul a jako skutečnej Viper kterej nikdy nebyl a nebude dobře vyváenej. A zas jako u sutečného auto se ho musí naučit vyváit nebo si správně nastavit přítlak magnetem a hlavně ho umět ovládat. Ale i přes to vechno s ním nikdy ádný závod nevyhraje stejně jako ve skutečném Viperu. Tohle auto je u od základu stavěno pro radost z jízdy a nikoliv pro víteztví v závodech. Já si tedy nepamatuju jedinej závod kde by Viper doslova dominoval závod od závodu a e jich v Le Mans jeden čas jezdilo poehnaně. A přitom ten výkon na to to auto mělo jen ty jízdní vlastnosti byli a vdycky budou na pikaču.
Z jakého důvodu myslí e jde teď nová Corvette do pohonu 4x4? Protoe ten výkon u je s touto koncepcí motoru vpředu a pohonu na prdel neukočírovatelnej. Chtěj corvettu přiblíit normálním lidem a udělat ji bezpečnějíí a né ji prodávat jen fajnmekrům, závodníkům a sebevrahům. |
|
Autor |
RE: koda 130 RS |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 27-06-2008 10:50 |
|
|
Vítku ty sis u objednal nějaká ta přední světla z toho webu nebo to bude reit nějak alternativně jako made i home? |
|
Autor |
RE: koda 130 RS |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 27-06-2008 11:30 |
|
|
Zatím jsem nic neobjednával. Mám jetě něco rozplánované a tak to budu řeit hromadně. |
|
Autor |
RE: koda 130 RS |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 27-06-2008 12:15 |
|
|
A má u nějak vymylená zadní světla? Mě napadlo vystřihnout a vypilovat sklíčko z 2mm plexy a naznačit jednotlivá světla rýhami skalpelu. Teoreticky by se přes ty rýhy ani nemusela dostat barva jednotlivých světel. |
|
Autor |
RE: koda 130 RS |
src ceska trebova
člen
Příspěvků celkem: 212
Bydlitě: Sport klub, U Koupalitě 2092, 560 02Česká Třebová
Registrován od: 02.10.06 |
Vloeno dne 27-06-2008 13:49 |
|
|
Ahoj fandové 130. Tak včera jsem konečně předal CD s fotkama 130 Pepínovi. Dejte mu jetě trochu času a dá to sekce fotogalerie - tedy jestli to tam u není, ani jsem se nepodíval.
Čauec Pietro. |
|
Autor |
RE: koda 130 RS |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 27-06-2008 14:44 |
|
|
Díky Pietro |
|
Autor |
RE: koda 130 RS |
Pepino
Super Administrátor
Příspěvků celkem: 1154
Bydlitě: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06 |
Vloeno dne 27-06-2008 21:07 |
|
|
Jak psal Petr, dostal jsem od něj fotky 130 RS. Vzal jsem i vae fotky z tohoto vlákna a ve zveřejnil zde:
http://www.autodraha.org/photogallery.php?album_id=44
Pokud máte dalí varianty, posílejte na pepino (zavináč) autodraha.org a já to do alba úřidám. Díky.
P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE |
|
Autor |
RE: koda 130 RS |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 05-07-2008 18:53 |
|
|
Tak co, ádný dalí zájemce o podvozek.
To budete vichni bastlit? S lexanovou 130 si stejně nikde závodně nezajezdíme (jak by podotkli někteří), tak proč ne podvozek na míru? |
|
Autor |
RE: koda 130 RS |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 30-07-2008 13:30 |
|
|
Tak pánové, jak pokračuje stavba kodovek?
Editoval Petr L dne 30-07-2008 13:30 |
|
Autor |
RE: koda 130 RS |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 30-07-2008 15:08 |
|
|
Odpověď je jednoduchá. Zatím čekám, jestli se přihlásí dalí zájemci o podvozek. Pak musí mít JMS čas (i chu). Do hry vstupuje i jiné řeení. A čekám taky na dekály na rally verzi Barumteamu.
A s ohledem na to, e na rally verzi nejsem schopen dokombinovat pneu a disky z klasických komerček, tak to vidím na mech. Na okruhy bych se nebál pouít mení Slot.it.
ASTON MARTIN - 100 Years of Power, Beauty, Soul.
http://www.youtube.com/watch?v=BGj6x7AE4Rk |
|
Autor |
RE: koda 130 RS |
Lada64
člen
Příspěvků celkem: 76
Bydlitě: Hradec Králové
Registrován od: 17.12.07 |
Vloeno dne 30-07-2008 16:29 |
|
|
Čau Vítku,
já vím, u se na tom pracuje - třídím archív |
|
Autor |
RE: koda 130 RS |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 30-07-2008 17:01 |
|
|
To Lada64 Já u mám slíbené přímo dekály, take u podklady řeit nemusím. Ale za pár týdnů moná pojedu přímo na Barumku a třeba se tam něco zajímavého ikne. No aspoň sem vlepím nějakou fotku.
ASTON MARTIN - 100 Years of Power, Beauty, Soul.
http://www.youtube.com/watch?v=BGj6x7AE4Rk |
|