Autor |
RE: Celorepublikový pohár |
Pepino
Super Administrátor
Příspěvků celkem: 1154
Bydlitě: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06 |
Vloeno dne 22-05-2007 15:48 |
|
|
http://www.autodraha.org/forum/viewthread.php?
forum_id=40&thread_id=170&pid=2728#post_2728
P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE
Editoval Pepino dne 22-05-2007 15:49 |
|
Autor |
RE: Celorepublikový pohár |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 22-05-2007 15:51 |
|
|
Nemyslím si, e to bylo o něčem a teď je to o něčem jiném. Spí přichází na přetřes různá témata i úhly pohledu.
Za sebe říkám, e pokud si budu chtít zazávodit, tak budu respektovat u vyzkouená pravidla a nebudu do nich vrtat. Jednak v tom nejsem tolik kompetentní a taky si nemyslím, e tento typ jedění je natolik zaběhnutý, e má smysl spekulovat o tom co a jak obejít.
I pro doma postavené autíčko, pokud chci zjistit jeho kvalitu, musím zvolit nějaké porovnání. A tady jsou na místě závody. A kdo rád prohrává a jenom se chce účastnit? Tzn., e pokud by měla být jeděna i taková kategorie, musí ji někdo definovat, stanovit omezení no a taky to na akci odkontrolovat. |
|
Autor |
RE: Celorepublikový pohár |
PSSLOT
člen
Příspěvků celkem: 21
Bydlitě: Praha 8
Registrován od: 17.05.07 |
Vloeno dne 22-05-2007 17:01 |
|
|
V poháru Scalextric se jezdí kategorie 1.32 stavěných aut F1 a auta se zakrytými koly.
F1- podvozek - pevná deska s výřezem pro motor a domeček s převodem
jiné prořezání podvozku neni dovoleno
motor pouze kolmo na osu
vodítko slot
světlost 2mm osa pr. 3mm nebo 2,32 mm
Zakrytá kola -
stejný podvozek ale uloení motoru mue být ikmo na osu
zadní nápravy.
Podvozek PLAFIT -
tento podvozek je smontován s několika dílu dá se nastavit
rozvor,světlost,nastavitelná lita vodítka,délka podvozku,dí-
ly jsou spojeny roubky,základem je pevá deska s kříem
pro připevnění ke karoserii.
dle tipu podvozku motor lze dát kolmo nebo ikmo na osu
vodítko slot ,osa 2mm,2,32mm světlost 2mm.
Pavel Svoboda |
|
Autor |
RE: Celorepublikový pohár |
HWSlot
člen
Příspěvků celkem: 401
Bydlitě: Thereban
Registrován od: 20.10.06 |
Vloeno dne 22-05-2007 18:42 |
|
|
Díky PSSLOT za nakopírování pravidel pro stavěná auta. Take snad ti to bude jako odpověď - Honzo - stačit. Někde jsem tu viděl fotky tvojich formulek. Myslím si, e s těma by jsi v pohodě mohl do této kategorie nastoupit. PSSLOT jel v Litni s Renaultem F1 a lítalo mu to jak letadlo. (kdytak mě Pavle oprav - uprav .)
Já jen zareagoval na Jarkův podvozek. A teď zareaguju znova: hlavně spočívá jen v tom - kup a vyměň..., max přidej nějakou zátě - trochu málo)
nevím jak ty, ale já od Jarka koupil podvozek, Falcona, osu, kola ,červiky,vodítko (matičku na něj jsem měl) - sestavený jsem to měl asi za deset minut - pak jsem přidal"nějakou zátě" a přilepil kastličku. Take já jedinej rozdíl mezi sestavením "tuningovejch dílů" a tímto, vidím akorát v ceně.
A protoe jsem "bastlíř amatér", tak jsem vděčnej kadýmu organizátorovi takovýchto závodů, kde si můe zajezdit - podle mého - kadý. Jse úplný kopito? Kup si auto a jezdi. Chce si zajezdit se svojím výtvorem? Přečti si pravidla a směle do toho.
e je tu hodně o Scalextricu? Jsem rád, e sem dává svoje fotky Milan, píe svoje zkuenosti atd. A on snad můe za to, e dovozci od Ninca, Carrery, Flaye sem nechoděj a nepíou ????
A čím víc toho sem bude psát ty, Mitch a dalí, tím různorodějí tenhle web bude
HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/ |
|
Autor |
RE: Celorepublikový pohár |
PSSLOT
člen
Příspěvků celkem: 21
Bydlitě: Praha 8
Registrován od: 17.05.07 |
Vloeno dne 22-05-2007 19:36 |
|
|
Mám zásobu materialu stavim 1:24.Zde je větí kála podvozku,v podstatě se musí
něco hýbat.Na mé formuli je podvozek dle pravidel motor Falcon,jsem spokojený.
Takto postavený podvozek se hodí na vechny dráhy,mám to vyzkouené,pro domácí dráhy bych volil slabí motor a převod Faro/nevim cenu Falcon 120Kč/.
Falcon bude pálit ITES ovladače.
S tímto podvozkem /domádo/a kastlí třeba Porsche 917,911 GT 40 od itesu a lepím ovladačem bych si mohl docela dobře zajezdit i na dřevěné dráze,ale musel bych otestovat zda silikonové/Faro/ gumy nebo mechové.
Pavel Svoboda |
|
Autor |
RE: Celorepublikový pohár |
PSSLOT
člen
Příspěvků celkem: 21
Bydlitě: Praha 8
Registrován od: 17.05.07 |
Vloeno dne 22-05-2007 19:47 |
|
|
Vzkaz pro Honzu viděl jsem formule,zkus obrátit převod a polaritu na motoru ,myslím,e by to mělo jet rychleji.
Pavel Svoboda |
|
Autor |
RE: Celorepublikový pohár |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 23-05-2007 11:44 |
|
|
Pánové, idea celorepublikového závodu je opravdu hezká, ale doporučil bych, vám udělat to pouze v maximálně třech kategoriích.
Formule, cestovní auta a sportovní auta.
U teď tady máte kategorií jak maku , ale co to má za smysl? Jenom to, e se jede závod v kategorii, kde se sejde pár lidí odjedou si podle počtu jízdních pruhů 4-8x 2 minuty a hotovo.
Myslím, e pokud se pojede méně kategorií, nebude to a tak náročné na pořízení, pokud se sjede 15 lidí, zajedou si vechny kategorie a můe se ten závod udělat delí systémem vyřazovacím, e do finále postoupí 4-8 nejlepích(podle dráhy)
Nebo se dá jet i systémem ploché dráhy na body.
Pokud si budete vymýlet hafl kategorií můe to dopadnout stejně jako v kategoriích pod hlavičkou SMČR.
Dalí věc jsou pravidla, které by měly být jednoduché a srozumitelné a hlavně by se měly dodrovat.
JMS |
|
Autor |
RE: Celorepublikový pohár |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 23-05-2007 12:00 |
|
|
Jetě pro HWSLOT a PSSLOT- víte, e se veřejně v tomto vlákně přiznáváte, e jste jeli v Litni proti pravidlům stavěných aut?
Jarkův podvozek není pevný, neprořezaný kus kupráku a F1 renault asi neodpovídá pravidlu roku výroby u stavěných formulek.
Nevím, proč tady jetě ty pravidla organizátoři seriálu nedali.
JMS |
|
Autor |
RE: Celorepublikový pohár |
sutor
člen
Příspěvků celkem: 359
Bydlitě: Praha
Registrován od: 10.04.07 |
Vloeno dne 23-05-2007 15:18 |
|
|
Souhlasím plně s Tomem i JMS, původně jednoduchá diskuze na téma celorepublikových závodů se pomalu začíná rozplizávat do příli mnoha zájmových směrů jednotlivců a zbytečně komplikovat. Navíc je moné konstatovat, e v rámci Poháru nejmenovaného výrobce je v podstatě moné vechny typy standardních i nestandardních komerčních aut 1:32 odjezdit - to e nebudou klasifikovány přímo do konkrétního poháru přece není pro jezdce a tak důleité.
A to, e pro kadou kategorii existují určitá omezení, je přece normální i u lexanů -proto ten, kdo chce být klasifikován v poháru, musí prostě akceptovat poadavek jet s autem od konkrétního výrobce, ten, komu je to jedno (a hlavně si chce zajezdit), pojede s čím chce.
Zatím viditelně účast není zase tak hojná, aby se počet lidí dále drobil do dalích nově vypisovaných závodů s x- sloitě stanovovanými kategoriemi, ke vemu jetě se specifickými odlinými pravidly. Podstatná je účast pozdějích reálných závodníků, ne současných diskutérů (tím nenaráím na nikoho ze zúčastněných...)
Honza |
|
Autor |
RE: Celorepublikový pohár |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 23-05-2007 17:18 |
|
|
Osobně bych byl třeba i pro to (jestli by s tím Milan souhlasil) nevymýlet jiné poháry a raději zdokonalit stávající .
Je to zase jenom rozmělnění současných zájemců.
Omezit počet kategorií, udělat něco pro to, aby si kadý kdo se zůčastní zajezdil co nejvíce( kdy u třeba přijede 300 km) .
Pokud by se nemělo jezdit s auty bez tuningu, tak bych ádné omezení tuningových dílů nestanovoval, a si tam kadý dá co seene.
Určitě tam nikdo nebude cpát superrychlé motory, které potom neudrí na dráze.
Podvozkově toti komerční auta krom dováení nikdo nevytuní.
JMS |
|
Autor |
RE: Celorepublikový pohár |
PSSLOT
člen
Příspěvků celkem: 21
Bydlitě: Praha 8
Registrován od: 17.05.07 |
Vloeno dne 23-05-2007 19:24 |
|
|
V dávných dobách se jezdilo v kategoriich 1:24 a 1:32 a nikomu to nevadilo,proč?
Protoe trh nebyl nasycen,vzpomeňte si s čím jste jezdili republiku,vechna auta stavěná, kdo měl třeba REVELL byl král.
Dnes je jiná doba mueme si vybrat,ale ta cena.Nevidím duvod proč by stavěná auta nemohla být součástí ji zaloených poháru nebo vznikajících,kdy s cenou aut pro obě kategorie se dostanu do 1000 Kč.
A zase naopak ukate mi stavebnici karoserie,ne bazar,kde se dostanu pod 500 Kč . V konečém součtu se OLTIMER nebo NASCAR pohybuje kolem 3500 Kč.
Nejlevnějí je monopost do 1000 Kč ,ve v nových komponentech.
Pravidla ano ,ale taky pro lidi s českými ITES auty,protoe kdy upraví podvozek
nebo opatří plafitem mohou jet kategorii stavěných aut ,ale taky proti těm, kteří pouívají nabuené motory.modelařina je přeci koníček.
Kdy se podíváte na fotografie z Německa (slot racing) tak v kat .1:24 OLDTIMER ,NASCAR,GT,DTM,CEST.VOZYa jiné makety neuvidíte motory typu PARMA, MIURA ,PROSLOT,ale PLAFIT,CHEETAH,CARRERA nebo SCALEXTRIC s otáčkami kolem 30tis/min.
Podvozky PLAFIT nebo dělané vyuívající komponentu PLAFIT.
Autodráhy-Deutschen Slot Classcis 1:24 se jede na autodráze CARRERA.
Proč zavrhovat jedění 1:24 na plastových drahách kdy to jezdí po mení upravě gum i na české dráze,nebo 1:32 na dřevěných drahách. Myslim si ,e je jedno s čím jedu ,podle pravidel ,a na jaké dráze jedu,protoe si auto mohu připravit.
Pavel Svoboda
Editoval Pepino dne 23-05-2007 20:10 |
|
Autor |
RE: Celorepublikový pohár |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 23-05-2007 23:43 |
|
|
To HWSlot - to sis ten podvozek měl taky zkusit sletovat, určitě bys za 10 minut hotov nebyl...a vůbec, nedělej si ze mě pr...
Věřím Ti, e jsi dejme tomu velmi ikovný, a děsně rychlý, ale za 10 minut nestihne ani uřezat přední osku, zabrousit řez a nasadit kolečka...., nato dokonale osadit celý podvozek (který teda je u sletovaný) s motorkem, připájením loisek, připevnit i vodítko s kabely a kartáčky, s kolmým naroubováním matičky, jeho správným výkovým vypodloením, nastavením vůle, spájením...., nastavit vůle v převodu, vypodloit správnou polohu zadních kol na obě strany a vyladit to, aby to dobře jezdilo, popř. vyzkouet a zvolit nejlepí převodový poměr podle motorku a průmerů koleček, namazat loiska a převody - to je podle mně opravdu dost prostoru pro vyřádění......jetě chce zopakovat, e to je na 10 minut????
(A to jsem neuvedl vyřeení připevnění asi ke kastličce třeba 4 roubky...)
To PSSLOT - myslí, e motorek Faro by se měl točit doleva???? Mám to stejně, jak je to u Favorita nebo Ferrari 360? Vyjádři se vice....
Honza sem připíchnul tento obrázek:
Editoval Honza dne 24-05-2007 00:17 |
|
Autor |
RE: Celorepublikový pohár |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 24-05-2007 07:20 |
|
|
Ty modely 1/24 nejsou tak závratně drahé jak tu vichni říkáte. Kdy se na netu trochu rozhlédnete najdete kousky které leckdy stojí stejně jako nejlevnějí Easy Kity 1/32 od Revellu. Kupodivu právě Revell má pár takových modelů kolem 300 i 350 Kč.
Nemluvě o Rallye modelech firmy Heller 1/24. Sice kvalitativně nic moc, ale koho to na dráze zajmá. Vy to neděláte přeci na výstavku ale na dráhu. Jediný rozdíl je v tom, e je model od Hellera mnohem jednoduí ne třeba ten samí od Revellu, ale u dráhovek je to stejně umák pač polovinu věcí ze stavebnice buď vyhodíte nebo někam uloíte protoe podvozek ze stavebnice je vám k ničemu.
Napadá mě dalí firmička a tou je přeba český Směr, který dělá dvě moc hezké historické formulky také s cenou do 200Kč. Take cena není výmluvou. jen se krapet rozhlédnout. |
|
Autor |
RE: Celorepublikový pohár |
PetrM
člen
Příspěvků celkem: 31
Bydlitě: Liberec
Registrován od: 13.04.07 |
Vloeno dne 24-05-2007 09:28 |
|
|
Souhlasím s Mitchem v otázce stavebnic od firmy Heller. Sám vlastním Subaru Impreza od této firmy a má pár nedostatků (a taky pár přebytků - např. hasicí přístroj na podlaze u spolujezdce i u jezdce!), ale například antény a vnějí zpětná zrcátka, která ve stavebnici byly se u během tréninku a testování někce na dráze vytratily. Stavebnici jsem kupoval přes internet za cca 230 Kč novou a rozhodoval jsem se mezi Imprezou, Xsarou a 307 (ve WRC). Postaven byl model za 10 dní (viz článek nahttp://www.ewrc.cz/2006/show.asp?clanek=5111 a http://www.ewrc.cz/2006/show.asp?clanek=5195) Je v něm ve naprosto přesně. Není to tím pádem vůz na vítězství, ale je na něj pěkný pohled. Kdy se člověk porozhlédne po netu pořádně (tzn. ne jen internetové MODELÁŘSKÉ obchody, ale i hračkářství - odtud pochází i Impreza), tak se dá sehnat velmi levná stavebnice 1:32 i 1:24. |
|
Autor |
RE: Celorepublikový pohár |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 24-05-2007 09:29 |
|
|
A kdo říkal e mluvím o maketách podle pravidel SRC? Já mluvil veobecně o maketách 1/24 a NÉ JEN o ampionátu. Proč to hned vichni katulkujete do závodů??? To fakt nechápu, si člověk nemůe postavit model aby mu za zadkem nestálo nějaký pravidlo? Si stavím auta také pro radost a ne abych je rozmetal nebo si je nechal rozmetat v prvním závodě.
Jen jsem upozornil na to, e ceny nejsou u vech stavebnic a výrobců tak závratné a navíc v Liberci je speciál kategorie Historik Formulí tak CO?
My řekni co z té stavebnice upotřebí? Určitě ti tam budou k něčemu originální kola i s gumama, celý povozek a jeho díly jako ramínka a zavěení. Scela bezpodmínečně tam musí mít pod kapotou i dokonale vypiplavý a detailně propracovaný plastový motor e jo?
Ne neber to váně, ale je hromada věcí, který ti z té stavebnice prostě zbydou k ničemu a proto je podle mě hloupost investovat do drahých stavebnic jako je Tamiya nebo Hasegawa, kdy v jednoduím provedení to dělá někdo jiný, moná né tak propracovaný a méně detailní, ale za to za poloviční, né-li třetinovou cenu. |
|