Pspvk celkem: 359 Bydlit: Praha Registrovn od: 10.04.07
Vloeno dne 06-10-2008 11:52
Jen jet dodaten k zvodu v Podbab:
Musm se piznat, e asi nejen m trochu zamrzela pomrn mal ast na podanch zvodech. Pi volb zamen na Velk podzimn ceny jsme mli dojem, e zaazenm Porsche Cupu do systmu naich GP jsme udlali vstcn krok k tomu, aby dolo k rozen monosti startu pro vechny zdej nvtvnky webu...
Myslm, e omezujc pravidla pro tuning (vrazn men rozsah ne nap. v KP) jsou pesn to prav pro ty, kte si chtj porovnat sv auta i schopnosti s ostatnmi a pitom nemus mt dlouhodob zkuenosti nebo vysok finann vydn. V zvod tak startovaly i modely tm bez jakchkoliv prav a nap. i doyen praskho modelstv V. Karlek.
Pijde mi tak trochu absurdn, e mnoz z ns na tchto strnkch dok vst vyerpvajc debaty ohledn pravidel, benevolenci pstupu k nim a dalm nepodstatnm detailm okolo naeho spolenho hobby, ale na to podstatn, tj. na vlastn zvodn, u jim nezbv as. Auta na autodrhu jsou snad pece primrn urena k jzd a zvodn a ne do zaprench vitrnek na obasn koukn. Vtina z ns nkdy zanala, ale vichni jsme na tom pece byli stejn a kad z ns sbral zkuenosti, kde se dalo. Chpu i to, e se pln zatenk me ostchat nebo obvat, aby se ped ostatnmi teba njak neztrapnil, ale to pece u dnes nikde u ns nehroz - alespo nevm o nikom, kdo by mohl oprvnn ci, e mu ostatn nechtli poradit nebo pomoci.
S asovm odstupem mohu jen konstatovat, e pln chpu Pepinovy przdninov chmury, kter se mi tehdy zdly neadekvtn situaci. Mon, e to vyzn pehnan, ale vtina z poadatel asi opravdu nakonec ztrat vnitn motivaci pro ostatn na webu stle vytvet i nabzet dal atrakce a pemlouvat je k jejich absolvovn, kdy reln odezva je miziv. A ve se opt vrt do stavu, v jakm to bylo ped cca 2 roky....
Zkuste si tedy pt najt ve svm programu s pedstihem chvilku asu a dorazit na nkter z podanch zvod (nebo se aspo pijt podvat) - uvidte na vlastn oi, e to stoj fakt za to.
Ja ti nevim, je tady hodne novacku (myslim clenu tohoto fora), ja sam jsem po letech byl na prvni soutezi na Porsche cupu v HK, a poprve jsem zavodil na prvnim kole rallye ligy. Je to dost casove narocne, ale da se to zaridit, pokud o tom vim dopredu alespon dva mesice, coz jsem o Praze nevedel. Bud trpelivej, bude to lepsi, prijede vic lidi priste, ja se ted se alespon chystam zitra trenovat a ve ctvrtek v HK zavodit na druhem kole rallye ligy. Vic mi stejne prace a rodina nedovoli. Na pristi zavod v Praze urcite prijedu, pokud tam budu moci nejake Porsche nasadit.
Pspvk celkem: 359 Bydlit: Praha Registrovn od: 10.04.07
Vloeno dne 06-10-2008 16:07
Ono to asi nen a tak o mnostv volnho asu, ale hlavn o vli a opravdovm zjmu. ada z ns m velmi nron zamstnn (podnikn, smny apod.) i rodinn ivot (fra malch dt, zlou manelku), pesto je ochotna a schopna sladit svj program a na zvody v rmci monost dojet nebo se podlet na jejich organizaci. Kdy se ale podv na startovn a vsledkov listiny, jedn se posledn rok vlastn pod o tyt lidi (samozejm to neplat jen pro tento zvod, ale obecn pro vechny ostatn).
Nejde o trplivost - nemme zsadn problm v tom, e bychom zvody podali teba i jen pro tuto skupinu, ale jde o to, e jsme mli zjem o pithnut co nejirho okruhu lid z fra i dalch pasivnch ten do klub i na zvody. To se nm prost dlouhodob neda a nikdo z ns podn nev pro - vtinou neexistuje dn zptn vazba, kter by ukzala, co je tou pravou pinou.
Lenost, mal propagace, obavy z nespchu, nevyhovujc pravidla, nevyhovujc skladba kategori zvod, finann nronost prav, termny konn nebo nco pln jinho...?
U nkolikrt se na zdejch strnkch objevila vzva na tma "napite, co by vs bavilo nebo v em byste chtli soutit", bohuel vsledn efekt se vtinou limitn blil nule.
I letos budeme v Podbab samozejm znovu podat Velkou zimn cenu (termn 13.12.2008), take mj pedchoz pspvek smoval hlavn k tomu, abychom se vas spolen zamysleli nad tm, zda bychom jej npl nemohli teba pizpsobit i zjmu zdej komunity. Nedlm si dn pehnan iluze o spnosti tohoto kroku, ale co kdyby to nhodou vylo a nael se vhodn model, kter by vyhovoval skoro vem?
no ja jsem uplny novacek v tomto konicku,mam za sebou jen dva zavody v HK,termin v Podbabe mi kolidoval s jinou dlouho planovanou akci,kterou jsemnemohl vynechaat,coz jsem zde deklaroval jiz pred zavodem. Pritom na zavod jsem se tesil,byla by to pro me zase nova draha a nove zkusenosti,bohuzel to nevyslo. Dalsiho zavodu se doufam zucastnim a rad.
Jinak k tomu dotazu ohledne aut aa tak: jiz jsem se ptal,proc se neoddeli kategorie GT a LM ?? neni to asi primo dotaz na PC ale i zde by se na drahu dostalo vic Fly ci Scal. v tride GT.Ale jak rikam,jsem novaccek,tak do toho nemam co kecat
Pspvk celkem: 359 Bydlit: Praha Registrovn od: 10.04.07
Vloeno dne 06-10-2008 18:33
Kvto, e jsi se ozval zrovna ty - tvou manelku jsem vidl sice jen jednou, ale to vm jist, e zl ena vypad pln jinak, kad jin by t u dvno zastelila. Myslm, e jet s Pepinem a Jirkou mte a neskutenou kliku...
To Notes: nelo o to se ospravedlovat za neast, ale najt nco, co by vechny pesvdilo o tom, e ast na slot-zvodech je No. 1 v osobnch preferencch.
S tm rozdlenm GT a LM je to star problm - nrst potu kategori + dohady co kam pesn pat. V PC jsme to nakonec naposledy obeli trochu tm, e u placek (PP) budeme asi tolerovat i spojen plastovho asi a karoserie rozdlnho vrobce. Pi poslednch zvodech u taky neexistoval syndrom barvy Jagermeister, pizpsobili jsme se...
Ja jsem na tom skoro jako Notes, a i spousta dalsich "novacku". Jsme lidi, kteri nemeli doposud volne vikendy a nevedeli jsme co s tim. Tam nejaky program logicky byl, a pak nekdy koliduje, navic jako novacek jeste nevim jestli chci tomu obetovat neco jineho. Ale lepsi se to, to k te "trpelivosti". Pokud se rozhodnu jit do sobotni akce, tak deset tydnu dopredu to vedet je vhodny cas. V prosinci jsou jen tri soboty, a jako obvykle nacpat tam ctyri veci narychlo nejde, ale pokud to vim vcas, tak si dokazu veci planovat. T.j. nyni jsem si zarezervoval sobotu 13-teho pro zavody na Podbabe.
To uz urcite budu mit i zavodni stroj a ovladac . Jake zavody se pojedou? Porsche cup? Rallye? Nascary? Pokud bych mohl neco navrhnout, tak by se mi libilo LM ve trech kategoriich, neco na zpusob Porsche cupu. Kategorie do roku 1979 sportovnich prototypu - napr. Ferrari 312 Slot.it, Chevron od Fly, Lola od Sloter, Porsche 902, 903, 908, 910, 917, 936, Alfa Romeo A.33, atd. Druha kategorie sportrovnich prototypu od roku 1980 se vsemi Porsche 956/962 ale i s Lanciemi LC4, Jaguary, Nissany, Mercedesy, McLareny od Slot.it, a Porsche 911 GT1, Spyder, nove placky Cougar, Lola, Audi, Peuget. Treti kategorie by zas byla LeMans skupina 5, t.j. sportovni vozy se zastupci jako Porsche 911, Porsche 934, Porsche 935, ale i BMW M1, BMW 3.5 CSL, Ferrari 356, Ferrari F40 (Fly, nove Slot.it), Lamborghini, Aston Martiny, Saleeny, Corvetty, Marcosy, Listery ... Perfektni na Porsche cupu je omezeni na tri kategorie, to by krasne u LM cupu slo taky. A navic tam vzdy vyuzijes i drtivou vetsinu Porsche modelu, ale das i prostor jinym.
Btw. to spojeni rozdilneho sasi a karoserie - to jako na podvozky Slot.it prijdou jine karoserie? Jake?
Pspvk celkem: 359 Bydlit: Praha Registrovn od: 10.04.07
Vloeno dne 06-10-2008 20:10
Uvidme, jak bude pevaujc nzor na vc, monosti jsou zatm vcemn oteven. Kadopdn moc nechceme "vyrbt" dal specifick kategorie jen pro jeden zvod, kter by znamenaly pro astnky nutnost pozen jinak jinde nevyuitelnho modelu.
Nascary to nebudou urit, ty jsou znovu na poadu nsledujc Velk letn ceny a jej konen termn bude uren a po doplnn kalende SRC pro rok 2009, aby zbyten nekolidovala s jinm zvodem (cca kvten-erven).
Pspvk celkem: 2145 Bydlit: Praha Registrovn od: 04.04.07
Vloeno dne 06-10-2008 22:37
Pnov, opatrn !
Jinak k tm kategorim. Myslm, e v KP i v PC je docela rozumn dlen a nen teba vymlet nov. Sp je poteba se domluvit, ohledn konkrtnch podnik, o kter je nejvt zjem.
Ale tady vubec nejde o nove kategorie, ale o rozsireni te stare. Z PC muzes udelat LM cup tim, ze tam k Porsche pripustis i jine znacky. V podstate nic nezmenis (krome toho Jagermeistera, ten v LM nezavodil
Tim padem se zavody stanou vice dostupnejsi, nepotrebujes si poridit Porsche, navic Slot.it muze mit teoretickou konkurenci napriklad v NSR.
Puvodni otazka znela - jak prilakat vice lidi.
Muj navrh je pokracovat v evoluci Porsche cupu. T.j. zachovani trech kategorii, akorat jejich rozsireni na bazi LeMans, at to skutecne neni jen o Slot.it 956/962. Nemam s Porsche problem (i kdyz nemam momentalne zadne Porsche), ale myslim ze lidi chteji zavodit i s komercnim BMW M1, atd. A SC je dvoudenni akce, neco jineho nez je PC v te podobe jak byla v HK a P6.
Dalsi navrh je mit vic vitezu, to taky motivuje. Napriklad, pokud by tri kategorie byly rozdeleny casem, napr. 1965-1979, 1980-1990, 1991-2008, nebo jakkoli jnak, tak muzou ucastnici vedle sebe nasadit GT i prototypy. Pak lze vyhlasit celkoveho viteze i viteze sub-kategorii. Napr. v historicich Porsche 908 a Porsche 911 jsou dve sub kategorie, prototyp a GT. Pak je z deseti ucastniku hned sest na bedne, a to je motivujici. Mozna by stalo za uvahu vyhlasovat i drzitele celkove nejrychlejsiho kola v jedne casove kategorii. Nikdo tam nechce prijit aby byl posledni, to mozna dost lidi zrazuje.
Jenom navrhy, proto prosim nepiste hned to co Vas prvni napadne, t.j. ze jsem se zblaznil, kdyz to leta funguje. Ja si myslim, ze komercky stale hledaji svoji cestu, SC byl krok spravnym smerem, PC jeste lepsim.
Pspvk celkem: 359 Bydlit: Praha Registrovn od: 10.04.07
Vloeno dne 07-10-2008 12:11
V PC u vlastn asov dlen sten samovoln existuje - P7 jsou modely ze 70. let s uritm pesahem, PK dtto, PP cca od roku 1990. Ono to mon na prvn pohled pro lovka, kter se zvodu jen "astn" tak nevypad, ale kolem kadho dlho zvodu je docela dost prce pro podajc (pejmka, zpis dat do PC, hldn sprvnho men, uzaven zvodu, tisk vsledk, jejich vyven, psan diplom atd. - a to nkolikrt dokola) a dal dlen na subkategorie by z toho veho asi udlalo u totln chaos.
Urit m pravdu, e nikdo asi nechce skonit posledn, ale na druhou stranu jakou cenu by ml pro dosplho lovka diplom za 1. msto v subkategorii, kterou jel jen jeden lovk a to on sm (mon jen jako omluvenka pro manelku). Mon by byla cesta vyhlaovat cenu Rookies, ale asi i pro tu by platilo v podstat tot. A jen na okraj - to nejrychlej kolo by s maximln pravdpodobnost zajel opt nkdo z prvnch t v poad. Neber to jako odstelen nvrh, ale pravdpodobn realita.
Na zimn VC jsme zatm intern pedbn uvaovali o nsledujcch typech zvodu:
1) standardn kategorie jako v KP i PS (nevhoda - nic novho a duplikace zavedench seril)
2) dal zvod Porsche Cupu opt se zaazenm njakho vytrvalostnho kombinovanho zvodu (vhoda - auta jsou, formt se osvdil)
3) vytrvalostn zvod voz DTM (vhoda - je to novinka, nevhoda - pozen novho auta, kter se jinak nikde moc nepouije)
4) nco pln jinho, ale zatm nikdo nepiel s nm, co by uchvtilo vtinu i tu mlc
Pspvk celkem: 2145 Bydlit: Praha Registrovn od: 04.04.07
Vloeno dne 07-10-2008 12:41
Jedin co m smysl krom vyhlen poad, je vyhlenvsledk k, i kdy co jsem byl j na zvodech, tak to vtinou vedlo k tomu, e si Dan vezl dom dva diplomy
Jak jsem ji psal, kategori a zvod je myslm dost a PC, nebo zvod NASCAR, ppadn uvaovan DTM jsou myslm prv to zpesten, kter vybouje z bnho schema zvod a kad, i kdy je njak specializovan, si tak si doke najt zvod, kde se me realizovat.
Pokud ani takov rozmanitost nethne, tak se budeme muset smit Mlc vtinu asi ji neuchvt nic.
V podstate je to rezignace ve smyslu - vse uz bylo, co noveho vymlet. Stejne to aktivni mensine, ktera je na zavodech vetsinou vyhovuje tak je to. Za sebe rikam ze na DTM ani Nascar nepojedu, je to strata casu. Variantne to muze byt treba Porsche Cup, u LM se mi libi, ze se tam vejde spousta jinych aut, t.j. jinych vyrobcu. Resp. i jinych Slot.it
Cely vtip je v tom, ze auta Porsche cupu (az na vyjimky) mohou jet LM. Ale auta Porsche cupu nemohou jet DTM, ani Nascar. T.j. mohlo by se jednat o rozsireni PC? Pouze navrh.
Pspvk celkem: 2145 Bydlit: Praha Registrovn od: 04.04.07
Vloeno dne 07-10-2008 14:18
Mariane v, pokud se chce ncmu vnovat del dobu a aby to mlo njak smysl, mus mt tak jistotu, e, kdy se ti poda njak auto udlat, aby tak njakou chvli jezdilo. A jist stabilita kategori a pravidel je jednou ze zkladnch zruk a ne rezignace.
S tm vtipem o LM to nechpu, protoe zrovna drtiv vtina P911 byly na zvodech rally a ty LM jezdit asi nemou ne? Take kdybychom to akceptovali, tak by sice mohly jezdit v plackch i jin auta ne dnes, ale vtina z ns by si musela pikoupit jet jednu 911. Zrove by se ta nadvlda Slot.It, co ti dnes vad u P956/962, objevila u historickch, kde by se ti prohnli Alfy a Ferrari od Slot.It a vtina aut od Fly by si ani nekrtla. Take konec P917 a spol od Fly a bude se ti tam prohnt horda rudch aut asi tak v pti velmi snadno zamnitelnch variantch od jednoho vrobce
Tak to mi jako vhoda nepipad, to bych si musel koupit ji tet 911 a vypustit zvod kam mi pasuje P917 a to by mi asi fakt ji nebavilo.
DTM a NASCAR jsou dsledkem zjmu vrobc o tyto zvody a pokud existuj auta, pro je ignorovat? Nikdo se zatm co j vm nebije za jejich zalenn kamkoliv, pouze jsme si je projeli, bylo to super a urit si to nkdy zopakujem. Rozhodn to nebyla ztrta asu. DTM mou dopadnout stejn.
Pro si msto sloitho ohbn Porsche Cupu, kter je pouze pro Porsche prv asi proto, e se Pepinovi a nejen jemu prost lb ( j teba ani jin auta ne Porsche, krom formul co maj dti, nemm) , nezajezd na KP, ne PS s tm co m?
Pspvk celkem: 359 Bydlit: Praha Registrovn od: 10.04.07
Vloeno dne 07-10-2008 14:23
Finln rozhodnut o podob Velk zimn ceny padne v Podbab do konce jna, abychom dali monost vem eventulnm zjemcm se dostaten pipravit (nakonec to stejn dopad tak, e st zvodnk dobh do dve rno jet s "teplm" autem nebo ho dodlv tsn ped startem).
Auta typu LM by byla nejsp sice tak jedna z ppadnch monost - uvidme, jakou budou mt u ostatnch podporu. Jednodu a mn sporn v hraninch ppadech mi pipad specifikace typu "auta se zakrytmi koly od - do- ", ale v t u se jezd 2x ron KP.
Jinak zatm moc nechpu hodnocen v rovin "Nascary a DTM jsou ztrta asu" - jestli tm mysl, e t sbratelsky neoslovuj, pak je to OK, ale jinak prv prakticky shodn rozmry i konstrukn een zkladu tchto model od rznch vrobc dvaj pedpoklad poten vyrovnanosti a vzjemn soumitelnosti, kdy vsledek pi omezen monost tuningu ovlivn hlavn jezdeck schopnosti a vyladn auta.
A jet - kdy u Porsche Cup, tak s Porsche, podle originlnch pravidel a pokud mono se standardn st zapotvanou do serilu (to u ale zle na Pepinovi, jeho duchovn dt to je), jinak by to byl kokopes...
Aha, aha, vidim tam par "misunderstandings" (vzajemnych nepochopeni). Trochu to rozvedu, berte to jako nazor novacka (po triceti letech , ale myslim, ze tato diskuse vznikla na popud Honzu, a jeho pichnuti, co tedy "novackove" chteji.
Co se tyka KP - zatim se mu chci vyhnout, protoze predpokladam ze SP a jeho klony jsou mene narocne na upravu auta. T.j. KP ne (zatim).
Co se tyka SP - je to dvoudenni akce, vetsina novacku bojuje s tim najit pro noveho konicka cas v kalendari, takze ne.
Co se tyka Porsche cupu - to muze byt to prave, je to jednodenni akce a jen tri kategorie.
Prave o ty kategorie jde, jako novacek nechci tunit prilis mnoho aut najednou, t.j. chci mit auto (auta), ktere pokryji co nejvice zavodu. Proto ne DTM a ne NASCAR. Mozna kdyby se jel v HK Nascar cup a ne Porsche cup, bylo by to jine. Takhle jsem po zrale uvaze dosel k nazoru, ze pro zavodni sezonu si poridim tri zavodni auta. Nechci jich vice, zatim mi to pripada zbytecne, casem se to urcite zmeni (moje poynamka o trpelivosti). Logicky jsem vychazel z akci ktere se mi libi nejvice, a tak volbou je Porsche 911 rallye, protoze HK rallye liga a Porsche cup, a taky Porsche 956/962 od Slot.it pro druhou kategorii Porsche cupu, a pak cekam na Porsche 917K od NSR, to bude treti zavodni auto.
Takze proto ne DTM a Nascar, ja nechci kupovat auto na jeden zavod v roce. Mimochodem ta Honzova poznamka o shodnem reseni a rozmerech v Nascar plati o to vice u 956/962 Slot.it. To je teprve jenom o rucickach a ovladaci
T.j. preferuju Porsche cup s originalnimi pravidly a se standardni casti zapocitavanou na serialu. 4-6 jednodennich zavodu rocne budou optimalni. Budu se rad ucastnit.
Ten navrh o predelani Porsche cupu na LM vychazel z poznamky Notesa o plackach a GT. Nemam problem s omezenim na Porsche a Slot.it, v nedeli jsem si objednal 956 a 962 a 956 KH, vse bile