Autor |
Právě jsem se vrátil z....... |
HWSlot
člen
Příspěvků celkem: 401
Bydlitě: Thereban
Registrován od: 20.10.06 |
Vloeno dne 31-03-2007 12:01 |
|
|
ne z hradu, ale z Litně
Jedou se tam závody Nascarů. Byl jsem tam kouknout u včera na tréningu a byl jsem docela potěen, e tam byli tací, kterí mne i po několika letech mojí veřejné nečinnosti poznali. A jsem rád, e jsem objevil tuhle dráhu, takříkajíc mě u nosu. Take asi opráím svůj starej dřevěnej kufr a občas se zase svezu i se "čtyřiadvacetinkama".
Kadopádně zkusím připravit nějakou káru na "Pohár SCALEXTRICU". Jsem toti docela zvědavej, jak ty origo autíčka na dřevěný dráze jezděj.
Jinak k dnením závodům - nebyl jsem tam dlouho, ale stejně mi po dlouhý době zase rozesmálo, e "nasazovači maj jen dvě ruce a jsou barvoslepý".
HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/ |
|
Autor |
RE: Právě jsem se vrátil z....... |
HWSlot
člen
Příspěvků celkem: 401
Bydlitě: Thereban
Registrován od: 20.10.06 |
Vloeno dne 04-04-2007 21:08 |
|
|
Opět jsem se právě vrátil......z Litně
Byl jsem si tam zkusit, jak pojedou autíčka "z krabičky". A byl jsem odhodlanej, jet ten pohár. Ale u si tak jistej nejsem.Vzal jsem BMW M3 - Ninco. Vodítko s pruinkou. Origo kartáče. Rozjel jsem se a v první zatáčce mi auto stojí. Hmm,hmm roztáhnout kartáčky, jak u český dráhy. Tak znova. První zatáčka - oki, dalí jj..vracečka na most - autíčko jede rovně. Naprosto nereaguje na dráku, která zatáčí Auto jde z dráhy dolui.
Druhej pokus - Mercedes kabrio. Hračka na upraveným podvozku FARO. I s motorem 20000. Bohuej jsem zapoměl, e jsem vodítko úmyslně sníil. Doma to jede jak z praku, tady na prknech nezatáčí ani do první zatáčky.
Poslední pokus. Porsche 926 - Scalextric. Komplet originál - pouze motor 25 000 ot. Měkký gumy, ale tady na tom to jede jak na ledě. Protáčí se to, zatáčkama to smýká ze strany na stranu ups s ním do kufru a radi pokecat s p. Kalfeřtem.
Nějak mi moje hlava nebere, jak tu někdo psal, e to jezdí s neupravenejma kárama.
HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/ |
|
Autor |
RE: Právě jsem se vrátil z....... |
Milan
člen
Příspěvků celkem: 137
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 04-04-2007 22:27 |
|
|
Co takhle pár gramů olova na správné místa, odhaduji 15g, cena odhadem 10,-Kč. To snad není ani tuning ani úprava, jenom doladění.
To Porsche aspoň zatáčelo a dováení by zřejmě pomohlo. V Litni jsem jetě nebyl a tuím e tam nejde regulovat napětí. Potom je těch 25000ot. moc a chce to sráeč napětí.
Posledně v Praze jsem s Cooprem nemohl sjet karusel. Změna na setový ovladač, 10g olova a bylo po problému. Samozřejmě e to trochu klouzalo. Tak jezděme na magnetických dráhách, narveme tam pár magnetů a můeme třeba jezdit vzhůru nohama. To bude paráda a ani nasazovače nebudeme potřebovat.
Editoval Milan dne 04-04-2007 23:09 |
|
Autor |
RE: Právě jsem se vrátil z....... |
HWSlot
člen
Příspěvků celkem: 401
Bydlitě: Thereban
Registrován od: 20.10.06 |
Vloeno dne 04-04-2007 23:25 |
|
|
Nejde o 10,-ká, ale o to, e tu někdo psal, e jede s autíčkem z krabice.
V tom Porchákovi mám asi 20g olova
Samozřejmě e to trochu klouzalo. Tak jezděme na magnetických dráhách, narveme tam pár magnetů a můeme třeba jezdit vzhůru nohama. To bude paráda a ani nasazovače nebudeme potřebovat. tuím, e autíčka Scalextric a jim podobný JSOU VYRÁBĚNÝ na magnetickou dráhu. Nebo jsem se někde splet?
Na mojí Ninco dráze s autíčkem, který točí 20 000 a více ROZHODNĚ nepojede vzhůru nohama !!!
Na prkna patřej asi autíčka s prunejma podvozkama, gumama z "pěnovky" brouený na míru a lepený na hliníkový disky.A Motorky, který točej 50 000 a více.
HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/ |
|
Autor |
RE: Právě jsem se vrátil z....... |
Milan
člen
Příspěvků celkem: 137
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 05-04-2007 00:33 |
|
|
Nechci tady rouzpoutat nějaký spor, já nic nemám proti autům stavěných na dřevěnou dráhu. Taky si nemyslím e plastová auta nepatří na dřevěnou dráhu. Rovně jsem nepsal e já jedu auta z krabičky, i kdy první závody jsem je jel.
Pouze jsem napsal, e někteří je jedou a ne patně.
Tak nějak mi připadá, e nás někdo nechce pustit jezdit na dřevěné dráhy, nebo to někomu vadí? Kdosi u psal, e máme jezdit na komerčně výráběných dráhách někde v obchodňáku.
Jo a psal jsi, e to Porsche je orig. z krabičky pouze s jiným motorem a teprve teď píe, e je taky dováeno. Jak jelo rychle na rovince? Jaký si myslí, e se dá zajet čas na jedno kolo třeba na bývalém B.K. ve Zlíně s tou naí hračkou? Nebo kolik kol se dalo zajet na posledním závodě v Praze na 6x2min.
Editoval Milan dne 05-04-2007 00:48 |
|
Autor |
RE: Právě jsem se vrátil z....... |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 05-04-2007 07:55 |
|
|
Pánové, na hádky tu nejsme. Můj nezasvětcenej názor je, e se va prkně dá jezdit s čímkoli co se na hloubku dráky upraví. Zbytek u je skutečně na doladění podvozku aby byl ovladatelný. Prvořadé je předevím, aby to vůbec drelo v dráze. Na to se snad schodnem vichni.
Je toti docela dobře moné, e je zrovna tato dřevěná dráha hlubí ne jiné. Kdo říká, e musejí být vechny dřevěné dráhy frézované stejně? Já mám odjakiva za to, e kadá je v jistých věcech atipická. Třeba právě v tom jak má která hluboko vodiče a dráku. Od toho se snad vodítka na profimodelech podkládají podlokama a dodatečně se dolaďují na danou dráhu nebo se pletu?
Proto se nedá říct, kdo z vás má pravdu. Třeby to milanovi skutečně někde jezdí bez problémů, ale třeba zrovna v Litni by to nelo nebo s velkými obtíemi.
Můj osobní názor je, e bez jakýchkoliv úprav nebo domaďování to není moné. Vdycky tam bude nějaké ALE nebo KDYBY. |
|
Autor |
RE: Právě jsem se vrátil z....... |
Milan
člen
Příspěvků celkem: 137
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 05-04-2007 14:47 |
|
|
Dík Mitchi za příspěvek. Já to neberu jako hádku a jsem rád e k takové diskuzi dolo. Opravdu kadá dráha je jiná a i stavěné auto se chová na kadé dráze jinak. Začíná to pneumatikami a končí ovladačem. Já si myslím e, prostor je tu pro vechny a je důleité , e si kadý můe vybrat. A taky e se něco děje.
Já jsem stavěná auta opustil skoro před třiceti lety. Nyní si rád zajezdím, ale mám rád i tu historii kolem skutečných aut a líbí se mi makety a hlavně měřítko 1:32.
Třeba a přijedu přítí týden do Litně tak si nezajezdím. Nebudu ovem zklamaný. |
|
Autor |
RE: Právě jsem se vrátil z....... |
Milan
člen
Příspěvků celkem: 137
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 05-04-2007 18:54 |
|
|
Pohár Scalextric můete jet i s auty jiných výrobců, jenom s tím Favoritem je problém, protoe je mimo měřítko. Kdy pojedete s autem jiného výrobce, tak se Vám nezapočítávají body do celkového hodnocení, ale umístění v jednotlivém závodě Vám nikdo nevezme.
Kdy jsme psali pravidla, tak ohledně úprav byla velká diskuze. Povolit úpravy-ano, ale jaké. Nakonec se domluvilo pouze pomocí orig. dílů. Kdo to bude kontrolovat, potom by na závodech museli být zástupci vech výrobců. A ptám se, je to reálné. Není. A nakonec by se nic nejelo. Jako zástupce jednoho výrobce ty závody sponzoruji a vichni se můou zúčastnit s jakýmkoliv modelem kom.výroby s plast. podvozkem. Jestli si ho upraví pouze pomocí orig. dílů nebo pomocí dílů jiných výrobců, není moné zkontrolovat. Proto platí bodování dle pravidel. Kdy se to tak vezme, tak dnes můe být výrobcem kdokoliv. U vidím tu případnou přejímku po pár závodech, jak se tam dohadujeme a nakonec ani neodstartujeme. |
|
Autor |
RE: Právě jsem se vrátil ... |
Jirka
člen
Příspěvků celkem: 417
Bydlitě: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 05-04-2007 22:56 |
|
|
Ahoj piloti. Jsem na Vaich stránkách nový, ale ji delí čas je sleduji. Zúčastnil jsem se se synem prvního závodu Scalextric v Praze a poprvé v ivotě závodil na dřevěné dráze. Jeli jsme s auty Nascar od Scalextricu.Dováily jsme je na předku ale přesnou gramá nevím, odhaduji tak 20g. Z dráek to nevypadávalo. Při plné akceleraci po zatáčce s orig. gumama zadek auta poskakoval, take jsme se museli rozjídět plynule. Auta co měly tuningový gumy to nedělaly nebo jsem to aspoň nepozoroval.Dalí auto jsme zkoueli orig Fabii ale zde se nám po čtyřech kolech odtrhlo talíř. kolečko. Syn jel jetě s BMV M3 od Ninca. Rovně jsme ho dováili na předku a hlavně vyměnily odpruené vodítko za pevné. Stejně se ale chovalo podstatně hůře ne auta od Scalextricu.Pouívali jsme ovladače Ninco 70 ohmů předělané na banánky. Na přítě si hodláme předělat i 50ohmové a hlavně pouít regulaci brzdy. Jeliko jsme začátečníci, tak jsme moc dobré výsledky neudělaly, ale mylenka jezdit s komerčními auty na dřevěné dráze je myslím velmi dobrá, soudím tak alespoň podle nadení mého syna a ostatních se kterými se zde skamarádil. |
|
Autor |
RE: Právě jsem se vrátil z....... |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 06-04-2007 06:18 |
|
|
To je panečnu otcovský přístup k věci. Velký potlesk pro Jirku pač takovej taků, kteří se synátorovi věnují a baví je to oba u dnes moc není. |
|
Autor |
RE: Právě jsem se vrátil z....... |
HWSlot
člen
Příspěvků celkem: 401
Bydlitě: Thereban
Registrován od: 20.10.06 |
Vloeno dne 06-04-2007 10:00 |
|
|
Kdy jsme psali pravidla, tak ohledně úprav byla velká diskuze. Povolit úpravy-ano, ale jaké.
proto se mně osobně zdá neideálnějí, jak to psal tuím JMS - na plastovej dráze, třebas bez magnetů a s motorama od pořadatele. Ten motůrek je v autíčku namáčknutej coby dup (kdy se můou takhle jezdit 1:24 a ty motůrky se tam letujou a stíhá se to), magnet vyloupnutej taky. (lo by jen o to, jestli ho před závodem kupovat, bo by ho pořadatel do závodu "pučoval". )A můe se závodit. A hlavně - nemusím mít jiný autíčko "na doma" a na závody, nemusím mít jinou páčku "na doma" a na závody.
HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/ |
|
Autor |
RE: Právě jsem se vrátil z....... |
HWSlot
člen
Příspěvků celkem: 401
Bydlitě: Thereban
Registrován od: 20.10.06 |
Vloeno dne 06-04-2007 10:06 |
|
|
Pouívali jsme ovladače Ninco 70 ohmů předělané na banánky. Na přítě si hodláme předělat i 50ohmové a hlavně pouít regulaci brzdy
JIRKO - kromě toho, jetě upravujete vodítka, dovaujete podvozky.....a u se synek někdy zkusil projet s "neupravenou čtyřiadvacetinkou" na dřevěný dráze? Páč podle toho co a jak píe, tak jste krůček od toho, začít to jezdit.
HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/ |
|
Autor |
RE: Právě jsem se vrátil z....... |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 06-04-2007 18:28 |
|
|
Myslím, e je správná cesta jezdit s "kupovaným" autem na dřevěné dráze. A upravovat ho. Podle konkrétní dráhy. I skutečné vozy se ladí na konkrétní okruhy.
Ostatně kdyby se doma jezdilo na delích tratích a více závodilo, tak se taky bude upravovat podle konkrétní dráhy a tunit na vítězství. Na klasickou osmičku to fakt nemá smysl.
A jak to tak čtu, tak základem úprav je vodítko (+ kartáčky) a pneu. A dováit předek.
Editoval vitek dne 06-04-2007 18:29 |
|
Autor |
RE: Právě jsem se vrátil z....... |
src ceska trebova
člen
Příspěvků celkem: 212
Bydlitě: Sport klub, U Koupalitě 2092, 560 02Česká Třebová
Registrován od: 02.10.06 |
Vloeno dne 07-04-2007 11:10 |
|
|
Máte pravdu - i sebelepí auto (podvozek) odzkouený na okruhu doma v obýváku pak nemusí vůbec "sedět" na velké autodráze ( domácí dráze ). U nás v klubu je to to samé - doma naladíte, ve je OK , na závody postavíme dráhu 55 m dlouhou a nesedí nic z toho co doma fungovalo. Ruku na srdce, kdo doma a na jak dlouho jedete naplno třeba smotorem SUPER ?? Pak kdy se to rozjede na 12 m rovince tak v zatáčce fungují u uplně jiné síly. Rozhodující je předevím těitě (co nejníe ) no a pneumatiky, vodítko a kartáče. Na tom se opravdu asi dohodneme vichni. PK - ps. tak a Vám to jezdí |
|
Autor |
RE: Právě jsem se vrátil |
Jirka
člen
Příspěvků celkem: 417
Bydlitě: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 11-04-2007 19:39 |
|
|
Ahoj. Právě se chystáme se synem na druhý podnik seriálu Scalextric do Litně. Rozhodli jsme se po zkuenostech z Prahy do úpravy ovladačů Ninco protoe mnou dělaný ovladač podle návodu p.Herdera je na komerční autíčka moc ostrý. Nejprve jsem z porcelánového jádra odmotal původní odporový drát, který měl asi 73 ohmů. Sehnal jsem si ze starého skladu v práci silnějí, který má asi 12,5 ohmů na 1m. Porcelánové jádro jsem nabarvil hustí modelářskou barvou upnul do svěráku o pod lupou po několika pokusech znovu navinul. Pak jsem jej jetě celý přetřel barvou a po zaschnutí očistil ředidelm pouze dráhu kde běhá jezdec. Na ten jsem naletoval kontakt z relátka i s kouskem plíku na který je připevněn. Pak jsem napříč ovladačem připevnil potenciometr 10R 4 W a zapojil ho do okruhu brzdy. Jetě jsem si udělal redukci ze zásuvky 3,5 stereo jack na banánky abych mohl ovladač pouívat na domácí i dřevěné dráze. Odpor je asi 25 ohmů. Zkusil jsem ho na domácím Nincu a nemá to chybu zvlátě ta brzda.Syn se právě vrátil z dřevěný dráhy na Julisce, kam začal chodit a říkal ,e to bylo s komerčními auty perfektní. Take u se těíme na přítí závod a profizávodníci TŘESTE SE ! Čau. |
|
Autor |
RE: Právě jsem se vrátil z....... |
Milan
člen
Příspěvků celkem: 137
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 11-04-2007 19:52 |
|
|
Kdy přijedete? V pátek nebo a v sobotu. |
|
Autor |
RE: Právě jsem se vrátil |
Jirka
člen
Příspěvků celkem: 417
Bydlitě: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 11-04-2007 20:08 |
|
|
Přijedeme v pátek a přespíme tam někde na ubytovně.Domluvil sem se s p.Kalfeřtem. Přístup na net mám omezený, take případné domluvy raději na tel.723 577 484. Nashle. |
|
Autor |
RE: Právě jsem se vrátil z....... |
Milan
člen
Příspěvků celkem: 137
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 11-04-2007 20:22 |
|
|
O.K. V pátek se uvidíme. |
|
Autor |
RE: Právě jsem se vrátil z....... |
Jirka
člen
Příspěvků celkem: 417
Bydlitě: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 11-06-2007 17:09 |
|
|
Ne z hradu, ale z Krunohorského poháru z Mostu.Bohuel termín kolidoval z Liboovicemi, ale jeliko jsem měl v práci "střídačskou směnu" nemohl jsem předem rezervovat nocleh a také můj syn, kvůli kterému se autodráze hlavně věnuji( aspoň to tvrdím manelce) se chtěl podívat na tyto závody. Účastnili jsme se pouze závodů v sobotu, kdy se jelo pět kategorií.Prvou kategorii tracků jsme pouze omrkávali a dalích čtyř, tedy vozů historických, formulí, cestovních a kategorie Le Mans jsme se ji aktivně zapojili. Nejprve jsme zjistili, e nae Parma ovladače se 45 ohmovými odpory nemůeme vůbec pouít. Jeli buď stop nebo plný plyn. Pravděpodobně to bylo způsobeno jiným zdrojem ne například na dráze v amberku či Podbabě, kde fungovali daleko lépe.Díky Tomái Zedníčkovi jsme mohli pokračovat se zapůjčeným ovladačem! Dále jsme zjistili, e nae auta, se kterými jezdíme pohár Scalextrick jsou na tyto závody zcela patně nastavená. Zkuení borci, kteří jezdí Krunohorák se s námi ochotně podělili o své poznatky a zkuenosti a ukázali jak je potřeba komerční autíčka předělat a vytunit. Bohuel to se ji nedalo stihnout těsně před závody a nae výsledky také podle toho dopadly.Jak tak jsme dreli krok s druhou polovinou startovního pole v historických vozech ale zbylé katergorie byly u o něčem jiném. Motory do těchto vozů se pouívají převáně od Slot.It a také i převody. Karoserie jsou připevňovány tak, aby měly vůči podvozku vůli, stejně jako vozy čtyřiadvacetinových maket a vodítka se pouívají hlubí, také od Slot.itu. Plně souhlasím z výkladem Marka v příspěvků vlastnosti motorů. V nabídce slot.itu jsou kromě otáček udávány i točivé momenty, jak jsem mohl přečít v katalogu T.Zedníčka a přesvědčili jsme se o tom, e nejvíce ovlivní výkon autíčka nastavení správného převodu vůči konkrétnímu motůrku.Viděli jsme i perfektně upravená autíčka zn.Ninco, která jezdila jako ďas.Jeliko jich doma máme asi 10 byli jsme příjemně potěeni a hned se pustíme do úprav. Závodů se zúčastnilo v sobotním horku asi 25 závodníků. Kdy je správné počasí, tak se jich prý schází okolo čtyřiceti.Organizace byla perfektní.Děkuji vem se kterými jsme se zde seznámili a kteří se s námi podělily o své zkuenosti. Určitě se účastníme i dalích závodů.
A na závěr. Koupili jsme zde v kitech od Fly své dva vysněné vozy, Porsche 917 K a Ferrari 512 S. Take máme co tunit. |
|