AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 19:08:34 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Závody a akce | Různé závody
Autor Právě jsem se vrátil z.......
HWSlot
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 401
Bydliště: Thereban
Registrován od: 20.10.06
Vloženo dne 31-03-2007 12:01
ne z hradu, ale z Litně smileysmiley
Jedou se tam závody Nascarů. Byl jsem tam kouknout už včera na tréningu a byl jsem docela potěšen, že tam byli tací, kterí mne i po několika letech mojí veřejné nečinnosti poznali. A jsem rád, že jsem objevil tuhle dráhu, takříkajíc mě u nosu. Takže asi opráším svůj starej dřevěnej kufr a občas se zase svezu i se "čtyřiadvacetinkama".smiley

Každopádně zkusím připravit nějakou káru na "Pohár SCALEXTRICU". Jsem totiž docela zvědavej, jak ty origoš autíčka na dřevěný dráze jezděj.

Jinak k dnešním závodům - nebyl jsem tam dlouho, ale stejně mi po dlouhý době zase rozesmálo, že "nasazovači maj jen dvě ruce a jsou barvoslepý"smileysmileysmiley.


HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/
http://www.hwslot.estranky.cz/
Autor RE: Právě jsem se vrátil z.......
HWSlot
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 401
Bydliště: Thereban
Registrován od: 20.10.06
Vloženo dne 04-04-2007 21:08
Opět jsem se právě vrátil......z Litněsmiley
Byl jsem si tam zkusit, jak pojedou autíčka "z krabičky". A byl jsem odhodlanej, jet ten pohár. Ale už si tak jistej nejsem.Vzal jsem BMW M3 - Ninco. Vodítko s pružinkou. Origoš kartáče. Rozjel jsem se a v první zatáčce mi auto stojí. Hmm,hmm roztáhnout kartáčky, jak u český dráhy. Tak znova. První zatáčka - oki, další jj..vracečka na most - autíčko jede rovně. Naprosto nereaguje na drážku, která zatáčísmiley Auto jde z dráhy dolui.
Druhej pokus - Mercedes kabrio. Hračka na upraveným podvozku FARO. I s motorem 20000. Bohužej jsem zapoměl, že jsem vodítko úmyslně snížil. Doma to jede jak z praku, tady na prknech nezatáčí ani do první zatáčky.

Poslední pokus. Porsche 926 - Scalextric. Komplet originál - pouze motor 25 000 ot. Měkký gumy, ale tady na tom to jede jak na ledě.smiley Protáčí se to, zatáčkama to smýká ze strany na stranusmiley Šups s ním do kufru a radši pokecat s p. Kalfeřtem. smileysmiley

Nějak mi moje hlava nebere, jak tu někdo psal, že to jezdí s neupravenejma kárama.smiley


HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/
http://www.hwslot.estranky.cz/
Autor RE: Právě jsem se vrátil z.......
Milan
člen

Příspěvků celkem: 137
Bydliště: Zlín
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 04-04-2007 22:27
Co takhle pár gramů olova na správné místa, odhaduji 15g, cena odhadem 10,-Kč. To snad není ani tuning ani úprava, jenom doladění.

To Porsche aspoň zatáčelo a dovážení by zřejmě pomohlo. V Litni jsem ještě nebyl a tuším že tam nejde regulovat napětí. Potom je těch 25000ot. moc a chce to srážeč napětí.

Posledně v Praze jsem s Cooprem nemohl sjet karusel. Změna na setový ovladač, 10g olova a bylo po problému. Samozřejmě že to trochu klouzalo. Tak jezděme na magnetických dráhách, narveme tam pár magnetů a můžeme třeba jezdit vzhůru nohama. To bude paráda a ani nasazovače nebudeme potřebovat.
Editoval Milan dne 04-04-2007 23:09
Autor RE: Právě jsem se vrátil z.......
HWSlot
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 401
Bydliště: Thereban
Registrován od: 20.10.06
Vloženo dne 04-04-2007 23:25
Nejde o 10,-ká, ale o to, že tu někdo psal, že jede s autíčkem z krabice.

V tom Porchákovi mám asi 20g olova

Samozřejmě že to trochu klouzalo. Tak jezděme na magnetických dráhách, narveme tam pár magnetů a můžeme třeba jezdit vzhůru nohama. To bude paráda a ani nasazovače nebudeme potřebovat.
smileysmileytuším, že autíčka Scalextric a jim podobný JSOU VYRÁBĚNÝ na magnetickou dráhu. Nebo jsem se někde splet?
Na mojí Ninco dráze s autíčkem, který točí 20 000 a více ROZHODNĚ nepojedeš vzhůru nohama !!!
Na prkna patřej asi autíčka s pružnejma podvozkama, gumama z "pěnovky" broušený na míru a lepený na hliníkový disky.A Motorky, který točej 50 000 a více.smiley


HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/
http://www.hwslot.estranky.cz/
Autor RE: Právě jsem se vrátil z.......
Milan
člen

Příspěvků celkem: 137
Bydliště: Zlín
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 05-04-2007 00:33
Nechci tady rouzpoutat nějaký spor, já nic nemám proti autům stavěných na dřevěnou dráhu. Taky si nemyslím že plastová auta nepatří na dřevěnou dráhu. Rovněž jsem nepsal že já jedu auta z krabičky, i když první závody jsem je jel.
Pouze jsem napsal, že někteří je jedou a ne špatně.
Tak nějak mi připadá, že nás někdo nechce pustit jezdit na dřevěné dráhy, nebo to někomu vadí? Kdosi už psal, že máme jezdit na komerčně výráběných dráhách někde v obchodňáku.
Jo a psal jsi, že to Porsche je orig. z krabičky pouze s jiným motorem a teprve teď píšeš, že je taky dováženo. Jak jelo rychle na rovince? Jaký si myslíš, že se dá zajet čas na jedno kolo třeba na bývalém B.K. ve Zlíně s tou naší hračkou? Nebo kolik kol se dalo zajet na posledním závodě v Praze na 6x2min.
Editoval Milan dne 05-04-2007 00:48
Autor RE: Právě jsem se vrátil z.......
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 05-04-2007 07:55
Pánové, na hádky tu nejsme. Můj nezasvětcenej názor je, že se va prkně dá jezdit s čímkoli co se na hloubku drážky upraví. Zbytek už je skutečně na doladění podvozku aby byl ovladatelný. Prvořadé je především, aby to vůbec drželo v dráze. Na to se snad schodnem všichni.
Je totiž docela dobře možné, že je zrovna tato dřevěná dráha hlubší než jiné. Kdo říká, že musejí být všechny dřevěné dráhy frézované stejně? Já mám odjakživa za to, že každá je v jistých věcech atipická. Třeba právě v tom jak má která hluboko vodiče a drážku. Od toho se snad vodítka na profimodelech podkládají podložkama a dodatečně se dolaďují na danou dráhu nebo se pletu?
Proto se nedá říct, kdo z vás má pravdu. Třeby to milanovi skutečně někde jezdí bez problémů, ale třeba zrovna v Litni by to nešlo nebo s velkými obtížemi.
Můj osobní názor je, že bez jakýchkoliv úprav nebo domaďování to není možné. Vždycky tam bude nějaké ALE nebo KDYBY.
Autor RE: Právě jsem se vrátil z.......
Milan
člen

Příspěvků celkem: 137
Bydliště: Zlín
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 05-04-2007 14:47
Dík Mitchi za příspěvek. Já to neberu jako hádku a jsem rád že k takové diskuzi došlo. Opravdu každá dráha je jiná a i stavěné auto se chová na každé dráze jinak. Začíná to pneumatikami a končí ovladačem. Já si myslím že, prostor je tu pro všechny a je důležité , že si každý může vybrat. A taky že se něco děje.
Já jsem stavěná auta opustil skoro před třiceti lety. Nyní si rád zajezdím, ale mám rád i tu historii kolem skutečných aut a líbí se mi makety a hlavně měřítko 1:32.

Třeba až přijedu příští týden do Litně tak si nezajezdím. Nebudu ovšem zklamaný.
Autor RE: Právě jsem se vrátil z.......
Milan
člen

Příspěvků celkem: 137
Bydliště: Zlín
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 05-04-2007 18:54
Pohár Scalextric můžete jet i s auty jiných výrobců, jenom s tím Favoritem je problém, protože je mimo měřítko. Když pojedete s autem jiného výrobce, tak se Vám nezapočítávají body do celkového hodnocení, ale umístění v jednotlivém závodě Vám nikdo nevezme.

Když jsme psali pravidla, tak ohledně úprav byla velká diskuze. Povolit úpravy-ano, ale jaké. Nakonec se domluvilo pouze pomocí orig. dílů. Kdo to bude kontrolovat, potom by na závodech museli být zástupci všech výrobců. A ptám se, je to reálné. Není. A nakonec by se nic nejelo. Jako zástupce jednoho výrobce ty závody sponzoruji a všichni se můžou zúčastnit s jakýmkoliv modelem kom.výroby s plast. podvozkem. Jestli si ho upraví pouze pomocí orig. dílů nebo pomocí dílů jiných výrobců, není možné zkontrolovat. Proto platí bodování dle pravidel. Když se to tak vezme, tak dnes může být výrobcem kdokoliv. Už vidím tu případnou přejímku po pár závodech, jak se tam dohadujeme a nakonec ani neodstartujeme.
Autor RE: Právě jsem se vrátil ...
Jirka
člen

Příspěvků celkem: 417
Bydliště: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 05-04-2007 22:56
Ahoj piloti. Jsem na Vašich stránkách nový, ale již delší čas je sleduji. Zúčastnil jsem se se synem prvního závodu Scalextric v Praze a poprvé v životě závodil na dřevěné dráze. Jeli jsme s auty Nascar od Scalextricu.Dovážily jsme je na předku ale přesnou gramហnevím, odhaduji tak 20g. Z drážek to nevypadávalo. Při plné akceleraci po zatáčce s orig. gumama zadek auta poskakoval, takže jsme se museli rozjíždět plynule. Auta co měly tuningový gumy to nedělaly nebo jsem to aspoň nepozoroval.Další auto jsme zkoušeli orig Fabii ale zde se nám po čtyřech kolech odtrhlo talíř. kolečko. Syn jel ještě s BMV M3 od Ninca. Rovněž jsme ho dovážili na předku a hlavně vyměnily odpružené vodítko za pevné. Stejně se ale chovalo podstatně hůře než auta od Scalextricu.Používali jsme ovladače Ninco 70 ohmů předělané na banánky. Na příště si hodláme předělat i 50ohmové a hlavně použít regulaci brzdy. Jelikož jsme začátečníci, tak jsme moc dobré výsledky neudělaly, ale myšlenka jezdit s komerčními auty na dřevěné dráze je myslím velmi dobrá, soudím tak alespoň podle nadšení mého syna a ostatních se kterými se zde skamarádil.
tel. 723577484
Autor RE: Právě jsem se vrátil z.......
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 06-04-2007 06:18
To je panečnu otcovský přístup k věci. Velký potlesk pro Jirku pač takovej taků, kteří se synátorovi věnují a baví je to oba už dnes moc není.smiley
Autor RE: Právě jsem se vrátil z.......
HWSlot
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 401
Bydliště: Thereban
Registrován od: 20.10.06
Vloženo dne 06-04-2007 10:00
Když jsme psali pravidla, tak ohledně úprav byla velká diskuze. Povolit úpravy-ano, ale jaké.

proto se mně osobně zdá neideálnější, jak to psal tuším JMS - na plastovej dráze, třebas bez magnetů a s motorama od pořadatele. Ten motůrek je v autíčku namáčknutej coby dup (když se můžou takhle jezdit 1:24 a ty motůrky se tam letujou a stíhá se to), magnet vyloupnutej taky. (Šlo by jen o to, jestli ho před závodem kupovat, bo by ho pořadatel do závodu "pučoval". )A může se závodit. A hlavně - nemusím mít jiný autíčko "na doma" a na závody, nemusím mít jinou páčku "na doma" a na závody.


HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/
http://www.hwslot.estranky.cz/
Autor RE: Právě jsem se vrátil z.......
HWSlot
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 401
Bydliště: Thereban
Registrován od: 20.10.06
Vloženo dne 06-04-2007 10:06
Používali jsme ovladače Ninco 70 ohmů předělané na banánky. Na příště si hodláme předělat i 50ohmové a hlavně použít regulaci brzdy

JIRKO - kromě toho, ještě upravujete vodítka, dovažujete podvozky.....a už se synek někdy zkusil projet s "neupravenou čtyřiadvacetinkou" na dřevěný dráze? smiley Páč podle toho co a jak píšeš, tak jste krůček od toho, začít to jezdit.smiley


HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/
http://www.hwslot.estranky.cz/
Autor RE: Právě jsem se vrátil z.......
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 06-04-2007 18:28
Myslím, že je správná cesta jezdit s "kupovaným" autem na dřevěné dráze. A upravovat ho. Podle konkrétní dráhy. I skutečné vozy se ladí na konkrétní okruhy.

Ostatně kdyby se doma jezdilo na delších tratích a více závodilo, tak se taky bude upravovat podle konkrétní dráhy a tunit na vítězství. Na klasickou osmičku to fakt nemá smysl.

A jak to tak čtu, tak základem úprav je vodítko (+ kartáčky) a pneu. A dovážit předek.
Editoval vitek dne 06-04-2007 18:29
Autor RE: Právě jsem se vrátil z.......
src ceska trebova
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 212
Bydliště: Sport klub, U Koupaliště 2092, 560 02Česká Třebová
Registrován od: 02.10.06
Vloženo dne 07-04-2007 11:10
Máte pravdu - i sebelepší auto (podvozek) odzkoušený na okruhu doma v obýváku pak nemusí vůbec "sedět" na velké autodráze ( domácí dráze ). U nás v klubu je to to samé - doma naladíte, vše je OK , na závody postavíme dráhu 55 m dlouhou a nesedí nic z toho co doma fungovalo. Ruku na srdce, kdo doma a na jak dlouho jedete naplno třeba smotorem SUPER ?? Pak když se to rozjede na 12 m rovince tak v zatáčce fungují už uplně jiné síly. Rozhodující je především těžiště (co nejníže ) no a pneumatiky, vodítko a kartáče. Na tom se opravdu asi dohodneme všichni. PK - ps. tak a Vám to jezdísmileysmileysmiley
www.autodraha-src.ceskatrebova.com
Autor RE: Právě jsem se vrátil
Jirka
člen

Příspěvků celkem: 417
Bydliště: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 11-04-2007 19:39
Ahoj. Právě se chystáme se synem na druhý podnik seriálu Scalextric do Litně. Rozhodli jsme se po zkušenostech z Prahy do úpravy ovladačů Ninco protože mnou dělaný ovladač podle návodu p.Herdera je na komerční autíčka moc ostrý. Nejprve jsem z porcelánového jádra odmotal původní odporový drát, který měl asi 73 ohmů. Sehnal jsem si ze starého skladu v práci silnější, který má asi 12,5 ohmů na 1m. Porcelánové jádro jsem nabarvil hustší modelářskou barvou upnul do svěráku o pod lupou po několika pokusech znovu navinul. Pak jsem jej ještě celý přetřel barvou a po zaschnutí očistil ředidelm pouze dráhu kde běhá jezdec. Na ten jsem naletoval kontakt z relátka i s kouskem plíšku na který je připevněn. Pak jsem napříč ovladačem připevnil potenciometr 10R 4 W a zapojil ho do okruhu brzdy. Ještě jsem si udělal redukci ze zásuvky 3,5 stereo jack na banánky abych mohl ovladač používat na domácí i dřevěné dráze. Odpor je asi 25 ohmů. Zkusil jsem ho na domácím Nincu a nemá to chybu zvláště ta brzda.Syn se právě vrátil z dřevěný dráhy na Julisce, kam začal chodit a říkal ,že to bylo s komerčními auty perfektní. Takže už se těšíme na příští závod a profizávodníci TŘESTE SE ! Čau.
tel. 723577484
Autor RE: Právě jsem se vrátil z.......
Milan
člen

Příspěvků celkem: 137
Bydliště: Zlín
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 11-04-2007 19:52
Kdy přijedete? V pátek nebo až v sobotu.
Autor RE: Právě jsem se vrátil
Jirka
člen

Příspěvků celkem: 417
Bydliště: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 11-04-2007 20:08
Přijedeme v pátek a přespíme tam někde na ubytovně.Domluvil sem se s p.Kalfeřtem. Přístup na net mám omezený, takže případné domluvy raději na tel.723 577 484. Nashle.
tel. 723577484
Autor RE: Právě jsem se vrátil z.......
Milan
člen

Příspěvků celkem: 137
Bydliště: Zlín
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 11-04-2007 20:22
O.K. V pátek se uvidíme.
Autor RE: Právě jsem se vrátil z.......
Jirka
člen

Příspěvků celkem: 417
Bydliště: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 11-06-2007 17:09
Ne z hradu, ale z Krušnohorského poháru z Mostu.Bohužel termín kolidoval z Libošovicemi, ale jelikož jsem měl v práci "střídačskou směnu" nemohl jsem předem rezervovat nocleh a také můj syn, kvůli kterému se autodráze hlavně věnuji( aspoň to tvrdím manželce) se chtěl podívat na tyto závody. Účastnili jsme se pouze závodů v sobotu, kdy se jelo pět kategorií.Prvou kategorii tracků jsme pouze omrkávali a dalších čtyř, tedy vozů historických, formulí, cestovních a kategorie Le Mans jsme se již aktivně zapojili. Nejprve jsme zjistili, že naše Parma ovladače se 45 ohmovými odpory nemůžeme vůbec použít. Jeli buď stop nebo plný plyn. Pravděpodobně to bylo způsobeno jiným zdrojem než například na dráze v Žamberku či Podbabě, kde fungovali daleko lépe.Díky Tomáši Zedníčkovi jsme mohli pokračovat se zapůjčeným ovladačem! Dále jsme zjistili, že naše auta, se kterými jezdíme pohár Scalextrick jsou na tyto závody zcela špatně nastavená. Zkušení borci, kteří jezdí Krušnohorák se s námi ochotně podělili o své poznatky a zkušenosti a ukázali jak je potřeba komerční autíčka předělat a vytunit. Bohužel to se již nedalo stihnout těsně před závody a naše výsledky také podle toho dopadly.Jakž takž jsme drželi krok s druhou polovinou startovního pole v historických vozech ale zbylé katergorie byly už o něčem jiném. Motory do těchto vozů se používají převážně od Slot.It a také i převody. Karoserie jsou připevňovány tak, aby měly vůči podvozku vůli, stejně jako vozy čtyřiadvacetinových maket a vodítka se používají hlubší, také od Slot.itu. Plně souhlasím z výkladem Marka v příspěvků vlastnosti motorů. V nabídce slot.itu jsou kromě otáček udávány i točivé momenty, jak jsem mohl přečít v katalogu T.Zedníčka a přesvědčili jsme se o tom, že nejvíce ovlivní výkon autíčka nastavení správného převodu vůči konkrétnímu motůrku.Viděli jsme i perfektně upravená autíčka zn.Ninco, která jezdila jako ďas.Jelikož jich doma máme asi 10 byli jsme příjemně potěšeni a hned se pustíme do úprav. Závodů se zúčastnilo v sobotním horku asi 25 závodníků. Když je správné počasí, tak se jich prý schází okolo čtyřiceti.Organizace byla perfektní.Děkuji všem se kterými jsme se zde seznámili a kteří se s námi podělily o své zkušenosti. Určitě se účastníme i dalších závodů.
A na závěr. Koupili jsme zde v kitech od Fly své dva vysněné vozy, Porsche 917 K a Ferrari 512 S. Takže máme co tunit.
tel. 723577484
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
122
122
Setkání Libošovice
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 37
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio