Ptám se poslední dobou sám sebe,kam se hrnou závody komerčních modelů.Bohuel po posledních diskuzích nad pravidly pozoruji,e jiným směrem ne bych si představoval.(můj problém)
Je přirozené,e kadý chce,aby mu to jeho autíčko jelo co nejrychleji.To se můe dokázat zkouením a vývojem nových dílů.Z toho plyne tlak na organizátory závodů a tvůrce pravidel.Jeden chce tyhle pneumatiky,druhý zase klece motorů.Asi je to přirozený vývoj,ale jsou to jetě komerční modely nebo makety SRC?Nevím.Koupím krásný model závodního vozu a:
-z karosérie vyhodím modelový interiér a nahradím lexanem
-přední osu vyhodím a nahradím nezávislou
-zadní osu a převody vyhodím a nahradím jinými díly
-motor vyhodím a dám silnějí
-kola vyhodím a pouiji hliníkové,nebo z magnézia
-pneu vyhodím a pouiji nevím co,a podle teploty dráhy
-vodítko vyhodím a dám jiné speciální
-podvozek rozřeu a nacpu do něho klec
Zapomněl jsem na něco?Asi ne,protoe mi s toho modelu nic nezbylo.
Kdy tohle ve udělám,tak jetě zbývá naladit auto na dráze vyhodit ty moje ruce a nahradit je nějakýma trénovanýma.Jinak je ve na nic.
Ne kadý má chu,čas,peníze a monost(dostupnost dráhy)aby tohle ve podstoupil.
Je to samozřejmě taky cesta kupředu,ale jde to i jinak.Třeba tak,jak to ukázaly závody Nostalgic Grand Prix,nebo Hvozdnická rallye.Prostě modely z krabičky s minimem úprav.
Tome, pod tohle se taky podepíu !!!
Ale závody typu "vyndej a jezdi" mají bohuel také svoje odpůrce. Právě proto, e nemohou "vyhazovat a rozřezávat a rozvrtávat a..."
Právě proto navrhuju hodit brzdu.,problém je v tom ,e komerčky z krabičky/kromě slSlot-it a NSR/prostě na dřevěný dráze nejedou!....Právě proto budu tlačit na Pepína aby zachoval pouze S1,S2,P3,P6 na PC 2011, a nejradi bych, aby zruil i ty nově povolené klece, jeliko ti, kvůli kterým se to dělalo, stejnak nepřijedou!
Ode mne má u druhý podpis. Komerčky jsem chápal stejným způsobem, vyndej z krabičky a jeď. Souhlasím jen s výměnou vodítka, protoe na dřevěných drahách to někde jinak nejde. Proto stavím SRC makety, kde mohu řezat a upravovat co mi rozum a pravidla dovolí.
Příspěvků celkem: 164 Bydlitě: Most Registrován od: 05.04.07
Vloeno dne 15-09-2010 08:45
Kam jedete komerčky-dopředu,dopředu,vývoj zastavit asi nelze.
Tome prostě to je skutečnost.Jedna věc jsou závody(Kp,Slot-it,Porsche cup)kde jedou auta upravená na nejlepí úroveň jakou si ten či onen můe dovolit,a druhá strana jsou závody aut z ,,krabiček"kde se ale musí povolit aspoň minimální úprava aby se vůbec dalo jezdit.Co si budem povídat s některýma auty se ani při nejlepí snaze po vyndání z krabičky nedá ject.Pouze do poličky.
Záleí na pořadateli o jaký závod má zájem.V Mostě se snaíme o obojí a jak je vidět,dle ohlasů a účasti na nostalgic závody z krabičky mají svoje kouzlo.
Bohuel ale i na těchto závodech se scházejí pořád stejní lidé,pořád to jsou ti kteří jedou závod Kp,Slot-it.Nikoho dalího z těch dlouhé řady diskutujících,jak tady,tak ani na jiných webech tam neuvidí.Pro nás pořadatele to je práce navíc,ale baví nás to,odměnou jsou právě ty ohlasy a účast.
Asi v lednu se u nás pojede opět Historic Grand Prix (tzv.doutníky)jsem zvědav kolik bude nových jezdců oproti loňsku.
Příspěvků celkem: 2145 Bydlitě: Praha Registrován od: 04.04.07
Vloeno dne 15-09-2010 08:51
Jetě si zapomněl na sundání zrcátek a antén a zesílení dráku vodítka
To e Slot.It a NSR jsou trochu jinde, ne běné auto z krabice je sice pravda, ale oba výrobci se drí ve specifických kategoriích vozů a tak zase tak moc velký problém to není.
Jde o to udret v nějakých mezích zbytek kategorií. Vdy bude nějaké auto lepí a nějaké naprosto nepouitelné, to se nedá nic dělat.
Co se týká klecí jsou modely, kam se dá elegantně instalovat a i po takovém hrubém zásahu vypadá model poměrně kompaktně, ovem to je spíe vyjímka, drtivá větina modelů je po tomto zásahu znehodnocená více, ne je únosné a celek drí pohromadě spíe silou vůle, ne čímkoliv jiným.
Take já bych byl pro pouít pouze kastli a instaloval HRS. Připadá mi to elegantnějí a ve hře by bylo daleko více modelů, ne dnes.
Nejlepí ovem by asi bylo být spíe konzervativní a vrátit se o rok, dva zpět
Příspěvků celkem: 318 Bydlitě: Praha Registrován od: 06.01.09
Vloeno dne 15-09-2010 09:10
Já chápu komerčky tak, e se jedná o auto z krabičky, které si vylepím běně koupitelnými díly, jen s pomocí roubováku, bez pouití nějakého speciálního nářadí, brusek, soustruhů... Třeba model FLY s komplet vbybavením SlotIt, proč ne, ale řezání a pasování klece, jiný podvozek do jiné kastle... to u mi jako komerčka nepřijde, to je vývoj výzkum. Ale je mi jasné, e to zas pak omezí modely na NSR a Slot It a i já mám model NASCAR SCX s klecí SlotIt . Take netvrdím, e bych byl pro změnu pravidel tímto směrem, ale komerčky to u pak asi nejsou.
Pouití mechovek bych si dovedl představit pokud by se daly koupit hotové a bez problémů navléknlout na disky, prostě stejný postup jako se současnými pneu. Pokud ale vyadují nějaké dalí "fígle", speciální disky atp., tak si myslím, e bychom se u komerčkám hodně vzdálili.
Já ale budu, pokud čas dovolí, jezdit na závody v kadém případě i s "prolou" technikou, pokud se nezakáe něco, co u bylo dříve povoleno a co by mi vyřadilo moji techniku .
Jetě mne zaujalo, e v rámci těchto diskuzí se pořád mluví jen o autech, ale, e skoro vichni mají stavěné regely, které si laik nevyrobí, to problém není . Nechci nabádat, k přechodu na kupované regely a být ukamenován , nakonec u taky uvauju o tom nechat si nějaký vyrobit, ale regel je přeci taky důleitá část závodění a tam výzkum vývoj je brán jako samozřejmost.
Příspěvků celkem: 164 Bydlitě: Most Registrován od: 05.04.07
Vloeno dne 15-09-2010 09:33
Na jedné straně jsou tu nae úpravy,tak aby auto bylo to nejlepí.na druhé straně jsou tu snahy výrobců o co nejlepí,,jezditelnost"viz posledni auto NSR-Ford GT 40.
Nebo snad ta světlost je modelová?
Příspěvků celkem: 2145 Bydlitě: Praha Registrován od: 04.04.07
Vloeno dne 15-09-2010 10:11
Pavle, mechovky si můe nabrousit i doma na vrtačce a disky jsou běně v prodeji za pár korun.
Régl si můe koupit, v tom také problém není, je jich na trhu dost a dost a pokud si ho někdo staví, tak buď chce uetřit, nebo mu ádný komerční nevyhovuje.
Moná e díky aktivitě výrobců bude zanedlouho dostatek modelů do kterých se nebude muset řezat, ale i tak bude spousta reptalů e zrovna jejich oblíbený model jim nestačí take problém s řezáním tu bude pořád a do toho ty pneu....
A poslední pohled na věc, jako organizátor nebudu dělat nic pro 5 lidí, potřebuju alespoň 15-20, aby to mělo smysl.
Otázkou zůstává a taky jsem to teď napsal do SRC AUTODRÁHY, proč tedy nikdo nejezdíte Scalextric? U Scalextricu jsme vichni začínali a vichni jsme se na něj vyprdli, protoe chceme být rychlejí !!!
Člověk je od přírody tvor nespokojený a vdy si najde tu správnou výmluvu na cokoliv. Ačkoliv jsem do PC pustil klece (ačkoliv jsem věděl, e to nikoho navíc nepřinese) v tu ránu se ozvali ti lidé (kteří by také nedorazili), ale e prý nepřijedou, protoe to je druhý Krunohor.
Proč nebyli zájemci na závody ITES/FARO? Proč byli 3 mimohradčtí na Ninco Hvozdnice? A takto se můeme ptát dokola. Je nás toti málo a jak zde bylo napsáno, pořád se objevují stejní lidé a bohuel (pro někoho + pro komerčky) jsou to závodníci, tedy lidé, kteří chtějí od vozu, aby jelo a ne skákalo na dřevěné dráze.
Souvislost vidím v České Třebové, kde na plastu jede prostě ve a mají velkou základnu, ale na dřevěné závody jezdí jen minimum ... prostě se nepotřebují předhánět a investovat, kdy jim to doma jede (samozřejmě tam jsou i důvody nechuti cestovat, které jsou vak u spousty lidí v ČR).
Take pro "komerčky" v pojetí Tomnema je ideál plastová vícedráha a autíčko s krabičky. To samé postupně slýchám u nás v HK. A výhoda je v tom, e s tím magnetem můe jet i příchozí, který doposud auto neřídil. Pro kluby je vak pořízení velkého plastu drahé.
koda, e se nemůeme vrátit v čase a dát vám tohle přečíst tak před rokem a půl.
Standa, který odstartoval rychlíkový expres se najednou snaí zatáhnout za záchranou brzdu, Honza si myslí, e vyřeí problémy s naladěním gum pouitím mechovek. Pánové, kdy jsem před časem říkal co vechno Standa provádí na Porsche cupu z autíčkama a pojďte to do Krunohoru trochu omezit, tak jste si myslely, e brečím zbytečně. Dobře se pamatuju, kdy jste oponovali, e to je na jeho domácích drahách, které má najeté apod. Květa Standova vylepení začal jako první přenáet i do Krunohoru a hned to bylo setsakra znát. Kdy jsme holt pravidla nechtěly přizpůsobit, tak jsme se podílely na pokračování tohoto ílenství. Teď u v tom máme spoustu peněz a tak se nebudeme vracet k autům z krabičky, to je jisté, ale dále v tom pokračovat a přizpůsobovat to například maketám GT a MC 24 se mi rozhodně nelíbí. Honzo naskočili jsme letos do toho seriálu čtyřiadvacetin a jsem z něho velmi rozčarovaný. Laborace z gumama a posléze z motorama je jetě daleko větí ne v současných komerčkách. Tady si věci aspoň můou koupit u Zedníčka a pokud je zrovna nemá, tak do měsíce ti je seene. Na správné mechovky čekám ji půl roku, stejně tak jsem čekal na troku slunějí motor střední třídy. Jestli tohle hodláte přenést i do komerček, tak předem říkám, e končím.
Mechovky nejsou přece jen jedny, znám Alfy, Thuny, Sigmy a kdovíco jetě a kdo má přístup k těm lepím má nespornou výhodu. Mechovky také přenesou větí výkon motoru a tak jak znám některé závodníky, nevylučuji i monost podvodů.
Nehodlám být závislý na tom, e mi někdo milostivě seene lepí směs gum.
Pavle, to e régl je třetina úspěchu závodníka je nesporné. Proto jsem se do nich začal vrtat krátkou dobu poté co jsme začali závodit.
Závod je ivot, to co je před či po něm je jen čekání.
Příspěvků celkem: 164 Bydlitě: Most Registrován od: 05.04.07
Vloeno dne 15-09-2010 10:53
Pepino u Scalextricu jsme větina asi začínali,ale bohuel pořadatel to asi vzal za ten nesprávný konec.Třítění do nepřehledných kategorií,prosazování pouze jejich vlastních materiálu a s tím nakup pouze u nás,atd.Bohuel.
Honzo, i já měl ke Scalextricu výhrady, ale nakonec, JAK JE VIĎET, to byla ideální cesta.
- Kategorie jsou pořád stejné (Old, Nas, Rally, F1, Mono, GT/LM)
- Skupiny zde byly ve 2009 pro to, aby si mohli zajezdit i s jinými vozy (Sk 3), popř. děti bez úprav (Sk 1).
- Scalextric díly a vozy májí v nabídce dalí 3 firmy v ČR.
- A letoní disky má jen pořadatel, protoe na základě nezájmu účastníků je neměl proč pustit do distribuce (kdo měl zájem, opatřil si je).
To, e Scalextric tunning nefunguje, e kadé auto má zcela odlinou vzdálenost od zadní osy a osy motoru je věc jiná. Je tu ale největí nabídka rozličných modelů.
My jsme vlastně chtěli jen zbytečnými poadavky dostat pohár do situace, která je dnes v ostatních pohárech.
Jsem pro značkové poháry, v době Scalextricu tu ale nebyl Slot.it a nebyly k mání vozy NSR.
P. Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE
Editoval Pepino dne 15-09-2010 11:04
Mě příde e pláčete nad rozlitým mlíkem zbytečně. Komerčky se prostě dostali na zvýený level a jeho sníení zpět u není moný. Zpětný omezení bude mít spí víc kritiků a větčí počet závodníků stejně nepřinese. Ten klesá skoro vude.
Hlavním problémem nejsou klece nebo jiné úpravy ala kp protoe ty doteď nikomu vlastně nevadili. problém jsou jasně gumy kerý auta zrychlili a rozdělili lidi na ty kerý to s nima umí a ty kerý ne. Vechny gumy od slotitu jsou normálně k mání a stojí stejně. Ostatní gumy se zatim nepouívají.
Ale ten nejvěčí problém je e ste začali závodit a vichni chcete vyhrát. Jít si zajezdit jen tak se u nikomu nechce. Kdysi to u tady nadhodil JMS. Vztahy se pak zhorujou a vichni pak podezíraj ostatní z podvodů. Je to jednoduí ne přiznat e mi to zrovna nejelo nebo sem to zvoral .
Rozhodně si nemyslím, e to, e nám někdo ukáe, e máme mít rovný podvozek, e máme mít rovně nalepené pneu a zabrouené, e někdo investuje do vyzkouení nových typů pneu, které nikdo nepouívá, e vyuívá jiné běně dostupné díly apod. je spoutěcím mechanismem pro zruení komerček. Nelíbí si mi, a u to myslíme třeba i v nadsázce, e Standu vude uvádíme jako viníka této situace a větinou v negativním slova smyslu.
Kdy jsem teď přijel z KP, tak jsem zjistil,e moje umístění přesně odpovídá mírou úprav modelu k momentálně provozovanému optimu ostatních.Jelko jsem občasný účastník KP, tak ádný moc speciály nestavím.
GTLM-S-i N .390 + hist.NSR P68-to odpovídá ostatním/2x1místo/.,cesáky-NSR Clio nejede patně, ale proti Spiritům s klecí je krátké a vysoké-3místo,Nascar, bez klece Scal. a Formule-Scxal s napevno vlepenou klecí-nechytačka na 2x5místo
take ,kdy u to ty pravidla umoňujou, tak se proti tomu jde těko./platí obecně/
Pepino, to e se snaíme mít model precizně naladěný, srovnaný a dováený jsme dělali v Krunohoru i před tím. Ve vaem klubu vás Standa hodně pozvednul to mi je jasný, ale začal lepit gumy na disk z jiného důvodu ne jen aby je srovnal. Začal je obruovat aby sníil těitě, aby vyrobil air efekt apodobně. To je to podstatné, e pak jede auto o třídu jinde. Pouitím jiných směsí ne silikonu odstartovalo to zrychlení. Nikdo tady neodsuzuje jenom Standu, chyba byla, e jsme to připustili vichni. Nyní i Standa připoutí, e se mu to samotnému nelíbí.
Ke krabičkovým autům se u vracet nikdy nebudu, to je nesmysl. Souhlasím ale nyní ze Standou aby jsme pravidlama pokud mono omezili dalí výrazné zrychlování modelů. Nejlepí vývoj pravidel vidím u Sloti.it poháru Tomáe Zedníčka. Je to vak omezené jedním výrobcem a tak přece ostatní auta neuloíme do skříně, ale nějaký mustr by jsme si z toho vzít mohli.
Závod je ivot, to co je před či po něm je jen čekání.
Jirko, nebylo to mířeno na tebe a sám vím, protoe jsem se Standou v denodenním kontaktu, e i on sám sebe tak bere (jako ničitele komerček), ale air efekt tu byl na discích NSR od začátku, kola se lepila na Scalextric, jiné směsy tu také byly, těítě (min. průměr kol) je dám pravidly apod.
Ano, vichni jsme v tom namočeni a buď z toho najdeme cestu ven a začneme se bavit nebo začnou být akce o 5ti účastnících.
Opět zde ale opakuji, e mě mrzí to, e málokdo z nás je schopen si na rok vybrat 2-3 seriály a ty odjet celé ne preferovat to, co se jede doma a pokadé jet něco jiného. Pokud tu nebudou celoroční seriály s celorepublikovou působností, pak se spousta klubu zavře pro "nečinnost".
Příspěvků celkem: 164 Bydlitě: Most Registrován od: 05.04.07
Vloeno dne 15-09-2010 12:32
Nemyslím si e Standa je strůjcem něčeho patného,dříve nebo později by na tyto vychytávky přiel někdo jiný a byl by patný on?To určitě néé.
Jednou jsem s T.Zedníčkem debatili,co takhle si udělat výlet do Itálie na nějaký jejich závod,asi by jsme dostali pěkně na frak,ale přijeli bychom s něčím novým,něco co by jsme tam okoukali a praktikovali tady u nás a to by bylo patně?Itálie patří mezi top země ohledně autodráh a závodů.
Osobně,Slot-it pohár bude asi to pravé,to co se bude nejvíce podobat tomu co se jezdí venku.Je jenom dobře e Tomá tyto závody pořádá.
Pravidla Kp jsou postavena tak aby mohla jezdit i dalí auta,to u jsem tady někdy psal a byl bych rád aby to tak zůstalo,a u na těch nebo jiných pneu.