Autor |
Co vlastně chceme po FARU |
Pepino
Super Administrátor
Příspěvků celkem: 1154
Bydlitě: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06 |
Vloeno dne 09-03-2007 08:24 |
|
|
1 - RS130 ... u aby tu byla
2 - počítadlo (viz. vlákno Počítadlo)
3 - krajnice/obrubníky
4 - osobně bych uvítal (vzhledem k nejlevnějím cenám dílu dráhy) uí slot, aby na FARO dráze mohla jezdit (bez neustálého roiřování kartáčků) o ostatní auta. Vzhledem k tomu, e FARO prodává Revell a přestavují jiné modely, které mají mení vodítka, byl by to podle mě krok vpřed.
A co dál?
P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE
Editoval Pepino dne 09-03-2007 11:03 |
|
Autor |
RE: Co vlastně chceme po FARU |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 09-03-2007 08:52 |
|
|
Neblbni, to by znamenalo předělat vechny formy na díly drah a kdoví jestli by to vůbec lo. Do toho ti nepůjdou ani náhodou. Navíc by tak stratili velkou výhodu proti konkurenci a to je, e Ites dráhu má doma kde kdo. A ceny dílů by u tak za hubičku ani náhodou nebyli. Tam by lo o statisíce za nové formy. To by byla pro firmu sebevrada. S tím ani náhodou nepočítej. To u by byl digitál procházka růovým sadem.
1)130
2)Obrubníky a mantinely
3)Solidnějí počítadlo
4)NF1400
5)Zbytek ji léta připravovaných projektů jako Fabie, Octavie, Jamal a T603
6)Neplánovat si mezi to nic jiného. Nebo na to vyčlenit speciální vývojový team který by pracovat scela nezávazně na plánování výroby a výrobě samotné.
Dalí zbytečné časové prutahy jsou čím dál tím více neádoucí. Zvlátě u projektů jako jsou 130RS, Mantinely a Počítadlo.
Tak to vidím já svýma očima. Chápu, e jich je jen 10, ale avízované termíny byli u víc ne v tolerancích překročeny. Kdyby to do poslední doby dreli pod pokličkou tak by moná udělali líp. Teď u zájem a nadení pomalu začínat upadat a měnit se v posměch na vrub firmy. Z toho vyplývá i ztráta zakazníků. To ho je mi fakt líto, protoe idea Faro je dobrá idea. |
|
Autor |
RE: Co vlastně chceme po FARU |
Pepino
Super Administrátor
Příspěvků celkem: 1154
Bydlitě: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06 |
Vloeno dne 09-03-2007 11:16 |
|
|
Ja vím Mitchi, ale vem si, e sami svoji "neschopností" a prodejem jiných modelů (Revell atd.) vedou zákazníky k tomu, e prostě mají auta cizích značek. A mně prostě auta na české 74 mm dráze nejezdí. I kdy roztáhnu kartáčky, po 2-3 kolech to musím dělat znovu atd.
Sám jsem byl příznivcem českých vozů a jejich zastáncem, ale najednou mám doma během 2 měsíců 4 nová auta od Scalextricu a Carrery a kromě Fáčka u asi s původními jezdit nebudu a moná nechci. Se starou dráhou (ačkoliv mám spousty dílů) jsou neustále problémy, nemám spojky, původní mantinely nedrí atd.
Proto vidím cestu spíe v doplňcích a dráze ne autech. A jak říkám, nevím, jak je tomu u 90mm dráhy nynějí, ale na staré 74mm auta prostě blbnou.
P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE
Editoval Pepino dne 09-03-2007 11:17 |
|
Autor |
RE: Co vlastně chceme po FARU |
Rebas
člen
Příspěvků celkem: 326
Bydlitě: Praha
Registrován od: 18.01.07 |
Vloeno dne 09-03-2007 12:26 |
|
|
Přesně vím o čem mluví tome... mě zas do krámu chodí tatínkové co chtějí na ty dráhy nový autíčka, vodítka, kartáčky, nějaký ty díly (rovinky, zatáčky), případně ovladače...
... a já na to musím odpovídat, e maj neznačkovou dráhu na kterou prostě takovýhle vymoenosti nejsou e jediný řeení je koupit dalí mejd domů a doufat e se jim to opět nepotve (na 99% potve, co si budeme nalhávat) nebo a si koupí GO!!! autíčka od Carrery, kde vak vyvstává problém s napájením (14,8 V maj goučka) a e jim to na dráze kolem 6-8 V bude jezdit pomalu, take musí sehnat silnějí trafo, kde upraví konektory pro tu jejich dráhu. Tím jim vznikne jinej problém a to s ovladači které pravděpodobně uvaří.
Zákazník pak buď odejde s autíčky, kompletně novými elektronickými díly od jiné značky a x hodin bastlení pro předělání k té jeho neznačkové dráze, nebo si odnáí značkový set k jedění... |
|
Autor |
RE: Co vlastně chceme po FARU |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 09-03-2007 13:32 |
|
|
Tady ty úvahy co by firmy měly mi namnoze připomínají přísloví o těkajích psech a karavaně. Ono hesla, e podnik je řízen zákazníkem a ná zákazní ná pán a tak neplatí.
Ale kdy u tu hru hrajem ....
1. Zapracování na ovladači a jeho připojení k dráze na banánky.
2. Zapracování na krajnicích.
3. Nabídka jiných převodových poměrů - by jen formou nabídky cizích dílů v e-shopu.
4. Zapracovat na distribuci a reklamě. Drí se tradice, ale nikde je moc nekoupíte.
5. Zapracování na komplexním "počítadle" s připojením na PC. |
|
Autor |
RE: Co vlastně chceme po FARU |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 09-03-2007 14:38 |
|
|
Pepino a zkouel si pouít tvrdí kartáčky? e na ně tak nadává. Na zůení trolejí zapomeň, to by znamenalo zaloit pomalu novou firmu, Vechno na autech se točí kolem nějakého vodítka a měnit na vem vodítka, předělat vechny dráhy. To je blbost.
Já s klasickými vodítky ádný problémy nemám. A ani s těmi novými. Podle mě to začíná čím dál tím víc hrotit. Ber to tak, e řídí pořád jenom Auto a né Tramvaj, která jede se stoprocentní přesností v dané dráze. Představ si e i skutečnému autu někdy v zatáčce ulítnou cvičky.
Nezlob se na mě, ale z toho co jsi napsal nebo moná jak si to napsal to vidím víc jako tvůj problém ne jejich. Ty jezdí s vozy jiných značek na jejich dráze tak proč by se oni tomu měli podřizovat. U si to přeci kupoval s tím, es věděl e tam ten rozdíl je a já jsem o tom někde psal, e v tom vidím problémy. Tak teď jim to nemůe přeci vyčítat. Buď se s tím smiř, nebo si uprav vodítka nebo si kup cizí dráhu. To je na tobě.
Ale já s tím trable nemám.
Editoval Mitch dne 09-03-2007 14:45 |
|
Autor |
RE: Co vlastně chceme po FARU |
Pepino
Super Administrátor
Příspěvků celkem: 1154
Bydlitě: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06 |
Vloeno dne 09-03-2007 16:30 |
|
|
1 - já nic nehrotím, nechci jen kupovat předraené díly od cizích firem a jak jsem psal, vzhledem k nedostatečnému počtu nabízených aut od FARA by právě cenou dráhy mohli nabízet alepoň něco na trh, co by se třeba prodávalo. Bojím se toti toho, e komplet "česká" zanikne. Samozřejmě nevím, jak velký zásah do formy je zůit slot
2 - jaká vodítka budou mít nová auta (RS, Oct., Fávo) Pokud iroká, tak opět nebude kompatibilita, protoe kdo má naopak cizí dráhu, tak nemůe tyto česká auta pouít, protoe se vodítko do slotu nevejde.
3 - Scalextric dělá Batmanovo auto, tak já bych chtěl od FARA krtečkovo červené autíčko
P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE
Pepino sem připíchnul tento obrázek:
|
|
Autor |
RE: Co vlastně chceme po FARU |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 09-03-2007 17:07 |
|
|
Jene bohuel scalextric má na takové pitominy prostředky a můe si to i v malem nákadu dovolit. Zveda mu to u zákazníků presti, ale rozhodně mu to nevidělává. Co bohuel není případ Faro.
Berme to tak, e kadý výrobce operuje na svém písečku a zákazník si pak vybere co se mu líbí. Právě proto by se mělo Faro dret toho svého a vyrábět nae české vozy, které se staly legendymi nebo aspoň pěkně hýbali lučí těm za hranicemi a zahraniční auta, tedy konkurenty těch českých, dováet tak jak je to doteď. To mi připadá jako celkem logické. Proč bych měl vyrábět znovu něco, co u někdo vyrobil zvlá, kdy na to nemám ani prostředky.
A vyčerpám monosti a inspiraci z naich dějin tak bych se vrhnul na vozy zahraniční a různými modifikacemi obněňoval vozy nae. Různé tuningy kodovek a já nevím kdesi cosi aby se čekání na nové modely trochu zpestřilo.
Dělat novou dráhu by vechno jen natáhlo nebo úplně zahubilo.
Chápu tě co myslí, byl by to krok kupředu a vztříc konkurenčním vozům, ale začínat v dnetní době z úplně novou analogovou dráhou po více jak 40leté tradici je pro tak malou firmu prostě sebevrada. Podívej se pravdě do očí. Co drí faro nad vodou?
Já bych řekl e je to právě ta tradiční česká dráha a prodej náhradních komponentů na ní. To je asi největí příjem, Pak nejspí prodej nových a opravných setů a a nakonci jsou nové modely. Ty firmu rozhodně nespasej. a kdy tak jedině zas v kombinaci s dráhou v novém setu.
Chápe co tím chci říct. Přijít s novou analog dráhou = vyhlásit bankrot.
To si radi uprav vodítka na zahraničních modelech. |
|
Autor |
RE: Co vlastně chceme po FARU |
mcfik
člen
Příspěvků celkem: 69
Bydlitě: Plzeň
Registrován od: 09.10.06 |
Vloeno dne 09-03-2007 19:22 |
|
|
Dělal jsem 5 let v německé firmě kde jsme odlévali plastové konektory.Oprava (ne výroba !! )jedné licí formy stála v přepočtu a 750 000,-Kč.Take předělávat formy je pro Faro asi opravdu zbytečný přepich.Mě by stačila nová auta a obrubníky.A nová , lepí vodítka přeci mohou být i na větí rozchod kolejniček které Faro pouívá.Jezdím taky s auty od Rewellu a zas a tak velké problémy s kartáčky nemám.Napoutím je tak do jedné třetiny cínem a tím se značně zpevní.Ale nesmí se to přehnat,jinak ztvrdnou tak,e je můete vyhodit !!!
fik |
|
Autor |
RE: Co vlastně chceme po FARU |
LS
člen
Příspěvků celkem: 133
Bydlitě: Praha
Registrován od: 23.11.06 |
Vloeno dne 09-03-2007 19:44 |
|
|
Odpověď pro Pepina - co s kartáčky:
Kdy jsem dal darem svému příteli před 6 lety pod stromeček jeho první model od Scalextricu (byl to Mercedes CLK GTR), tak jsem v lednu musel řeit stejný problém. Auto v českých trolejích nejelo. Bylo jedno zda byly černé nebo edé a měly rozteč 74 nebo 90 mm.
Úprava je jednoduchá. Je zapotřebí vzít do ruky jehlu a originální kartáčky rozplést. Operace trvá cca 5 minut na jedno vodítko. Auta potom bez problémů jezdila. To samé dělám se vemi modely Slot.it. Auta jezdí na dráze Scalextric podstatně lépe. Podotýkám, e kartáčky je zapotřebí vdy po několika hodinách jízdy stejným způsobem rozplést. |
|
Autor |
RE: Co vlastně chceme po FARU |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 10-03-2007 16:54 |
|
|
Je mi vlastně trochu líto, e jsem vyvolal tak bouřlivou diskusi, která Faru příli nelichotí, a vznik vlákna s takovýmto názvem. Nakone, chtěli marketingové informace, tak je mají.
Přesto bych svůj příspěvek radi tituloval: ČÍM BY MĚ FARO POTĚILO?:
Jetě na téma počítadla: domnívám se, e počítadlem, jaké zamýlejí vyrábět svou dráhu jednoznačně zařazují do kategorie hraček a víc by jí sluelo měřítko 1/43. Ale je to pochopitelné, vzhledem k největímu počtu potenciálních zákazníků, co jsou děti (a jejich tatínkové, kteří si chtějí taky pohrát). Jsem si vědom, e my co tady diskutujeme, Faro finančně příli nevytrhnem a dovedeme si pomoci do značné míry i sami.
A čím by MĚ tedy Faro potěilo???
Kdyby mysleli i na nás, kteří to nenakoupíme proto, abychom to rychle spotřebovali a pak zahodili:
keramická jádra odporů v ovládači (ne pertinax, sklotextit, texgumoid, ale teplo snáející nehořlavý a nesmrdící materiál, bez fenolformaldehydových výparů pokozujících zdraví!!!), na kontaktní vidličce, která jezdí po odporu by mohla být kolečka
levný díl se spínači pro připojení k PC (ND pro počítadlo)
rychlé dokončení vývoje, prodej a snadná dostupnost obrubníků (krajnic)
nabídka jiných talířových kol převodů ne jen 30 z pro osky prům. 3 mm! Třeba - 25, 26 zubů, která by vedla k realizaci převodu lépe vyuívajícího potenciál motorků Faro
vyřeení prokluzu talířových kol na osce - nejlépe červíkem
úplná nabídka ND - motorků, osek, loisek, koleček a pneu pro opravy a tunning stávajících prodávaných výrobků a stavbu vlastních modelů, pomohl by i dovoz dílů od Scalectricu (Faro prodává převody, ne vak loiska, kolečka a gumy!!! - ale za to mají přední osku na AuTT a F360)
podstatné zlevnění vech dílů dráhy (na polovinu)
jejich cena není adekvátní kvalitě - např. ve velkých zatáčkách nejsou plochy vpravo a vlevo do slotů v rovině se středem ani vzájemně a je tam schod!!! - nií autíčka tu chytají spodkem o dráhu! - NEBO podstatná změna jakosti - včetně odstranění hluku dráhy.
rychlé rozíření sortimentu o vlastní, kvalitní a atraktivní modely s příznivou cenou (a je mi fuk jestli modelů českých nebo nečeských vozů)
stabilizace vlastností motorků Faro Super 20 000, odstranění vibrací, navýení jejich kvality na úroveň motorků Revell (Dallara - hladká akcelerace, tichost)
odstranění konstrukčně zbytečných příček a komůrek v asi Favorita, standardní opatření lehkým sklem, vylehčení modelu o 20 g, k výrobě pouít nehlučící plast, prodej hned s motorem super 20 000, motor normal vůbec nepouívat (při zakoupení 10 Favoritů budu mít zbytečně 10 těchto motorů v uplíku - mám tam u dost takových ďorbů)
Nejvíce by mě ale potěili, kdyby konečně přestali bojovat o holý ivot a začali prosperovat a to, čím se chlubí na výstavách jsme mohli levně získat v modelářském krámě...a to jim taky ze srdce přeju.
H |
|
Autor |
RE: Co vlastně chceme po FARU |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 11-03-2007 20:31 |
|
|
Honzo jak jsem tak pročítal ty tvé body tak bych to schrnul asi takto. Nejradi bys vechno rychle, kvalitně a jak jinak ne levně. S těmi dráhami si mě opravdu rozesmál !(na polovinu)!. A nakonec jim jetě popřeje aby přestali bojovat o přeití a začali prosperovat. No nevim, ale tí si tomu nasadil korunu. Myslím, e se ti povedl skvělí paradox.
Proč mám neustále pocit, e si tu někteří myslí, e co je z malé české dílničky musí být v rámci moností kvalitní a hlavně nejlevnějí. Hergot zamyslete se nad tím aspoň trochu. Vdy je to pitomost. U dávno nejsme ádní vidláci z východu co udělaj cokoli proti západu za hubičku nebo jako v číně za hrst rýe. To u ani náhodou. A to, e je ta firma malá je přeci jen na kodu a né její silná stránka. Oproti silné konkurenci, která prodává stovky setů deně po celém světě přeci nemůete čekat, e malá česká firmička, která je s prodejem ráda e je ráda, bude disponovat stejnou kvalitou a sortimentem zaloeném na mnohem draích technologiích.
Já si na jejich dráhy nemůu stěovat. A kdy jsem videl ty fuky co má např. Ninco vůči rovině na jednom dílu dráhy tak zaplaďpánbůh, e to Faro dělat jen z plastu. Maj to aspoň rovný. A co se týče nějakého cvakání nebo jak vy říkáte nadměrnému hluku tak ten mám u pr.
Malujete si to tu jako Hurvínek válku a přitom o ní nic nevíte.
Předem se omluvám vem, kterých jsem se tímto příspěvkem dotknul, ale moná Vás to donutí k zamylení. Protoe vechno je v dnetní době jen o penězích a to je to oč tu běí. Jak by řekl klasik, i z ingotu jde vykovat, vysoustruit, vyfrezovat auto, otázkou je, stojí Vám to zato pač je to zas jen o penězích? Podle mě lidem ve Faro ani náhodou elán pro záchranu kusu české historie nechybí, jsou to ty peníze.
Editoval Mitch dne 11-03-2007 21:44 |
|
Autor |
RE: Co vlastně chceme po FARU |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 12-03-2007 00:10 |
|
|
Mitchi, kadý by chtěl ve rychle, kvalitně a levně a kdo to takto nabídne, vyhrává, to je zákon trhu, nabídky a poptávky. Pokud Faro chce u nás prodávat díl dráhy za 80 Kč, pak a se nediví, e bodují předevím asijské firmy.
Já jsem záměrně nazval svůj příspěvek ČÍM BY MĚ FARO POTĚILO? a napsal jsem tam, co by mně od Faro potěilo, ne co má Faro dělat, nebo jestli chápu jejich problémy, situaci, monosti ap.
(Neřeím zde např. zda se někdo ve Faro alespoň POKUSIL nahradit ta pálící se jádra v odporech něčím nehořlavým...komunikoval jsem s nimi o tom před 3-mi lety, bylo mi řečeno, e jsem ojedinělý nespokojenec a e nikomu jinému se to nepálí, jeno mně....o tom jsem teď nechtěl psát, ale co myslí, který názor je pro mne důleitějí, ten můj, nebo ten jejich? A jak mám reagovat???)
Taky jsem malá firma a věř tomu, e mi zákazníci se nezajímají o mé finanční nebo jiné problémy, pouze o to, co jim mohu nabídnout, v jaké kvalitě a za kolik - a tím jejich zájem o obchod se mnou končí. Můeme jít na pivo, nebo za holkama, ale nemohu-li nabídnout, co potřebují, uspokojí svou poptávku jinde.
No a já jsem napsal, ČÍM BY MĚ FARO POTĚILO = za co jsem ochoten utratit své peníze. Mohou být u toho nebo nemusejí...
H
Editoval Honza dne 12-03-2007 00:55 |
|
Autor |
RE: Co vlastně chceme po FARU |
LS
člen
Příspěvků celkem: 133
Bydlitě: Praha
Registrován od: 23.11.06 |
Vloeno dne 12-03-2007 00:21 |
|
|
Osobně si myslím, e FARO přilo s originálním nápadem. Navázat na tradici české autodráhy a tím si zajistit částečný odbyt dílů dráhy a přísluenství je skvělý obchodnický tah. Nechci přitom spekulovat jaký podíl představovalo obchodnické mylení a jaký podíl český patriotismus a nostalgie. Pochopitelným krokem byla i výroba favoritů. Krok, který ji moc nechápu je přestavba Revellů a nákup Dallar od Scalextricu. Budi jim ke cti, e se domluvili s dovozcem Scalextricu a ceny jsou vskutku lidové, včetně cen licencovaných modelů. Ale teď co dál? Já bych si to představoval asi takhle.
1. Opustit Dallary a do formulových setů vkládat formule A1GP (snad se to tak nějak jmenuje) s vozy s potiskem českého týmu včetně Engeho přilby. To u jednou udělat FLY byl to Panoz ze závodů v Mostě. Zbarvení druhého vozu není důleité. Scalextric by to za peníze rád udělal. Jsou to laciné formulky, kvalita zpracování je stejná nebo o něco málo horí ne u Dallary.
2. Dokončit vývoj kody 130 v okruhovém provedení. První vyhodit na ná a hlavně evropský trh limitovanou sérii z toho závodu, kdy si koda zajistila titul mistra Evropy. Limitovaná série by měla mít cca 1500 2000 kusů. Potom by přily jiné verze z jednotlivých významných závodů. Podmínky úspěného přijetí modelu v Evropě jsou:
a. pičková kvalita zpracování včetně tampónového potisku a závěrečného laku
b. podrobně zpracovaný interiér včetně celého pilota, ochranné klece a hasicího přístroje
c. pneumatiky s reálnými disky a s potiskem
d. kvalitní celoplastová krabička
e. cena limitované série do 49 Euro, normálního provedení do 42 Euro vč. DPH pro koncového spotřebitele
f. nabídka světelného setu v hodnotě 6 7 Euro
3. Za půl roku a za rok spustit výrobu verze rally. Limitku bych viděl Rally Akropolis 1978 s Blahnou, druhou limitku něco s Hauglandem. Ostatní parametry jsou stejné jako v okruhové variantě.
4. Opustit vizi národní formule. Formulí je ve světě dost a navíc si nemyslím, e ta česká je něčím výjimečná. Podle fotografií prototypů bych kvalitu tipoval někam na úroveň Scalextriku v letech 1999 2000. A to je u opravdu pasé. Leda vkládat tyto formulky do nejlevnějích setů jako základní auto. Pro světový trh vak toto auto není zajímavé.
5. Mezitím dokončit vývoj počítadla (myslím si, e je jedno jakého), bylo by vak ideální aby mělo výstup USB pro PC. CD se softwarem by mohlo přijít za rok jako novinka.
6. Současně se kodou 130 dát na trh svodidla, figurky, atd.
7. Nejpozději za dva roky přijít s formulí TATRA z padesátých let. |
|
Autor |
RE: Co vlastně chceme po FARU |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 12-03-2007 00:54 |
|
|
Honzo to ale nebylo jen na tebe. Je tu mezi námi více snílků.
Plně s LS souhlasím. To je skutečný plán, který je reálný a který by si mohl získat nové zákazníky. Ale NF 1400 u bych dotáhl dokonce a zařadi ji s Favority dozákladních setu a i jako solo modely. Po fornuli tatra bych viděl i jako dalí z mnoha raritek Skodu 1100 Sport Le Mans 1950. A samozřejmé bych neusnul na vavřínech a zdokonaloval dál dráhu o různé doplňky a modely nových rozpracovaných kodovek pač jen raritky by to samy nespasily. |
|
Autor |
RE: Co vlastně chceme po FARU |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 12-03-2007 10:09 |
|
|
To co píe LS je přesné hlavně v tom, e to nemyslí v horizontu české kotliny, ale v horizontu minimálně evropském.
Pojmenovává to poadavky evropského trhu a anci na úspěch na něm.
Protoe pravdou zůstává, e pouze český trh nikoho nespasí.
Je tu ale jeden problém, který musí Faro řeit. A tím jsou práva na výrobu modelu. Moná to mnozí neví, ale výroba modelu auta podle konkrétní předlohy a za účelem zisku podléhá autorskému právu. Čili v tomto případě to znamená získat práva - licenci od výrobce vozu nebo závodní stáje a to buď přímo nebo prostřednictvím právního zastoupení (to hlavně v případě u neexistujících týmů). Jedná se o časově zdlouhavý proces, který je pochopitelně nutné zakomponovat jak do plánu, tak do nákladů.
Osobně bych ho vůbec nepodcenil protoe hrozí reálné riziko mezinárodního soudního sporu, jeho výsledek je předvídatelný a znamenal by jak pokutu, tak zastavení výroby a mohl by firmu i poloit. |
|
Autor |
RE: Co vlastně chceme po FARU |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 12-03-2007 10:32 |
|
|
Pokud vím tak to měl pan Kysela vdycky oefovaný. Předlohy a potřebné materiály pro své modely brali přímo ze skutečných závodních vozů jednotlivých týmu. Pokud vím tak to takto udělali v případě okruhové Octávie, tak i Národní formule 1400. Otázkou je, komu vemu se za autorská práva platí. Jestli jen vzorovým týmům nebo i výrobci samotného holého monopostu či vozu. Nechci se do tohoto tématu dlouze zavrtávat, ale kadopádně uznávám e Vítek má pravdu. Není to jen o tom si sehnat materiály, fotky, proporce a rozměry či model od konkurence a oblehnout ho ve svém měřítku a pro své účeli. To by bylo moc snadné a levné. To můete leda vy doma, ale ve chvíli kdy plánujete i sebemení výrobu za účelem zisku pak se to na Vás určitě také vztahuje. Aby jste se takovéto ikaně a následným problémům vyhli, museli by jste zaprvé změnit název vozu, tedy modelu, a zadruhé by nesměl být určitě v nějaké procentuální části věrnou kopii skutečného vozu.
Ale to jsme odbočili od tématu, zpět do původních kolejí. |
|
Autor |
RE: Co vlastně chceme po FARU |
LS
člen
Příspěvků celkem: 133
Bydlitě: Praha
Registrován od: 23.11.06 |
Vloeno dne 12-03-2007 11:28 |
|
|
Předpokládám, e koda Auto nebude slyet na ná lokální patriotismus a umoní pouití podoby konkrétních modelů závodních aut bez mastného poplatku za poskytnutí licence. ádný jiný účastník licenčního řízení ve hře u koda 130 nebude.
Ve světě se licence dá obejít. Ono se těko prokazuje zda se v měřítku 1:32 jedná o modelově věrný automobil či nikoliv. A pro automobilky jsou drobní výrobci malé ryby za předpokladu, e nepouití jejich ochrannou známku a název vozu. Je to příklad postupu panělského SLOTERU, který jako svůj první model vyrobil Ferrari 312 P z roku 1972. Modeláři mu téměř utrhali ruce, nebo tohle auto tu nikdo nedělal. SLOTER to nazval Daytona 1972 No. 2, na autě sice chybí loga Ferrari, ale vichni jsou spokojení. SLOTER se postavil na nohy a dalí auto u bylo licencované. U dávno zaniklých týmů bych to neřeil, eventuelně bych zjistil, zda náhodou jetě není registrována ochranná známka týmu.
Toto nejsou pouze mé spekulace. Je to právní názor renomované advokátní kanceláře specializované na nae i mezinárodní autorské právo, která mne v mé soukromé praxi zastupuje.
LS sem připíchnul tento obrázek:
Editoval LS dne 12-03-2007 11:31 |
|
Autor |
RE: Co vlastně chceme po FARU |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 13-03-2007 07:58 |
|
|
Kdy u jsme u těch "rad", tak by se výběr auta měl řídit i tím, aby se na jedné bázi daly jednodue dělat dalí verze a varianty. Podívejte se na nabídku firem a zjistíte, e od typu jsou dva, tři nebo i více variant, které se lií jen barvou a dekály. A v dalích letech v tom jen pokračují. |
|
Autor |
RE: Co vlastně chceme po FARU |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 13-03-2007 08:57 |
|
|
No ale vdy to dělají? Favo tu je asi ve 4 barevných mutacích ikdy s podobnými decaly. FreeStyle to samé. Ferrari tu má také 4krát. Já to tedy beru jako samozřejmost, e 130RS nevýjde jen jeden jediný typ v jednom provedení. Moná nějaká ta výstavní limitovaná edice by měla být nejvzácnějí nejpropracovanějí a jen v jednom nejcenějím decalu. Kadopádně bych dělal i její deriváty po vzoru jiných teamů se kterými soutěila.
Byl by to finanční nesmysl upnout se jen na exkluzivitu dotyčného typu a na jeden jediný vzor. Vývoj se musí zaplait tak jako tak a rozhodně bych ho nehonil na ceně limit edice. To by nikdo nekoupil. Náklad by se měl rozloit do jejích moná hůře propracovaných, ale o poznání levnějích derivátů.
Editoval Mitch dne 13-03-2007 09:04 |
|