AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 08:12:36 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Česká autodráha | FARO
strana 1 z 2 1 2 >
Autor Co vlastně chceme po FARU
Pepino
Super Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 1154
Bydliště: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06
Vloženo dne 09-03-2007 08:24
1 - RS130 ... už aby tu byla
2 - počítadlo (viz. vlákno Počítadlo)
3 - krajnice/obrubníky
4 - osobně bych uvítal (vzhledem k nejlevnějším cenám dílu dráhy) užší slot, aby na FARO dráze mohla jezdit (bez neustálého rožšiřování kartáčků) o ostatní auta. Vzhledem k tomu, že FARO prodává Revell a přestavují jiné modely, které mají menší vodítka, byl by to podle mě krok vpřed.

A co dál?


P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE
Editoval Pepino dne 09-03-2007 11:03
155143779 www.facebook.com/autodrahaorg/
Autor RE: Co vlastně chceme po FARU
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 09-03-2007 08:52
Neblbni, to by znamenalo předělat všechny formy na díly drah a kdoví jestli by to vůbec šlo. Do toho ti nepůjdou ani náhodou. Navíc by tak stratili velkou výhodu proti konkurenci a to je, že Ites dráhu má doma kde kdo. A ceny dílů by už tak za hubičku ani náhodou nebyli. Tam by šlo o statisíce za nové formy. To by byla pro firmu sebevražda. S tím ani náhodou nepočítej. To už by byl digitál procházka růžovým sadem.

1)Š130
2)Obrubníky a mantinely
3)Solidnější počítadlo
4)NF1400
5)Zbytek již léta připravovaných projektů jako Fabie, Octavie, Jamal a T603
6)Neplánovat si mezi to nic jiného. Nebo na to vyčlenit speciální vývojový team který by pracovat scela nezávazně na plánování výroby a výrobě samotné.

Další zbytečné časové prutahy jsou čím dál tím více nežádoucí. Zvláště u projektů jako jsou Š130RS, Mantinely a Počítadlo.

Tak to vidím já svýma očima. Chápu, že jich je jen 10, ale avízované termíny byli už víc než v tolerancích překročeny. Kdyby to do poslední doby drželi pod pokličkou tak by možná udělali líp. Teď už zájem a nadšení pomalu začínat upadat a měnit se v posměch na vrub firmy. Z toho vyplývá i ztráta zakazníků. To ho je mi fakt líto, protože idea Faro je dobrá idea.
Autor RE: Co vlastně chceme po FARU
Pepino
Super Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 1154
Bydliště: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06
Vloženo dne 09-03-2007 11:16
Ja vím Mitchi, ale vem si, že sami svoji "neschopností" a prodejem jiných modelů (Revell atd.) vedou zákazníky k tomu, že prostě mají auta cizích značek. A mně prostě auta na české 74 mm dráze nejezdí. I když roztáhnu kartáčky, po 2-3 kolech to musím dělat znovu atd.

Sám jsem byl příznivcem českých vozů a jejich zastáncem, ale najednou mám doma během 2 měsíců 4 nová auta od Scalextricu a Carrery a kromě Fáčka už asi s původními jezdit nebudu a možná nechci. Se starou dráhou (ačkoliv mám spousty dílů) jsou neustále problémy, nemám spojky, původní mantinely nedrží atd.

Proto vidím cestu spíše v doplňcích a dráze než autech. A jak říkám, nevím, jak je tomu u 90mm dráhy nynější, ale na staré 74mm auta prostě blbnou.


P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE
Editoval Pepino dne 09-03-2007 11:17
155143779 www.facebook.com/autodrahaorg/
Autor RE: Co vlastně chceme po FARU
Rebas
člen

Příspěvků celkem: 326
Bydliště: Praha
Registrován od: 18.01.07
Vloženo dne 09-03-2007 12:26
Přesně vím o čem mluvíš tome... mě zas do krámu chodí tatínkové co chtějí na ty dráhy nový autíčka, vodítka, kartáčky, nějaký ty díly (rovinky, zatáčky), případně ovladače...

... a já na to musím odpovídat, že maj neznačkovou dráhu na kterou prostě takovýhle vymoženosti nejsou smiley že jediný řešení je koupit další šmejd domů a doufat že se jim to opět nepoštve (na 99% poštve, co si budeme nalhávat) nebo a si koupí GO!!! autíčka od Carrery, kde však vyvstává problém s napájením (14,8 V maj goučka) a že jim to na dráze kolem 6-8 V bude jezdit pomalu, takže musí sehnat silnější trafo, kde upraví konektory pro tu jejich dráhu. Tím jim vznikne jinej problém a to s ovladači smiley které pravděpodobně uvaří.

Zákazník pak buď odejde s autíčky, kompletně novými elektronickými díly od jiné značky a x hodin bastlení pro předělání k té jeho neznačkové dráze, nebo si odnáší značkový set k ježdění...
178856806
Autor RE: Co vlastně chceme po FARU
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 09-03-2007 13:32
Tady ty úvahy co by firmy měly mi namnoze připomínají přísloví o štěkajích psech a karavaně. Ono hesla, že podnik je řízen zákazníkem a nᚠzákazní nᚠpán až tak neplatí.
Ale když už tu hru hrajem ....
1. Zapracování na ovladači a jeho připojení k dráze na banánky.
2. Zapracování na krajnicích.
3. Nabídka jiných převodových poměrů - by jen formou nabídky cizích dílů v e-shopu.
4. Zapracovat na distribuci a reklamě. Drží se tradice, ale nikde je moc nekoupíte.
5. Zapracování na komplexním "počítadle" s připojením na PC.
Autor RE: Co vlastně chceme po FARU
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 09-03-2007 14:38
Pepino a zkoušel si použít tvrdší kartáčky? Že na ně tak nadáváš. Na zůžení trolejí zapomeň, to by znamenalo založit pomalu novou firmu, Všechno na autech se točí kolem nějakého vodítka a měnit na všem vodítka, předělat všechny dráhy. To je blbost.
Já s klasickými vodítky žádný problémy nemám. A ani s těmi novými. Podle mě to začínᚠčím dál tím víc hrotit. Ber to tak, že řídíš pořád jenom Auto a né Tramvaj, která jede se stoprocentní přesností v dané dráze. Představ si že i skutečnému autu někdy v zatáčce ulítnou cvičky.smiley
Nezlob se na mě, ale z toho co jsi napsal nebo možná jak si to napsal to vidím víc jako tvůj problém než jejich. Ty jezdíš s vozy jiných značek na jejich dráze tak proč by se oni tomu měli podřizovat. Už si to přeci kupoval s tím, žes věděl že tam ten rozdíl je a já jsem o tom někde psal, že v tom vidím problémy. Tak teď jim to nemůžeš přeci vyčítat. Buď se s tím smiř, nebo si uprav vodítka nebo si kup cizí dráhu. To je na tobě.
Ale já s tím trable nemám.
Editoval Mitch dne 09-03-2007 14:45
Autor RE: Co vlastně chceme po FARU
Pepino
Super Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 1154
Bydliště: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06
Vloženo dne 09-03-2007 16:30
1 - já nic nehrotím, nechci jen kupovat předražené díly od cizích firem a jak jsem psal, vzhledem k nedostatečnému počtu nabízených aut od FARA by právě cenou dráhy mohli nabízet alepoň něco na trh, co by se třeba prodávalo. Bojím se totiž toho, že komplet "česká" zanikne. Samozřejmě nevím, jak velký zásah do formy je zůžit slot

2 - jaká vodítka budou mít nová auta (RS, Oct., Fávo) Pokud široká, tak opět nebude kompatibilita, protože kdo má naopak cizí dráhu, tak nemůže tyto česká auta použít, protože se vodítko do slotu nevejde.

3 - Scalextric dělá Batmanovo auto, tak já bych chtěl od FARA krtečkovo červené autíčko smiley


P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE
Pepino sem připíchnul tento obrázek:

155143779 www.facebook.com/autodrahaorg/
Autor RE: Co vlastně chceme po FARU
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 09-03-2007 17:07
Jenže bohužel scalextric má na takové pitominy prostředky a může si to i v malem nákadu dovolit. Zveda mu to u zákazníků prestiž, ale rozhodně mu to nevidělává. Což bohužel není případ Faro.

Berme to tak, že každý výrobce operuje na svém písečku a zákazník si pak vybere co se mu líbí. Právě proto by se mělo Faro držet toho svého a vyrábět naše české vozy, které se staly legendymi nebo aspoň pěkně hýbali žlučí těm za hranicemi a zahraniční auta, tedy konkurenty těch českých, dovážet tak jak je to doteď. To mi připadá jako celkem logické. Proč bych měl vyrábět znovu něco, co už někdo vyrobil zvl᚝, když na to nemám ani prostředky.
Až vyčerpám možnosti a inspiraci z našich dějin tak bych se vrhnul na vozy zahraniční a různými modifikacemi obněňoval vozy naše. Různé tuningy škodovek a já nevím kdesi cosi aby se čekání na nové modely trochu zpestřilo.

Dělat novou dráhu by všechno jen natáhlo nebo úplně zahubilo.
Chápu tě co myslíš, byl by to krok kupředu a vztříc konkurenčním vozům, ale začínat v dneštní době z úplně novou analogovou dráhou po více jak 40leté tradici je pro tak malou firmu prostě sebevražda. Podívej se pravdě do očí. Co drží faro nad vodou?
Já bych řekl že je to právě ta tradiční česká dráha a prodej náhradních komponentů na ní. To je asi největší příjem, Pak nejspíš prodej nových a opravných setů a až nakonci jsou nové modely. Ty firmu rozhodně nespasej. a když tak jedině zas v kombinaci s dráhou v novém setu.
Chápeš co tím chci říct. Přijít s novou analog dráhou = vyhlásit bankrot.
To si radši uprav vodítka na zahraničních modelech.
Autor RE: Co vlastně chceme po FARU
mcfik
člen

Příspěvků celkem: 69
Bydliště: Plzeň
Registrován od: 09.10.06
Vloženo dne 09-03-2007 19:22
Dělal jsem 5 let v německé firmě kde jsme odlévali plastové konektory.Oprava (ne výroba !! )jedné licí formy stála v přepočtu až 750 000,-Kč.Takže předělávat formy je pro Faro asi opravdu zbytečný přepich.Mě by stačila nová auta a obrubníky.A nová , lepší vodítka přeci mohou být i na větší rozchod kolejniček které Faro používá.Jezdím taky s auty od Rewellu a zas až tak velké problémy s kartáčky nemám.Napouštím je tak do jedné třetiny cínem a tím se značně zpevní.Ale nesmí se to přehnat,jinak ztvrdnou tak,že je můžete vyhodit !!!smiley


fik
483970930
Autor RE: Co vlastně chceme po FARU
LS
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 133
Bydliště: Praha
Registrován od: 23.11.06
Vloženo dne 09-03-2007 19:44
Odpověď pro Pepina - co s kartáčky:

Když jsem dal darem svému příteli před 6 lety pod stromeček jeho první model od Scalextricu (byl to Mercedes CLK GTR), tak jsem v lednu musel řešit stejný problém. Auto v českých trolejích nejelo. Bylo jedno zda byly černé nebo šedé a měly rozteč 74 nebo 90 mm.

Úprava je jednoduchá. Je zapotřebí vzít do ruky jehlu a originální kartáčky rozplést. Operace trvá cca 5 minut na jedno vodítko. Auta potom bez problémů jezdila. To samé dělám se všemi modely Slot.it. Auta jezdí na dráze Scalextric podstatně lépe. Podotýkám, že kartáčky je zapotřebí vždy po několika hodinách jízdy stejným způsobem rozplést.
Autor RE: Co vlastně chceme po FARU
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 10-03-2007 16:54
Je mi vlastně trochu líto, že jsem vyvolal tak bouřlivou diskusi, která Faru příliš nelichotí, a vznik vlákna s takovýmto názvem. Nakone, chtěli marketingové informace, tak je mají.

Přesto bych svůj příspěvek radši tituloval: „ČÍM BY MĚ FARO POT̊ILO?“:

Ještě na téma počítadla: domnívám se, že počítadlem, jaké zamýšlejí vyrábět svou dráhu jednoznačně zařazují do kategorie hraček a víc by jí slušelo měřítko 1/43. Ale je to pochopitelné, vzhledem k největšímu počtu potenciálních zákazníků, což jsou děti (a jejich tatínkové, kteří si chtějí taky pohrát). Jsem si vědom, že my co tady diskutujeme, Faro finančně příliš nevytrhnem a dovedeme si pomoci do značné míry i sami.

A čím by MĚ tedy Faro potěšilo???
Kdyby mysleli i na nás, kteří to nenakoupíme proto, abychom to rychle spotřebovali a pak zahodili:

• keramická jádra odporů v ovládači (ne pertinax, sklotextit, texgumoid, ale teplo snášející nehořlavý a nesmrdící materiál, bez fenolformaldehydových výparů poškozujících zdraví!!!), na kontaktní vidličce, která jezdí po odporu by mohla být kolečka
• levný díl se spínači pro připojení k PC (ND pro počítadlo)
• rychlé dokončení vývoje, prodej a snadná dostupnost obrubníků (krajnic)
• nabídka jiných talířových kol převodů než jen 30 z pro osky prům. 3 mm! Třeba - 25, 26 zubů, která by vedla k realizaci převodu lépe využívajícího potenciál motorků Faro
• vyřešení prokluzu talířových kol na osce - nejlépe červíkem
• úplná nabídka ND - motorků, osek, ložisek, koleček a pneu pro opravy a tunning stávajících prodávaných výrobků a stavbu vlastních modelů, pomohl by i dovoz dílů od Scalectricu (Faro prodává převody, ne však ložiska, kolečka a gumy!!! - ale za to mají přední osku na AuTT a F360)
• podstatné zlevnění všech dílů dráhy (na polovinu)
jejich cena není adekvátní kvalitě - např. ve velkých zatáčkách nejsou plochy vpravo a vlevo do slotů v rovině se středem ani vzájemně a je tam schod!!! - nižší autíčka tu chytají spodkem o dráhu! - NEBO podstatná změna jakosti - včetně odstranění hluku dráhy.
• rychlé rozšíření sortimentu o vlastní, kvalitní a atraktivní modely s příznivou cenou (a je mi fuk jestli modelů českých nebo nečeských vozů)
• stabilizace vlastností motorků Faro Super 20 000, odstranění vibrací, navýšení jejich kvality na úroveň motorků Revell (Dallara - hladká akcelerace, tichost)
• odstranění konstrukčně zbytečných příček a komůrek v šasi Favorita, standardní opatření lehkým sklem, vylehčení modelu o 20 g, k výrobě použít nehlučící plast, prodej hned s motorem super 20 000, motor normal vůbec nepoužívat (při zakoupení 10 Favoritů budu mít zbytečně 10 těchto motorů v šuplíku - mám tam už dost takových žďorbů)


• Nejvíce by mě ale potěšili, kdyby konečně přestali bojovat o holý život a začali prosperovat a to, čím se chlubí na výstavách jsme mohli levně získat v modelářském krámě...a to jim taky ze srdce přeju.

H
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Co vlastně chceme po FARU
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 11-03-2007 20:31
Honzo jak jsem tak pročítal ty tvé body tak bych to schrnul asi takto. Nejradši bys všechno rychle, kvalitně a jak jinak než levně. S těmi dráhami si mě opravdu rozesmál !(na polovinu)!. A nakonec jim ještě popřeješ aby přestali bojovat o přežití a začali prosperovat. No nevim, ale tí si tomu nasadil korunu. Myslím, že se ti povedl skvělí paradox.
Proč mám neustále pocit, že si tu někteří myslí, že co je z malé české dílničky musí být v rámci možností kvalitní a hlavně nejlevnější. Hergot zamyslete se nad tím aspoň trochu. Vždy je to pitomost. Už dávno nejsme žádní vidláci z východu co udělaj cokoli proti západu za hubičku nebo jako v číně za hrst rýže. To už ani náhodou. A to, že je ta firma malá je přeci jen na škodu a né její silná stránka. Oproti silné konkurenci, která prodává stovky setů deně po celém světě přeci nemůžete čekat, že malá česká firmička, která je s prodejem ráda že je ráda, bude disponovat stejnou kvalitou a sortimentem založeném na mnohem dražších technologiích.

Já si na jejich dráhy nemůžu stěžovat. A když jsem videl ty fuky co má např. Ninco vůči rovině na jednom dílu dráhy tak zaplaďpánbůh, že to Faro dělat jen z plastu. Maj to aspoň rovný. A co se týče nějakého cvakání nebo jak vy říkáte nadměrnému hluku tak ten mám u pr.
Malujete si to tu jako Hurvínek válku a přitom o ní nic nevíte.

Předem se omluvám všem, kterých jsem se tímto příspěvkem dotknul, ale možná Vás to donutí k zamyšlení. Protože všechno je v dneštní době jen o penězích a to je to oč tu běží. Jak by řekl klasik, i z ingotu jde vykovat, vysoustružit, vyfrezovat auto, otázkou je, stojí Vám to zato pač je to zas jen o penězích? Podle mě lidem ve Faro ani náhodou elán pro záchranu kusu české historie nechybí, jsou to ty peníze.
Editoval Mitch dne 11-03-2007 21:44
Autor RE: Co vlastně chceme po FARU
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 12-03-2007 00:10
Mitchi, každý by chtěl vše rychle, kvalitně a levně a kdo to takto nabídne, vyhrává, to je zákon trhu, nabídky a poptávky. Pokud Faro chce u nás prodávat díl dráhy za 80 Kč, pak a se nediví, že bodují především asijské firmy.

Já jsem záměrně nazval svůj příspěvek „ČÍM BY MĚ FARO POT̊ILO?“ a napsal jsem tam, co by mně od Faro potěšilo, ne co má Faro dělat, nebo jestli chápu jejich problémy, situaci, možnosti ap.

(Neřeším zde např. zda se někdo ve Faro alespoň POKUSIL nahradit ta pálící se jádra v odporech něčím nehořlavým...komunikoval jsem s nimi o tom před 3-mi lety, bylo mi řečeno, že jsem ojedinělý nespokojenec a že nikomu jinému se to nepálí, jeno mně....o tom jsem teď nechtěl psát, ale co myslíš, který názor je pro mne důležitější, ten můj, nebo ten jejich? A jak mám reagovat???)

Taky jsem malá firma a věř tomu, že mi zákazníci se nezajímají o mé finanční nebo jiné problémy, pouze o to, co jim mohu nabídnout, v jaké kvalitě a za kolik - a tím jejich zájem o obchod se mnou končí. Můžeme jít na pivo, nebo za holkama, ale nemohu-li nabídnout, co potřebují, uspokojí svou poptávku jinde.

No a já jsem napsal, ČÍM BY MĚ FARO POT̊ILO = za co jsem ochoten utratit své peníze. Mohou být u toho nebo nemusejí...

H
Editoval Honza dne 12-03-2007 00:55
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Co vlastně chceme po FARU
LS
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 133
Bydliště: Praha
Registrován od: 23.11.06
Vloženo dne 12-03-2007 00:21
Osobně si myslím, že FARO přišlo s originálním nápadem. Navázat na tradici české autodráhy a tím si zajistit částečný odbyt dílů dráhy a příslušenství je skvělý obchodnický tah. Nechci přitom spekulovat jaký podíl představovalo obchodnické myšlení a jaký podíl český patriotismus a nostalgie. Pochopitelným krokem byla i výroba favoritů. Krok, který již moc nechápu je přestavba Revellů a nákup Dallar od Scalextricu. Budiž jim ke cti, že se domluvili s dovozcem Scalextricu a ceny jsou vskutku lidové, včetně cen licencovaných modelů. Ale teď co dál? Já bych si to představoval asi takhle.

1. Opustit Dallary a do formulových setů vkládat formule A1GP (snad se to tak nějak jmenuje) s vozy s potiskem českého týmu včetně Engeho přilby. To už jednou udělat FLY – byl to Panoz ze závodů v Mostě. Zbarvení druhého vozu není důležité. Scalextric by to za peníze rád udělal. Jsou to laciné formulky, kvalita zpracování je stejná nebo o něco málo horší než u Dallary.

2. Dokončit vývoj Škody 130 v okruhovém provedení. První vyhodit na nᚠa hlavně evropský trh limitovanou sérii z toho závodu, kdy si Škoda zajistila titul mistra Evropy. Limitovaná série by měla mít cca 1500 – 2000 kusů. Potom by přišly jiné verze z jednotlivých významných závodů. Podmínky úspěšného přijetí modelu v Evropě jsou:
a. špičková kvalita zpracování včetně tampónového potisku a závěrečného laku
b. podrobně zpracovaný interiér včetně celého pilota, ochranné klece a hasicího přístroje
c. pneumatiky s reálnými disky a s potiskem
d. kvalitní celoplastová krabička
e. cena limitované série do 49 Euro, normálního provedení do 42 Euro vč. DPH pro koncového spotřebitele
f. nabídka světelného setu v hodnotě 6 – 7 Euro

3. Za půl roku až za rok spustit výrobu verze rally. Limitku bych viděl Rally Akropolis 1978 s Blahnou, druhou limitku něco s Hauglandem. Ostatní parametry jsou stejné jako v okruhové variantě.

4. Opustit vizi národní formule. Formulí je ve světě dost a navíc si nemyslím, že ta česká je něčím výjimečná. Podle fotografií prototypů bych kvalitu tipoval někam na úroveň Scalextriku v letech 1999 – 2000. A to je už opravdu pasé. Leda vkládat tyto formulky do nejlevnějších setů jako základní auto. Pro světový trh však toto auto není zajímavé.

5. Mezitím dokončit vývoj počítadla (myslím si, že je jedno jakého), bylo by však ideální aby mělo výstup USB pro PC. CD se softwarem by mohlo přijít za rok jako novinka.

6. Současně se Škodou 130 dát na trh svodidla, figurky, atd.

7. Nejpozději za dva roky přijít s formulí TATRA z padesátých let.
Autor RE: Co vlastně chceme po FARU
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 12-03-2007 00:54
Honzo to ale nebylo jen na tebe. Je tu mezi námi více snílků.
Plně s LS souhlasím. To je skutečný plán, který je reálný a který by si mohl získat nové zákazníky. Ale NF 1400 už bych dotáhl dokonce a zařadi ji s Favority dozákladních setu a i jako solo modely. Po fornuli tatra bych viděl i jako další z mnoha raritek Skodu 1100 Sport Le Mans 1950. A samozřejmé bych neusnul na vavřínech a zdokonaloval dál dráhu o různé doplňky a modely nových rozpracovaných škodovek pač jen raritky by to samy nespasily.
Autor RE: Co vlastně chceme po FARU
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 12-03-2007 10:09
To co píše LS je přesné hlavně v tom, že to nemyslí v horizontu české kotliny, ale v horizontu minimálně evropském.
Pojmenovává to požadavky evropského trhu a šanci na úspěch na něm.
Protože pravdou zůstává, že pouze český trh nikoho nespasí.

Je tu ale jeden problém, který musí Faro řešit. A tím jsou práva na výrobu modelu. Možná to mnozí neví, ale výroba modelu auta podle konkrétní předlohy a za účelem zisku podléhá autorskému právu. Čili v tomto případě to znamená získat práva - licenci od výrobce vozu nebo závodní stáje a to buď přímo nebo prostřednictvím právního zastoupení (to hlavně v případě už neexistujících týmů). Jedná se o časově zdlouhavý proces, který je pochopitelně nutné zakomponovat jak do plánu, tak do nákladů.
Osobně bych ho vůbec nepodcenil protože hrozí reálné riziko mezinárodního soudního sporu, jehož výsledek je předvídatelný a znamenal by jak pokutu, tak zastavení výroby a mohl by firmu i položit.
Autor RE: Co vlastně chceme po FARU
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 12-03-2007 10:32
Pokud vím tak to měl pan Kysela vždycky ošefovaný. Předlohy a potřebné materiály pro své modely brali přímo ze skutečných závodních vozů jednotlivých týmu. Pokud vím tak to takto udělali v případě okruhové Octávie, tak i Národní formule 1400. Otázkou je, komu všemu se za autorská práva platí. Jestli jen vzorovým týmům nebo i výrobci samotného holého monopostu či vozu. Nechci se do tohoto tématu dlouze zavrtávat, ale každopádně uznávám že Vítek má pravdu. Není to jen o tom si sehnat materiály, fotky, proporce a rozměry či model od konkurence a obšlehnout ho ve svém měřítku a pro své účeli. To by bylo moc snadné a levné. To můžete leda vy doma, ale ve chvíli kdy plánujete i sebemenší výrobu za účelem zisku pak se to na Vás určitě také vztahuje. Aby jste se takovéto šikaně a následným problémům vyhli, museli by jste zaprvé změnit název vozu, tedy modelu, a zadruhé by nesměl být určitě v nějaké procentuální části věrnou kopii skutečného vozu.
Ale to jsme odbočili od tématu, zpět do původních kolejí.
Autor RE: Co vlastně chceme po FARU
LS
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 133
Bydliště: Praha
Registrován od: 23.11.06
Vloženo dne 12-03-2007 11:28
Předpokládám, že Škoda Auto nebude slyšet na nᚠlokální patriotismus a umožní použití podoby konkrétních modelů závodních aut bez mastného poplatku za poskytnutí licence. Žádný jiný účastník licenčního řízení ve hře u Škoda 130 nebude.

Ve světě se licence dá obejít. Ono se těžko prokazuje zda se v měřítku 1:32 jedná o modelově věrný automobil či nikoliv. A pro automobilky jsou drobní výrobci malé ryby – za předpokladu, že nepoužití jejich ochrannou známku a název vozu. Je to příklad postupu španělského SLOTERU, který jako svůj první model vyrobil Ferrari 312 P z roku 1972. Modeláři mu téměř utrhali ruce, nebo tohle auto tu nikdo nedělal. SLOTER to nazval Daytona 1972 No. 2, na autě sice chybí loga Ferrari, ale všichni jsou spokojení. SLOTER se postavil na nohy a další auto už bylo licencované. U dávno zaniklých týmů bych to neřešil, eventuelně bych zjistil, zda náhodou ještě není registrována ochranná známka týmu.

Toto nejsou pouze mé spekulace. Je to právní názor renomované advokátní kanceláře specializované na naše i mezinárodní autorské právo, která mne v mé soukromé praxi zastupuje.
LS sem připíchnul tento obrázek:


Editoval LS dne 12-03-2007 11:31
Autor RE: Co vlastně chceme po FARU
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 13-03-2007 07:58
Když už jsme u těch "rad", tak by se výběr auta měl řídit i tím, aby se na jedné bázi daly jednoduše dělat další verze a varianty. Podívejte se na nabídku firem a zjistíte, že od typu jsou dva, tři nebo i více variant, které se liší jen barvou a dekály. A v dalších letech v tom jen pokračují.
Autor RE: Co vlastně chceme po FARU
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 13-03-2007 08:57
No ale vždy to dělají? Favo tu je asi ve 4 barevných mutacích ikdyž s podobnými decaly. FreeStyle to samé. Ferrari tu mᚠtaké 4krát. Já to tedy beru jako samozřejmost, že 130RS nevýjde jen jeden jediný typ v jednom provedení. Možná nějaká ta výstavní limitovaná edice by měla být nejvzácnější nejpropracovanější a jen v jednom nejcenějším decalu. Každopádně bych dělal i její deriváty po vzoru jiných teamů se kterými soutěžila.

Byl by to finanční nesmysl upnout se jen na exkluzivitu dotyčného typu a na jeden jediný vzor. Vývoj se musí zaplait tak jako tak a rozhodně bych ho nehonil na ceně limit edice. To by nikdo nekoupil. Náklad by se měl rozložit do jejích možná hůře propracovaných, ale o poznání levnějších derivátů.
Editoval Mitch dne 13-03-2007 09:04
strana 1 z 2 1 2 >
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
01
01
Pohár SCALEXTRIC 2. závod
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 47
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio