Autor |
Funkčnost ovladae FARO |
janpour
člen
Příspěvků celkem: 12
Bydlitě: Rakovník
Registrován od: 05.07.10 |
Vloeno dne 09-07-2010 16:55 |
|
|
Právě jsem vyzkouel nově zkoupený ovladač Faro (poloka 402) a musím konstatatovat e jeho kvalitou jsem velice zklamán.
Funkčnost nového ovladače jsem porovnával z klasickou "pumpičkou" ITES, která je cca. přes 20let stará!
Zkoueno na autodráze ITES, napájeno originál trafem nastaveným na 12V, auta TYRELL a SHADOW obě ITES.
Nový ovladač má buhuel velice patnou odezvu na polohu páčky a cca. při zmáčknutí na 50% a setrvání v této poloze auto vůbec nejede!!!
Celkově shrnuto moné jedění stylem plný plyn - brzda.
Stará pumpička je v tomto případě plynulá a mono udrovat konstatní rychlost v celém rozmezí páčky.
(Nový ovladač i krásně jiskří na odporech ale to je předpokládám je standartní jev.)
PORAĎTE KDE JE CHYBA??? |
|
Autor |
RE: Funkčnost ovladae FARO |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 09-07-2010 17:39 |
|
|
To co popisuje nejsou chyby, ale normální chování tohoto ovladače. Spí ovem
Pokud si přečte diskusi na webu firmy, tak ve popisované se tam u řeilo. A jezdit brzda plyn je i firemní doporučení. Jinak je ovladač naprosto skvělý a ....
A chyba je ve dvou věcech. 1. Ve firmě, která ovladač nijak nevylepuje a myslím, e se k tomu ani nechystá. 2. A bohuel - nezlob se, e to tak píu - i u Tebe, e sis vechny reference nepřečetl před nákupem.
Někdo by mohl i dodat co bys chtěl za těch pár peněz.
Dovolím si napsat, e jedno z dobrých rozhodnutí, které jsem okolo autodráhy udlělal bylo, e jsem prodal Ites, nevylepoval na Faro a koupil Carreru. A k jejich pumpičkám nemám výhrady.
Zkus jen uvaovat o pořízení jiného ovladače a jeho předělávku k Faru.
ASTON MARTIN - 100 Years of Power, Beauty, Soul.
http://www.youtube.com/watch?v=BGj6x7AE4Rk |
|
Autor |
RE: Funkčnost ovladae FARO |
Jan
člen
Příspěvků celkem: 162
Registrován od: 22.02.08 |
Vloeno dne 09-07-2010 19:19 |
|
|
To janpour, přesně takhle moc jsem byl s klamaný, kdy jsem koupil ovladače Faro
Taky jsem se nepodíval na forum-ovladače
Alespoň mi Petr L. poradil, protoe ani nebrzdily
Přeji trpělivost při předělávce (nebo jak radí Vítek, koupit funkční......)
Jan |
|
Autor |
RE: Re:Vítekovi |
janpour
člen
Příspěvků celkem: 12
Bydlitě: Rakovník
Registrován od: 05.07.10 |
Vloeno dne 09-07-2010 19:20 |
|
|
Díky za odpověď to jsem si bohuel myslel e chyba "není" u mě
A diskuze a fora jsem četl u fara i tady ale tohle mi teda uniklo e se musí jezdit jiným stylem ne u ites ovladačů.
Kadopádně za 279,- s DPH jsem víceméně spokojený zákazník. A vzhledem k tomu e je ve jen zatím ve fázi kdy jsem chtěl oivit svoji sbírku cca. 4-5 autodráh od itesu, tak jsem neuvaoval o větí investici jako je PARMA (750,- a více) nebo dokonce SLOTIT (2500,- plně regulovatelný) ovladač.
Jetěmi tedy vrtá hlavou zda-li má faro-ovladač nějaký jiný "výkon" nebo dejme tomu vetí "útlum". Protoe stejná auta mají při pouití faro nebo ites ovladače znatelně jiný průbeh akcelerace a troufám si říct e i koncových max. otáček. (i výsledný akustický projev motorku na plné otáčky je znatelně jiný - zkoueno naprázdno s nadzvihnutým autem)
Bohuel nejsem přímo elektrikář take nemám tuení co by to mohlo způsobovat?
Zda-li někdo ví, a prosím prozradí.díky |
|
Autor |
RE: Funkčnost ovladae FARO |
janpour
člen
Příspěvků celkem: 12
Bydlitě: Rakovník
Registrován od: 05.07.10 |
Vloeno dne 09-07-2010 19:28 |
|
|
Jan napsal:
To janpour, přesně takhle moc jsem byl s klamaný, kdy jsem koupil ovladače Faro
Taky jsem se nepodíval na forum-ovladače
Alespoň mi Petr L. poradil, protoe ani nebrzdily
Přeji trpělivost při předělávce (nebo jak radí Vítek, koupit funkční......)
No předělávka určitě zatím nebude. Vzhledem k tomu e nemám skoro ádná auta, kvůli kterým by se to vyplatilo předělávat a ani u nás nevím o ádném spolku autodráhových nadenců
U Ites aut si mi zdá e brzdí těko porovnat jiná auta zatím nemám |
|
Autor |
RE: Funkčnost ovladae FARO |
Ivan
člen
Příspěvků celkem: 461
Registrován od: 19.01.07 |
Vloeno dne 10-07-2010 09:30 |
|
|
Auta Ites nepotřebují ádnou brzdu, jejich magnety jsou slabé na to aby bylo brzdu regulovat. V začátcích byly ovladače jen "dvouílové" a bohatě to stačilo. S ovladačem od Faro se vak dá jezdit i na dřevěných drahách, ale tam u by to úpravu chtělo. Né kvůli autům Ites, ale z důvodu zdrojů na těchto autodrahách. Úpravu Faro ovladače na ovladač diodový najde na tomto diskuzním fóru a autorem je myslím člen pod nickem Honza. Jinak si můe postavit jednoduchý diodový ovladač vhodný jak pro auta ites tak Faro a to podle návodu Tomáe Herdera, který byl také prezentován zde. Tetno typ jsem té odzkouel jetě před tím, ne jsem si postavil elektronický podle tého autora. |
|
Autor |
RE: Funkčnost ovladae FARO |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 10-07-2010 11:55 |
|
|
Musím reagovat na příspěvěk k ovladačům a nejen k nim.
U jsem to napsal i na Faro diskuzi.
Protoe se v poslední době vyskytují polemiky o kvalitě, myslím, e je třeba troku otevřít nespokojeným lidem oči.
Pokud si někdo koupí ovladač k domácí autodráze za katalogových 350,-(nebo dokonce 279,-) tak prostě musí počítat s tím, e ten ovladač má nějaké parametry a ty nejsou telovatelné.
Honza popisuje jízdu s novým ovladačem a autíčkem ITES na 12 V.
Pokud je ovladač vyroben na soudobé motory s jinými parametry, nenůe být ideální pro Ites a podobně.
Proto původní pumpička funguje, protoe byla k tomu vyvinuta a vyzkouena.
Co motor , to jiný odběr a tím i potřeba jiné charakteristiky záběru ovladače.
Připadá mi to naivní chtít po něčem-určeném pro domácí jedění parametry pičkového závodního produktu.
Takový ovladač je ale a 50x!!! draí.
Je to podobné, jako kdybych chtěl závodit s mým Citroenem C4 1,6 HDI a naivně si myslel, e pojede jak Löbův C4 WRC.
JMS |
|
Autor |
RE: Funkčnost ovladae FARO |
janpour
člen
Příspěvků celkem: 12
Bydlitě: Rakovník
Registrován od: 05.07.10 |
Vloeno dne 10-07-2010 12:26 |
|
|
JMS napsal:
Musím reagovat na příspěvěk k ovladačům a nejen k nim.
U jsem to napsal i na Faro diskuzi.
Protoe se v poslední době vyskytují polemiky o kvalitě, myslím, e je třeba troku otevřít nespokojeným lidem oči.
Pokud si někdo koupí ovladač k domácí autodráze za katalogových 350,-(nebo dokonce 279,-) tak prostě musí počítat s tím, e ten ovladač má nějaké parametry a ty nejsou telovatelné.
Honza popisuje jízdu s novým ovladačem a autíčkem ITES na 12 V.
Pokud je ovladač vyroben na soudobé motory s jinými parametry, nenůe být ideální pro Ites a podobně.
Proto původní pumpička funguje, protoe byla k tomu vyvinuta a vyzkouena.
Co motor , to jiný odběr a tím i potřeba jiné charakteristiky záběru ovladače.
Připadá mi to naivní chtít po něčem-určeném pro domácí jedění parametry pičkového závodního produktu.
Takový ovladač je ale a 50x!!! draí.
Je to podobné, jako kdybych chtěl závodit s mým Citroenem C4 1,6 HDI a naivně si myslel, e pojede jak Löbův C4 WRC.
Zázraky jsem rozhodně nečekal ale jestli ten ovladač bude fungovat takhle stejně i s novými auticky FARO tak místo něj můu dát obyčejné tlačítko a mačkat a poutět.
A nesrovnávám trabant s mercedesem!
Jediná obhajoba výrobce je v tom e to s novými auty funguje jinak. Jestli ne tak sorry ale asi by pak bylo něco patně.
KADOPÁDNĚ TOHLE JE MŮJ OSOBNÍ NÁZOR. POKUD TO FARO VYRÁBÍ V PŘESVĚDČENÍ E JE TO ZAMĚNITELNÉ SE STARÝM OVLADAČEM TAK TO PŘECE MÁ FUNGOVAT STEJNĚ KVALITNĚ NE SNAD?
MĚ HLAVNĚ NEJDE DO HLAVY JAK TO MŮE PŘI 50% STISKNUTÍ VYPNOUT PROUD DO DRÁHY??? |
|
Autor |
RE: Funkčnost ovladae FARO |
Ivan
člen
Příspěvků celkem: 461
Registrován od: 19.01.07 |
Vloeno dne 10-07-2010 14:14 |
|
|
No je třeba si uvědomit, e odpory v ovladačích Ites a Faro mají rozdílné hodnoty. To dáno právě jejich konstrukcí pro odliné motory. Pokud se nepletu, starý odpor ji doma nemám, tak odpor ovladače Ites byl cca 60 Ohn¨mu, zatímco od Fara je hodnota jiná, zkus to proměřit. S tím tlačítkem je to pravda. Pamatuji doby kdy na autodráze v domě kultury v Ústí nad Labem veřejnosti půjčovali ovladače vyrobené z tlačítka domovního zvonku. A dalo se s tím jezdit. |
|
Autor |
RE: Funkčnost ovladae FARO |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 10-07-2010 14:25 |
|
|
No pokud ti to jiskří, tak bude asi něco patně.
Třeba má vadný kus, ale třeba má nějaký problém v zapojení.
Jestli chce, poli mi ten ovladač a já ho zkontroluju a vyzkouím.
Obratem ti ho polu.
Adresu ti posílám v SZ.
JMS |
|
Autor |
RE: Funkčnost ovladae FARO |
janpour
člen
Příspěvků celkem: 12
Bydlitě: Rakovník
Registrován od: 05.07.10 |
Vloeno dne 10-07-2010 14:46 |
|
|
JMS napsal:
No pokud ti to jiskří, tak bude asi něco patně.
Třeba má vadný kus, ale třeba má nějaký problém v zapojení.
Jestli chce, poli mi ten ovladač a já ho zkontroluju a vyzkouím.
Obratem ti ho polu.
Adresu ti posílám v SZ.
Při pohledu mezi odporové desky a kontakt páčky jsou viditelné cca 1-2mm modré jistkření.
Zkus poradit zda-li je moné nějak proměřit hodnoty ovladače ani bych ho musel rozebrat? |
|
Autor |
RE: a jetě perlička... |
janpour
člen
Příspěvků celkem: 12
Bydlitě: Rakovník
Registrován od: 05.07.10 |
Vloeno dne 10-07-2010 16:17 |
|
|
na rukojeti ovladače je na plastu název "GONIO"
Z toho lze usoudit e snad forma a celková konstrukce ovladače je někdy z 80-90 let?!?!? |
|
Autor |
RE: Funkčnost ovladae FARO |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 11-07-2010 00:11 |
|
|
Ano ovladač je z doby, kdy se dělala dráha pod názvem Gonio.
Na tom není nic patného, ani ostatní výrobci na tom nejsou lépe a komstrukčně se neposunuly, není důvod, u tohoto typu ovladače nic jiného nevymyslí a zrovna tato konstrukce je docela povedená a ani se nedivím, e je Faro stále vyrábí, ale...
ovladače bohuel mají 70 ohm a při brdění mají do brzdy vřazený odpor 35 Ohm. To znamená, e model se rozjídí a chová s tímto ovladačem hodně "měkce" a při brdění brzdí hodně málo. Pochopitelně se starým motorem to ve bude jetě o řád horí.
To je prostě vlastnost ovladače a třeba dětem to vyhovuje perfektně. Nemít ten ovladač jetě jednu a to podstatnou vadu, e moc nesnese zatíení dneních motorů, tak je to ideální ovladač pro děti a za ty peníze mu není co vytknout.
I Parma, pokud by měla stejný odpor, chovala by se stejně "debilně" Jiskření po nějakém čase zmizí, prostě jezdí plech po drátu, a dokud se to trochu " neolítá" bude to jiskřit. To dělaly i staré Ites "pumpičky" a dělají to někdy i Parmy a Carrery atp. Druhým důvodem je povolený odporový drát, ten stačí utáhnout a je po problému.
Projdi si článek o úpravě ovladače,
http://www.slotcarsworld.cz/readarticle.php?article_id=80
pokud by si tu druhou desku nahradil např kontaktní plochou, má rázem ovladač s impedancí 35 Ohm a ostrou brzdou a uvidí jak ti i ty loudavé motory Ites pojedou.
|
|
Autor |
RE: poděkování |
janpour
člen
Příspěvků celkem: 12
Bydlitě: Rakovník
Registrován od: 05.07.10 |
Vloeno dne 11-07-2010 00:39 |
|
|
DĚKUJI VEM ZŮČASTNĚNÝM ZA OSVĚTU A OCHOTU VYSVĚTLIT.
Dost mi to pomohlo pochopit vechny aspekty ohkledně ovladačů.
Jinak tu úpravu s tím odpájením drátu a dále jsem nějak nepochopil (no to bude asi tím e mám strojírenské vzdělání ).
Naopak poslední typ jak vyndat jednu desku a místo druhé jen natvrdo propojit třeba měděnou destičkou mě dost zaujal.
-----------
Uvidíme co dal, zatím mám bohuel slabí vybavení (dráha ites 90mm, auta jen ites, jesen ovladač ites a jeden ovladač faro). (investice v řádu tisíců je pro mě momentálně nemoná)
Editoval janpour dne 11-07-2010 00:39 |
|
Autor |
RE: Funkčnost ovladae FARO |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 11-07-2010 14:05 |
|
|
Zmíněná úprava pochopitelně předpokládá úpravu zapojení. Zapojení Faro ovladače vypadá na první pohled sloitě, ale je jednoduché, na to stačí i se strojárnou - tedy pokud si něco pamatuje s fyziky
Jedná se o dvě odporové desky 35 Ohm, namaluj si to a pochopí. Pokud bude potřebovat poradit poli SZ
|
|
Autor |
RE: Jenom mala poznamka ... |
src ceska trebova
člen
Příspěvků celkem: 212
Bydlitě: Sport klub, U Koupalitě 2092, 560 02Česká Třebová
Registrován od: 02.10.06 |
Vloeno dne 11-07-2010 20:08 |
|
|
... Ovladac Faro jsem si predelal podle Petra L http://www.autodraha.org/readarticle.php?article_id=80 a pridal jsem si tam i nejaky odpor s vypinacem pro "ladeni" brzdy. Porad to nebylo ono. Koupil jsem si tedy ovladac Slot-It. Stejne mne porad porazeji kluci s Faro ovladacem (ale fakt, ze je maji vsichni predelany dle vyse uvedeneho navodu). Takze v mem pripade se jedna o reakcni dobu mezi ocima a ukazovakem prave ruky . To jen tak na okraj pro odlehceni technicke diskuse. Jarda
Kadý čtvrtek pokud je pracovním dnem je nae čtyřdráha otevřená pro veřejnost od 17 hodin.
Nejdelí čtyřproudá autodráha v České republice |
|
Autor |
RE: Funkčnost ovladae FARO |
PIETRO
člen
Příspěvků celkem: 8
Bydlitě: Česká Třebová
Registrován od: 03.02.10 |
Vloeno dne 12-07-2010 14:40 |
|
|
Zdravím hrstku diskutujících - k těm ovladačům FARO - ná klub v ČT datuje své počátky od roku 1998 - od té doby pouíval ovladače FARO naprosto bez problémů - tedy kdy se snima jezdilo to na co jsou určené. Dolo-li k závadě, tak jen proto, e si uivatel ( a bylo nás několik ) myslel, e se s tím dají ovládat i motory mnohem silnějí a primárně určené pro něco jiného. Do dnes s nima jezdí mnoho kluků od nás bez problémů. Jak se dnes říká poměr výkon/cena - tedy uitná hodnota mluví jednoznačně pro tyto ovladače. Samozřejmě pouíváme i jiné ovladače (mnohonásobně darí) ale to právě pro auta vybavená silnějíma motorama a nebo na závody na dřevě, kde se ale opět jezdí s jinejma motorama. Shrnu-li výe popsané - ovladače FARO jsou naprosto vhodné pro to pro co jsou určené.
Nesouhlasím ani s polemikou o kvalitě dráhy FARO -jezdíme na ní od začátku a bez problémů - a navíc je opravdu nutné srovnávat i ceny. Zail jsem jetě starou dráhu ITES a toto je o hodně lepí.
Vzpomínám i na staré ovladače ITES (pumpičky). Taky jsem chtěl tenkrát s nima ovládat motorek MABUCHI - no a plíek co jezdil po odporu vytekl z umělé hmoty spoutě. Pravda, tenkrát jsem nenapadl výrobce ale schytal to od táty co jsem za blbce ....... A měl pravdu . Mějte se fajn PIETRO. |
|
Autor |
RE: Funkčnost ovladae FARO |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 11-08-2010 09:35 |
|
|
Tedy kluci, já nevim co na to stále řeíte. Mám dva naprosto seriový ovladače od FARA, jezdím s nima ji hezkou řádku let a nikdy jsem na nich nemusel nic měnit nebo řeit.
A jestli si myslíte, e jezdim snad jen s Itesama tak to ani náhodou. Ty u skončili za sklem.
Nemám nejmení problém s nima po dobu 15 minut v kuse honit po dráze např. modely od SCX (které mají na sériovky hodně sluný proudový odběr) nebo modely od, Fly, Scalextric či SlotItu.
Buď jsem měl kliku na povedenou výrobní serii nebo s tím asi umím jezdit. Ale včera bylo u mě pár přátel, kteří to dreli od 5 let prvně v ruce a opět ádnej problém a jezdilo se celý odpoledne a do půlnoci jen s přestávkama na výměnu modelu na dráze a ijí astně funkčně i dnes.
Ale je fakt, e jezdim na dlouhých tratích, take ten ovladač nemučim na půl plynu co je asi to největí zlo co se mu můe stát. Take tak 50% okruhu projedu stylem brzda plyn co je odpor zcela vyřazen z procesu a tudí se ani nemůe hřát a dalích 50% jsou buď popojíďky ve 2/3 rozmezí nebo 3/3 rozmezí vinutí. 1/3 je nepouitelná. Na to se ádnej model ani nerozjede.
To co popisuje janpour my připadá jako vada ovladače kdy bude nejspí někde patně navinutý vinutí na odporovné destičce. Tzn. si myslím, e je tam mezi závity vinutí díra, proto to zbytečně moc jiskří a nebo naopak vynechává kontakt.
|
|
Autor |
RE: Funkčnost ovladae FARO |
SaVec
člen
Příspěvků celkem: 97
Bydlitě: Boskovice
Registrován od: 17.06.10 |
Vloeno dne 17-08-2010 14:53 |
|
|
Janpour: Jak to dopadlo s ovladačem? Reklamovals nebo poslals JMS na otestovaní? |
|
Autor |
RE: Funkčnost ovladae FARO |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 17-08-2010 17:17 |
|
|
Hele Mitchi hezky se to čte jak ti ovladače bezproblémů slouí, ale proč si tedy tenkrát chtěl vyrábet ty diodové tiáky místo originál odporů, kdy ti to tak vyhovuje?
|
|