AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 07:42:40 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Česká autodráha | FARO
strana 1 z 2 1 2 >
Autor Funkčnost ovladaše FARO
janpour
člen

Příspěvků celkem: 12
Bydliště: Rakovník
Registrován od: 05.07.10
Vloženo dne 09-07-2010 16:55
Právě jsem vyzkoušel nově zkoupený ovladač Faro (položka 402) a musím konstatatovat že jeho kvalitou jsem velice zklamán.smiley
Funkčnost nového ovladače jsem porovnával z klasickou "pumpičkou" ITES, která je cca. přes 20let stará!
Zkoušeno na autodráze ITES, napájeno originál trafem nastaveným na 12V, auta TYRELL a SHADOW obě ITES.
Nový ovladač má buhužel velice špatnou odezvu na polohu páčky a cca. při zmáčknutí na 50% a setrvání v této poloze auto vůbec nejede!!!smiley
Celkově shrnuto možné ježdění stylem plný plyn - brzda.
Stará pumpička je v tomto případě plynulá a možno udržovat konstatní rychlost v celém rozmezí páčky.
(Nový ovladač i krásně jiskří na odporech ale to je předpokládám je standartní jev.smiley)

PORAĎTE KDE JE CHYBA???
Autor RE: Funkčnost ovladaše FARO
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 09-07-2010 17:39
To co popisuješ nejsou chyby, ale normální chování tohoto ovladače. smiley Spíš ovšem smiley
Pokud si přečteš diskusi na webu firmy, tak vše popisované se tam už řešilo. A jezdit brzda plyn je i firemní doporučení. Jinak je ovladač naprosto skvělý a ....
A chyba je ve dvou věcech. 1. Ve firmě, která ovladač nijak nevylepšuje a myslím, že se k tomu ani nechystá. 2. A bohužel - nezlob se, že to tak píšu - i u Tebe, že sis všechny reference nepřečetl před nákupem.
Někdo by mohl i dodat co bys chtěl za těch pár peněz.
Dovolím si napsat, že jedno z dobrých rozhodnutí, které jsem okolo autodráhy udlělal bylo, že jsem prodal Ites, nevylepšoval na Faro a koupil Carreru. A k jejich pumpičkám nemám výhrady.
Zkus jen uvažovat o pořízení jiného ovladače a jeho předělávku k Faru.


ASTON MARTIN - 100 Years of Power, Beauty, Soul.
http://www.youtube.com/watch?v=BGj6x7AE4Rk
Autor RE: Funkčnost ovladaše FARO
Jan
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 162
Registrován od: 22.02.08
Vloženo dne 09-07-2010 19:19
To janpour, přesně takhle moc jsem byl s klamaný, když jsem koupil ovladače Farosmiley

Taky jsem se nepodíval na forum-ovladačesmiley

Alespoň mi Petr L. poradil, protože ani nebrzdilysmiley

Přeji trpělivost při předělávcesmiley (nebo jak radí Vítek, koupit funkční......)


Jan
Autor RE: Re:Vítekovi
janpour
člen

Příspěvků celkem: 12
Bydliště: Rakovník
Registrován od: 05.07.10
Vloženo dne 09-07-2010 19:20
Díky za odpověď to jsem si bohužel myslel že chyba "není" u měsmiley

A diskuze a fora jsem četl u fara i tady ale tohle mi teda uniklo že se musí jezdit jiným stylem než u ites ovladačů.smiley
Každopádně za 279,- s DPH jsem víceméně spokojený zákazník. A vzhledem k tomu že je vše jen zatím ve fázi kdy jsem chtěl oživit svoji sbírku cca. 4-5 autodráh od itesu, tak jsem neuvažoval o větší investici jako je PARMA (750,- a více) nebo dokonce SLOTIT (2500,- plně regulovatelný) ovladač.smiley

Ještěmi tedy vrtá hlavou zda-li má faro-ovladač nějaký jiný "výkon" nebo dejme tomu vetší "útlum". Protože stejná auta mají při použití faro nebo ites ovladače znatelně jiný průbeh akcelerace a troufám si říct že i koncových max. otáček. (i výsledný akustický projev motorku na plné otáčky je znatelně jiný - zkoušeno naprázdno s nadzvihnutým autem)smiley
Bohužel nejsem přímo elektrikář takže nemám tušení co by to mohlo způsobovat?

Zda-li někdo ví, a prosím prozradí.díky
Autor RE: Funkčnost ovladaše FARO
janpour
člen

Příspěvků celkem: 12
Bydliště: Rakovník
Registrován od: 05.07.10
Vloženo dne 09-07-2010 19:28
Jan napsal:
To janpour, přesně takhle moc jsem byl s klamaný, když jsem koupil ovladače Farosmiley

Taky jsem se nepodíval na forum-ovladačesmiley

Alespoň mi Petr L. poradil, protože ani nebrzdilysmiley

Přeji trpělivost při předělávcesmiley (nebo jak radí Vítek, koupit funkční......)




No předělávka určitě zatím nebude. Vzhledem k tomu že nemám skoro žádná auta, kvůli kterým by se to vyplatilo předělávat a ani u nás nevím o žádném spolku autodráhových nadšencůsmiley
U Ites aut si mi zdá že brzdí těžko porovnat jiná auta zatím nemámsmiley
Autor RE: Funkčnost ovladaše FARO
Ivan
člen

Příspěvků celkem: 461
Registrován od: 19.01.07
Vloženo dne 10-07-2010 09:30
Auta Ites nepotřebují žádnou brzdu, jejich magnety jsou slabé na to aby bylo brzdu regulovat. V začátcích byly ovladače jen "dvoužílové" a bohatě to stačilo. S ovladačem od Faro se však dá jezdit i na dřevěných drahách, ale tam už by to úpravu chtělo. Né kvůli autům Ites, ale z důvodu zdrojů na těchto autodrahách. Úpravu Faro ovladače na ovladač diodový najdeš na tomto diskuzním fóru a autorem je myslím člen pod nickem Honza. Jinak si můžeš postavit jednoduchý diodový ovladač vhodný jak pro auta ites tak Faro a to podle návodu Tomáše Herdera, který byl také prezentován zde. Tetno typ jsem též odzkoušel ještě před tím, než jsem si postavil elektronický podle téhož autora.
Autor RE: Funkčnost ovladaše FARO
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 10-07-2010 11:55
Musím reagovat na příspěvěk k ovladačům a nejen k nim.
Už jsem to napsal i na Faro diskuzi.
Protože se v poslední době vyskytují polemiky o kvalitě, myslím, že je třeba trošku otevřít nespokojeným lidem oči.
Pokud si někdo koupí ovladač k domácí autodráze za katalogových 350,-(nebo dokonce 279,-) tak prostě musí počítat s tím, že ten ovladač má nějaké parametry a ty nejsou štelovatelné.
Honza popisuje jízdu s novým ovladačem a autíčkem ITES na 12 V.
Pokud je ovladač vyroben na soudobé motory s jinými parametry, nenůže být ideální pro Ites a podobně.
Proto původní pumpička funguje, protože byla k tomu vyvinuta a vyzkoušena.
Co motor , to jiný odběr a tím i potřeba jiné charakteristiky záběru ovladače.

Připadá mi to naivní chtít po něčem-určeném pro domácí ježdění parametry špičkového závodního produktu.
Takový ovladač je ale až 50x!!! dražší.
Je to podobné, jako kdybych chtěl závodit s mým Citroenem C4 1,6 HDI a naivně si myslel, že pojede jak Löbův C4 WRC.smiley


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Funkčnost ovladaše FARO
janpour
člen

Příspěvků celkem: 12
Bydliště: Rakovník
Registrován od: 05.07.10
Vloženo dne 10-07-2010 12:26
JMS napsal:
Musím reagovat na příspěvěk k ovladačům a nejen k nim.
Už jsem to napsal i na Faro diskuzi.
Protože se v poslední době vyskytují polemiky o kvalitě, myslím, že je třeba trošku otevřít nespokojeným lidem oči.
Pokud si někdo koupí ovladač k domácí autodráze za katalogových 350,-(nebo dokonce 279,-) tak prostě musí počítat s tím, že ten ovladač má nějaké parametry a ty nejsou štelovatelné.
Honza popisuje jízdu s novým ovladačem a autíčkem ITES na 12 V.
Pokud je ovladač vyroben na soudobé motory s jinými parametry, nenůže být ideální pro Ites a podobně.
Proto původní pumpička funguje, protože byla k tomu vyvinuta a vyzkoušena.
Co motor , to jiný odběr a tím i potřeba jiné charakteristiky záběru ovladače.

Připadá mi to naivní chtít po něčem-určeném pro domácí ježdění parametry špičkového závodního produktu.
Takový ovladač je ale až 50x!!! dražší.
Je to podobné, jako kdybych chtěl závodit s mým Citroenem C4 1,6 HDI a naivně si myslel, že pojede jak Löbův C4 WRC.smiley


Zázraky jsem rozhodně nečekal ale jestli ten ovladač bude fungovat takhle stejně i s novými auticky FARO tak místo něj můžu dát obyčejné tlačítko a mačkat a pouštět.
A nesrovnávám trabant s mercedesem!
Jediná obhajoba výrobce je v tom že to s novými auty funguje jinak. Jestli ne tak sorry ale asi by pak bylo něco špatně.smiley
KAŽDOPÁDNĚ TOHLE JE MŮJ OSOBNÍ NÁZOR. POKUD TO FARO VYRÁBÍ V PŘESVĚDČENÍ ŽE JE TO ZAMĚNITELNÉ SE STARÝM OVLADAČEM TAK TO PŘECE MÁ FUNGOVAT STEJNĚ KVALITNĚ NE SNAD?smiley

MĚ HLAVNĚ NEJDE DO HLAVY JAK TO MَE PŘI 50% STISKNUTÍ VYPNOUT PROUD DO DRÁHY???smiley
Autor RE: Funkčnost ovladaše FARO
Ivan
člen

Příspěvků celkem: 461
Registrován od: 19.01.07
Vloženo dne 10-07-2010 14:14
No je třeba si uvědomit, že odpory v ovladačích Ites a Faro mají rozdílné hodnoty. To dáno právě jejich konstrukcí pro odlišné motory. Pokud se nepletu, starý odpor již doma nemám, tak odpor ovladače Ites byl cca 60 Ohn¨mu, zatímco od Fara je hodnota jiná, zkus to proměřit. S tím tlačítkem je to pravda. Pamatuji doby kdy na autodráze v domě kultury v Ústí nad Labem veřejnosti půjčovali ovladače vyrobené z tlačítka domovního zvonku. A dalo se s tím jezdit.
Autor RE: Funkčnost ovladaše FARO
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 10-07-2010 14:25
No pokud ti to jiskří, tak bude asi něco špatně.
Třeba mᚠvadný kus, ale třeba mᚠnějaký problém v zapojení.
Jestli chceš, pošli mi ten ovladač a já ho zkontroluju a vyzkouším.
Obratem ti ho pošlu.
Adresu ti posílám v SZ.


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Funkčnost ovladaše FARO
janpour
člen

Příspěvků celkem: 12
Bydliště: Rakovník
Registrován od: 05.07.10
Vloženo dne 10-07-2010 14:46
JMS napsal:
No pokud ti to jiskří, tak bude asi něco špatně.
Třeba mᚠvadný kus, ale třeba mᚠnějaký problém v zapojení.
Jestli chceš, pošli mi ten ovladač a já ho zkontroluju a vyzkouším.
Obratem ti ho pošlu.
Adresu ti posílám v SZ.


Při pohledu mezi odporové desky a kontakt páčky jsou viditelné cca 1-2mm modré jistkření.

Zkus poradit zda-li je možné nějak proměřit hodnoty ovladače aniž bych ho musel rozebrat?smiley
Autor RE: a ještě perlička...
janpour
člen

Příspěvků celkem: 12
Bydliště: Rakovník
Registrován od: 05.07.10
Vloženo dne 10-07-2010 16:17
na rukojeti ovladače je na plastu název "GONIO"

Z toho lze usoudit že snad forma a celková konstrukce ovladače je někdy z 80-90 let?!?!?
Autor RE: Funkčnost ovladaše FARO
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 11-07-2010 00:11
Ano ovladač je z doby, kdy se dělala dráha pod názvem Gonio.
Na tom není nic špatného, ani ostatní výrobci na tom nejsou lépe a komstrukčně se neposunuly, není důvod, u tohoto typu ovladače nic jiného nevymyslíš a zrovna tato konstrukce je docela povedená a ani se nedivím, že je Faro stále vyrábí, ale...
ovladače bohužel mají 70 ohm a při brždění mají do brzdy vřazený odpor 35 Ohm. To znamená, že model se rozjíždí a chová s tímto ovladačem hodně "měkce" a při brždění brzdí hodně málo. Pochopitelně se starým motorem to vše bude ještě o řád horší.
To je prostě vlastnost ovladače a třeba dětem to vyhovuje perfektně. Nemít ten ovladač ještě jednu a to podstatnou vadu, že moc nesnese zatížení dnešních motorů, tak je to ideální ovladač pro děti a za ty peníze mu není co vytknout.

I Parma, pokud by měla stejný odpor, chovala by se stejně "debilně" Jiskření po nějakém čase zmizí, prostě jezdí plech po drátu, a dokud se to trochu " neolítá" bude to jiskřit. To dělaly i staré Ites "pumpičky" a dělají to někdy i Parmy a Carrery atp. Druhým důvodem je povolený odporový drát, ten stačí utáhnout a je po problému.

Projdi si článek o úpravě ovladače,

http://www.slotcarsworld.cz/readarticle.php?article_id=80

pokud by si tu druhou desku nahradil např kontaktní plochou, mᚠrázem ovladač s impedancí 35 Ohm a ostrou brzdou a uvidíš jak ti i ty loudavé motory Ites pojedou. smiley







http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: poděkování
janpour
člen

Příspěvků celkem: 12
Bydliště: Rakovník
Registrován od: 05.07.10
Vloženo dne 11-07-2010 00:39
DĚKUJI VŠEM ZŮČASTNĚNÝM ZA OSVĚTU A OCHOTU VYSVĚTLIT.

Dost mi to pomohlo pochopit všechny aspekty ohkledně ovladačů.

Jinak tu úpravu s tím odpájením drátu a dále jsem nějak nepochopil (no to bude asi tím že mám strojírenské vzdělání smiley).
Naopak poslední typ jak vyndat jednu desku a místo druhé jen natvrdo propojit třeba měděnou destičkou mě dost zaujal.

-----------
Uvidíme co dal, zatím mám bohužel slabší vybavení (dráha ites 90mm, auta jen ites, jesen ovladač ites a jeden ovladač faro).smiley (investice v řádu tisíců je pro mě momentálně nemožná)
Editoval janpour dne 11-07-2010 00:39
Autor RE: Funkčnost ovladaše FARO
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 11-07-2010 14:05
Zmíněná úprava pochopitelně předpokládá úpravu zapojení. Zapojení Faro ovladače vypadá na první pohled složitě, ale je jednoduché, na to stačíš i se strojárnou - tedy pokud si něco pamatuješ s fyziky smiley

Jedná se o dvě odporové desky 35 Ohm, namaluj si to a pochopíš. Pokud budeš potřebovat poradit pošli SZ smiley


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Jenom mala poznamka ...
src ceska trebova
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 212
Bydliště: Sport klub, U Koupaliště 2092, 560 02Česká Třebová
Registrován od: 02.10.06
Vloženo dne 11-07-2010 20:08
... Ovladac Faro jsem si predelal podle Petra L http://www.autodraha.org/readarticle.php?article_id=80 a pridal jsem si tam i nejaky odpor s vypinacem pro "ladeni" brzdy. Porad to nebylo ono. Koupil jsem si tedy ovladac Slot-It. Stejne mne porad porazeji kluci s Faro ovladacem smiley (ale fakt, ze je maji vsichni predelany dle vyse uvedeneho navodu). Takze v mem pripade se jedna o reakcni dobu mezi ocima a ukazovakem prave ruky smiley. To jen tak na okraj pro odlehceni technicke diskusesmiley. Jarda


Každý čtvrtek pokud je pracovním dnem je naše čtyřdráha otevřená pro veřejnost od 17 hodin.
Nejdelší čtyřproudá autodráha v České republice
www.autodraha-src.ceskatrebova.com
Autor RE: Funkčnost ovladaše FARO
PIETRO
člen

Příspěvků celkem: 8
Bydliště: Česká Třebová
Registrován od: 03.02.10
Vloženo dne 12-07-2010 14:40
Zdravím hrstku diskutujících - k těm ovladačům FARO - nᚠklub v ČT datuje své počátky od roku 1998 - od té doby používal ovladače FARO naprosto bez problémů - tedy když se snima jezdilo to na co jsou určené. Došlo-li k závadě, tak jen proto, že si uživatel ( a bylo nás několik ) myslel, že se s tím dají ovládat i motory mnohem silnější a primárně určené pro něco jiného. Do dnes s nima jezdí mnoho kluků od nás bez problémů. Jak se dnes říká poměr výkon/cena - tedy užitná hodnota mluví jednoznačně pro tyto ovladače. Samozřejmě používáme i jiné ovladače (mnohonásobně daržší) ale to právě pro auta vybavená silnějšíma motorama a nebo na závody na dřevě, kde se ale opět jezdí s jinejma motorama. Shrnu-li výše popsané - ovladače FARO jsou naprosto vhodné pro to pro co jsou určené.
Nesouhlasím ani s polemikou o kvalitě dráhy FARO -jezdíme na ní od začátku a bez problémů - a navíc je opravdu nutné srovnávat i ceny. Zažil jsem ještě starou dráhu ITES a toto je o hodně lepší.
Vzpomínám i na staré ovladače ITES (pumpičky). Taky jsem chtěl tenkrát s nima ovládat motorek MABUCHI - no a plíšek co jezdil po odporu vytekl z umělé hmoty spouště. Pravda, tenkrát jsem nenapadl výrobce ale schytal to od táty co jsem za blbce smileysmileysmiley....... A měl pravdu smileysmileysmiley. Mějte se fajn PIETRO.
Autor RE: Funkčnost ovladaše FARO
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 11-08-2010 09:35
Tedy kluci, já nevim co na to stále řešíte. Mám dva naprosto seriový ovladače od FARA, jezdím s nima již hezkou řádku let a nikdy jsem na nich nemusel nic měnit nebo řešit.
A jestli si myslíte, že jezdim snad jen s Itesama tak to ani náhodou. Ty už skončili za sklem.
Nemám nejmenší problém s nima po dobu 15 minut v kuse honit po dráze např. modely od SCX (které mají na sériovky hodně slušný proudový odběr) nebo modely od, Fly, Scalextric či SlotItu.
Buď jsem měl kliku na povedenou výrobní serii nebo s tím asi umím jezdit. Ale včera bylo u mě pár přátel, kteří to drželi od 5 let prvně v ruce a opět žádnej problém a jezdilo se celý odpoledne až do půlnoci jen s přestávkama na výměnu modelu na dráze a žijí šastně funkčně i dnes.
Ale je fakt, že jezdim na dlouhých tratích, takže ten ovladač nemučim na půl plynu což je asi to největší zlo co se mu může stát. Takže tak 50% okruhu projedu stylem brzda plyn což je odpor zcela vyřazen z procesu a tudíž se ani nemůže hřát a dalších 50% jsou buď popojížďky ve 2/3 rozmezí nebo 3/3 rozmezí vinutí. 1/3 je nepoužitelná. Na to se žádnej model ani nerozjede.

To co popisuje janpour my připadá jako vada ovladače kdy bude nejspíš někde špatně navinutý vinutí na odporovné destičce. Tzn. si myslím, že je tam mezi závity vinutí díra, proto to zbytečně moc jiskří a nebo naopak vynechává kontakt.
smiley
Autor RE: Funkčnost ovladaše FARO
SaVec
člen

Příspěvků celkem: 97
Bydliště: Boskovice
Registrován od: 17.06.10
Vloženo dne 17-08-2010 14:53
Janpour: Jak to dopadlo s ovladačem? Reklamovals nebo poslals JMS na otestovaní?
Autor RE: Funkčnost ovladaše FARO
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 17-08-2010 17:17
Hele Mitchi hezky se to čte jak ti ovladače bezproblémů slouží, ale proč si tedy tenkrát chtěl vyrábet ty diodové tišáky místo originál odporů, když ti to tak vyhovuje? smiley


http://132slotcars.blogspot.com/
strana 1 z 2 1 2 >
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
13
13
Pohár SCALEXTRIC 4. závod
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 37
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio