Autor |
RE: Loiska nákup versus domácí výroba |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 04-02-2007 16:25 |
|
|
To LS: No takhle nějak si to představuji...
Prosím, vlo nějakou adresu, kde si to budeme moci sami projít, popř. objednat.
Nepoznám zde průměr osy aj. důleité detaily, popř celý sortiment. Na to se toti váe zas jaká pouít kola a gumy a kde je vzít....etc., je to třeba promyslet.
Já pouívám momentálně kola Favotit a gumy gonio zadní zbrouené na prům. 19,5 s tím, e jsou pak ířkou cca 12 mm vhodné na formule (straná práce, nákruek na kole je třeba na vrtačce zbrousit na uí...)
Pokud to co zde předvádí lze získat na dobírku od tuzemského prodejce, mohlo by to být jisté řeení (ikdy asi ne to z nejlevnějích).
Zdravím vechny.H |
|
Autor |
RE: Loiska nákup versus domácí výroba |
LS
člen
Příspěvků celkem: 133
Bydlitě: Praha
Registrován od: 23.11.06 |
Vloeno dne 04-02-2007 18:15 |
|
|
Průměr zde uvedené osy je 2.38 mm. Celý sortiment je na http://www.slot.it/INGLESE/KitPart.html. S objednávkou doporučuji nespěchat, nebo je pravděpodobné, e v ČR bude druhé přímé zastoupení SLOT.IT, které bude opravdu funkční. Zatím je moné vybírat z toho co je na italském webu, brzy by to mohlo být i na českém pultě včetně ceníku v Kč a českého webu.
V případě velkého spěchu je moné zboí dovést přes obchodníka z ciziny. Cena je potom vyí a je nutné zboí skutečně odebrat - ideální je platba předem. |
|
Autor |
RE: Loiska nákup versus domácí výroba |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 04-02-2007 19:22 |
|
|
Někdo si počká, někdo si vybere z toho co u je na trhu - např. Cahoza nebo Parma a někdo bude vyrábět. Sám a nebo u někoho. Myslím, e kadé řeení má své pro i proti. A co se komu vyplatí a nebo nevyplatí, co komu stačí nebo nestačí to si musí kadý rpzhodnout sám. Informací i zkueností tu je dost. Díky vem. |
|
Autor |
RE: Loiska nákup versus domácí výroba |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 04-02-2007 19:49 |
|
|
A jsem u toho, 2,38mm. Nic proti tobě LS, ale to je brická palcová norma. Kčemu ti to je, kdy má plno ozubených talířových kol s průměrem 3mm, disků s průměrem 3mm? Nemluvě o osyčkách. My jsme tu diskutovali o loiskách a né výměně celé zadní nápravy. Joo pokud mám podvozek kupovaný s moností výměny typizovaných loisek tak není co řeit, ale my se bavíme o bastlení svých vlastních podvozků. Z toho vyplívá vychzet z toho co dům dá a co nedá tak dokoupit za rozumnou cenu. A ikdy si dokoupí bronzová či mosazná loika řádově v desítkách korun + potovné opět v desítkách korun tak u jse skoro nebo přes 100Kč a stále nemá jistotu, e ti to bude s tvou osou co má doma sedět. Protoe 3mm nemusí být vdy 3mm a upravovat si kupovaná loiska mi připadá dost na hlavu. Výsledek bude stejný jako kdyby sis ho udělal za 00nic doma. Nemyslí?
A pokud bych se měl rozmýlet mezi 2,38mm a 3mm tak si sečti ceny potřebných dílů. Mám super loiska 2,38mm, ale k tomu budu potřebovat osu, ozubené talířové kolo, disky kol a gumy Cena ti odpoví. |
|
Autor |
RE: Loiska nákup versus domácí výroba |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 04-02-2007 21:55 |
|
|
Myslím, e není potřeba to tak hrotit. Kdo se rozhodne pro určitý rozměr nebo značku - například loisek pak mu nezbývá ne k tomu doladit i zbytek.
LS je spí zastánce nebastelní, alespoň jak jsem vypozoroval, jeho mínění respektuji, ale to nezanmená, e např. v tomto případě ho budu následvat.
Jetě jedna poznámka, ty vyobrazená loiska předpokládají "naraení" shora do dráku osy, kdeto měděná kulatinka předpokládá vsazení a zaletování do vyvrtaného otvoru v kuprexitu. Např.
Debata o ceně je komplikovanějí. Pokud do ní v domácích podmínkách započítá práci (a to se nedělá) a vstupy typu nářadí, pak v kusovce to moc levně nevyjde. Jene narexe nekupujeme na loiska atd.
Zamlová se mi ten nápad s matičkou nebo vícehranem místo kulatinky. Jen si nejsem jistý, jestli to vydrí přiletované na hranu kuprexitu. |
|
Autor |
RE: Loiska nákup versus domácí výroba |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 05-02-2007 00:14 |
|
|
Ta má fotka je z Mercedesu 240 Long 1/24. Postavil jsem ho s nějaké hračky a s tím motorem Johnson, který dřív slouil v Renaultu 19 jako čerpadlo do odstřikovačů a elektronikou na kompletní osvětlení to váí kolem 250g a loiska se zatím neutrhla. I při té síle motoru stále hrdě zastávají svou funkci na stejných pozicích. |
|
Autor |
RE: Loiska nákup versus domácí výroba |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 05-02-2007 06:34 |
|
|
Jo to se někdo má. Taky bych bral sadu pořádných výhrubníků a výstruníku alespoň v celé řadě 3H. Ale kolik taková sranda dnes asi stojí? Jsem rád, e jsem sehnal aspoň slunou sadu závitníků a kompletní sadu vrtáků od 0.2 a do 5mm. No snad někdy v budoucnosti se potěstí. Zatím mi musí stačit malý jehlový pilník. |
|
Autor |
RE: Loiska nákup versus domácí výroba |
LS
člen
Příspěvků celkem: 133
Bydlitě: Praha
Registrován od: 23.11.06 |
Vloeno dne 05-02-2007 16:10 |
|
|
Jestli jsem se náměty na SLOT.IT loiska někoho dotknul, tak mne to mrzí. Ale berte to tak, e ivot a vývoj jde nezadritelně kupředu. Ve formuli 1 také konstruktéři neustrnou u jednoho rozměru zadní poloosy jaký pouívali před 20 lety, kdy např. Williams a McLaren drtily konkurenci. Proč do jednoho auta, které si stavím sám nezkusit něco jiného, co se osvědčilo např. při pohárových závodech v Itálii a ve panělsku. Kdy si postavím jednou auto z technologicky pokročilých komponentů, mohu potom porovnávat s tím co jsem si celé dělal sám doma. A třeba bude domácí výroba zrovna lepí. Jestli bude cenově výhodnějí i po započtení času a energií to nechám na kadého vlastní úvaze.
A teď úvaha z pohledu sběratele. Kadý výrobce pouívá svůj rozměr os a je to SLOT.IT, Scalextric, FLY,
Já mám modely od 11 firem. Kdybych si měl vybírat modely jen podle rozměru os, asi zůstanu jen u několika kousků jednoho výrobce. A to by bylo koda. A tak mám soubor minimálně nutných náhradních dílů, který beru jako nutné zlo. |
|
Autor |
RE: Loiska nákup versus domácí výroba |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 05-02-2007 20:33 |
|
|
Nechtěl jsem po tobě tak vyjet, ale trochu si mě podrádil tím jako proč se tu zaobíráme takovou prkotinou za pár korun jak si to nazval. Jen jsem ti řekl své důvody proč výrobě loisek věnuji půl hodiky svého času.
Jak to bude řeit v případě ukončení výroby dané serie loisek nebo převodů? Bude si je nechávat dělat na zakázku od nějakého soustruníka nebo se tam pokusí nacpat jiná. Odpověď prosím zdůvodni. Radi zainvestuje do výroby přesných kopii nebo bude originál drák upravovat na jinný typ uloení? Nevím zda je taková monost vůbec moná, ale berme e ano. Pro co se rozhodne? |
|
Autor |
RE: Loiska nákup versus domácí výroba |
HWSlot
člen
Příspěvků celkem: 401
Bydlitě: Thereban
Registrován od: 20.10.06 |
Vloeno dne 06-02-2007 00:19 |
|
|
Mitchi - dlouho jsem tu nebyl,ale.......snad jsem porozuměl tvojí otázce, tak se pokusím popsat svůj postup. Jak u tady někdo psal, plechový podvozky od Gonia (Itezu) neměly ádný loiska (podle mýho to nejsou loiska, ale pouzdra) jen dírku 3 mm prům. A potřeboval jsem (chtěl jsem) tam jinej převod - chtěl jsem ty lenochy trochu popohnat - tak jsem dírky prostříhnul nůkama na plech a vletoval tam nasazovací "loiska", který byly součástí zadní osy SCX. Čím jsem originál drák upravil na jiný typ uloení.
Kdybysem dělal teď novej plechovej podvozek, ádný futra tam dávat nebudu - dírka stačí. Jednak bude mít mení tření ne tkzv. loiska a druhak - nejezdím s jedním autíčkem do jeho zničení. Tedy se mi nemůe ta dírka v plechu nějak osičkou vymlejt, či na osičce se mi neudělaj ani rýhy od podvozku. Ale to jen "kdyby" !!!
A o tom rozměru os, jak píe LS - tak to je bohuel pravda. Jsou to asi jen desetinky - nepřeměřoval jsem to - ale třebas takový disky od jenoho výrobce, nepasujou na osky výrobce jiného. Jestlie je oska silnějí, to mi moc neva. kolečka se trochu probrousej a je to. Jestlie je to vak naopak, jsou kolečka nepouitelná. Stejně tak i "loiska".
Jetě se vrátím k tomu "ukončení výroby". Přečetl jsem si tvoji otázku jetě jednou a.........asi jsem si jen myslel, e ji rozumím.Ale ...mám cca. 30 autíček s loiskama na osky cca. 2,38. Jestlie je firmy přestanou varábět a začnou dělat třebas uloení na osu 3,10, tak přeci snad nebudu těch mejch současnejch 30 autíček předělávat s pomocí soustruníka na osky nový 3,10 Nechám tam jaký tam jsou teď a s novejma autíčka budu jezdit na novejch oskách
HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/ |
|
Autor |
RE: Loiska nákup versus domácí výroba |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 06-02-2007 07:48 |
|
|
Si mě nepochopil. Otázka byla sice míněná na HWSlota, ale budí.
Teď jsem se nebavil o průměrech, ale tvaru loiska. Jak jsem se tak koukal víe co jsem vloil LS tak je tvarově kadé naprosto jiné a věřím tomu, e se mohou liit i model od modelu, generace od generace jednotlivých podvozku. Je jasné, e britové se své průměrové míry jen tak určitě nevzdají, ale mohou pozměnit ten tvar osazení a tak. Jak to chce pak řeit, kdy u si je nebude moct koupit? Napáchá do svého originálního a drahoceného kousku nápravu s něčeho úplně jiného a podvozek k němu násilně upraví čím celý model znehodnotí nebo si nechá podle starých originálů udělat nová loiska ikovnýma českýma ručičkama?
Nevím zda sis četl vechny předelé příspěvky, ale s těma průměra jsem tu začal právě polemizovat já. Netvrdím, e jen díra v plechu je patné řeení, ba naopak, ale kdo z nás si doma prostřihává nebo vyvrtává plechové podvozky? Větinou se jde cestou kuprexitu nebo plastu. Prostě čehokoli co je dobře tvarovatelné a obrobitelné. Jene jen díry v kuprexit by bylo hodně patný uloení. Slabí plátek měděného plechu by se ti neustále zakusoval do osy a měď je patné kluzné médium, navíc by se díra velmi rychle zvětovala pač je to jen nějaký laminátovaný materiál. Nevím přesně co, ale to není podstatné. To samé platí u plastu. Díra v plastové destičce můe být dobré ale u hodně patné řeení. Záleí na tom co je to za plast, jak je silný, jaké má kluzné vlastnosti a zda se nebude rychle opotřebovávat a díra zvětovat. Proto se do větiny plastových podvozků dávají výměnná pouzdra, abys po čase nemusel vyhodit a měnit celý podvozek.
Třeba Faro má jen ten drák, ale ten je za pár korun a hlavně je celý z "kluzného" plastu. Podobný se právě na kluzná plastová loiska a uloení pouívá třeba Murtfeldt. Jako to kluzný plastový materiál jsem se nesetkal s ničím lepím. Ale běda, kdy ho chce řezat nebo dokonce snad pilovat růčo doma ve svěráku. Na ploe 20x20mm stráví s raplí ruce 15minut intenzivní práce ne ho sjede o 1-2 mm. No obrábět to doma bezestrojů je prostě desná pakárna. Ideální je si koupit potřebný profil nějaké délky, vyvrtat v něm potřebný otvor a pak jen nařezat na malé palíčky. Kdy pak příjde na to jak to lepit s jiným materiálem tak má o doivotní loiska postaráno. |
|
Autor |
RE: Loiska nákup versus domácí výroba |
HWSlot
člen
Příspěvků celkem: 401
Bydlitě: Thereban
Registrován od: 20.10.06 |
Vloeno dne 06-02-2007 10:20 |
|
|
Ale ...mám cca. 30 autíček s loiskama na osky cca. 2,38. Jestlie je firmy přestanou varábět a začnou dělat třebas uloení na osu 3,10, tak přeci snad nebudu těch mejch současnejch 30 autíček předělávat s pomocí soustruníka na osky nový 3,10 Nechám tam jaký tam jsou teď a s novejma autíčka budu jezdit na novejch oskách
A v tomto púřípadě je jedno, jestli se jedná o průměr osek nebo o tvar "loisek".
HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/ |
|
Autor |
RE: Loiska nákup versus domácí výroba |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 06-02-2007 10:56 |
|
|
ádné řeení také řeení. |
|
Autor |
RE: Loiska nákup versus domácí výroba |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 06-02-2007 14:50 |
|
|
Tak nevím, jak je to s těmi rozměry, ale v titěném katalogu Scaletrix - Tuning Guide Sport + je pod číslem C8406 uvedena osa o průměru 3.0 - bohuel bez jednotek.
Pokud jsou to milimetry, pak je i zbytek - loiska, převodová kola o průměru 3.0. A pokud ne, tak si o firmě myslím své. |
|
Autor |
RE: Loiska nákup versus domácí výroba |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 06-02-2007 15:17 |
|
|
Má recht, v odkazech je odkaz na firmu, která to sem dováí a v komponentech je také foto osyček a loisek s průměrem 3 mm. Ale jak říkám, 3mm nemusí být vdy 3mm. Kadý výrobce os je má vůči díře v ozub. kole a loiskách v nějaké toleranci a ty bývají řádově v setinách max desetinách milimetru a u to můe na tvé ose nebo s tvým kolem buď prokluzovat nebo to tam naopak nedostane.
Fakt pozor na to!!!
Musí si to buď na krámě změřit nebo vyzkouet a nebo to holt risknout. Ideální je koupit komplet od jednoho výrobce a má jistotu. |
|
Autor |
RE: Loiska nákup versus domácí výroba |
amk-src-cb
člen
Příspěvků celkem: 34
Bydlitě: Č: Budějovice
Registrován od: 05.03.07 |
Vloeno dne 03-04-2007 11:48 |
|
|
Rychle jsem projel problematiku loisek, specielně průměr 3mm. Za mého mládí, před bezmála 30ti lety jsme na loiska pouívali rozřízlou čokoládu (lustrsvorky). Měla 3mm a otvorem pro roub se dala i mazat. Přesnost byla +- autobus, ale jezdili jsme s tím i na velký dráze se silnějíma motorama a lo to!
MH |
|
Autor |
RE: Loiska nákup versus domácí výroba |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 04-04-2007 20:54 |
|
|
Ten problém s pasováním 3mm osiček do 3 mm otvorů je logický. Strojaři to nazývají lícováním. Aby ta osa do otvoru la nemůou mít oba stejně 3 mm, pokud materiál nepruí. A proto je to lícování, aby se vědělo jaká tam má být vůle. Kdy to do sebe nejde, tak to je ve stupnici lícování tuím H7. Proto na sebe zaručeně pasuje vdy jenom komplet, nebo řada dílů. Pokud by jsi měl k dílům výkresy, tak je to jasné hnedle, jestli to půjde, nebo ne. Jinak zbývá pokus/omyl, ale chyba je jenom v tom, e se výrobci nedomluví na unifikaci.
|
|
Autor |
RE: Loiska nákup versus domácí výroba |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 05-04-2007 06:54 |
|
|
Lícování je H7/h6 nebo H11/g11 atd atd... Lícovacích kombinací je celá řada. Pokadé vak záleí na tom jestli chcete uloení s vůli a jakou vůli nebo uloení přechodné či s přesahem na lisování. Je to dost sloité. Ale abyste byli aspoň krapet v obraze tak velkým písmem se označuje lícovací rozměr díry (H) a malím zas licovací rozměr hřídele (h). Proto H7/h6.
Ale myslím, e tady je zacházení a do takových extrémních přesností téměř v tisícinách milimetru naprostá zbytečnost.
Kupte si malej přesnej kulatej pilníček, díru udělejte přesně na rozměr hřídelky a pokud to do sebe nepásne tak ji trochu protočte pilníkem. Myslím, e rozdíl průměrů díry vůči ose můe být sklidem od 0,05mm a do 0,1mm a vůbec nic se neděje. Ba naopak, pokud by jste měli a tak extrémně přesné uloení a s modelem jezdili opravdu dlouho tak si troufnu říct, e by se vlivem vzniklého záhřívání osy mohlo stát e by se mohlo uloení zadírat. Existuje přeci něco jako tepelná roztanost materiálů. |
|