Příspěvků celkem: 359 Bydlitě: Praha Registrován od: 10.04.07
Vloeno dne 27-02-2008 09:11
Honzo, největí problém asi v tomto vláknu byl ten, e se zde střetává hned několik soupeřících rovin náhledu - teoretická x praktická, modelářství x ind. schopnosti, dřevo x plasty.
Teoreticky je samozřejmě moné zkonstruovat cokoliv i na velmi dobré úrovni, sem by patřila i pohyblivá přední náprava a diferenciál. Na druhé straně existují objektivní poznatky z hlediska konstrukce SRC, které v podstatě platí obecně na celé spektrum modelů z tohoto odvětví.
Praktické pokusy v této oblasti byly a jsou, bohuel se asi shodneme na tom, e bez valného pozitivního výsledku. Navíc i zde platí, e nejlepí řeení je v jednoduchosti, pevnosti a pokud mono s minimem pohyblivých dílů (případné zařazení tlumičů do konstrukčního řetězce je jen sekundární pokus o eliminaci primární chyby).
Aby byl model vzhledově dokonalý, můe na něm kadý odvést libovolné mnoství práce podle svého uváení. Pro makety modelů (pokud mono stacionární) to smysl samozřejmě má, má to ale smysl i pro autíčka na autodráhu? Kdo dnes má potřebné schopnosti, chu a hlavně čas se piplat s modelem, který se pak třeba po pár minutách změní v hromádku rotu? Větina dnes jezděných maket v SRC vychází z plastové komerční stavebnice a je posazená na komerčním asi s minimem předělávek (NASCAR). Ano, rychlostně se klasická SRC s plasáky nedají srovnat, ale poměrně značná část lidí, kteří je jezdí, s jejich stavbou nemá prakticky nic společného - koupí si hotové asi + dalí díly, dají je dohromady nebo jim je někdo schopný (či vlastník specializovaných přípravků) seřídí a pak hlavně jezdí. Paradoxně je moná někdy odvedeno víc aktivní a tvořivé práce s tuněním tzv. plasáků do jejich závodní podoby.
A nakonec dřevo a plast - co funguje celkem uspokojvě doma na plastové autodráze, na dřevěné dráze při vyí rychlosti fungovat přestává. Klasické SRC je tak dotaeno k maximálnímu výkonu třeba i za ztrátu realističnosti, plasáky se tomu dnes vnitřně ji také blíí - zůstala jim vlastně jen ta hezká slupka rádobyvěrné karoserie (jaká je realita - viz občasná hodnocení LS).
Take mně osobně připadá, e vichni diskutující mají ze svého pohledu na věc pravdu, diskuze skřípá jen ve chvíli, kdy se problém začne individuálně personifikovat. Ale jsme jen lidi...
Řeknu to asi tak. U SRC je pevná přední náprava prověřenou jistotou. A asi se nikomu z větích či meních hráčů na trhu nechce do vývoje natáčecí a jetě hnané přední nápravy.
Výsledek velmi nejistý, náklady značné. A myslím, e Ti velcí se teď "modlí" aby se jim vrátil digitál.
Vývoj v domácích podmínkách povauji za utopii. Dostupnost vhodných materiálů, technologií pro zpracování, testování atd. - to jsou investice, které si asi málokdo z nás můe dovolit. A bez následného ekonomického zúročení???
Někdo to tu u psal a plně s tím souhlasím. Funkční model je výsledkem kompromisů. Chci li nekompromisně do detailu provedený model, musím sáhnout po sběratelském modelu od renomovaných firem a nejlépe v 1:18 (ale i tam to občas"idí" a nebo si model postavit.
RC modely a to v jakémkoliv měřítku jsou taky kompromisem. Např. 1:10 nabízí jen dvě ířky kastle, vechny jsou z "lexanu" a bez valných detailů. A to co je pod kastlí tak taky nemá s reálným vozem moc společného. Účel světí prostředky a závodní RC - to je taky "kosmická" technologie zakrytá kusem plastu. A e je tam natáčivá přední náprava? Jinak by to nelo. A je to křehké i bez kolizí s jinými jezdci.
Příspěvků celkem: 2145 Bydlitě: Praha Registrován od: 04.04.07
Vloeno dne 27-02-2008 19:34
Vývoj větiny zařízení prochází po dosaení určité funkční úrovně fází sloitých, vychytaných řeení, která postupem času pomalu odpadají a jsou nahrazena vdy jednoduchým spolehlivým řeení, kolikrát i ji zkoueným, ale ve své době materiálově, nebo technologicky nezvládnutým.
Jestli pro jízdu SRC přední kola nepotřebuje, proč jim tedy sloitě nutit nějakou funkci? Stačí, e tam jsou z estetických důvodů. Kadé zařízení navíc zvyuje váhu, ztrácí se v něm energie a je potencionálním zdrojem vibrací a poruch.