AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 08:41:46 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Volný pokec | Tunning
strana 3 z 3 < 1 2 3
Autor RE: Natáčivá přední kola, diferenciál
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 27-02-2008 09:11
Honzo, největší problém asi v tomto vláknu byl ten, že se zde střetává hned několik soupeřících rovin náhledu - teoretická x praktická, modelářství x ind. schopnosti, dřevo x plasty.

Teoreticky je samozřejmě možné zkonstruovat cokoliv i na velmi dobré úrovni, sem by patřila i pohyblivá přední náprava a diferenciál. Na druhé straně existují objektivní poznatky z hlediska konstrukce SRC, které v podstatě platí obecně na celé spektrum modelů z tohoto odvětví.
Praktické pokusy v této oblasti byly a jsou, bohužel se asi shodneme na tom, že bez valného pozitivního výsledku. Navíc i zde platí, že nejlepší řešení je v jednoduchosti, pevnosti a pokud možno s minimem pohyblivých dílů (případné zařazení tlumičů do konstrukčního řetězce je jen sekundární pokus o eliminaci primární chyby).

Aby byl model vzhledově dokonalý, může na něm každý odvést libovolné množství práce podle svého uvážení. Pro makety modelů (pokud možno stacionární) to smysl samozřejmě má, má to ale smysl i pro autíčka na autodráhu? Kdo dnes má potřebné schopnosti, chu a hlavně čas se piplat s modelem, který se pak třeba po pár minutách změní v hromádku šrotu? Většina dnes jezděných maket v SRC vychází z plastové komerční stavebnice a je posazená na komerčním šasi s minimem předělávek (NASCAR). Ano, rychlostně se klasická SRC s plasáky nedají srovnat, ale poměrně značná část lidí, kteří je jezdí, s jejich stavbou nemá prakticky nic společného - koupí si hotové šasi + další díly, dají je dohromady nebo jim je někdo schopný (či vlastník specializovaných přípravků) seřídí a pak hlavně jezdí. Paradoxně je možná někdy odvedeno víc aktivní a tvořivé práce s tuněním tzv. plasáků do jejich závodní podoby.

A nakonec dřevo a plast - co funguje celkem uspokojvě doma na plastové autodráze, na dřevěné dráze při vyšší rychlosti fungovat přestává. Klasické SRC je tak dotaženo k maximálnímu výkonu třeba i za ztrátu realističnosti, plasáky se tomu dnes vnitřně již také blíží - zůstala jim vlastně jen ta hezká slupka rádobyvěrné karoserie (jaká je realita - viz občasná hodnocení LS).

Takže mně osobně připadá, že všichni diskutující mají ze svého pohledu na věc pravdu, diskuze skřípá jen ve chvíli, kdy se problém začne individuálně personifikovat. Ale jsme jen lidismiley...


Honza
Autor RE: Natáčivá přední kola, diferenciál
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 27-02-2008 18:27
Řeknu to asi tak. U SRC je pevná přední náprava prověřenou jistotou. A asi se nikomu z větších či menších hráčů na trhu nechce do vývoje natáčecí a ještě hnané přední nápravy.
Výsledek velmi nejistý, náklady značné. A myslím, že Ti velcí se teď "modlí" aby se jim vrátil digitál.
Vývoj v domácích podmínkách považuji za utopii. Dostupnost vhodných materiálů, technologií pro zpracování, testování atd. - to jsou investice, které si asi málokdo z nás může dovolit. A bez následného ekonomického zúročení???

Někdo to tu už psal a plně s tím souhlasím. Funkční model je výsledkem kompromisů. Chci li nekompromisně do detailu provedený model, musím sáhnout po sběratelském modelu od renomovaných firem a nejlépe v 1:18 (ale i tam to občas"šidí"smiley a nebo si model postavit.

RC modely a to v jakémkoliv měřítku jsou taky kompromisem. Např. 1:10 nabízí jen dvě šířky kastle, všechny jsou z "lexanu" a bez valných detailů. A to co je pod kastlí tak taky nemá s reálným vozem moc společného. Účel světí prostředky a závodní RC - to je taky "kosmická" technologie zakrytá kusem plastu. A že je tam natáčivá přední náprava? Jinak by to nešlo. A je to křehké i bez kolizí s jinými jezdci.
Autor RE: Natáčivá přední kola, diferenciál
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 27-02-2008 19:34
Vývoj většiny zařízení prochází po dosažení určité funkční úrovně fází složitých, vychytaných řešení, která postupem času pomalu odpadají a jsou nahrazena vždy jednoduchým spolehlivým řešení, kolikrát i již zkoušeným, ale ve své době materiálově, nebo technologicky nezvládnutým.

Jestli pro jízdu SRC přední kola nepotřebuje, proč jim tedy složitě nutit nějakou funkci? Stačí, že tam jsou z estetických důvodů. Každé zařízení navíc zvyšuje váhu, ztrácí se v něm energie a je potencionálním zdrojem vibrací a poruch.



http://132slotcars.blogspot.com/
strana 3 z 3 < 1 2 3
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
HWSlot
HWSlot
Setkání Libošovice
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 14
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio