AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 09:01:33 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Volný pokec | Tunning
strana 1 z 3 1 2 3 >
Autor Natáčivá přední kola, diferenciál
Matalan
člen

Příspěvků celkem: 6
Registrován od: 11.02.08
Vloženo dne 13-02-2008 00:47
Napadlo mě, kdyby se na autíčku přední kola natáčely podle natočení vodítka, daleko dřív by tak zareagovalo na zatáčku, točilo se přesně ve směru, kterým povede tra a jeho kola neprokluzovala.
S tím by samozřejmě souviselo i rozpojení levého a pravého kola, takže by se zbytečně neprotáčely z důsledku rozdílného poloměru oblouku a přilnavost by se ještě zvýšila.
A zadní převod by se dal rozpojit diferenciálem.

Náročnost provedení zanedbejte, jde mi o to, jestli by se tím nějak zlepšily vlastnosti autíčka a jestli by vůbec mělo smysl se tím začít zaobírat. Anebo to dokonce už někdo zkošel? - Nenechte se zmást obrázkem, je to retuš.
Editoval Pepino dne 13-02-2008 14:09
Autor RE: Natáčivá přední kola, diferenciál
src ceska trebova
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 212
Bydliště: Sport klub, U Koupaliště 2092, 560 02Česká Třebová
Registrován od: 02.10.06
Vloženo dne 13-02-2008 08:24
Na jízdní vlastnosti natáčení předních kol asi veliký vliv nemá, protože kdyby to významný vliv mělo, „profici” na dřevěných drahách by to používali. Oni zatím místo toho přední kola mají spíše jen pro „parádu”. Co je ale dosti běžné, že sem tam některé auto toto natáčení má, je to asi vidět vice na formulích než kapotovaných autech (můj odhad). Natáčení předních kol je podle mne asi tak vyznamné jako jsou světla v modelech. Jarda
www.autodraha-src.ceskatrebova.com
Autor RE: Natáčivá přední kola, diferenciál
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 13-02-2008 08:43
Myslím, že by to bylo jenom ke škodě. Natáčení přední nápravy je podle mne dnes již jen u formulí a to z estetického hlediska.
Auto do zatáčky nevedou kola, ale vodítko. Většinou je vodítko před přední osou a tak by se s ním ty kola mohly dokonce prát.
Přední kola mají za úkol ne udržovat směr, ale nepřekážet-tzn. nevibrovat, pokud se musejí dotýkat dráhy, tak co nejvíce klouzat, atp. Jak již bylo napsáno výše, nemusely by tam vlastně vůbec být a jelo by to nejlépesmiley
S tím diferenciálem bych to také moc nezkoušel, jediný efekt by asi byl nárůst váhy a úbytek výkonu.



http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Natáčivá přední kola, diferenciál
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 13-02-2008 10:32
Nemyslím si, že by to vadilo. Přední kola slouží podle mně u dráhovky i k opoře v zatáčce. Ne u placek, kde šasi je ocelové a je to hlavní hmotnost modelu a velmi nízko. Rozpojení a zatáčení předních kol by prospělo (jinak vedou model ven ze zatáčky), taky diferenciál na zadní ose, vše by bylo ale poněkud dražší, t잚í ani ne, diferenciály např. u RC jsou plastové.
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Natáčivá přední kola, diferenciál
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 13-02-2008 13:06
Jízdní vlastnosti modelu ovlivňuje rozchod zadních kol, jejich vzdálenost od vodítka a vyvážení modelu.
Přední kola modelu prospějou nejvíc, když nic nikam nevedou - prostě se chovají jako by tam nebyly.



http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Natáčivá přední kola, diferenciál
Pecan
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 185
Bydliště: Praha
Registrován od: 23.10.06
Vloženo dne 13-02-2008 13:13
Diferenciály na dráhovky už vyráběl Vanquish (nebo nějak tak - už si to nepamatuju) a kompletní formule stála okolo 1500.
Autor RE: Natáčivá přední kola, diferenciál
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 13-02-2008 15:33
To Petr L: jako by tam nebyla se chovají tehdy, pokud se natáčejí ve směru jízdy a každé se točí zvl᚝ a nebo jsou dokonale kluzká. Jinak být by tam být měla kvůl opoře, aby model odstředivou silou nejel v zatáčce po venkovní straně šasi při propérování vnitřku zadní nápravy odstředivou silou působící na kastli, nebo se nepřevrátil tak jak to dělá Favorit - který ovšem přední kola má.
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Natáčivá přední kola, diferenciál
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 13-02-2008 18:57
To Honza: počti si..........

http://www.ssrcworld.com/david_lawson/chassisdesign/chassisdesigndave.htm
http://www.homeracingworld.com/slotcartuning.htm




http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Natáčivá přední kola, diferenciál
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 13-02-2008 18:58
Diferáky už se zkoušely, ale bylo to nanic.
Po odlehčení vnitřního kola v zatáčce dochází k protočení, tím ke zpomalení a při opětovném záběru auto cukne a to je to nejhorší co může auto v zatáčkách dělat.
To jsem popsal diferák na zadní nápravě, ale na předku si to nedokážu vůbec představit.
Tam by navíc bylo zatáčení a v kombinaci čtyřkolky by tam měl být i mezinápravový diferák.
Aby to fungovalo, musely by se vyrobit přední nápravy nezávisle odpružené včetně stabilizátorů a nejlépe se samosvorným diferákem.
Není tam místo a navíc se tam ještě motá vodítko, které je pro dráhovky nejpodstatnější.
Kdo by to vyrobil a kolik by to stálo?



JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Natáčivá přední kola, diferenciál
Lada64
člen

Příspěvků celkem: 76
Bydliště: Hradec Králové
Registrován od: 17.12.07
Vloženo dne 13-02-2008 20:56
Již před více než 20ti lety v NDR vyráběli autodráhu, ke které dodávali autíčka s řízenou přední nápravou. Jednalo se o například o Wartburg FIII(formule), ale i třeba Melkus RS1000(GT) a ještě asi 2 další typy vozidel se zakrytými koly. U těchto modelů bylo vodítko čepem napojené na spojovačky a tím zajišovalo řízení kol. Vzhledem k provedení celého modelu se jednalo o "jemnou mechaniku" a tím i o velice poruchovou část. Proto výrobce časem od řiditelných náprav upustil a v rámci úspor nahradil vodítko čepem, jako měly nejstarší auta (doutníky) autodráhy ites
Autor RE: Natáčivá přední kola, diferenciál
Matalan
člen

Příspěvků celkem: 6
Registrován od: 11.02.08
Vloženo dne 13-02-2008 21:59
S tím použitím čtyřkolky si mě přivedl ještě na jednu myšlenku - co kdyby se přimontoval motor i na přední nápravu? Samozřejmě je zde otázka, jestli je to na závodech povoleny, ale pro domácí použítí? pomohlo by to? přece váha vozidla by vzrostla pouze o motor a přitom se jeho "teoretický" výkon zvýšil na dvojnásobek. Anebo by ty motory měly tak velkou spotřebu energie, že by došlo k úbytkům výkonu? Nebo by se přední kola protáčela či působila špatně v zatáčkách?
Autor RE: Natáčivá přední kola, diferenciál
Jirka
člen

Příspěvků celkem: 417
Bydliště: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 13-02-2008 22:21
Všechny tyto vymoženosti se vyrábějí. Tedy zatáčivá přední osa, dělá je Ninco a SCX na formulích. Náhon 4x4 také dělá Ninco ,Scalextric a SCX a možná i jiní. Zatáčivá přední náprava dle vlastní praxe nepřinese zlepšení jízdních vlastností jsou to pouze teorie. Je pouze náchylnější k utržení protože jsou křehčí. Já jsem je odstranil a zafixoval přední osu na pevno. Náhon 4x4 je buď přes gumičku Ninco a Scalextric a SCX používá dvojitý převod. Opět mám tu zkušenost, že čtyřkolka je dobrá pouze na domácí trati a to u takových hrbolatých dílů jako dělá Ninco a SCX určených pro rally. Náhon na předek nemá smysl na hladkých tratí. Všechno tření navíc vám ubírá výkon z motoru a na závodních tratích to je znát.


Závod je život, to co je před či po něm je jen čekání.
tel. 723577484
Autor RE: Natáčivá přední kola, diferenciál
Lada64
člen

Příspěvků celkem: 76
Bydliště: Hradec Králové
Registrován od: 17.12.07
Vloženo dne 13-02-2008 22:25
Dvoumotorové auto - na autodráze nevím, ale ve skutečnosti u nás fungovalo v autokrosu již dávno, ještě než začalo mistrovství Evropy, jezdil se u nás autokros ve třídách do 1000 ccm a nad 1000 ccm. V silnější kategorii u nás patřil k nejlepším Bohumil Křesan starší, který úspěšně závodil s vozem Wartburg, vybaveným dvěma motory (jedním pro přední a jedním pro zadní nápravu). Bylo to první závodní auto s pohonem 4x4. Při vzniku ME se do řádů dostala jakási formulace, zakazující tento druh pohonu. Za oficielně první soutěžní vůz s pohonem 4x4 je považováno Audi quattro, které sice pochází ze sériového základu, ale na závodních tratích se objevilo až několik let po výše zmiňované buggy.
Autor RE: Natáčivá přední kola, diferenciál
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 14-02-2008 00:24
To Lada 64: no a kde tedy soudruzi z NDR udělali chybu?


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Natáčivá přední kola, diferenciál
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 14-02-2008 08:34
Asi tomu nebude někdo věřit, ale i možnost dvoumotoráků se zkoušela.
Sice to bylo se dvěma motory na zadní nápravu, ale opět to nic nepřineslo.
Napřed to bylo odzkoušeno s dvěma motory umístěnými v autě kolmo k zadní ose, která byla jednolitá se dvěma převody.
Výsledek žádný.
Pouze zvýšení váhy modelu a jinak nic.
Potom byla zadní osa rozřezána na dvě poloosy, kdy každý motor hnal jednu polovinu zadní osy, ale zase nic.
O efektu diferáku se nedá mluvit, to v době před 30 lety nebyla řeč o nějakém elektronickém prvku, který by řídil otáčky jednotlivých motorků.
Navíc docházelo k jevu, jak jsem ho popisoval při použití diferáku.
V zatáčce při odlehčení vnitřního kola došlo k protočení a následnému škubnutí modelu.
Takže přínos žádný.
Navíc sehnat výkonově úplně stejné motorky by stejného typu a výrobce není možné

Nějaké pohony gumičkou jsou jenom rádoby čtyřkolky i když se to na domácí dráze zdá lepší.

Už si konečně uvědomte, že auta pro Slotracing jsou pouze trojůhelník(dvě zadní kola a vodítko) .
A to co napsal Petr L o předních kolech, že prospěje, když nikam nic nevedou je holý fakt.

Nikoho nepoplivávám s jeho teoriemi, klidně to zkoušejte a bádejte- vždy je to lidské snažit se něco zlepšit a vymyslet.


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Natáčivá přední kola, diferenciál
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 14-02-2008 09:10
Teorie o trojůhelníku je léty prověřená a fugující skutečnost a myslím, že pokoušet se jí popřít je zbytečná práce, ztráta času a vložené energie.
Pokud se to někomu nezdá, a si dá práci a před dalším laborováním si přečte něco v těch odkazech výše, nebo zde:

http://slotcars.carlsoncomputers.com/articles/scratch_built/Larry_Geddes/
Chassis_Theory/chassic01.htm



Editoval Pepino dne 14-02-2008 10:17
http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Natáčivá přední kola, diferenciál
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 15-02-2008 12:13
Auto jedoucí na vodítku a zadních kolech není auto, ale tříkolka, vehikl, který má vpředu lyži (nebo brusli?).
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Natáčivá přední kola, diferenciál
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 15-02-2008 12:34
Tak to mě Honzo překvapilo, že jsi na to přišel až teď.smiley


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Natáčivá přední kola, diferenciál
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 15-02-2008 13:03
Honzo, je dobře, že jsi to tak trefně pojmenoval, je vidět, že pokud se psalo o trojúhelníku, jaksi leckomu nedocházelo o čem je řeč. Teď je to tedy snad jasné a můžeme to přestat řešit.
Ještě aby to pochopili někteří výrobci...................


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Natáčivá přední kola, diferenciál
Ku_e
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 241
Bydliště: Havířov
Registrován od: 15.12.06
Vloženo dne 16-02-2008 15:39
Přídám se do diskuse.
Já bych dělal vytáčecí kola poue pro desing. Přece jen auto vypadá lépe, když jede do zatáčky se zatočenýma kolama než rovně...smiley
195-970-788 Kue.bloger.cz
strana 1 z 3 1 2 3 >
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
76
76
Setkání Libošovice
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 11
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio