Autor |
Vodítko a úpravy s ním spojené |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 09-07-2008 18:28 |
|
|
K otevření tohoto vlákna mně inspiroval Sutorův dotaz v jiném vlákně.
Sutor napsal:
"Myslí, e by nebylo moné povolit úpravu uchycení dráku vodítka ve smyslu KP (tj. náhrada původního uchycení kouskem plastu nebo plechu o definovaných rozměrech)? Máme zkuenost, e u aut některých výrobců se při zvýeném namáhání na dřevě původní drák vodítka ulomí a je nutné ho něčím nahradit - větina z nás to dnes dělá jako standardní úpravu modelu (u SCX je to dokonce nutnost, protoe původní vodítko je rozměrově nekompatibilní a přitom prakticky nepouitelné)."
O úpravě v tomto duchu tady dokonce svého času napsal samostatný článek Tom Herder. Upravoval Ferrari od Carrery. A faktem je, e některá vodítka jsou takové nepodarky. Faktickou pevnost, nebo spí nepevnost jsem si zatím nemohl ověřit.
Jestli to dobře chápu, tak to v podsatě znamená, e v autě mohu zaměnit originální drák vodítka za drák nový a předejít tím jeho ulomení. A velikost nového dráku je předepsána.
Znamená to taky, e mohu pak pouít jakékoliv vodítko?
Proč se ptám. Například Scalextric Sport má hloubku 6 a délku 18 mm, Slot.it (teď nevím který přesně typ) má hloubku 7 a délku 20 mm. A vodítko od Cahozy má hloubku 9 a délku 25 mm. A to je proti některým jiným u pěkná lopata a podle mého nezkueného názoru i zvýhodňuje. O cenové výhodnosti ani nemluvě. A nezanedbatelná by byla i monost pouít velké kartáčky.
Jetě se zeptám jakým jiným vodítkem byste nahradili vodítko na MG Lole od Scalextric. Je tam typ C8145 a Scalextric Sport tam nepasuje. |
|
Autor |
RE: Vodítko a úpravy s ním spojené |
sutor
člen
Příspěvků celkem: 359
Bydlitě: Praha
Registrován od: 10.04.07 |
Vloeno dne 09-07-2008 20:13 |
|
|
Povolené úpravy ve smyslu náhrady resp. vyztuení dráku (uchycení) vodítka jsou upraveny v pravidlech KP i AMC Podbaba. V podstatě se jedná o kus plechu nebo plastu povolených rozměrů, který je přiroubován nebo přilepen k asi. Samozřejmě tato úprava předpokládá kvalitní vymezení vůle aretace a otáčení nově uloeného vodítka.
Na první pohled to sice budí dojem, e je moné jednodue pouít vechny typy existujících vodítek (včetně Cahozy, JetFlag apod.), ale vzhledem ke skutečnosti, e vodítko nesmí přesahovat přední okraj karoserie, je praxe taková, e výběr typů je dost daný jejich konstrukční výkou a tím pádem se větinou omezuje bohuel na to nejdraí řeení, kterým je hluboké vodítko pro dřevěné dráhy od slot.it (mmch se často jeho původní délka zkracuje, take lopatovitost není zase tak podstatná).
Honza
Editoval sutor dne 09-07-2008 20:20 |
|
Autor |
RE: Vodítko a úpravy s ním spojené |
Jirka
člen
Příspěvků celkem: 417
Bydlitě: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 09-07-2008 20:52 |
|
|
Pokud jde o vodítka cahoza apod. jejich hloubka s vodítkem slot. it na dřevěné dráhy je téměř stejná. Pokud bude chtít pouít i velké kartáčky, tak samozřejmě můe ale počítej s tím, e ti budou více pruit a nadzvedávat předek vozu, take bude třeba i více dovaovat a zpomalí auto. Komerční auta mají své meze.
Jinak bych chtěl dále uvést" v rozporu s názvem vlákna", e se bude muset v budoucnu řeit i úprava uchycení motoru v podvozku. Mám zkuenost, e dráky autíček scalextric a příli často nevydrí někdy i jen jednu výměnu motoru a ulamují se. Měnit neustále celý podvozek se dost prodrauje, nehledě na to, e se některé typy nedají vůbec sehnat. Ji půl roku čekám na podvozek A1GP. Chtěl bych do pravidel rovně prosadit vyztuení či zhotovení aspoň přední stěny dráku z mosazy apod. do kterého by se motor rouboval. Auto se tím nezrychlí pouze zlevní a zjednoduí jeho provoz při závodech.
Závod je ivot, to co je před či po něm je jen čekání. |
|
Autor |
RE: Vodítko a úpravy s ním spojené |
sutor
člen
Příspěvků celkem: 359
Bydlitě: Praha
Registrován od: 10.04.07 |
Vloeno dne 09-07-2008 22:11 |
|
|
Jen doplním, e stejný problém je i s uchycením loisek zadní nápravy např. u Dallary Indy od Scalextric. Pár ran nebo výměn a je po nich, pouitý plast opravdu není ideální...
Honza |
|
Autor |
RE: Vodítko a úpravy s ním spojené |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 10-07-2008 13:16 |
|
|
Díky za reakce. Kdy jsem zakládal vlákno, věděl jsem, e nemůu kombinovat ve se vím. Tak u to v ivotě chodí. Jen jsem si chtěl ujasnit, jestli po splnění dalích podmínek je moné pouít i takové vodítko jako je Cahoza.
Nevím jestli je to správný termín, ale sám pro sebe mu říkám tlačené, kdeto ty od Slot.it jsou pro mně taené. Cahoza díky tomu potřebuje velký prostor před osou vodítka a ten mnoho aut nesplňuje. Pokud bych neříznul do podvozku. O přečnívání ani nemluvě.
koda, e neexistuje něco "tlačeného" s uloením kartáčků jako má Cahoza. Ale moná je to vodítko, co vzpomínal Ivan44.
S velkými kartáčky jsem udělal experiment a "nacpal" jsem je do vodítka Scalextric Sport u Aston Martina. Mohu to vyfotit. Ale hlavně bych to potřeboval vyzkouet jinde ne na Carreře. Tam to jede a auto sedí na vech čtyřech.
Na druhou stranu jsem jediný problém s kartáčky měl v ČT. To vyhnutí do strany a následné vracení zpět jim zjevně nesvědčí. A o tom, e mi díky vracení se kartáčku do původní polohy, po jeho vyhnutí, několikrát zastavilo v ČT auto, ani nemluvě. |
|
Autor |
RE: Vodítko a úpravy s ním spojené |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 10-07-2008 14:30 |
|
|
A proto jsem si jedno vodítko Scalextric naříznul ze ikma tak, aby provlečené kartáčeky vycházely ji z vodítka do ípu a zatím nemaje problém.
Editoval Mitch dne 10-07-2008 14:34 |
|
Autor |
RE: Vodítko a úpravy s ním spojené |
HWSlot
člen
Příspěvků celkem: 401
Bydlitě: Thereban
Registrován od: 20.10.06 |
Vloeno dne 25-07-2008 18:37 |
|
|
vitek napsal:
S velkými kartáčky jsem udělal experiment a "nacpal" jsem je do vodítka Scalextric Sport u Aston Martina. Mohu to vyfotit. Ale hlavně bych to potřeboval vyzkouet jinde ne na Carreře. Tam to jede a auto sedí na vech čtyřech.
Na druhou stranu jsem jediný problém s kartáčky měl v ČT. .
A kde by jsi to jako chtěl zkouet? Myslí jiný plastikový dráhy? Na dřevě by ti to evidentně neprospělo, i kdy Carrera má docela hluboký vodítko. Ale čím dá tlustějí kartáče, tím víc zvedne autíčko a zaroveň zkrátí tu čast vodítka, co zapadá do dráky.
HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/ |
|
Autor |
RE: Vodítko a úpravy s ním spojené |
Tomnem
člen
Příspěvků celkem: 181
Bydlitě: Kondrac 119,258 01 Vlaim
Registrován od: 12.11.07 |
Vloeno dne 25-07-2008 21:53 |
|
|
Poraďte kde se dá koupit hluboké vodítko pro dřevěné dráhy od slot.it
Tomá N. www.tomnem-slot.estranky.cz |
|