AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 08:39:49 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Volný pokec | Tunning
Autor Vodítko a úpravy s ním spojené
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 09-07-2008 18:28
K otevření tohoto vlákna mně inspiroval Sutorův dotaz v jiném vlákně.
Sutor napsal:
"Myslíš, že by nebylo možné povolit úpravu uchycení držáku vodítka ve smyslu KP (tj. náhrada původního uchycení kouskem plastu nebo plechu o definovaných rozměrech)? Máme zkušenost, že u aut některých výrobců se při zvýšeném namáhání na dřevě původní držák vodítka ulomí a je nutné ho něčím nahradit - většina z nás to dnes dělá jako standardní úpravu modelu (u SCX je to dokonce nutnost, protože původní vodítko je rozměrově nekompatibilní a přitom prakticky nepoužitelné)."

O úpravě v tomto duchu tady dokonce svého času napsal samostatný článek Tom Herder. Upravoval Ferrari od Carrery. A faktem je, že některá vodítka jsou takové nepodarky. Faktickou pevnost, nebo spíš nepevnost jsem si zatím nemohl ověřit.

Jestli to dobře chápu, tak to v podsatě znamená, že v autě mohu zaměnit originální držák vodítka za držák nový a předejít tím jeho ulomení. A velikost nového držáku je předepsána.
Znamená to taky, že mohu pak použít jakékoliv vodítko?
Proč se ptám. Například Scalextric Sport má hloubku 6 a délku 18 mm, Slot.it (teď nevím který přesně typ) má hloubku 7 a délku 20 mm. A vodítko od Cahozy má hloubku 9 a délku 25 mm. A to je proti některým jiným už pěkná lopata a podle mého nezkušeného názoru i zvýhodňuje. O cenové výhodnosti ani nemluvě. A nezanedbatelná by byla i možnost použít velké kartáčky.

Ještě se zeptám jakým jiným vodítkem byste nahradili vodítko na MG Lole od Scalextric. Je tam typ C8145 a Scalextric Sport tam nepasuje.
Autor RE: Vodítko a úpravy s ním spojené
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 09-07-2008 20:13
Povolené úpravy ve smyslu náhrady resp. vyztužení držáku (uchycení) vodítka jsou upraveny v pravidlech KP i AMC Podbaba. V podstatě se jedná o kus plechu nebo plastu povolených rozměrů, který je přišroubován nebo přilepen k šasi. Samozřejmě tato úprava předpokládá kvalitní vymezení vůle aretace a otáčení nově uloženého vodítka.

Na první pohled to sice budí dojem, že je možné jednoduše použít všechny typy existujících vodítek (včetně Cahozy, JetFlag apod.), ale vzhledem ke skutečnosti, že vodítko nesmí přesahovat přední okraj karoserie, je praxe taková, že výběr typů je dost daný jejich konstrukční výškou a tím pádem se většinou omezuje bohužel na to nejdražší řešení, kterým je hluboké vodítko pro dřevěné dráhy od slot.it (mmch se často jeho původní délka zkracuje, takže lopatovitost není zase tak podstatná).


Honza
Editoval sutor dne 09-07-2008 20:20
Autor RE: Vodítko a úpravy s ním spojené
Jirka
člen

Příspěvků celkem: 417
Bydliště: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 09-07-2008 20:52
Pokud jde o vodítka cahoza apod. jejich hloubka s vodítkem slot. it na dřevěné dráhy je téměř stejná. Pokud budeš chtít použít i velké kartáčky, tak samozřejmě můžeš ale počítej s tím, že ti budou více pružit a nadzvedávat předek vozu, takže budeš třeba i více dovažovat a zpomalíš auto. Komerční auta mají své meze.
Jinak bych chtěl dále uvést" v rozporu s názvem vlákna", že se bude muset v budoucnu řešit i úprava uchycení motoru v podvozku. Mám zkušenost, že držáky autíček scalextric až příliš často nevydrží někdy i jen jednu výměnu motoru a ulamují se. Měnit neustále celý podvozek se dost prodražuje, nehledě na to, že se některé typy nedají vůbec sehnat. Již půl roku čekám na podvozek A1GP. Chtěl bych do pravidel rovněž prosadit vyztužení či zhotovení aspoň přední stěny držáku z mosazy apod. do kterého by se motor šrouboval. Auto se tím nezrychlí pouze zlevní a zjednoduší jeho provoz při závodech.


Závod je život, to co je před či po něm je jen čekání.
tel. 723577484
Autor RE: Vodítko a úpravy s ním spojené
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 09-07-2008 22:11
Jen doplním, že stejný problém je i s uchycením ložisek zadní nápravy např. u Dallary Indy od Scalextric. Pár ran nebo výměn a je po nich, použitý plast opravdu není ideální...


Honza
Autor RE: Vodítko a úpravy s ním spojené
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 10-07-2008 13:16
Díky za reakce. Když jsem zakládal vlákno, věděl jsem, že nemůžu kombinovat vše se vším. Tak už to v životě chodí. Jen jsem si chtěl ujasnit, jestli po splnění dalších podmínek je možné použít i takové vodítko jako je Cahoza.
Nevím jestli je to správný termín, ale sám pro sebe mu říkám tlačené, kdežto ty od Slot.it jsou pro mně tažené. Cahoza díky tomu potřebuje velký prostor před osou vodítka a ten mnoho aut nesplňuje. Pokud bych neříznul do podvozku. O přečnívání ani nemluvě.
Škoda, že neexistuje něco "tlačeného" s uložením kartáčků jako má Cahoza. Ale možná je to vodítko, co vzpomínal Ivan44.
S velkými kartáčky jsem udělal experiment a "nacpal" jsem je do vodítka Scalextric Sport u Aston Martina. Mohu to vyfotit. Ale hlavně bych to potřeboval vyzkoušet jinde než na Carreře. Tam to jede a auto sedí na všech čtyřech. smiley
Na druhou stranu jsem jediný problém s kartáčky měl v ČT. To vyhnutí do strany a následné vracení zpět jim zjevně nesvědčí. A o tom, že mi díky vracení se kartáčku do původní polohy, po jeho vyhnutí, několikrát zastavilo v ČT auto, ani nemluvě.
Autor RE: Vodítko a úpravy s ním spojené
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 10-07-2008 14:30
A proto jsem si jedno vodítko Scalextric naříznul ze šikma tak, aby provlečené kartáčeky vycházely již z vodítka do šípu a zatím nemaje problém.
Editoval Mitch dne 10-07-2008 14:34
Autor RE: Vodítko a úpravy s ním spojené
HWSlot
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 401
Bydliště: Thereban
Registrován od: 20.10.06
Vloženo dne 25-07-2008 18:37
vitek napsal:

S velkými kartáčky jsem udělal experiment a "nacpal" jsem je do vodítka Scalextric Sport u Aston Martina. Mohu to vyfotit. Ale hlavně bych to potřeboval vyzkoušet jinde než na Carreře. Tam to jede a auto sedí na všech čtyřech. smiley
Na druhou stranu jsem jediný problém s kartáčky měl v ČT. .


A kde by jsi to jako chtěl zkoušet? Myslíš jiný plastikový dráhy? Na dřevě by ti to evidentně neprospělo, i když Carrera má docela hluboký vodítko. Ale čím dᚠtlustější kartáče, tím víc zvedneš autíčko a zaroveň zkrátíš tu čast vodítka, co zapadá do drážky.


HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/
http://www.hwslot.estranky.cz/
Autor RE: Vodítko a úpravy s ním spojené
Tomnem
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 181
Bydliště: Kondrac 119,258 01 Vlašim
Registrován od: 12.11.07
Vloženo dne 25-07-2008 21:53
Poraďte kde se dá koupit hluboké vodítko pro dřevěné dráhy od slot.it


TomᚠN. www.tomnem-slot.estranky.cz
www.tomnem-slot.estranky.cz
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
Honza
Honza
Setkání Libošovice
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 11
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio