AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 09:09:16 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Volný pokec | Tunning
Autor Dovážení modelu
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 26-09-2008 11:17
Je zajímavé, že se tu probírá ledacos, ale na dovažování modelů ještě nedošlo.
Naprosto triviálně se proto zetám.
Jak, proč a čím dovažujete? Kam zátěž umisujete a kolik jí je?


ASTON MARTIN - 100 Years of Power, Beauty, Soul.
http://www.youtube.com/watch?v=BGj6x7AE4Rk
Autor RE: Dovážení modelu
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 26-09-2008 12:13
Tak toto téma se tu již probíralo a myslím, že se do něj nikdo moc nehrne:

http://www.autodraha.org/forum/viewthread.php?forum_id=47&thread_id=228

No Home Racing World je obsáhlý materiál o tuningu, tam se také lecos píše:

http://www.homeracingworld.com/slotcartuning.htm.

Jinak o dovažování se leckdy na webech dá dozvědět i v recenzích aut. Je to zajímavější o to, že tam je to vždy v suvislostech a s obrazovým doprovodem.Třeba jako tady:

http://www.homeracingworld.com/slotit.htm



Editoval Petr L dne 26-09-2008 12:21
http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Dovážení modelu
Honza65
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 164
Bydliště: Most
Registrován od: 05.04.07
Vloženo dne 26-09-2008 12:26
Dá se říci že není žadný návod jak dovážit model.záleží na typu auta,výrobci,dráze a hlavně na citu jezdce.někdo má radši auto ,,převážené" někdo ,,nedovážené".
Dovažuje se většinou olovem z pneu servisu které si upravíš dle místa v autě(většinou ho tam moc není).
Autor RE: Dovážení modelu
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 26-09-2008 12:49
Já jsem koupil olůvka opatřená lepítkem - po 2,5 gramech kus. Skvělá věc. A podepsal bych tu poznámku o nedostatku místa.
Je mi jasné, že cílem jsou lepší jízní vlastnosti a dovážení jak komu vyhovuje.
A myslím, že výsledkem má být změna těžiště - jeho posun směrem dolů, lepší "přítlak" na vodítku a přítlak zadních pneu. Jinak to co u reálných aut dělají prvky typu spojlerů, přítlačných křídel apod. A možná to může kompenzovat takovéto "škubání a poskakování" auta se silnějším motorem.
A pokud jsem se dobře díval právě na různé recenze na netu, tak bylo obvyklé nacpání olůvek po stranách podvozku, "pod" přední nápravou, ale i pod zadní. Hmotnost bych tipoval tak do 10g dohromady na všechna závaží.
V posledním nebo předposledním Jim Hunt Magazine je právě test různě dováženého a upraveného Aston Martina od Scalextric.

To PetrL Omlouvám se, ale to vlákno jsem vůbec neregistroval. Ale debata tam byla vskutku krátká.


ASTON MARTIN - 100 Years of Power, Beauty, Soul.
http://www.youtube.com/watch?v=BGj6x7AE4Rk
Autor RE: Dovážení modelu
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 26-09-2008 13:57
No debata byla opravdu krátká a sám vidíš, že toto téma nikoho moc netáhne, možná, kdyby se nejezdilo na magnety, tak by se zajímal kde kdosmiley

Asi by stálo zato, požádat adminy, jestli by nešlo ty vlákna spojit, a se nám to tady moc nekošatí. smiley


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Dovážení modelu
Lada64
člen

Příspěvků celkem: 76
Bydliště: Hradec Králové
Registrován od: 17.12.07
Vloženo dne 26-09-2008 14:24
Ne, že by téma netáhlo, ale s napětím jen tiše sleduji z povzdálí, aby mi něco neuteklo, nebo nemám v tomto směru žádné zkušenosti a rád bych se také něco dozvěděl.

Současně řešíme s Luborem Zásadní téma pro Fábie WRC: odpojit přední náhon? a proč?, Dan má Ford Focus WRC (4x4) s motorem vpředu. Tam to tak jednoduše odpojit nejde. Totéž platí i pro Octavii WRC (od SCX) s dlouhou hřídelí motoru.

Myslím si, že náhon 4x4 má vliv na způsob vyvážení a naopak, ale vůbec namám tušení v jakém vztahu
Autor RE: Dovážení modelu
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 26-09-2008 14:45
No tak to jsi trefil otázku, která již několikrát velmi rozčeřila klid.
Pokud se na to podívᚠz pohledu dřevěné dráhy, tak odpojit, jenom to tam překáží, SRC přední kola nepoužívá, jsou tam v zásadě pouze trpěná.
Leckdo ale na plastu tvrdí, že k něčemu jsou.
Nejsou, jakákoliv přední kola jsou ke škodě a máme je tam jen pro parádu. Tvrzení o jakémkoliv pozitivním vlivu předních kol na jízdní vlastnosti ( vyjma tvrzení, že když tam nejsou, tak to jízdní vlastnosti výrazně zlepší), je v zásadě popírání fyziky.
Kdo nevěří a si dá práci a vyhledá si něco o teorii stavby SRC podvozků, je toho na webech po světě dost včetně pěkných obrázků.smiley


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Dovážení modelu
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 26-09-2008 15:14
Část odpovědi za mně napsal Petr.
Proto bych doplnil. Motorek v autíčku je v podstatě větší závaží a změnou jeho polohy změníš těžiště a ovlivníš jízdní vlastnosti. Jestliže se src auto dotýká dráhy ve třech bodech - vodítko a zadní kola (přední kola viz. výše), pak klasická poloha motoru je na předozadní ose auta a a už je osa motoru kolmo nebo rovnoběžně se zadní osou. A jak se ukazuje tak není až tak podstatné, která poloha motoru to je. Roli totiž hraje konstrukce podvozku apod.
Nasadíš li motor do autíčka mimo tento trojúhelník - např. za zadní osu nebo hodně dopředu, tak bude mít auto nežádoucí chování. V prvém případě bude velmi lehké na předek a problémy s tím zmiňoval Petr - Porsche od Fly. Podobné to bude asi i se 130 od Fara pokud bude mít motor za a nad zadní nápravou. Nebude držet v drážce a bude se přetáčet.
Naopak motor vepředu Tě bude nutit zatížit zadní nápravu abys získal záběr - přirozeně ji zatěžuje motor. Toto trošku připomíná auto s motorem vepředu a pohonem vzadu a jeho problémy v zimě na sněhu - zátěž do kufru.


ASTON MARTIN - 100 Years of Power, Beauty, Soul.
http://www.youtube.com/watch?v=BGj6x7AE4Rk
Autor RE: Dovážení modelu
Lada64
člen

Příspěvků celkem: 76
Bydliště: Hradec Králové
Registrován od: 17.12.07
Vloženo dne 26-09-2008 16:44
Hezké,

Z našich poznatků však vyplývá, že Fábie s předním náhonem a závažím vpředu dobře brzdí a neskáče, ale odjíždí rovně ze zatáček.

Při sundání řemínku přestává brzdit a začne při akceleraci skákat.
To vše s původním motorem a silikonovými pneu vzadu.

Je možné, že při předním náhonu jsou větší ztráty (a proto i lepší brzdění), ale to doháníme plynulou jízdou na 12V.

U Octávie a Focusu jsme přední náhon ještě neodpojovali
Autor RE: Dovážení modelu
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 26-09-2008 17:55
To Lada64.

Pokud je jízda s předním náhonem klidná, tak celý efekt je v tom, že ten přední náhon pouze zatěžuje motor, který díky tomu jde pomalu do otáček. Proto Fabie i přez to, že je krátká s předním náhonem neposkakuje a bez něj ano. To se dá odstranit hlavně volbou jiného převodového poměru.

SRC auto je trojúhelník: zadní kola a vodítko. Základ jízdních vlastností je ve vzdálenosti vodítka od zadní osy a ve vzdálenosti vnějších hran zadních kol.
Dál jde o torzní vlastnosti podvozku, rozložení váhy, velikosti zadních kol, uložení motoru, převodovém poměru, vlastnostech motoru, způsobu uchycení karoserie, její váhy a pružnosti, kvalitě pneu, vibracích atd, atd. Většina z toho je u 1:32 komerčních modelů dané předlohou a způsobem, jak ke konstrukci modelu přistoupil výrobce, z toho vycházíš a pak se můžeš v rámci pravidel jen snažit potlačit negativa a dostat se z toho základu k co nejlepším jízdním vlastnostem.smiley

Takže přední náhon ven a pak pěkně pečlivě hledat, jak to auto odladit, aby jelo jak má.smiley



http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Dovážení modelu
Honza65
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 164
Bydliště: Most
Registrován od: 05.04.07
Vloženo dne 01-06-2010 10:44
Zdravím pánové.Chtěl bych po delší době otevřít toto téma vážení a dovažování modelů aut v mém případě pro jízdu na ,,dřevu",ale budu rád když své názory napišou i lidé co jezdí na plastu.Dokončil jsem proměnu,tunning auta Panoz LMP-1 od Fly a po všech možných úpravach(podvozek-klec sidewinder-slot.it,disky,voditko,interier,atd.)jsem se po dovážení dostal na váhu 82g.Mazda 787B od slo.it po dováženi 79.2g,ta má ale origo interiér.Audi R8C od scx v edici PRO s motrem scaleauto sc0013jsem se dostal na 87.6g.Zajímali by mne ostatní auta,kolik je zatěžujete.Je to sice takové nahlednutí pod pukličku každého z nás,ale na druhou stranu to může pomoci začínajícím.smiley
Honza65 sem připíchnul tento obrázek:


Editoval Honza65 dne 01-06-2010 10:50
Autor RE: Dovážení modelu
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 01-06-2010 12:26
U Slot.It P956 , SW 36000 Rpm, mám 2x 2,5 gr a stačí to.


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Dovážení modelu
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 01-06-2010 13:46
Co jsme teď jeli to Rallye Hvozdnice na plastu tak jsem musel jít se všemi modely min o 5g nahoru.
Focus RC MkI + 5g a byl to opravdu problém to tam někam nacpat.
Escort xr3i MkIII + 15g aby měl vůbec adhezi, ale už se zase převracel. Na Scalextric dráze OK ale na Ninco dráze jsem to měl ubrat na 10g. Je drsnější a té adheze by se docílilo i nižší vahou a zlepšila by se i stabilita.
Magnet dělá své a v těch zatáčkovitých tratích je to kurňa znát. Samo ruku v ruce je to i o gumách které jsou obutý. My měli předepsaný sériovky z krabiček.
Být to silikony tak je to zas úplně někde jinde.
Autor RE: Dovážení modelu
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 01-06-2010 19:57
Jestli měl ten Escort ještě magnety tak si musel motor užít! 15g je docela nálož.
Na to rallye bych silikony asi nebral, pokud by si si hrábnul do toho písku, či co to bylo okolo dráhy, co je vidět na fotkách, tak by si se v tu ránu ocitnul na Finské rally smiley




http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Dovážení modelu
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 02-06-2010 08:44
Petře to nebylo to tak strašný, až na tu jednu písčitou hrbolatou pasហto byl spíš takový štěrkopísek. Hrubá zrnka, pneu to nešpinilo, ale do převodů se tu a tam někomu něco dostalo.
A kdybych tam mohl mít magnety tak tam závaží vůbec nedávám. Ale už by to nebylo ono.
Ale starej escort xr3i neměl magnety třeba vůbec ani z výroby a cosworth o něj přišel kvůli pravidlům a dostal pár gramů navíc. Ale o motory jsem strach neměl, síly měli dost na rozdávání a za tři kola ho neupečeš zvl᚝ když nemůžou jet ani chvilku naplno.
Spíš jsem se bál o nalisovaný kola a ozubení aby se nezačali proklouzávat na ose. S modely to házelo ze strany na stranu jak hadr na holi.
Na dlouhý auta s velkým zadním převisem to rozhodně moc nebylo.
Tam můžeš dělat se závažíma co chceš ale zlatej střed prostě nenajdeš. Jak u Octávie tak u Sierry. Oktávie měla aspoň dobrou oporu v pohonu 4x4 ale Sierra byla tragická. Nejen že sebou házela, byla nestabilní a v každé vnější zatáčce jela jen po třech pač jedno kolo bylo stále věnku z dráhy tak neměla ani optimální adhezi.
Buď bylo závažíček moc což znamenalo že sice jela na rovinkách, ale v zatáčkách se nedala kvůli váze řídit a nebo byla ucházející v zatáčkách ale naprostá mrtvolka.
Ale u těch starých modelů to hodně ovlivňovla ai tak šíleně až nesmyslně výkyvná přední náprava a model v ní tím pádem nemá vůbec žádnou oporu.
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
NSU TTS Cup (Revell)
NSU TTS Cup (Revell)
Česká autodráha
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 11
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio