Autor |
Dováení modelu |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 26-09-2008 11:17 |
|
|
Je zajímavé, e se tu probírá ledacos, ale na dovaování modelů jetě nedolo.
Naprosto triviálně se proto zetám.
Jak, proč a čím dovaujete? Kam zátě umisujete a kolik jí je?
ASTON MARTIN - 100 Years of Power, Beauty, Soul.
http://www.youtube.com/watch?v=BGj6x7AE4Rk |
|
Autor |
RE: Dováení modelu |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 26-09-2008 12:13 |
|
|
Tak toto téma se tu ji probíralo a myslím, e se do něj nikdo moc nehrne:
http://www.autodraha.org/forum/viewthread.php?forum_id=47&thread_id=228
No Home Racing World je obsáhlý materiál o tuningu, tam se také lecos píe:
http://www.homeracingworld.com/slotcartuning.htm.
Jinak o dovaování se leckdy na webech dá dozvědět i v recenzích aut. Je to zajímavějí o to, e tam je to vdy v suvislostech a s obrazovým doprovodem.Třeba jako tady:
http://www.homeracingworld.com/slotit.htm
Editoval Petr L dne 26-09-2008 12:21 |
|
Autor |
RE: Dováení modelu |
Honza65
člen
Příspěvků celkem: 164
Bydlitě: Most
Registrován od: 05.04.07 |
Vloeno dne 26-09-2008 12:26 |
|
|
Dá se říci e není adný návod jak dováit model.záleí na typu auta,výrobci,dráze a hlavně na citu jezdce.někdo má radi auto ,,převáené" někdo ,,nedováené".
Dovauje se větinou olovem z pneu servisu které si upraví dle místa v autě(větinou ho tam moc není). |
|
Autor |
RE: Dováení modelu |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 26-09-2008 12:49 |
|
|
Já jsem koupil olůvka opatřená lepítkem - po 2,5 gramech kus. Skvělá věc. A podepsal bych tu poznámku o nedostatku místa.
Je mi jasné, e cílem jsou lepí jízní vlastnosti a dováení jak komu vyhovuje.
A myslím, e výsledkem má být změna těitě - jeho posun směrem dolů, lepí "přítlak" na vodítku a přítlak zadních pneu. Jinak to co u reálných aut dělají prvky typu spojlerů, přítlačných křídel apod. A moná to můe kompenzovat takovéto "kubání a poskakování" auta se silnějím motorem.
A pokud jsem se dobře díval právě na různé recenze na netu, tak bylo obvyklé nacpání olůvek po stranách podvozku, "pod" přední nápravou, ale i pod zadní. Hmotnost bych tipoval tak do 10g dohromady na vechna závaí.
V posledním nebo předposledním Jim Hunt Magazine je právě test různě dováeného a upraveného Aston Martina od Scalextric.
To PetrL Omlouvám se, ale to vlákno jsem vůbec neregistroval. Ale debata tam byla vskutku krátká.
ASTON MARTIN - 100 Years of Power, Beauty, Soul.
http://www.youtube.com/watch?v=BGj6x7AE4Rk |
|
Autor |
RE: Dováení modelu |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 26-09-2008 13:57 |
|
|
No debata byla opravdu krátká a sám vidí, e toto téma nikoho moc netáhne, moná, kdyby se nejezdilo na magnety, tak by se zajímal kde kdo
Asi by stálo zato, poádat adminy, jestli by nelo ty vlákna spojit, a se nám to tady moc nekoatí.
|
|
Autor |
RE: Dováení modelu |
Lada64
člen
Příspěvků celkem: 76
Bydlitě: Hradec Králové
Registrován od: 17.12.07 |
Vloeno dne 26-09-2008 14:24 |
|
|
Ne, e by téma netáhlo, ale s napětím jen tie sleduji z povzdálí, aby mi něco neuteklo, nebo nemám v tomto směru ádné zkuenosti a rád bych se také něco dozvěděl.
Současně řeíme s Luborem Zásadní téma pro Fábie WRC: odpojit přední náhon? a proč?, Dan má Ford Focus WRC (4x4) s motorem vpředu. Tam to tak jednodue odpojit nejde. Toté platí i pro Octavii WRC (od SCX) s dlouhou hřídelí motoru.
Myslím si, e náhon 4x4 má vliv na způsob vyváení a naopak, ale vůbec namám tuení v jakém vztahu |
|
Autor |
RE: Dováení modelu |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 26-09-2008 14:45 |
|
|
No tak to jsi trefil otázku, která ji několikrát velmi rozčeřila klid.
Pokud se na to podívá z pohledu dřevěné dráhy, tak odpojit, jenom to tam překáí, SRC přední kola nepouívá, jsou tam v zásadě pouze trpěná.
Leckdo ale na plastu tvrdí, e k něčemu jsou.
Nejsou, jakákoliv přední kola jsou ke kodě a máme je tam jen pro parádu. Tvrzení o jakémkoliv pozitivním vlivu předních kol na jízdní vlastnosti ( vyjma tvrzení, e kdy tam nejsou, tak to jízdní vlastnosti výrazně zlepí), je v zásadě popírání fyziky.
Kdo nevěří a si dá práci a vyhledá si něco o teorii stavby SRC podvozků, je toho na webech po světě dost včetně pěkných obrázků.
|
|
Autor |
RE: Dováení modelu |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 26-09-2008 15:14 |
|
|
Část odpovědi za mně napsal Petr.
Proto bych doplnil. Motorek v autíčku je v podstatě větí závaí a změnou jeho polohy změní těitě a ovlivní jízdní vlastnosti. Jestlie se src auto dotýká dráhy ve třech bodech - vodítko a zadní kola (přední kola viz. výe), pak klasická poloha motoru je na předozadní ose auta a a u je osa motoru kolmo nebo rovnoběně se zadní osou. A jak se ukazuje tak není a tak podstatné, která poloha motoru to je. Roli toti hraje konstrukce podvozku apod.
Nasadí li motor do autíčka mimo tento trojúhelník - např. za zadní osu nebo hodně dopředu, tak bude mít auto neádoucí chování. V prvém případě bude velmi lehké na předek a problémy s tím zmiňoval Petr - Porsche od Fly. Podobné to bude asi i se 130 od Fara pokud bude mít motor za a nad zadní nápravou. Nebude dret v dráce a bude se přetáčet.
Naopak motor vepředu Tě bude nutit zatíit zadní nápravu abys získal záběr - přirozeně ji zatěuje motor. Toto troku připomíná auto s motorem vepředu a pohonem vzadu a jeho problémy v zimě na sněhu - zátě do kufru.
ASTON MARTIN - 100 Years of Power, Beauty, Soul.
http://www.youtube.com/watch?v=BGj6x7AE4Rk |
|
Autor |
RE: Dováení modelu |
Lada64
člen
Příspěvků celkem: 76
Bydlitě: Hradec Králové
Registrován od: 17.12.07 |
Vloeno dne 26-09-2008 16:44 |
|
|
Hezké,
Z naich poznatků vak vyplývá, e Fábie s předním náhonem a závaím vpředu dobře brzdí a neskáče, ale odjídí rovně ze zatáček.
Při sundání řemínku přestává brzdit a začne při akceleraci skákat.
To ve s původním motorem a silikonovými pneu vzadu.
Je moné, e při předním náhonu jsou větí ztráty (a proto i lepí brzdění), ale to doháníme plynulou jízdou na 12V.
U Octávie a Focusu jsme přední náhon jetě neodpojovali
|
|
Autor |
RE: Dováení modelu |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 26-09-2008 17:55 |
|
|
To Lada64.
Pokud je jízda s předním náhonem klidná, tak celý efekt je v tom, e ten přední náhon pouze zatěuje motor, který díky tomu jde pomalu do otáček. Proto Fabie i přez to, e je krátká s předním náhonem neposkakuje a bez něj ano. To se dá odstranit hlavně volbou jiného převodového poměru.
SRC auto je trojúhelník: zadní kola a vodítko. Základ jízdních vlastností je ve vzdálenosti vodítka od zadní osy a ve vzdálenosti vnějích hran zadních kol.
Dál jde o torzní vlastnosti podvozku, rozloení váhy, velikosti zadních kol, uloení motoru, převodovém poměru, vlastnostech motoru, způsobu uchycení karoserie, její váhy a prunosti, kvalitě pneu, vibracích atd, atd. Větina z toho je u 1:32 komerčních modelů dané předlohou a způsobem, jak ke konstrukci modelu přistoupil výrobce, z toho vychází a pak se můe v rámci pravidel jen snait potlačit negativa a dostat se z toho základu k co nejlepím jízdním vlastnostem.
Take přední náhon ven a pak pěkně pečlivě hledat, jak to auto odladit, aby jelo jak má.
|
|
Autor |
RE: Dováení modelu |
Honza65
člen
Příspěvků celkem: 164
Bydlitě: Most
Registrován od: 05.04.07 |
Vloeno dne 01-06-2010 10:44 |
|
|
Zdravím pánové.Chtěl bych po delí době otevřít toto téma váení a dovaování modelů aut v mém případě pro jízdu na ,,dřevu",ale budu rád kdy své názory napiou i lidé co jezdí na plastu.Dokončil jsem proměnu,tunning auta Panoz LMP-1 od Fly a po vech moných úpravach(podvozek-klec sidewinder-slot.it,disky,voditko,interier,atd.)jsem se po dováení dostal na váhu 82g.Mazda 787B od slo.it po dováeni 79.2g,ta má ale origo interiér.Audi R8C od scx v edici PRO s motrem scaleauto sc0013jsem se dostal na 87.6g.Zajímali by mne ostatní auta,kolik je zatěujete.Je to sice takové nahlednutí pod pukličku kadého z nás,ale na druhou stranu to můe pomoci začínajícím.
Honza65 sem připíchnul tento obrázek:
Editoval Honza65 dne 01-06-2010 10:50 |
|
Autor |
RE: Dováení modelu |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 01-06-2010 12:26 |
|
|
U Slot.It P956 , SW 36000 Rpm, mám 2x 2,5 gr a stačí to.
|
|
Autor |
RE: Dováení modelu |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 01-06-2010 13:46 |
|
|
Co jsme teď jeli to Rallye Hvozdnice na plastu tak jsem musel jít se vemi modely min o 5g nahoru.
Focus RC MkI + 5g a byl to opravdu problém to tam někam nacpat.
Escort xr3i MkIII + 15g aby měl vůbec adhezi, ale u se zase převracel. Na Scalextric dráze OK ale na Ninco dráze jsem to měl ubrat na 10g. Je drsnějí a té adheze by se docílilo i nií vahou a zlepila by se i stabilita.
Magnet dělá své a v těch zatáčkovitých tratích je to kurňa znát. Samo ruku v ruce je to i o gumách které jsou obutý. My měli předepsaný sériovky z krabiček.
Být to silikony tak je to zas úplně někde jinde. |
|
Autor |
RE: Dováení modelu |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 01-06-2010 19:57 |
|
|
Jestli měl ten Escort jetě magnety tak si musel motor uít! 15g je docela nálo.
Na to rallye bych silikony asi nebral, pokud by si si hrábnul do toho písku, či co to bylo okolo dráhy, co je vidět na fotkách, tak by si se v tu ránu ocitnul na Finské rally
|
|
Autor |
RE: Dováení modelu |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 02-06-2010 08:44 |
|
|
Petře to nebylo to tak straný, a na tu jednu písčitou hrbolatou pasá to byl spí takový těrkopísek. Hrubá zrnka, pneu to nepinilo, ale do převodů se tu a tam někomu něco dostalo.
A kdybych tam mohl mít magnety tak tam závaí vůbec nedávám. Ale u by to nebylo ono.
Ale starej escort xr3i neměl magnety třeba vůbec ani z výroby a cosworth o něj přiel kvůli pravidlům a dostal pár gramů navíc. Ale o motory jsem strach neměl, síly měli dost na rozdávání a za tři kola ho neupeče zvlá kdy nemůou jet ani chvilku naplno.
Spí jsem se bál o nalisovaný kola a ozubení aby se nezačali proklouzávat na ose. S modely to házelo ze strany na stranu jak hadr na holi.
Na dlouhý auta s velkým zadním převisem to rozhodně moc nebylo.
Tam můe dělat se závaíma co chce ale zlatej střed prostě nenajde. Jak u Octávie tak u Sierry. Oktávie měla aspoň dobrou oporu v pohonu 4x4 ale Sierra byla tragická. Nejen e sebou házela, byla nestabilní a v kadé vnějí zatáčce jela jen po třech pač jedno kolo bylo stále věnku z dráhy tak neměla ani optimální adhezi.
Buď bylo závaíček moc co znamenalo e sice jela na rovinkách, ale v zatáčkách se nedala kvůli váze řídit a nebo byla ucházející v zatáčkách ale naprostá mrtvolka.
Ale u těch starých modelů to hodně ovlivňovla ai tak íleně a nesmyslně výkyvná přední náprava a model v ní tím pádem nemá vůbec ádnou oporu. |
|