AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 08:10:44 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Volný pokec | 1:43
strana 1 z 2 1 2 >
Autor Jízdní vlastnosti a zpracování autíček 1/43
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 01-01-2012 20:08
Píchnutí do hnízda:

Všeobecně zde vládne názor, že modely 1/43 automaticky musejí jezdit hůř neř 1/32. Je to blábol a zbožné přání majitelu 1/32, kteří bojujíce s místem pro ustavení své dráhy sami sobě chtějí namluvit, že 1/32 je jediné nejmenší a rozumné měřítko.
To u mně vzbuzuje upřímný smíchsmiley

Četl jsem větu, že fyzikální zákony se nedají ošidit. Domnívám, že pro modely 1/43 i 1/32 platí stejné fyzikální zákony, nebo ne?

Souboj modelu 1/43 a 1/28 najdete zde:
http://www.youtube.com/watch?v=JnB8h57FJzw
jsou to sice RC, ale i na ty působí stejné zákony.....Tam si majitel většího modelu taky možná přál, aby na ten jeho model působily fyzikální zákony příznivěji než na ten menší.

A co se týká vzhledu, o tom jsme hovořili v článku od Petra a na vlákně 1/43 - SCX compact.


www.grafik-jan-vician.cz
Honza sem připíchnul tento obrázek:


Editoval Honza dne 01-01-2012 20:17
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Jízdní vlastnosti a zpracování autíček 1/43
JK
člen

Příspěvků celkem: 226
Registrován od: 09.09.09
Vloženo dne 01-01-2012 21:48
Nějak tomu nerozumím - fakt si myslíš, že si většina z nás něco namlouvá jen proto, že má dráhu ve větším měřítku a má mindrák z toho, že někde někdo něco vyvíjí, co by podle názoru jednoho člověka mohlo slušně jezdit? Proč bychom to dělali?
Spíš bych to viděl tak, že menší měřítko (i díky kvalitě nejrozšířenějšího GO) nikdy nikoho moc nezajímalo a tím pádem ho nikdo ani vážněji úvahově neřešil. Takže teď je to na tobě, abys dokázal, že je to jinak - nejlépe nějakým veřejným srovnáním na závodech.

Mmch - ten zmiňovaný DSlot už v prodeji je nebo není? Jestliže ne, pak z čeho vychází tvé tvrzení a upřímný smích?
Autor RE: Jízdní vlastnosti a zpracování autíček 1/43
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 01-01-2012 22:27
Koukni se na video
http://www.youtube.com/watch?v=JnB8h57FJzw
a uvidíš, jaký vliv má menší měřítko. Skutečně to podceňování 1/43 nechápusmiley Tak hledám vysvětlení?

U src to bude lautr stejné jako u RC. U dobře postaveného šasi nehraje hlavní roli jeho velikost. O tom jsem se v reálu už dávno přesvědčil (mám dráhu 1/43 i 1/32) A tak tomu fakt věřím a o tom je můj názor.

Nemyslím si, že máte mindrák, to bylo jen pro osvěžení diskuze...smiley, ale myslím si, že důvody preferovat jen 1/32 jsou pryč.


www.grafik-jan-vician.cz
Editoval Honza dne 01-01-2012 22:35
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Jízdní vlastnosti a zpracování autíček 1/43
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 01-01-2012 23:41
Honzo, trak nějak se nemůžu zbavit dojmu se všechny okolo snažíš přesvědčit, že tvoje volba byla správná. Upřímně, je mi to zcela fuk. Já si měřítko 1/32 vybral jako kluk a neměl jsem nikdy důvod to měnit a s přibývajícím věkem je moje ochota měnit pořád menší a menší. Zeptej se třeby JK, ani evidentně lepší jízdní vlastnosti 1/24 a jejich vzrůstajícíobliba na naší dráze mne nezlomila.
Z tohoto důvodu se do další diskuse již nebudu pouštět, pouze se zastavím u tvojí teorie že velikost nemá na jízdní vlastnosti vliv. Má a větší, než by si byl ochotný připustit. Vše souvisí se vším a tak čím je model menší tím je méně výhodný poměr váhy a velikosti různých komponentů, které z mnoha důvodů nelze zmenšovat úměrně s potřebnou velikostí. Proč myslíš že u horských kol trvalo skoro 15 let, než se v nich zabydlela technika pružení u motorek známá a běžně používaná více jak 50 let. Prostě to bylo na kolo moc těžké a poměr velikosti, váhy a schopností pohonu byl nepříznivý a s tím bojuješ u malých měřítek. Hodně štěstí smiley


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Jízdní vlastnosti a zpracování autíček 1/43
rockmaster
člen

Příspěvků celkem: 86
Bydliště: Bratislava
Registrován od: 01.08.11
Vloženo dne 02-01-2012 00:46
Zaujimava diskusia,musim priznat :-).Ja som tiez v hlave riesil tuto dilemu a dohnalo ma to k tomu,ze som si zvolil vlastnu cestu.Mierka 1:38 a 1:36.Auta si robim sam z laminatu.Casom zacnem robit aj ine mierky,no tato mi veru sadne najviac.Vyroba modelu ma sice stoji mesiace roboty,ale vysledkom je individualita :-))).Suciastky sa tak daju kombinovat z oboch mierok .A to som tiez v podstate zacinal s Carrera Go a s Itesom.Odbornik vsak niesom,takze fandim vsetkym rozmerom.:-))
renovacianabytku.sk
Autor RE: Jízdní vlastnosti a zpracování autíček 1/43
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 02-01-2012 01:03
Petře, takže vlastně horší jízdní vlastnosti 1/43 nejsou způsobeny samotnými rozměry autíčka, ale neschopností výrobců udělat adekvátní menší díly...to tvrdím i jásmiley Jenže to naštěstí pomalu přestává platit.
Nemyslím si, že jenom moje volba měřítka je správná, jenom mě už konečně dožralo to, jak se na malé měřítko všichni dívají z patra. Není pro to žádný objektivní důvod. Pokusil se někdo z Vás například trochu si s 1/43 pohrát, aby to nebyla jen hračka? Já ano a ze svých vlastních zkušeností vycházím.
Podívej se na video
http://www.youtube.com/watch?v=JnB8h57FJzw
Proč, podle Tvé teorie, to Mini-Zetko není lepší než Dnano? Vždy je přece o polovinu menší, ne?smiley a tady to jde? A proč by to nešlo u SRC?
Stejné to bude jistě možné i u 1/43 src autíček. Pochopitelně dosud to tak nebylo, protože žádný komerční výrobce dosud nevyrobil pro 1/43 kvalitní šasi.
Já ano - kdo ze zde diskutujících taky??smiley
Tohle šasi např. jezdilo naprosto skvěle a to i bez magnetů:


www.grafik-jan-vician.cz
Honza sem připíchnul tento obrázek:


Editoval Honza dne 02-01-2012 03:24
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Jízdní vlastnosti a zpracování autíček 1/43
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 02-01-2012 01:09
Jak podstatně vylepšit vlastnosti autíček 1/43 bez větších zásahů řeším i na vlákně:

http://www.autodraha.org/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=729

(určeno hlavně pro ty, kteří si předem neřeknou, že to je blbost a vyzkoušejí to)smiley


www.grafik-jan-vician.cz
Editoval Honza dne 02-01-2012 01:25
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Jízdní vlastnosti a zpracování autíček 1/43
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 02-01-2012 01:49
pokračování k diskuzi, která vznikla na

http://www.autodraha.org/news.php?readmore=740

To PetrL - ale vodítko může buď navíc i zařídit, že auto bude mít snahu jet tam, kam má jet, anebo ho jen pasivně rvát někam, kam v podstatě nechce.

Petře a on tu někdo napsal, „že některé autodráhové modely jedou po čtyřech a vodítko je tam jaksi sekundární?“ Takhle jsi to pochopil? No poteš....


www.grafik-jan-vician.cz
Editoval Pepino dne 02-01-2012 08:46
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Jízdní vlastnosti a zpracování autíček 1/43
Pepino
Super Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 1154
Bydliště: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06
Vloženo dne 02-01-2012 08:49
Honzo, budu rád, když se tady budeš chtít prezentovat a něco o 1/43 psát a ukazovat a třeba tím přilákat další zájemce o malá měřítka.

Jak se tu zmiňuje, je volbou každého, jaké měřítko si zvolí. Nerad bych, aby se to zvrhlo jako u SCX DIGI, kdy místo věrohodných informací, testů a recenzí těch, kdo se tím zabývají z toho vzniklo vzájemné osočování a nexceptování jiných názorů. Proto jsem ti taky smazal tu poznámku na konci.

Hodně se tu lidé ptají na malé motorky, kola apod. Odepisuj, ukazuj. Faktu budu rád. Díky za pochopení.


P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE
155143779 www.facebook.com/autodrahaorg/
Autor RE: Jízdní vlastnosti a zpracování autíček 1/43
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 02-01-2012 09:06
Honzo jak jsem psal výše, není to moje parketa, vyjádřil jsem se k obecným principům, napsal svoje dojmy a víc, bez toho abych si pořídil dráhu a auta 1/43 k tomu nemám co přidat.

Pouze pro pořádek, to že některé autodráhové modely jedou po čtyřech atd, atd, si napsal ty : vlákno SCX Compact, vloženo dne 30-12-2011 23:17 cituji:

"Ale já jsem psal o autíčkách, které mají přední kola a jedou po nich, protože modely 1/43 po čtyřech kolech jedou, ne po vodítku s předními koly v luftě. Předměty pohybující se na třech bodech a ještě v drážce mi spíš připomínají drezínu, nebo nějaký dopravník s bednou na šrouby v automat. fabrice než auto a o takové nemám zájem. " smiley








http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Jízdní vlastnosti a zpracování autíček 1/43
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 02-01-2012 10:18
Pořád tam v té své formulaci nevidím to tvrzení, žë vodítko není důležité...?


www.grafik-jan-vician.cz
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Jízdní vlastnosti a zpracování autíček 1/43
JK
člen

Příspěvků celkem: 226
Registrován od: 09.09.09
Vloženo dne 02-01-2012 11:08
Honzo, možná zbytečně ulpívᚠna marginálních záležitostech, slovíčkaření a bereš celou věc moc osobně.
Podle mého je zdejší řekněme chladnější pohled na malá měřítka způsobený dlohodobou absencí výrobce, který by jim dal potřebnou kavalitnější techniku a hlavně zpracování - Carrera se s GO moc nevytáhla a ti, kdo si jí pořídili, většinou časem přešli na větší měřítko. Dalším handicapem pro 1/43 je dlouhodobá tradice SRC kategorií v měřítku 1/32 a 1/24. V komerčních autech (kam 1/43 také patří) se pak od počátku také pořádaly závody výhradně v měřítku 1/32. To všechno dohromady automaticky směřuje drtivou většinu (staří psi se dají jen obtížně naučit novým kouskům) přispívajících na toto nejrozšířenější měřítko a z ostatních existujících rozměrů se stávají do jisté míry nezaviněně outsideři.
Je to logické - na 1/32 existuje nepřeberné množství vzájemně zaměnitelného tuningu, náhradních dílů, alternativních univerzálních šasí atd., dá se použít i řada dílů z klasického SRC. 1/43 jsou v tomto kontextu spíš popelkou a je jen málo lidí, kteří dnes jsou ochotni jít svou vlastní cestou. Dnes se spíš šroubuje a skládá než pájí a vyřezává.

Jinak je fakt, že modely v malém měřítku už konečně dostaly slušivější kabát, který je schopen konkurovat dvaatřicetinám. Na druhou stranu ale ani Kyosho zatím nedosahuje úrovně výrobců typu Racer, LMM nebo MMK (když už bych chtěl za každou cenu srovnávat). Dtto platí asi i o úrovni jejich techniky a digitalizace. Jak psal již Pepa - je jen a jen na tobě, abys s tou osvětou něco udělal...
Určitě to nebude snadné, třeba jen proto, že část lidí k autodráze znovu přitáhla možnost si vzájemně porovnat své možnosti při účasti na pořádaných závodech pro plasáky, kterých je dnes už celá řada - ovšem jako na potvoru smiley výhradně právě v tom nejrozšířenějším měřítku 1/32.

Ještě k tomu porovnání - jsi z Ostravy, takže by neměl být problém prakticky ukázat třeba v rámci Moravské ligy, že přetrvávající despekt k 1/43 je už v současnosti neodůvodněný. Ohledně výsledku jsem ale pořád trochu skeptický a žádné video z RC mě o tom nepřesvědčí. Velká většina zákonitostí z RC je do SRC nepřenosná, i když něco se Standovi podařilo taky úspěšně implantovat smiley.
Editoval JK dne 02-01-2012 11:23
Autor RE: Jízdní vlastnosti a zpracování autíček 1/43
Standa
člen

Příspěvků celkem: 275
Registrován od: 24.01.09
Vloženo dne 02-01-2012 11:51
Pro upřesnění,implementace jízdních vlastností RC-SRC-velká auta je možná jenom, pokud se bavíme o trakci modelu generovanou klasicky, t.j. podvozkem a kolama, pokud se do toho motá magnet-tak je všechno jinak;)..jinak to je stejné,např.přenos váhy při akceleraci, nebo deceleraci a pod.:D
Autor RE: Jízdní vlastnosti a zpracování autíček 1/43
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 02-01-2012 14:41
To JK, Standa: děkuji za pozitivní reakci bez bagatelizace a překrucování mých příspěvků smiley


www.grafik-jan-vician.cz
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: Jízdní vlastnosti a zpracování autíček 1/43
rockmaster
člen

Příspěvků celkem: 86
Bydliště: Bratislava
Registrován od: 01.08.11
Vloženo dne 02-01-2012 15:38
Ja si tiez nemyslim,ze mierka 1:43 by mala byt horsia,nez tie vacsie.Vsetko zavisi od sirsej ponuky modelov na trhu a od sikovnosti modelara.Keby bolo viac nahradnych dielov a suciastok na M 1:43,tak vsetko sa razom zmeni.A to sa casom urcite zmeni...hlavne vdaka vam :-))))
renovacianabytku.sk
Autor RE: Jízdní vlastnosti a zpracování autíček 1/43
JK
člen

Příspěvků celkem: 226
Registrován od: 09.09.09
Vloženo dne 02-01-2012 16:01
Tak jsem konečně našel na německém webu podrobnější fotky a popis konstrukce Dslot43 a určitě je to velký posun v 1/43 dopředu - materiálově i technicky.

Kyosho nepřišlo s žádnými převratnými novinkami, ale zato do mrtě chytře využilo všeho, co je v současnosti u větších plasáků "in" - klasické velké vodítko přizpůsobené i drahám 1/32 (už žádný kolík), kyvná zadní náprava s možností nastavení různých tuhostí pérování, materiál šasi vyztužený skelným vláknem, standardní osy 2,38mm, lehký motor, nízké těžiště.
Určitě to bude jezdit nesrovnatelně lépe než stávající prcci (myšleno na plastové dráze) a vzhledově je to hodně povedené. Cena by také neměla být smrtící - údajně něco mezi 26-29 EUR.

Předpokládané uvedení první části modelů na trh je ale až květen 2012, takže je nejspíš bezpředmětné se už dnes dohadovat nad eventuálním přínosem nové koncepce.
Editoval JK dne 03-01-2012 10:44
Autor RE: Jízdní vlastnosti a zpracování autíček 1/43
Pavel 128
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 318
Bydliště: Praha
Registrován od: 06.01.09
Vloženo dne 02-01-2012 16:17
Také máme doma jedno 1/43 smiley, na domácím plastu jezdí neuvěřitelně svižně. Fungovalo i na Podbabě, čas 29,43 smiley...
Pavel 128 sem připíchnul tento obrázek:

Autor RE: Jízdní vlastnosti a zpracování autíček 1/43
JK
člen

Příspěvků celkem: 226
Registrován od: 09.09.09
Vloženo dne 02-01-2012 16:34
Porsche to zjevně není, takže v PC si s tím nezajedeš, ale možná, že by to šlo použít po menším tuningu do Krušnohoru smiley. I když - auto a k tomu ještě blondýna...
Autor RE: Jízdní vlastnosti a zpracování autíček 1/43
Rocker
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 39
Bydliště: Senica
Registrován od: 24.08.11
Vloženo dne 02-01-2012 21:15
Pekný večer,

po mojich skúsenostiach s 1/43 Carrera digital si myslím, že je to vežmi výborné domáce zajazdenie si na autodráhe. Jazdil som s F1 a detailne som pozeral ich spracovanie(napr.reklamy ING. na Renault). Spracovanie modelu na mierku 1/43 podža mňa bolo vežmi detailne priblížené originálu, keď som to prekontroloval podža foto F1(spojler predný aj zadný, aerodynamické prvky a pneumatiky...). Autičko sa dalo nastavi na dráhe tak, že po dráhe išli bez problémov všetky 4 kolesá. Bolo to vežmi efektné, keď na bočnom pohžade bolo vidie ako nápis Bridgestone na pneumatikách sa pretáča pri malej aj maximálnej rýchlosti. No časom možné jazdenie len s tromi autíčkami, absencia svetiel na cestovných autách, či samotné tankovanie ako aj možné polomery zákrut a pod... začalo chýba. Volal som dovozcovi Carrera v ČR, či Carrera neplánuje rozšíri 1/43 o tieto funkcie. Bolo mi povedané, že na 100% nie, nakožko by 1/43 bol až príliš silný konkurent k 1/32, čo by bol vežmi nevýhodný obchodný ah pre samotnú Carrera. 1/43 som podaroval synovcom a od vianoc mám Carrera 1/32. Jazdenie s 1/32 je nepochybne iný zážitok ako s 1/43. Chcem teda poveda, že 1/43 by som určite neodradil niekam: "slabučký". smiley
Autor RE: Jízdní vlastnosti a zpracování aut 1/43
Jirka B
člen

Příspěvků celkem: 209
Bydliště: Brno
Registrován od: 02.05.09
Vloženo dne 02-01-2012 21:39
Zdravím všechny. Čtu to tu a čumím a čumím,jak jste to tu rozjeli.To Honza- nevím proč se tak rozčiluješ.Myslím si , že zbytečně.Nevím ,jak často/mimo poslední doby/chodíš na tento web? Já skoro denně.Dělám jen auta 1/43. Skutečně je dělám,komplet celé.Už se mi podařilo zajistit a poshánět díly.Zatím jsem používal jen karoserie ze setrvačníkových aut Carrera a z plastikových stavebnic.To se ale teď bude měnit.Jak dodělám ty kastle co mám,tak se pouštím do výroby vlastních kastlí/zatím sbírám zkušenost z lití do formy/podle kovových modelů..Takže celé auto si vyrobím sám.Jediná nevýhoda 1/43 je,že se v tomto měřítku nepořádají závody. Co se týče diskusí o vodítku, já zásadně používám otočné vodítko,aby mi autíčko jelo i ve smyku.Musí být otočné v úhlu aspoň 90stupnů./mimochodem taky vlastní výroba/A co se týče rychlosti ,je to o otáčkách motoru /mimo ty vylepšení o kterých píšeš/Běžné motory jsou dost velké a hlavně vysoké. Takže stačí převinout ten motor-kostku,co mám a bude i rychlost.Ovšem pokud pak s takovým autem vyrazím do Brna na dráhu,tak stejně jen tak se projet.Protože na takové dělo by se museli dělat nová pravidla.Mimochedem pochlub se a šoupni sem nějaké fotky do fotoalba.A mám co okukovat a špionovat. Už jsem se moc rozšoupnul.Tak zatím.Jirka B


Jirka B
strana 1 z 2 1 2 >
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
Dalara Indy (Hornby)
Dalara Indy (Hornby)
Česká autodráha
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 31
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio