Motorek 14V na trafu 12V nedostane to co by poteboval, tedy pokud m njak parametry, tak pi menm napt je nedoshne.No a ovlada se ned na zklad trafa a typu motorku teoreticky doporuit. Pro urovn typu ovladae hraje velkou roli kolik ten motorek bere Ampr a to taky nen vechno. Zle na typu drhy, jak je lenit, na kolech a jejich pilnavosti(valivm odporu), zpevodovn a dalch veliinch.
Proto se pouvaj elektronick ovladae s vmnnmi odpory s monost citlivho doladn na konkrtn typ motorku a drhy.
No a na doladn slou trning
Pspvk celkem: 2145 Bydlit: Praha Registrovn od: 04.04.07
Vloeno dne 08-04-2007 09:26
Ohmv zkon vyjaduje vztah mezi elektrickm odporem, naptm a proudem. Tedy, e napt na prvku je pmo mrn prochzejcmu proudu. Pot se to podle vzorce I=U/R , nebo U=I.R,kde I je elektrick proud ( v Amprech A), U je elektrick napt ve Voltech V ) a R je elektrick odpor v Ohmech . Take se podvej do parametr jednotlivch soust cel sestavy a podle toho jak parametry m motor a jak napt a proud m ze zdroje, me velmi rychle zjistit, jestli ti to uthne zdroj, nebo jestli neutav ovlada. To v ppad kdy bude ovlada konstruovn na ni proud ( A ), ne vezme motor. Co se te motor, jestli jede na 14, nebo na 12 V nen zas tak velk problm. Jenom pojede bu rychleji nebo pomaleji, ne na co je stavn a nebude tud dosahovat jak ji kolega psal parametry kter vrobce zaruuje. Vt problm by byl pokouet se jezdit teba star Ites motor na 9V s naptm 14V, tam by asi moc dlouho nevydrel. Opane jezdit 14V motor trvale na 9V by asi tak tomu motoru moc nesvdilo, ale urit by to vydrel.