AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 07:20:59 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Volný pokec | Motorky
strana 1 z 2 1 2 >
Autor NAPÁJENI PROFI DRÁH
src ceska trebova
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 212
Bydliště: Sport klub, U Koupaliště 2092, 560 02Česká Třebová
Registrován od: 02.10.06
Vloženo dne 14-06-2007 19:50
Vzhledem k tomu, že budujeme stálou, novou dráhu (ale plastovou FARO), chceme se přizpůsobit " světu profíků ". Hodláme pořídit systém SPY-TECH a také udělat připojení pro všechny druhy ovladačů, no a tomu také musí odpovídat napájení. Nechci zaplétat polemiku na téma jaký druh trafa atd., to už zde bylo pospáno jinde. Spíše mám prosbu na JMS, TOMA HERDERA, HONZU, PIPANA a všechny ostatní členy klubu, kteří mají zkušenost s napájením pomocí baterií ( a dobíjením těchto článků). Nevím, jestli je baterie společná pro všechny dráhy nebo má každá track svoji, jak je děláno přepínání napájení ( odpory nebo různý počet článků ???). Zkrátka vše o tom jak to u dráh typu BLUE KING a jim podobných funguje. Díky za rady a náměty.

Petr Krška - SRC Česká Třebová
www.autodraha-src.ceskatrebova.com
Autor RE: NAPÁJENI PROFI DRÁH
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 14-06-2007 21:26
Petře,
pošli mi kontakt na mobil- třeba přes soukromou zprávu,
zítra jedu do Nové Paky na Hondacup a v sobotu, když se budeme vracet, tak bych se stavil.
Ono je lepší napřed vidět co se bude řešit( kolik proudů, jaká délka atd.)


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: NAPÁJENI PROFI DRÁH
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 15-06-2007 14:15
Moje představa je, že si nechám postavit tvrdý zdroj s plynulou regulací pro každou dráhu. Předpokládám, že by mělo stačit do 3A a v rozsahu 7-20 V.

Tu nutnost připojení na více místech jsem si ověřil na setkání, kde auto v místě dalšího připojení jelo úplně jinak.
Autor RE: NAPÁJENI PROFI DRÁH
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 15-06-2007 18:33
Dobře, pokud by tam měly jezdit i jiné motory, tak jaké rozsahy a parametry navrhuješ?
Myslím, že tato dimenzace je jedním ze zásadních rozhodnutí pro všechny.
Mělo by to být pro dvě drážky a na dráhu jejíž nákres jsem Ti ukazoval na setkání.
Zdroj bude mobilní a tak by v případě dnes nepředpokládaných změn mohl být vyroben i jeho duplikát pro další dva sloty.
Autor RE: NAPÁJENI PROFI DRÁH
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 17-06-2007 16:23
To není dobrá zpráva, ale dobrá informace ano.
Ještě by mně zajímalo, proč ne ty pásky - třeba i ve více vrstvách? A neměly a nebo nesmí být?

Je to super. Na jedné straně se problém vyžene ovladačem s diodami a na straně druhé se vrátí s napájením a vodiči. A ve vláknu o stavbě dřevěné dráhy se o tomto nikdo nezmínil.
Autor RE: NAPÁJENI PROFI DRÁH
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 17-06-2007 17:41
Vítku, diodové ovládače podle mého plánku jsou max tak do tří ampérů a vzhledem k tomu, že v src ČT uvažují o plastové dráze, snad nebude nutno řešit ani zdroj pro více než nějakých 2 - 3 A na drážku.....?
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: NAPÁJENI PROFI DRÁH
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 17-06-2007 23:56
Tome, jen pro Tvou informaci - lepidlo měděné nalepovací pásky je vodivé.
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: NAPÁJENI PROFI DRÁH
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 18-06-2007 09:19
Než 3 vrstvy měděné pásky tak to mi připadá ekonomičtější už pořídit rovnou to stínění. Podle mě bude mít to stínění i vyšší životnost.

Co se týče těch motorů tak by sis měl Vítku možná dobře rozmyslet pro jaké modely to vlastně stavíš. Protože jak vidíš budou tam nemalé cenové rozdíly jak v dráze kvůli vodičům tak i kvůli zdroji. A jestli na tom budeš lítat ve valné převaze s modely 1/32 jako, že ty si na mě působil jako spíše modelář než rychlostní závodník, tak bych od silných motorů třídy 16D asi upustil. V měřídku 1/32 to stejně pramálo využiješ. A když už si tu a tam postavíš model 1/24 tak i ten se s malými motory dokáže celkem slušně hýbat. Jak vlastně chceš mít velkou tu dráhu co se týče délek rovin? Já aby tam byl ten velký motor vůbec využitelný.
Autor RE: NAPÁJENI PROFI DRÁH
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 18-06-2007 12:34
Já se domnívám, že lexanové placky s motory 16D snad jen roztrhají spony dráhy a že se na plast nehodí....., vůbec se divím, že se tu píše o modelech se speciálními motory, když jde o plastovou dráhu Faro....??????

Podle mně zdroj stačí do 3 - 4 A na slot a pásky vůbec není třeba.
Zdroj by mohl být např. 4 x ten první z mého vlákna o zdrojích (protože je levný, dostatečně výkonný a nabízí snadnou úpravu), jen jumpry vyměnit za přepínač s odpory k přepínání napětí, ještě doplnit regulaci brzd pro každý slot pro ty, co to nemají na ovládači a hotovo...
To pro běžné komerční modely a ty ostatní s motorkem max. něco jako Falcon - s max. odběrem kolem 2A - modely vhodné na plastovou dráhu).
Propojení dráhy lze přidat později, až ho bude třeba. U nové dráhy je zbytečné

Tome, mᚠpravdu ve třech vrstvách by se to asi prodražilo i zkomplikovalo, pásku lze však využít u Faro dráhy k rozšíření trolejů dovnitř, pak nebude třeba se trápit s kartáčky u modelů jiných výrobců (návrat k původnímu tématu - dráha Faro)

Stalo se zde zlozvykem, že se nejvíc píše o tom, co s tématem vůbec nesouvisí, vlákno roste a tazatel (autor vlákna) v tom pak marně hledá něco pro sebe....
Editoval Honza dne 18-06-2007 12:42
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: NAPÁJENI PROFI DRÁH
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 18-06-2007 13:32
Já tedy teď nevím jestli se nepletu, ale mám pocit že to byl Vítek kdo říkal že by si nejradši udělal doma malou dřevěnou domácí dráhu a na ní ty pásky. Mám dojem že i s Tomem Herderem na srazu řešili tvar, rozteč a počet drážek takže jsme trošku mimo dráhu Faro. To jen Honzovi na uvedení do obrazu.

Podle mě je přelepování stávajících vodičů novým měděným hloupost nebo spřesněji zbytečnost. Když už nové tak jedině vytrhat ty staré a původní nahratit páskou. Bůh ví, k čemu by mohlo docházet později na nerovném podkladu pásky a vzájemně mezi dvěmi odličnými vodivými materiály za působení el. enegrie. To jen k tomu přelepování.

Ale honza má pravdu, že se tu má řešít napájení tak zpět k napájení.
Autor RE: NAPÁJENI PROFI DRÁH
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 18-06-2007 14:13
Primární diskuze byla na téma stálá plastová dráha FARO - v tom případě asi nemá vůbec cenu řešit předimenzovaný zdroj napájení dráhy na úrovni přesahující 3A. Nic víc, než auta v měřítku 1:32, se na ní stejně nevejde a do těch bych s přihlédnutím k reálným kvalitativním možnostem dráhy rozhodně silnější motory nedával. Až se bude jednat o dřevěnou dráhu, která bude mít rovinky alespoň v délce 4m, pak bude asi na místě řešit silnější zdroj...


Honza
Autor RE: NAPÁJENI PROFI DRÁH
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 18-06-2007 14:25
Jasně, že šlo původně o dráhu z Faro dílů a já to rozšířil na obecné napájení dráhy. Namnoze proto abych si ledacos ujasnil.
Neplánuju ani používání super motorů a ani stavbu kosmického lexanu. Ostatně kvůli tomu můžu jít na velké dřevo. Ale ani v malém bych nechtěl zdroj poddimenzovat a nebo mít špatné požadavky na jeho funkce. I když to nebudu stavět, tak musím vědět co chci.
Pánové v ČT už asi vědí, že 16D motory u nich jezdit nebudou a tak jim stejně jako mně vychází do 5A na slot a v rozsahu do 30 V a to už asi přeháním. S tím, že při jejich délce trati budou muset mít víc připojení.
Autor RE: NAPÁJENI PROFI DRÁH
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 18-06-2007 15:21
I tak bych se držel ještě více při zemi. Myslím, že by bohatě postačoval zdroj s napětím nastavitelným v rozmezí 8-18V a proudem maximálně do 3 A. Vše navíc je už tak trochu kanón na vrabce. S každým kvantitativním posunem některé veličiny poroste výsledná cena zdroje a přitom je její případné využití a návratnost víceméně iluzorní.
Je to bohužel asi typicky mužské uvažování v duchu technického maximalismu. S podobným přístupem jsem projektoval a stavěl dům - nikdy se mi investice do rekuperace a dalších zbytečných technických fines sice nemůže vrátit (to by se energie opravdu musely vymknout jakékoliv kontrole), ale bylo to prostě silnější než jásmiley... Asi by měly domy i dráhy stavět naše manželky (i když ty by zase řešily sladění barvy trati s ovladači).



Honza
Autor RE: NAPÁJENI PROFI DRÁH
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 18-06-2007 22:28
To Sutor - děkuji za pochopení, už při 3 A je zdroj více než o 30% předimenzován -a to vzhledem k nárazové spotřebě Falconu (na běžné motorky o 50%) a to stačí! K čemu utrácet za něco, co se nevyužije?
A to s tím sladěním barev bychom taky měli probrat...smileysmileysmileysmiley

To Mitch - vyplnit mezeru mezi slotem a drážkou úzkou páskou z Cu (a takto vytvořit troleje, jaké má např. Nico, Scalectric ap.) podle mně nemůže ničemu uškodit a jen praxe je schopna prověřit, jestli to bude OK nebo zlobit a vzhledem k tomu, že to jde kdykoliv odlepit, proč to nezkusit? Neochota a obavy zkusit něco, co tu ještě nebylo, je často jedinou překážkou v cestě vzniku něčeho třeba dobréhosmiley.
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: NAPÁJENI PROFI DRÁH
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 19-06-2007 08:50
2 Honza - souhlas s dimenzací zdroje, mně osobně by bohatě stačilo stálých 1,5 A na dráhu a podle toho bych i volil používané motory.

Na druhou stranu bych se nikdy nepouštěl do nějakého zásadnějšího vylepšování FARA, i když vím, že je to pro řadu z nás srdeční záležitost. Prostě rozteč a umístění vodičů je z mého pohledu řešeno nepříliš šastně a jejich případné oblepování přinese jen další komplikace. Jsem na tom podobně s Carrerou - přestože se mi jejich systém zdál být původně nejlepším řešením (minimální možnost zkratů, šíře použitelné dráhy, krajnice Exclusivu, klopené zatáčky atd.), dnes bych konstruktéra, který řešil spojování dráhy oddělenými zámky a sponami, s chutí nechal postavit 100m okruh a pak mu na zkrvavené packy nasypal sůlsmiley.
A to nemluvím o dalších nedostatcích tohoto řešení, takže dnes, když nás žena donutí občas dráhu rozebrat, aby mohla pořádně uklidit, trvá dětem dost dlouho, než mě ukecají, abych se znovu pustil do stavby okruhu. Na myšlenku postupného vylepšování dráhy jsem už dávno v sebeobraně raději zapomněl. Jestli někam něco vývojově pozitivního vede, tak je to cesta směrem ke dřevu. Můj názor, se kterým řada lidí asi nebude souhlasit, je - vše ostatní je jen přešlapování na místě a zbytečné vyhazování financí...


Honza
Autor RE: NAPÁJENI PROFI DRÁH
Honza
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 432
Bydliště: Ostrava
Registrován od: 30.11.06
Vloženo dne 19-06-2007 11:16
Snažím se poradit src ČT, kteří jistě z mnoha důvodů chtějí plastovou variabilní dráhu a to Faro. Mimochodem já z rozebírání a skládáni Faro dráhy krvavé packy nemám, ikdyž to nedělám zas tak často. Carreru mám GO!, tam to jde víc ztuha, to je fakt.... Src jsou snad podporovaní Farem a to není málo...., taky jim dělají nemalou reklamní službu a to Faro potřebuje, takže dráha Faro ANO!

Dřevěná dráha je moc fajn, a zpravidla je i dost dlouhá a široká, s velikými rychlými zatáčkami, ale něco na ní změnit, nebo ji prodloužit bude asi dost pracné....(nemyslím skládání modulů, ale jejich výrobu).

A když se např přestěhuješ, tak co??? U Faro dráhy (a každé plastové) než zajistíš prostor, tak si můžeš postavit vždy alespoň kousek a ten pak třeba zvětšovat, je to dráha na doma (a zde bych zas vyzvedl úlohu drah 1/43 - těch správně zvolených) a jestli z ní někdo postaví okruh třeba jako Mitch na setkání, tak si fakt pojezdí (ale taková velikost z nových nepoškozených dílů je drahá...víc než dřevo), mám asi 15 m dvoudráhy a stálo to přes 5 tisíc, a to tam ještě nemám obrubníky...

Dřevo je jistě lacinější (Faro čtyřdráha v délce 25 m by vyšla asi na 20 tisíc!) a to je snad hlavní přednost dřeva, mimo to, že na něm lze jezdit 1/24 a ty nejrychlejší modely...

Já tíhnu i k 1/43 a s tím se na Faro dá jezdit OK, nemusím mít 2 dráhy....

Omlouvám se, že jsem se nakonec stejně jako ostatní nechal unést k odbočení z tématu, snad to trochu napravují mé příspěvky přímo k věci výše
Editoval Honza dne 19-06-2007 11:17
www.grafik-jan-vician.cz
Autor RE: NAPÁJENI PROFI DRÁH
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 19-06-2007 14:09
Co se týče toho vlepení úzké CU pásky do mezery mezi vodič a drážku to skutečně zní jako dobrý nápad. Já to původně chápal jako řešení jednotného pospojení do celistvého okruhu. Nic méně je tu stále ta věc s různorodostí materiálů.
Netvrdím že by to byl hrozný problém, jen upozorňuju na to, že by se to časem mohlo stát. Pokud by měl někdo dráhu např ve vlhčím sklepe nebo zavěšenou v garáži nad autem tak bych v takovém případě Cu a Fe nikdy nekombinoval. Mohlo by dojít k elektrochemické korozi a ta je v případě navíc vodičů elektrického proudu hodně rychlá. U nových dílů Faro by to asi jen tak hrozit nemělo, ale u stařích dílů kde ta poniklovaná vrstva již není co bývala, by to mohlo mít poměrně rychlý konec.

Jinak také jsem pro, že zdroj do 20V a 3A pro jednu dráhu by měl být pro domácí autodráhu maximálně postačující. Pro běžné domácí poježdění možná až příliš.
Editoval Mitch dne 19-06-2007 14:31
Autor RE: NAPÁJENI PROFI DRÁH
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 19-06-2007 15:32
2 Honza - OK, ale pak jsou to velmi specifické podmínky, které nejspíš nebudou mít pro ostatní velkou obecnou platnost (neznal jsem samozřejmě pozadí rozhodujících důvodů SRC ČT) - jen mi připadalo, že je to pro oficiální klub (?) trochu cesta do nikam. U domácí autodráhy je to něco úplně jiného, tam plně souhlasím. Ale stejně, kdybych měl trvalý dostatek volného místa, o ničem jiném než o dřevěné dráze (dub přetrvá navěkysmiley) na bázi standardizovaných modulů bych perspektivně neuvažoval.
No, snad jsme se od baterií moc neodchýlili...


Honza
Autor RE: NAPÁJENI PROFI DRÁH
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 19-06-2007 17:48
Myslím, že vůbec ne. Rozhodnutí o zdroji je komplexnější povahy a nelze ho dimenzovat bez dalších faktorů. Od používaných motorů až po materiál a délku dráhy. O mobilitě zdroje nemluvě.
Autor RE: NAPÁJENI PROFI DRÁH
Jirka
člen

Příspěvků celkem: 417
Bydliště: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 21-06-2007 18:04
Chtěl bych se zeptat Toma Herdera, jestli zveřejní návod na úpravu Pico trafa jak onehdá slíbil?
tel. 723577484
strana 1 z 2 1 2 >
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
12
12
Zajímavé domácí dráhy
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 50
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio