AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 08:14:08 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Volný pokec | Motorky
strana 2 z 2 < 1 2
Autor RE: Parametry motorků
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 02-07-2008 13:30
Honzo prosím hlavně ty auta ne!smiley


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Parametry motorků
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 02-07-2008 14:38
Marek napsal: "Ve skutečnosti o výkonu motoru rozhoduje z uvedených veličin jen jedna a to točivý moment. resp. celý graf jeho průběhu v rozmězí provozních otáček."

Jenomže ruku na srdce, kdo takový a ještě důvěryhodný graf u této kategorie motorku viděl.
A druhá komplikace je v tom, že údaje jsou standartně udávány při 12V, ale Slot.it je udává i při 14,8V. A to pak u Boxeru-24 (SIMN02) skočí z 24000 RPM a 135g/cm na 29600 RPM a 205g/cm.
Autor RE: Parametry motorků
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 02-07-2008 21:24
No tak jsme zde pěkně o těch motorech poklábosili a na Slot Car News si Robert Livingston dal trochu víc práce:

http://slotcarnews.blogspot.com/2007/02/slot-car-news-motor-list.html




http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Parametry motorků
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 02-07-2008 21:46
V článku je také uvedený vzoreček, na výpočet síly motorku.
Doslova je uvedeno, že nelze aplikovat na spalovací motory! To připomínám pro ty, kteří sem pořád ty spalovací motory zatahují.smiley

Takže:

((Max RPM/2)*(max torque/2))/100,000 = Watts

Příklad:

Slot.It V12/3 "oranžový"

21,500 RPM ( otáček )/12v, 170 gcm ( točivý moment při 12v )

((21,500RPM/2)*(170gcm/2))/100,000 = ? Watt
((10,750RPM)*(85gcm))/100,000 = ? Watt
913,750/100,000 = ? Watt
= 9.1 Watt

Nebo chcete li :

9.1 Watt / 746 = 0.012 HP


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Parametry motorků
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 02-07-2008 22:00
Nemohu posoudit motorky se kterýma jezdíte komerčky, ale mohu říct, že třeba motory Proslot 16D se vyrábí někde v Asii a ze stovky motorů se dá vybrat tak 30 stejných- zbytek má docela velké rozdíly.
Jak píše Sutor stejně je třeba to odzkoušet v autě na dráze a seberychlejší motor je nanic, pokud auto není kompletně sladěno.


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Parametry motorků
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 03-07-2008 07:09
Ony se od sebe místem vzniku neliší, vyrábí se většinou také někde v Asii. Paradoxně je jejich cena s ohledem na kvalitu použitých komponent vlastně často vyšší než základní provedení motorů 16D, s tím ale kvalita nebo zachování standardu moc ruku v ruce nejde. Výrobci asi také hřeší na to, že se v plasácích rozdíly hned tak výrazně neprojeví a je otázka, jestli nejsou chápany jako výrobek pro jiný segment zákazníků - náhradní díly pro domácí autodráhy.


Honza
Autor RE: Parametry motorků
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 04-07-2008 18:00
Přes všechny výhrady a výše zmíněné připomínky, které jsou samozřejmě bez diskuse, jsou katalogová data tím prvním podle čeho jde posoudit motor.

Ten odkaz od PetraL je velmi zajímavý. Nejde jen o to si dát práci, změřit to a spočítat, ale nám se ty motory asi ani nedostanou do rukou. Alespoň ne v takovém rozsahu.
Jen pro zajímavost. Podle tohoto odkazu je pak nejsilnější NSR King (FK-180) 46,000 RPM/12v.310 gcm/12v 35.7W/12v. V česku za 450,-.

Poměr výkon (katalogový)/ceny ale vychází ve prospěch jiných. Aspoň po mém soudu.
Editoval vitek dne 04-07-2008 18:53
Autor RE: Parametry motorků
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 04-07-2008 18:30
No a já si zrovna dnes říka: nejdřív se řeší, jak ty motory posuzovat a když vyštrachám vzoreček, jak je všechny porovnat, tak to nikoho z těch co to řešili nezajímá! smiley



http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Parametry motorků
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 04-07-2008 18:51
Já to musel napřed přečíst, promyslet, něco i porovnat s nabídkou v česku.

No a pro někoho tímto končí myslivecká latina.

Je toho 6 stran ve Wordu (po úpravě). Myslím, že by to tu mohlo být ke stažení.
Autor RE: Parametry motorků
Jirka
člen

Příspěvků celkem: 417
Bydliště: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 05-07-2008 22:15
Vítku ten 46 tisícový King jsem měl možnost před čtrnácti dny otestovat na autu našeho kolegy z Podbaby. Vůbec nebrzdí a má moc silný odběr, takže dal zabrat i ovladačům. Například Hammer se s ním přehříval. Já bych si tento motor rozhodně nekupoval.
A jinak k těm vzorečkům a celkovému výkonu. Včera jsem navštívil jednoho zkušeného a úspěšného dráhového závodníka a na téma motorů jsem se od něho dozvěděl spoustu zajímavých informací. Velmi důležité by pro nás byl graf závislosti mezi otáčkami, odběrem proudu a točivým momentem, které bohužel udávají ke svým motorům jen některé firmy. Podle této závislosti pak můžeš zvolit správný převodový poměr a tím dostat z každého motoru to nejlepší. Pokud to nemáme tak zbývá jen testovat a zkoušet.


Závod je život, to co je před či po něm je jen čekání.
tel. 723577484
Autor RE: Parametry motorků
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 06-07-2008 08:51
A tak jsme opět hezky na začátku. Bude nejspíš opravdu nutné, aby si každý zjistil, co mu vyhovuje podle vlastních kritérií - délky a typu dráhy, možností jejího napájení, stylu jízdy, jízdních vlastností modelu i vlastních schopností. Zjištění typu "nejsilnější motor je ten a ten" je k ničemu. Kdyby to bylo tak jednoduché, tak by se dnes na závodech objevoval ve všech modelech jeden typ motoru - že to tak není, může potvrdit každý, kdo na nějakých závodech byl.

Mimochodem, ten King nejen špatně brzdí (to se dá aspoň částečně upravit zpřevodováním za cenu ztráty otáček), ale taky se dost pomalu vytáčí, takže to s tou silou není asi až tak skvělé.


Honza
Autor RE: Parametry motorků
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 06-07-2008 11:01
To Jirka Ano o tomto grafu jsme už mluvili. Bohužel není.

Asi jsem udělal chybu výběrem příkladu nejsilnějšího motoru, ale určitě jsem netvrdil, že je nejlepší. Ale kdo chce, ten se na odkaz podívá.

Ale když jsme u těch zkušeností. Jaké máte zkušenosti s motory Scaleauto? Konkrétně SC0005 a SC 0007.
Autor RE: Parametry motorků
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 06-07-2008 12:18
SC05 málo brzdí, váhově o něco t잚í než krátké motory 13D.
SC07 je dobrý motor na dřevěnou dráhu s delšími rovinkami, dobrá alternativa je i trochu pomalejší CS06. Problematická je právě u motorů Scaleauto jejich kvalita, co kus, to skoro jiné vlastnosti a občas dochází zřejmě ke změnám parametrů ve výrobě (alespoň podle vlastních zkušeností i informací uvedených na obalech - otáčky, odběr). Na druhou stranu to částečně vyvažuje jejich nízká cena.



Honza
Autor RE: Parametry motorků
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 06-07-2008 18:51
To Sutor Díky za odpověď.
strana 2 z 2 < 1 2
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
15
15
Pohár SCALEXTRIC 1. závod
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 37
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio