Autor |
RE: Parametry motorků |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 02-07-2008 13:30 |
|
|
Honzo prosím hlavně ty auta ne!
|
|
Autor |
RE: Parametry motorků |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 02-07-2008 14:38 |
|
|
Marek napsal: "Ve skutečnosti o výkonu motoru rozhoduje z uvedených veličin jen jedna a to točivý moment. resp. celý graf jeho průběhu v rozmězí provozních otáček."
Jenome ruku na srdce, kdo takový a jetě důvěryhodný graf u této kategorie motorku viděl.
A druhá komplikace je v tom, e údaje jsou standartně udávány při 12V, ale Slot.it je udává i při 14,8V. A to pak u Boxeru-24 (SIMN02) skočí z 24000 RPM a 135g/cm na 29600 RPM a 205g/cm. |
|
Autor |
RE: Parametry motorků |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 02-07-2008 21:24 |
|
|
No tak jsme zde pěkně o těch motorech poklábosili a na Slot Car News si Robert Livingston dal trochu víc práce:
http://slotcarnews.blogspot.com/2007/02/slot-car-news-motor-list.html
|
|
Autor |
RE: Parametry motorků |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 02-07-2008 21:46 |
|
|
V článku je také uvedený vzoreček, na výpočet síly motorku.
Doslova je uvedeno, e nelze aplikovat na spalovací motory! To připomínám pro ty, kteří sem pořád ty spalovací motory zatahují.
Take:
((Max RPM/2)*(max torque/2))/100,000 = Watts
Příklad:
Slot.It V12/3 "oranový"
21,500 RPM ( otáček )/12v, 170 gcm ( točivý moment při 12v )
((21,500RPM/2)*(170gcm/2))/100,000 = ? Watt
((10,750RPM)*(85gcm))/100,000 = ? Watt
913,750/100,000 = ? Watt
= 9.1 Watt
Nebo chcete li :
9.1 Watt / 746 = 0.012 HP
|
|
Autor |
RE: Parametry motorků |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 02-07-2008 22:00 |
|
|
Nemohu posoudit motorky se kterýma jezdíte komerčky, ale mohu říct, e třeba motory Proslot 16D se vyrábí někde v Asii a ze stovky motorů se dá vybrat tak 30 stejných- zbytek má docela velké rozdíly.
Jak píe Sutor stejně je třeba to odzkouet v autě na dráze a seberychlejí motor je nanic, pokud auto není kompletně sladěno.
JMS |
|
Autor |
RE: Parametry motorků |
sutor
člen
Příspěvků celkem: 359
Bydlitě: Praha
Registrován od: 10.04.07 |
Vloeno dne 03-07-2008 07:09 |
|
|
Ony se od sebe místem vzniku nelií, vyrábí se větinou také někde v Asii. Paradoxně je jejich cena s ohledem na kvalitu pouitých komponent vlastně často vyí ne základní provedení motorů 16D, s tím ale kvalita nebo zachování standardu moc ruku v ruce nejde. Výrobci asi také hřeí na to, e se v plasácích rozdíly hned tak výrazně neprojeví a je otázka, jestli nejsou chápany jako výrobek pro jiný segment zákazníků - náhradní díly pro domácí autodráhy.
Honza |
|
Autor |
RE: Parametry motorků |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 04-07-2008 18:00 |
|
|
Přes vechny výhrady a výe zmíněné připomínky, které jsou samozřejmě bez diskuse, jsou katalogová data tím prvním podle čeho jde posoudit motor.
Ten odkaz od PetraL je velmi zajímavý. Nejde jen o to si dát práci, změřit to a spočítat, ale nám se ty motory asi ani nedostanou do rukou. Alespoň ne v takovém rozsahu.
Jen pro zajímavost. Podle tohoto odkazu je pak nejsilnějí NSR King (FK-180) 46,000 RPM/12v.310 gcm/12v 35.7W/12v. V česku za 450,-.
Poměr výkon (katalogový)/ceny ale vychází ve prospěch jiných. Aspoň po mém soudu.
Editoval vitek dne 04-07-2008 18:53 |
|
Autor |
RE: Parametry motorků |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 04-07-2008 18:30 |
|
|
No a já si zrovna dnes říka: nejdřív se řeí, jak ty motory posuzovat a kdy vytrachám vzoreček, jak je vechny porovnat, tak to nikoho z těch co to řeili nezajímá!
|
|
Autor |
RE: Parametry motorků |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 04-07-2008 18:51 |
|
|
Já to musel napřed přečíst, promyslet, něco i porovnat s nabídkou v česku.
No a pro někoho tímto končí myslivecká latina.
Je toho 6 stran ve Wordu (po úpravě). Myslím, e by to tu mohlo být ke staení. |
|
Autor |
RE: Parametry motorků |
Jirka
člen
Příspěvků celkem: 417
Bydlitě: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 05-07-2008 22:15 |
|
|
Vítku ten 46 tisícový King jsem měl monost před čtrnácti dny otestovat na autu naeho kolegy z Podbaby. Vůbec nebrzdí a má moc silný odběr, take dal zabrat i ovladačům. Například Hammer se s ním přehříval. Já bych si tento motor rozhodně nekupoval.
A jinak k těm vzorečkům a celkovému výkonu. Včera jsem navtívil jednoho zkueného a úspěného dráhového závodníka a na téma motorů jsem se od něho dozvěděl spoustu zajímavých informací. Velmi důleité by pro nás byl graf závislosti mezi otáčkami, odběrem proudu a točivým momentem, které bohuel udávají ke svým motorům jen některé firmy. Podle této závislosti pak můe zvolit správný převodový poměr a tím dostat z kadého motoru to nejlepí. Pokud to nemáme tak zbývá jen testovat a zkouet.
Závod je ivot, to co je před či po něm je jen čekání. |
|
Autor |
RE: Parametry motorků |
sutor
člen
Příspěvků celkem: 359
Bydlitě: Praha
Registrován od: 10.04.07 |
Vloeno dne 06-07-2008 08:51 |
|
|
A tak jsme opět hezky na začátku. Bude nejspí opravdu nutné, aby si kadý zjistil, co mu vyhovuje podle vlastních kritérií - délky a typu dráhy, moností jejího napájení, stylu jízdy, jízdních vlastností modelu i vlastních schopností. Zjitění typu "nejsilnějí motor je ten a ten" je k ničemu. Kdyby to bylo tak jednoduché, tak by se dnes na závodech objevoval ve vech modelech jeden typ motoru - e to tak není, můe potvrdit kadý, kdo na nějakých závodech byl.
Mimochodem, ten King nejen patně brzdí (to se dá aspoň částečně upravit zpřevodováním za cenu ztráty otáček), ale taky se dost pomalu vytáčí, take to s tou silou není asi a tak skvělé.
Honza |
|
Autor |
RE: Parametry motorků |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 06-07-2008 11:01 |
|
|
To Jirka Ano o tomto grafu jsme u mluvili. Bohuel není.
Asi jsem udělal chybu výběrem příkladu nejsilnějího motoru, ale určitě jsem netvrdil, e je nejlepí. Ale kdo chce, ten se na odkaz podívá.
Ale kdy jsme u těch zkueností. Jaké máte zkuenosti s motory Scaleauto? Konkrétně SC0005 a SC 0007. |
|
Autor |
RE: Parametry motorků |
sutor
člen
Příspěvků celkem: 359
Bydlitě: Praha
Registrován od: 10.04.07 |
Vloeno dne 06-07-2008 12:18 |
|
|
SC05 málo brzdí, váhově o něco těí ne krátké motory 13D.
SC07 je dobrý motor na dřevěnou dráhu s delími rovinkami, dobrá alternativa je i trochu pomalejí CS06. Problematická je právě u motorů Scaleauto jejich kvalita, co kus, to skoro jiné vlastnosti a občas dochází zřejmě ke změnám parametrů ve výrobě (alespoň podle vlastních zkueností i informací uvedených na obalech - otáčky, odběr). Na druhou stranu to částečně vyvauje jejich nízká cena.
Honza |
|
Autor |
RE: Parametry motorků |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 06-07-2008 18:51 |
|
|
To Sutor Díky za odpověď. |
|