Autor |
RE: Problém s motorem |
hrosak
člen
Příspěvků celkem: 6
Bydlitě: Liberec
Registrován od: 16.03.10 |
Vloeno dne 31-03-2010 19:42 |
|
|
Slot.it motor V12/3 21500rpm 170gcm 9,1W - MX06
Editoval Pepino dne 31-03-2010 21:01 |
|
Autor |
RE: Problém s motorem |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 31-03-2010 20:28 |
|
|
Vysypal komutátor?
|
|
Autor |
RE: Problém s motorem |
Jirka
člen
Příspěvků celkem: 417
Bydlitě: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 31-03-2010 20:28 |
|
|
Jestli nebude problém v tom předělaném ovladači o kterém píe v jiném vlákně?
Závod je ivot, to co je před či po něm je jen čekání. |
|
Autor |
RE: Problém s motorem |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 31-03-2010 20:30 |
|
|
Dobrá poznámka, régl se nehřeje a motory se taví .....
|
|
Autor |
RE: Problém s motorem |
Jirka
člen
Příspěvků celkem: 417
Bydlitě: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 31-03-2010 21:00 |
|
|
Tak jsem teď trochu tudoval na netu tu PWM regulaci a řekl bych, e je to opravdu tím. Do motoru jde toti pořád plné napětí a i při malých otáčkách má stále stejný záběr, take se to teplo někde musí projevit, zvlátě při provozu dráhových autíček kde se otáčky motoru neustále mění. Kdyby se to v src osvědčilo, tak by to někdo u dávno vyráběl.
Závod je ivot, to co je před či po něm je jen čekání. |
|
Autor |
RE: Problém s motorem |
kmasita
člen
Příspěvků celkem: 213
Bydlitě: Dobřichovice
Registrován od: 11.03.08 |
Vloeno dne 31-03-2010 21:09 |
|
|
Kluci vdycky jsem si myslel e pulzní regulace je pro motor naopak lepí... Spí bych viděl problém v pouití magnetu a jestli jezdí na nějaké pomalé domácí dráze se silným magnetem a sériovým převodem 9/28 tak to můe být taky ono. |
|
Autor |
RE: Problém s motorem |
Jirka
člen
Příspěvků celkem: 417
Bydlitě: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 31-03-2010 21:32 |
|
|
Obecně se na tuhle regulaci přechází hlavně z důvodů úspor energie, třeba jako u výkonných motorů u nás v práci. Pro účely dráhovek to ale asi není ideální, neustále tam probíhá něco mezi plným výkonem a zkratováním motoru při brzdění.
Závod je ivot, to co je před či po něm je jen čekání. |
|
Autor |
RE: Problém s motorem |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 31-03-2010 21:45 |
|
|
9/28 je převodový poměr 3,11 to není nic extrém ostrého aby hořely motory.
Z toho se ti kolektor nerozskočí.
Vsadil bych na to, e to bude réglem, moná ne úplně PWM, ale někde tam bude chyba.
Co takhle rázy při brdění? Pokud je v motoru pořád plné napětí, tak to brdění bude pro motor dost surové.
Zkus si to, pus motor na plno a lusni ho, pokud ti neodletí kolektor, tak alespoň ve co se na něj kdy připeklo.........
|
|
Autor |
RE: Problém s motorem |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 01-04-2010 01:44 |
|
|
Michalovi- ta barva tam asi nebyla z důvodu natírání magnetů.
Magnety jsou označeny + a mínus a pokud je přehodí, tak by ten motor točil opačně.
Proto jsou značeny, aby to bylo při komletaci vdycky stejně.
Hlavně jsou značené před osazením do motorků
Spíe si myslím, e to byla vyvaovací hmota kterou někteří výrobci pouívají na vyváení rotoru.
No a k tomu komutátoru- Roztočit motor naprázdno je ta největí blbost, protoe právě toto je předpoklad, e se vám to rozletí.
Tyto motorky jsou z důvodu levné výroby osazeny samořejmě levnýmí komutátory a to je velké riziko při protáčení naprázdno.
Musím taky poopravit Petra L- při lusnutí, jak píe se z kolektoru neuvolní, ádné připečené něco, ale naopak se opaluje měď v místě dráek a z kolektoru se stává íoid, uhlík po těch kráterech poskakuje a opaluje se a vypaluje jetě větí díry.
Proto se kolektory(komutétory) větinou po kadém závodě líznou na soustruhu(teda u lexanek).
V podstatě se ale jedná o stejný princip motorku.
Potom je taky jasné, e při větím jiskření dochází k větímu zahřívání a kdoví z jaké hmoty je to jádro kolektoru-povolí a potom se rozkubne.
Jeden ná závodník vymyslel jádro kolektoru z hliníku-do zámků jsou nalisovány měděné lamely(samozřejmě je to jádro tvrdoeloxované, aby nebylo vodivé)-nehrozí, e by se kolektor roztrhl, odvod tepla jde přes hliník do hřídele a do plechů kotvičky, tak se teplota rozloí a má pokoj.
Vloni vyhrál na MS v Brazílii obě nejrychlejí kategorie.
Nedovedu si představit, kolik by jste za cenu takového kolektoru měli vaich motorků.
Neberte to jako vae znehodnocování, nebo vysmívání.
Pro zajímavost-Petr to neprodává, protoe má troku technický náskok, a navíc vývoj a výroba byla drahá, tak by to nikdo nezaplatil.
JMS |
|
Autor |
RE: Problém s motorem |
JK
člen
Příspěvků celkem: 226
Registrován od: 09.09.09 |
Vloeno dne 01-04-2010 09:45 |
|
|
To JMS: Hlavnim dúvodem neprodávání dál asi nebude ta cena ale spí zachování náskoku ne?. Továrníka těch pár korun určitě nerozhodí. |
|
Autor |
RE: Problém s motorem |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 01-04-2010 11:30 |
|
|
No co jsem slyel, tak si ten motor cení na poooodstatně víc, ne na pár korun
|
|
Autor |
RE: Problém s motorem |
JK
člen
Příspěvků celkem: 226
Registrován od: 09.09.09 |
Vloeno dne 01-04-2010 14:18 |
|
|
To Petr: Sorry ale neví o čem mluví. O prachy tady nejde. |
|
Autor |
RE: Problém s motorem |
Michal
člen
Příspěvků celkem: 17
Bydlitě: Malá Lhota
Registrován od: 09.10.09 |
Vloeno dne 01-04-2010 16:17 |
|
|
Souhlas s JK, Frankie Williams také neprodá svůj setrvačníkový systém rekuperace energie (KERS) Ferrari ....
Michal |
|
Autor |
RE: Problém s motorem |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 01-04-2010 16:33 |
|
|
To JK, vím o čem mluvím, a to e je jasné, e takový náskok si rád podrí pro sebe, si tady nemusíme sdělovat jako nějaké moudro. Já reagoval pouze a přesně na tvůj výrok:
"Továrníka těch pár korun určitě nerozhodí. "
take jsem poznamenal, e u takového motoru nejde o pár korun. To jistě uzná, kdy ví o čem mluví, viď
|
|
Autor |
RE: Problém s motorem |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 01-04-2010 21:01 |
|
|
Kdy jsem to psal, tak jsem nepočítal s tím, e by se diskuze stočila na prachy.
Dost mě to překvapilo, protoe Petr si nikdy nehraje na nějaké hoogo foogo a je úplně normální .
Navíc nechal postavit v Pardubicích parádní dráhu v podstatě pro nás vechny.
Je jasné, e to nechce dát ven, kdy je to jeho výmysl a funguje to.
Petr je profík a pokud do něčeho jde, chce to udělat dokonalé.
Pořád přemýlí, zkouí a diskutuje o problémech, kterým se hodlá vyvarovat.
Takový motor nemá samozřejmě jenom jeden, protoe pořád zkouí třeba různé počty závitů, růzmé časování kolektoru, tvar jádra rotoru, počet a tvar magnetů a dalí věci.
Občas si mě vezme na závody jako mechanika a třeba vloni v Americe vichni čučeli, kdy jsme testovali v tréninku motory a u kadého jsem měřil teplotu po ujetí určitého počtu kol.
Ve pěkně zapsat a potom vyhodnocovat a zvolit , který motor ve které fázi závodu pouít.
Asi jsem zapoměl e jsme v česku a z článku o technice se to zvrtne na peníze.
JMS |
|
Autor |
RE: Problém s motorem |
JK
člen
Příspěvků celkem: 226
Registrován od: 09.09.09 |
Vloeno dne 02-04-2010 09:29 |
|
|
Asi sis to patně vyloil nebo já to blbě napsal. Myslel jsem to tak e právě Petrovi vúbec nejde o peníze ale o udrení malého náskoku před ostatníma. A to de jen permanentním mylením nad věcma o kerých si ostatní myslí e zlepit nejdou. Ale zase ne kadej má za sebou znalosti a elektrofirmu. |
|