AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 07:42:30 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Volný pokec | Motorky
strana 2 z 2 < 1 2
Autor RE: Problém s motorem
hrosak
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 6
Bydliště: Liberec
Registrován od: 16.03.10
Vloženo dne 31-03-2010 19:42
Slot.it motor V12/3 21500rpm 170gcm 9,1W - MX06
Editoval Pepino dne 31-03-2010 21:01
Autor RE: Problém s motorem
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 31-03-2010 20:28
Vysypal komutátor?


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Problém s motorem
Jirka
člen

Příspěvků celkem: 417
Bydliště: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 31-03-2010 20:28
Jestli nebude problém v tom předělaném ovladači o kterém píšeš v jiném vlákně?


Závod je život, to co je před či po něm je jen čekání.
tel. 723577484
Autor RE: Problém s motorem
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 31-03-2010 20:30
Dobrá poznámka, régl se nehřeje a motory se taví .....


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Problém s motorem
Jirka
člen

Příspěvků celkem: 417
Bydliště: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 31-03-2010 21:00
Tak jsem teď trochu študoval na netu tu PWM regulaci a řekl bych, že je to opravdu tím. Do motoru jde totiž pořád plné napětí a i při malých otáčkách má stále stejný záběr, takže se to teplo někde musí projevit, zvláště při provozu dráhových autíček kde se otáčky motoru neustále mění. Kdyby se to v src osvědčilo, tak by to někdo už dávno vyráběl.


Závod je život, to co je před či po něm je jen čekání.
tel. 723577484
Autor RE: Problém s motorem
kmasita
člen

Příspěvků celkem: 213
Bydliště: Dobřichovice
Registrován od: 11.03.08
Vloženo dne 31-03-2010 21:09
Kluci vždycky jsem si myslel že pulzní regulace je pro motor naopak lepší... Spíš bych viděl problém v použití magnetu a jestli jezdí na nějaké pomalé domácí dráze se silným magnetem a sériovým převodem 9/28 tak to může být taky ono.
Autor RE: Problém s motorem
Jirka
člen

Příspěvků celkem: 417
Bydliště: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 31-03-2010 21:32
Obecně se na tuhle regulaci přechází hlavně z důvodů úspor energie, třeba jako u výkonných motorů u nás v práci. Pro účely dráhovek to ale asi není ideální, neustále tam probíhá něco mezi plným výkonem a zkratováním motoru při brzdění.


Závod je život, to co je před či po něm je jen čekání.
tel. 723577484
Autor RE: Problém s motorem
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 31-03-2010 21:45
9/28 je převodový poměr 3,11 to není nic extrém ostrého aby hořely motory.
Z toho se ti kolektor nerozskočí.
Vsadil bych na to, že to bude réglem, možná ne úplně PWM, ale někde tam bude chyba.
Co takhle rázy při brždění? Pokud je v motoru pořád plné napětí, tak to brždění bude pro motor dost surové.
Zkus si to, pus motor na plno a šlusni ho, pokud ti neodletí kolektor, tak alespoň vše co se na něj kdy připeklo.........


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Problém s motorem
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 01-04-2010 01:44
Michalovi- ta barva tam asi nebyla z důvodu natírání magnetů.
Magnety jsou označeny + a mínus a pokud je přehodíš, tak by ten motor točil opačně.
Proto jsou značeny, aby to bylo při komletaci vždycky stejně.
Hlavně jsou značené před osazením do motorků
Spíše si myslím, že to byla vyvažovací hmota kterou někteří výrobci používají na vyvážení rotoru.
No a k tomu komutátoru- Roztočit motor naprázdno je ta největší blbost, protože právě toto je předpoklad, že se vám to rozletí.

Tyto motorky jsou z důvodu levné výroby osazeny samožřejmě levnýmí komutátory a to je velké riziko při protáčení naprázdno.

Musím taky poopravit Petra L- při šlusnutí, jak píšeš se z kolektoru neuvolní, žádné připečené něco, ale naopak se opaluje měď v místě drážek a z kolektoru se stává šíšoid, uhlík po těch kráterech poskakuje a opaluje se a vypaluje ještě větší díry.
Proto se kolektory(komutétory) většinou po každém závodě líznou na soustruhu(teda u lexanek).
V podstatě se ale jedná o stejný princip motorku.
Potom je taky jasné, že při větším jiskření dochází k většímu zahřívání a kdoví z jaké hmoty je to jádro kolektoru-povolí a potom se rozškubne.

Jeden nᚠzávodník vymyslel jádro kolektoru z hliníku-do zámků jsou nalisovány měděné lamely(samozřejmě je to jádro tvrdoeloxované, aby nebylo vodivé)-nehrozí, že by se kolektor roztrhl, odvod tepla jde přes hliník do hřídele a do plechů kotvičky, tak se teplota rozloží a má pokoj.
Vloni vyhrál na MS v Brazílii obě nejrychlejší kategorie.
Nedovedu si představit, kolik by jste za cenu takového kolektoru měli vašich motorků.
Neberte to jako vaše znehodnocování, nebo vysmívání.

Pro zajímavost-Petr to neprodává, protože má trošku technický náskok, a navíc vývoj a výroba byla drahá, tak by to nikdo nezaplatil.


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Problém s motorem
JK
člen

Příspěvků celkem: 226
Registrován od: 09.09.09
Vloženo dne 01-04-2010 09:45
To JMS: Hlavnim dúvodem neprodávání dál asi nebude ta cena ale spíš zachování náskoku ne?smiley. Továrníka těch pár korun určitě nerozhodí.
Autor RE: Problém s motorem
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 01-04-2010 11:30
No co jsem slyšel, tak si ten motor cení na poooodstatně víc, než na pár korun


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Problém s motorem
JK
člen

Příspěvků celkem: 226
Registrován od: 09.09.09
Vloženo dne 01-04-2010 14:18
To Petr: Sorry ale nevíš o čem mluvíš. O prachy tady nejde.
Autor RE: Problém s motorem
Michal
člen

Příspěvků celkem: 17
Bydliště: Malá Lhota
Registrován od: 09.10.09
Vloženo dne 01-04-2010 16:17
Souhlas s JK, Frankie Williams také neprodá svůj setrvačníkový systém rekuperace energie (KERS) Ferrari .... smiley


Michal
www.clovecina.cz
Autor RE: Problém s motorem
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 01-04-2010 16:33
To JK, vím o čem mluvím, a to že je jasné, že takový náskok si rád podrží pro sebe, si tady nemusíme sdělovat jako nějaké moudro. Já reagoval pouze a přesně na tvůj výrok:
"Továrníka těch pár korun určitě nerozhodí. "
takže jsem poznamenal, že u takového motoru nejde o pár korun. To jistě uznáš, když víš o čem mluvíš, viď smiley


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Problém s motorem
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 01-04-2010 21:01
Když jsem to psal, tak jsem nepočítal s tím, že by se diskuze stočila na prachy.
Dost mě to překvapilo, protože Petr si nikdy nehraje na nějaké hoogo foogo a je úplně normální .
Navíc nechal postavit v Pardubicích parádní dráhu v podstatě pro nás všechny.

Je jasné, že to nechce dát ven, když je to jeho výmysl a funguje to.
Petr je profík a pokud do něčeho jde, chce to udělat dokonalé.
Pořád přemýšlí, zkouší a diskutuje o problémech, kterým se hodlá vyvarovat.
Takový motor nemá samozřejmě jenom jeden, protože pořád zkouší třeba různé počty závitů, růzmé časování kolektoru, tvar jádra rotoru, počet a tvar magnetů a další věci.
Občas si mě vezme na závody jako mechanika a třeba vloni v Americe všichni čučeli, když jsme testovali v tréninku motory a u každého jsem měřil teplotu po ujetí určitého počtu kol.
Vše pěkně zapsat a potom vyhodnocovat a zvolit , který motor ve které fázi závodu použít.

Asi jsem zapoměl že jsme v česku a z článku o technice se to zvrtne na peníze.





JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Problém s motorem
JK
člen

Příspěvků celkem: 226
Registrován od: 09.09.09
Vloženo dne 02-04-2010 09:29
Asi sis to špatně vyložil nebo já to blbě napsal. Myslel jsem to tak že právě Petrovi vúbec nejde o peníze ale o udržení malého náskoku před ostatníma. A to de jen permanentním myšlením nad věcma o kerých si ostatní myslí že zlepšit nejdou. Ale zase ne každej má za sebou znalosti a elektrofirmusmiley.
strana 2 z 2 < 1 2
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
08
08
Zajímavé domácí dráhy
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 34
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio