Autor |
Motorky Faro / Gonio - mazání, záběh? |
Tibo
člen
Příspěvků celkem: 23
Registrován od: 21.12.06 |
Vloeno dne 06-03-2007 21:16 |
|
|
Koupil jsem si do starých aut nové motorky, a přemýlím, jak jim připravit dlouhý a spokojený ivot. Na fórech (odkaz si bohuel nepamatuju) jsem se dočetl, e je dobré motorky zabíhat v olejové lázni, aby se vyplavily event. nečistoty z výroby. Co si o tom myslíte, popř. jakou lázeň nebo jiný způsob pouít? Uvítám kadou radu a zkuenost. |
|
Autor |
RE: Motorky Faro / Gonio - mazání, záběh? |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 06-03-2007 22:21 |
|
|
To Tom: anebo se to v tom oleji rozpustí (je to přece jeno ropný produkt)
To Tibo:
V motorcích by z výroby ádné nečistoty být neměly. Domnívám se, e při jejich výrobě je dodrováno čisté prostředí - alespoň jsem tam ádné nečistoty dosud neviděl, ikdy jsem musel několikkrát motorek hned po nákupu otevřít, abych do plátě navrtal díry se závitem pro montá k asi. První nečistoty vzniknou při provozu otěrem kartáčků a komutátoru obrouením povrchů.
Nevím, kde jsi tu věc s olejem zaslechl, ale existuje metoda záběhu v destilované vodě několik hodin na nízké otáčky (při 3 - 5 V) k přizpůsobení povrchu kartáčků ke komutátoru. Pak se to nechá důkladně uschnout, loiska se namaou řídkým olejem a uhlíky lehce kvalitní vazelinou. Otvírá a vytáhne se to tak, aby uhlíky zůstaly na místě a např neohly se. Někteří modeláři uvádějí, e s tím mají velmi dobrou zkuenost. Já ji mohu potvrdit ale motorky Faro jsem prozatím takto nezabíhal, zabývám se dvaatřicetinama krátce, dělal jsem to na motorcích u modelů 1/43, ty jsou vak stejné. U Faro motorků to vak nejde celé vytáhnout, protoe mají pastorek, popř. po jeho staení dráky, take osku nelze protáhnout loiskem a rotor vytáhnout)
Záběhem ve vodě se bez jiskření, které jinak záběh provází a pokozuje motorek, obrousí hrany a vyhladí a zvetí dotykový povrch (klesne přechodový odpor mezi uhlíky a komutátorkem), take motorek pak můe odebírat při stejném napětí vyí proud ne dříve, co zvýí jeho výkon. Zároveň se sníí třecí odpory mezi uhlíky a komutátorkem.
H
Editoval Honza dne 06-03-2007 22:57 |
|
Autor |
RE: Motorky Faro / Gonio - mazání, záběh? |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 09-03-2007 01:42 |
|
|
Souhlasím s Tebou Tome.
Někdy o tom ale stejně uvauju, protoe koupí motorek Faro super a je líný, nebo bezdůvodně hřeje více ne ostatní a třeba i patně brzdí....co kus, to originál... Pak co s tím, vyhodit? Teď nedávno jsem měl těstí na 2 takovéto motorky a co myslí, e jim bylo? Drátky nejsou ji ke komutátoru připájeny, pouze je tam zahnutý plíek a drátek je v něm přitlačený (co bys dneska chtěl za cca dvě stovky, e?). Byl přitlačený málo a při lehkém zahřátí motorku to úplně přestalo jet - u nových motorků - těko reklamovatelné. Paní v obchodě přiloí 10 V napájení, motorek se roztočí a ona se mně zeptá, co vlastně reklamuji?
No a ne jsem přiel na příčinu, napadalo mně, e to zajedu pod vodou, jak jsem to občas dělával dříve u 1/43, ale prozatím k tomu nedolo.
Stejně nechápu, proč např. Scalectric má na pohled úplně stejné motorky na stejné napájecí napětí a jsou přitom mnohem tií a lepí (Dallara Indy)? Co tam mají jiného???
H |
|
Autor |
RE: Motorky Faro / Gonio - mazání, záběh? |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 09-03-2007 08:44 |
|
|
To je právě ten první pohled. Pravděpodobně jsou některé firmy schopny zajistit odělení zrna od plev. Alespoň elementární výstupní kontrolou. A zbytek jde pro ty co tuto schopnost nemají.
Znám pár příběhů, které zde nemohu publikovat, ale obecně platí, e nejlepí výstupní kontrola je dílem kvalifikovaného člověka s kvalitními přístroji. A rázně také vstupuje do nákladů. |
|
Autor |
RE: Motorky Faro / Gonio - mazání, záběh? |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 09-03-2007 09:01 |
|
|
Jene o tu výstupní Kontrolu byse měla postarat firma, která ty motorky vyrábí a prodává. Faro je stoprocentně ji kupuje od výrobce. Tudí není chyba na jejich straně. Jen aby si někdo nemyslel, e je to chyba Faro. |
|
Autor |
RE: Motorky Faro / Gonio - mazání, záběh? |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 09-03-2007 13:21 |
|
|
Aby bylo jasno, i ten výrobce to umí, ale chce za to připlatit. A při nízkém odběru se to promítne do ceny.
Jinými slovy někdo má výstupní kvalitu od výrobce typu točí netočí a někdo ji má mnohem dál. |
|
Autor |
RE: Motorky Faro / Gonio - mazání, záběh? |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 09-03-2007 14:20 |
|
|
Ale solidní výrobce by mezi tím rozdíly nedělal a cenu kontroly tak prostě bez jakýchkoliv debat natvrdo přičetl k výrobní ceně aby si nepiňil pověst a značku. Byď by lo o 1000Ks nebo jen 1ks. Nebo bych motory nií kvality jasně a nesmazatelně označil a prodával pod cenou. |
|